Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe: Souboj s M3 může začít
Ženevský autosalon byl místem světové premiéry Mercedesu-Benz C Coupé a faceliftovaného C 63 AMG ve variantě sedan a kombi. Vlastnosti obou těchto aut se spojily v právě představeném Mercedesu-Benz C 63 AMG Coupé, jehož oficiální premiéra proběhne na autosalonu v New Yorku v dubnu.
V motorovém prostoru kupé pracuje tak jako ve faceliftovaném sedanu a kombi vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3 a výkonem 336 kW (457 k) při 6800 min-1. Maximální hodnota točivého momentu je 600 Nm v 5000 min-1.
Sportovní kupé tak jako verze sedan vystřelí z klidu na 100 km/h za 4,5 s, kombi je ve stejném sprintu o 0,1 s pomalejší. Maximální rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 250 km/h.
Standardem a jedinou možností je tak jako u kombi a sedanu sedmistupňová samočinná převodovka AMG MCT-7 se spojkou v olejové lázni. K volbě čtyř jízdních režimů – C, S, S+ a M – slouží otočný přepínač na středové konzole, kterým se aktivuje i funkce Race Start (launch control). V nejrychlejších režimech S+ a M trvá přeřazení 100 ms.
Podvozek dostal zesílené zavěšení s větším negativním odklonem kol, masivnějšími stabilizátory na zadní nápravě a upraveným tlumiči. ESP je možné přepnout do sportovního režimu, nebo jej zcela vypnout.
Vzhledové změny jsou u kupé totožné jako u kombi a sedanu. Maska chladiče tak evokuje klasický Gullwing 300 SL, místo dvou vodorovných linek má uprostřed jen jednu, kterou rozděluje mohutná trojcípá hvězda. Tvary hliníkové kapoty jsou upraveny, na zádi se objevily dvě dvojice koncovek výfuku. Kola z lehkých slitin v titanové šedé mají vpředu rozměr 235/40 R 18 a vzadu 255/35 R 18.
I změny v interiéru jsou totožné s ostatními karosářskými variantami C 63 AMG. Celkové rozvržení se rovněž podobá CLS 63 AMG. Interiér je v základu čalouněn prodyšnými vlákny Dinamica, kožené čalounění je za příplatek. Základem multifunkčního systému COMAND Online s možností připojení na internet je integrovaná obrazovka na vrcholu středového panelu. Část prvků interiéru může být za příplatek karbonová, nebo s povrchovou úpravou černého klavírního laku.
Už v základu nabídne C 63 AMG kupé sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. Další bezpečností systémy, známé z ostatních Mercedesů, jsou za příplatek – například signalizace přejetí jízdního pruhu, Active Blind Spot Assist (předcházení kolizím s objekty v mrtvém úhlu) či nad únavou bdící Attention Assist. Při parkování pomůže Parktronic, při brzdění Pre-Safe.
K dispozici je i balíček AMG Performance Plus, díky kterému se výkon zvýší o 22 kW (30 koní) a zrychlení zkrátí o desetinku. Osmiválec má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS. Tyto změny zmenší setrvačnost celého mechanismu a zlepší reakce motoru.
Dále se AMG Performance Plus liší karbon-keramickými kotouči s červeně lakovanými třmeny, sacím potrubí v titanové šedé, miniaturním zadním spoilerem z karbonových vláken a sportovním volantem z kůže Nappa a alcantary.
Tak jako CLS 63 AMG bude i C 63 AMG možné pořídit v edici Edition 1. Ta vůz doplní o sportovní sedačky, čalounění černou kůží s kontrastním prošíváním, několik log Edition 1 a černá pětiparsková kola. Za příplatek bude matný černý lak, nebo diamantová bílá metalíza.
Edition 1 je za příplatek 7.116,20 euro pro kupé a sedan, k variantě kombi je za 6.461,70 euro.
Prodej C 63 AMG začne v Německu v červnu. Svojí cenou 72.590 euro (včetně 19% daně z přidané hodnoty) se kupé postaví mezi ostatními karosářské varianty – sedan v Německu stojí 71.340,50 euro, kombi je za 73,899 euro.
Mercedes-Benz C 63 AMG se jako sedan a kombi vyrábí v Affalterbachu od roku 2007. Pro letošek prodělala tato verze optické změny, které korespondují s nedávným faceliftem běžných verzí třídy C. Nepřímý předchůdce C kupé –CLC – se ve vrcholné variantě AMG neprodával.
Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé: Srovnání s konkurencí | |||
Model | Mercedes-Benz C 63 AMG | Audi RS 5 Coupé | BMW M3 (E92) |
Hnací kola | zadní | všechna | zadní |
Převodovka | 7DSG | 7DSG | 6M (7DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 6208 | 4163 | 3999 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 336/6800 | 331/8250 | 309/8300 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 600/5000 | 430/4000-6000 | 400/3900 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,5 | 4,6 | 4,8 (4,6) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,0 | 10,8 | 12,4 (11,2) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | - | 1725 | 1655 |
Cena v Německu [Euro] | 72.590 | 77.700 | 68.750 |
Cena v ČR [Kč] | - | 1.981.800,- | 1.782.500,- |