Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe: Souboj s M3 může začít

David Bureš David Bureš 22. 3. 2011 • 02:01
33
50
Zobrazit náhledy (33)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
Je teď lepší volbou Audi RS 5 Coupé, BMW M3 nebo nový Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé? Hlasujte.

Ženevský autosalon byl místem světové premiéry Mercedesu-Benz C Coupé a faceliftovaného C 63 AMG ve variantě sedan a kombi. Vlastnosti obou těchto aut se spojily v právě představeném Mercedesu-Benz C 63 AMG Coupé, jehož oficiální premiéra proběhne na autosalonu v New Yorku v dubnu.

V motorovém prostoru kupé pracuje tak jako ve faceliftovaném sedanu a kombi vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3 a výkonem 336 kW (457 k) při 6800 min-1. Maximální hodnota točivého momentu je 600 Nm v 5000 min-1.

Sportovní kupé tak jako verze sedan vystřelí z klidu na 100 km/h za 4,5 s, kombi je ve stejném sprintu o 0,1 s pomalejší. Maximální rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 250 km/h.

Standardem a jedinou možností je tak jako u kombi a sedanu sedmistupňová samočinná převodovka AMG MCT-7 se spojkou v olejové lázni. K volbě čtyř jízdních režimů – C, S, S+ a M – slouží otočný přepínač na středové konzole, kterým se aktivuje i funkce Race Start (launch control). V nejrychlejších režimech S+ a M trvá přeřazení 100 ms.

Podvozek dostal zesílené zavěšení s větším negativním odklonem kol, masivnějšími stabilizátory na zadní nápravě a upraveným tlumiči. ESP je možné přepnout do sportovního režimu, nebo jej zcela vypnout.

Vzhledové změny jsou u kupé totožné jako u kombi a sedanu. Maska chladiče tak evokuje klasický Gullwing 300 SL, místo dvou vodorovných linek má uprostřed jen jednu, kterou rozděluje mohutná trojcípá hvězda. Tvary hliníkové kapoty jsou upraveny, na zádi se objevily dvě dvojice koncovek výfuku. Kola z lehkých slitin v titanové šedé mají vpředu rozměr 235/40 R 18 a vzadu 255/35 R 18.

I změny v interiéru jsou totožné s ostatními karosářskými variantami C 63 AMG. Celkové rozvržení se rovněž podobá CLS 63 AMG. Interiér je v základu čalouněn prodyšnými vlákny Dinamica, kožené čalounění je za příplatek. Základem multifunkčního systému COMAND Online s možností připojení na internet je integrovaná obrazovka na vrcholu středového panelu. Část prvků interiéru může být za příplatek karbonová, nebo s povrchovou úpravou černého klavírního laku.

Už v základu nabídne C 63 AMG kupé sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. Další bezpečností systémy, známé z ostatních Mercedesů, jsou za příplatek – například signalizace přejetí jízdního pruhu, Active Blind Spot Assist (předcházení kolizím s objekty v mrtvém úhlu) či nad únavou bdící Attention Assist. Při parkování pomůže Parktronic, při brzdění Pre-Safe.

K dispozici je i balíček AMG Performance Plus, díky kterému se výkon zvýší o 22 kW (30 koní) a zrychlení zkrátí o desetinku. Osmiválec má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS. Tyto změny zmenší setrvačnost celého mechanismu a zlepší reakce motoru.

Dále se AMG Performance Plus liší karbon-keramickými kotouči s červeně lakovanými třmeny, sacím potrubí v titanové šedé, miniaturním zadním spoilerem z karbonových vláken a sportovním volantem z kůže Nappa a alcantary.

Tak jako CLS 63 AMG bude i C 63 AMG možné pořídit v edici Edition 1. Ta vůz doplní o sportovní sedačky, čalounění černou kůží s kontrastním prošíváním, několik log Edition 1 a černá pětiparsková kola. Za příplatek bude matný černý lak, nebo diamantová bílá metalíza.

Edition 1 je za příplatek 7.116,20 euro pro kupé a sedan, k variantě kombi je za 6.461,70 euro.

Prodej C 63 AMG začne v Německu v červnu. Svojí cenou 72.590 euro (včetně 19% daně z přidané hodnoty) se kupé postaví mezi ostatními karosářské varianty – sedan v Německu stojí 71.340,50 euro, kombi je za 73,899 euro.

Mercedes-Benz C 63 AMG se jako sedan a kombi vyrábí v Affalterbachu od roku 2007. Pro letošek prodělala tato verze optické změny, které korespondují s nedávným faceliftem běžných verzí třídy C. Nepřímý předchůdce C kupé –CLC – se ve vrcholné variantě AMG neprodával.

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé: Srovnání s konkurencí
ModelMercedes-Benz C 63 AMGAudi RS 5 CoupéBMW M3 (E92)
Hnací kolazadnívšechnazadní
Převodovka7DSG7DSG6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]620841633999
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]336/6800331/8250309/8300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/5000430/4000-6000400/3900
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,64,8 (4,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]12,010,812,4 (11,2)
Pohotovostní hmotnost [kg]-17251655
Cena v Německu [Euro]72.59077.70068.750
Cena v ČR [Kč]-1.981.800,-1.782.500,-

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
23. 3. 2011 11:15
Re: Hmotnosti motorů
Pokud se někdo rozhoduje mezi M3 a C63 AMG a jde mu primárně o motor, stojí za přečtení tohle:
[odkaz]
Avatar - Vampix(Diesel Power)
22. 3. 2011 23:02
Re: Ostřejší..
Oukej, beru že mé pocity se nechaly trochu unést vyšší třídou, ale zato já nejel v C63 AMG a podle testů co mám přečtené a zhlédnuté působí Cčko, hlavně při vypnutých stabilizacích divočeji a méně předvídavé. Obecně ale ze všech AMG ve kterých sem se kdy vezl sem měl měkčí pocit než z konkurence. O tom že je to auto vyladěné nepochybuji, ale myslel sem to jinak a to tak že pro audi chtě nechtě hraje quatro i když je třeba méně sportovní. M3 i když je měkčí než E46 tak je to celkem pořádný kostitřas, neříkám, že by se Cčko houpalo, vůbec, jen z ostatních AMG modelů mám pocit že umí od komfortu po sport, který je ale odlišný od toho jak si já představuji sportovnější auto.
22. 3. 2011 22:21
Re: Ostřejší..
Tyhle kousky jsou velmi silně vyrovnané. Určitě není jedno komfortní nějak znatelně více než druhé. Na běžných okreskách třepou hodně všechny (pokud tedy bereš C 63 jako nejvíce komfortní) Nejel jsem sice ani v M-ku nebo RS5, ale v sedanu C63 ano. Jde o kus tvrdého náčiní rozhodně není komfortní a rozhodně je dost dravé a málokdo z něj dokáže vymáčknout všechno. Drží stopu není nevypočítavý... Alespoň na to mé schopnosti nestačili a to nejsem nějaký zelenáč. Myslím, že je stejně dokonale vyladěná jako to Audi. To, co uvádíš, platí trochu o třídu výše, tedy E63 x M5 x A6.
PS: psát umíš :-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
22. 3. 2011 22:03
Re: Hmotnosti motorů
202 kg
Avatar - Vampix(Diesel Power)
22. 3. 2011 21:32
Re: Ostřejší..
Vidíš snad, že by se někdo smál? Možná na někoho může můj příspěvek působit úsměvně, možná neumím psát, možná jsem mimo mísu, ale takhle to cítím, tak mi prosím ujasni, co tě pobavilo?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku