Mercedes-Benz C 2011: Když automat, tak nový 7G-Tronic Plus
Mercedes-Benz C má v modernizovaném provedení lehce upravený design a například změny na přídi zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL. V interiéru je nejen nová palubní deska ale i sedadla a rozšířila se komfortní výbava.
Ve Stuttgartu samozřejmě myslí už hodně dlouho i na bezpečnost. Třída C dostala dlouho řadu asistenčních systémů, které zvyšují aktivní bezpečnost.
Modernizace by samozřejmě nebyla kompletní, kdyby se nezapracovalo i na pohonných jednotkách.
Úspornější motory
Všechny verze třídy C jsou nově vybaveny funkcí automatického vypínání motoru ECO start/stop (s výjimkou C 300 CDI 4MATIC) a dostaly prodloužený stálý převod, což přispívá k snížení hodnoty normované spotřeby. Jak se to projeví na dynamice, to zjistíme až po prvním svezení.
Paleta zážehových čtyřválců o objemu 1,8 litru (115-150 kW) s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, prošla generační obměnou v roce 2009 a na trh vstoupila v loňském roce, po faceliftu tedy zůstává bez zásadních změn.
Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové zážehové motory | |||||
Motor | C 180 BE | C 200 BE | C 250 BE | ||
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 7A | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1796 | 1796 | 1796 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 115/5000 | 135/5500 | 150/5500 | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1600-4200 | 270/1800-4600 | 310/2000-4300 | ||
Max. rychlost [km/h] | 225 (223) | 237 (235) | 240 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,0 (8,9) | 8,2 (7,8) | 7,2 | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7-7,3 (6,4-6,9) | 6,6-7,2 (6,4-6,9) | 6,4-6,9 | ||
Cena Classic [Kč] | 800.400,- | 842.400,- | 966.000,- | ||
Cena Activity [Kč] | 848.400,- | 890.400,- | 967.200,- | ||
Cena Avantgarde [Kč] | 854.124,- | 894.382,- | 1.017.982,- | ||
Cena Elegance [Kč] | 854.124,- | 894.382,- | 1.017.982,- | ||
Cena kombi Classic [Kč] | 832.800,- | 873.600,- | 1.000.800,- | ||
Cena kombi Activity [Kč] | 880.800,- | 921.600,- | 1.002.000 | ||
Cena kombi Avantgarde [Kč] | 884.782,- | 925.582,- | 1.052.782,- | ||
Cena kombi Elegance [Kč] | 884.782,- | 925.582,- | 1.052.782,- |
Nabídka zážehových šestiválců nyní obsahuje verze C 300 a C 350 BlueEfficiency. První jmenovaný motor z objemu 3,0 litru poskytuje výkon 170 kW a je k dispozici s pohonem zadní nebo obou náprav. Tato pohonná jednotka byla pro modernizovanou třídu C použita beze změn.
Mnohem zajímavější je provedení C 350 BlueEfficiency, které oproti loňské verzi posílilo z 215 kW na 225 kW. Zároveň se zvýšením výkonu bylo dosaženo i snížení spotřeby paliva v kombinovaném cyklu o 3,1 l (31 %) na 6,8 l na 100 km. Stejně jako C 300 i modernizovaný C 350 BlueEfficiency je nabízen s pohonem zadních nebo všech kol.
Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové zážehové motory | |||||
Motor | C 300 | C 300 4M | C 350 BE | C 350 4M BE | |
Převodovka | 6M (7A) | 7A | 7A | 7A | |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 2996 | 3498 | 3498 | |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 170/6000 | 170/6000 | 225/6500 | 225/6500 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/2500-5000 | 300/2500-5000 | 370/3200-5250 | 370/3500-5250 | |
Max. rychlost [km/h] | 250 (246) | 243 | 250 | 250 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,3 (7,2) | 7,3 | 6,0 | 6,0 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,4-9,6 (9,4-9,6) | 9,6-9,8 | 6,8-7,0 | 7,4-7,6 | |
Cena Classic [Kč] | 940.800,- | 1.056.000,- | 1.153.000,- | 1.207.000,- | |
Cena Activity [Kč] | - | - | - | - | |
Cena Avantgarde [Kč] | 992.782,- | 1.107.982,- | 1.153.000,- | 1.207.000,- | |
Cena Elegance [Kč] | 992.782,- | 1.107.982,- | 1.153.000,- | 1.207.000,- | |
Cena kombi Classic [Kč] | 974.400,- | - | 1.190.400,- | - | |
Cena kombi Activity [Kč] | - | - | - | - | |
Cena kombi Avantgarde [Kč] | 1.026.382,- | - | 1.190.400,- | - | |
Cena kombi Elegance [Kč] | 1.026.382,- | - | 1.190.400,- | - |
Nejširší je v současnosti nabídka vznětových čtyřválců. Nejúspornější z nich je provedení C 220 CDI, které má s manuální šestistupňovou převodovkou díky funkci ECO start/stop a prodlouženému stálému převodu spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 4,4 litru na 100 km, což je o 0,4 litru méně než u stejné verze třídy C před modernizací.
Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové vznětové motory | |||||
Motor | C 180 CDI BE | C 200 CDI BE | C 220 CDI BE | C 250 CDI BE | C 250 CDI 4M BE |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 6M (7A) | 6M (7A) | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 2143 | 2143 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/2800-4600 | 100/2800-4600 | 125/3000-4200 | 150/4200 | 150/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/1400-2800 | 360/1600-2600 (330/1600-2800) | 400/1400-2800 | 500/1600-1800 | 500/1600-1800 |
Max. rychlost [km/h] | 208 (206) | 218 (215) | 232 (231) | 240 (240) | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 (10,8) | 9,2 (9,1) | 8,4 (8,1) | 7,0 (7,1) | 7,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8-5,3 (4,9-5,3) | 4,8-5,3 (4,9-5,3) | 4,4-5,1 (4,8-5,2) | 4,8-5,3 (4,8-5,2) | 6,4-6,8 |
Cena Classic [Kč] | 754.800,- | 800.400,- | 847.200,- | 924.000,- | 1.033.200,- |
Cena Activity [Kč] | 802.800,- | 848,400,- | 895.200,- | 972.000,- | 1.034.400,- |
Cena Avantgarde [Kč] | 808.524,- | 854.124,- | 899.182,- | 975.982,- | 1.085.182,- |
Cena Elegance [Kč] | 808.524,- | 854.124,- | 899.182,- | 975.982,- | 1.085.182,- |
Cena kombi Classic [Kč] | 784.800,- | 835.200,- | 882.000,- | 934.800,- | 1.051.200,- |
Cena kombi Activity [Kč] | 832.800,- | 883.200,- | 930.000 | 982.800 | 1.052.400 |
Cena kombi Avantgarde [Kč] | 836.782,- | 887.182,- | 933.982,- | 986.782,- | 1.103.182,- |
Cena kombi Elegance [Kč] | 836.782,- | 887.182,- | 933.982,- | 986.782,- | 1.103.182,- |
Vznětové šestiválce v současnosti zastupují verze C 300 CDI 4Matic BlueEfficiency a C 350 CDI BlueEfficiency. Obě jsou vybaveny motorem o objemu 3,0 litru s výkonem 170 kW a původní sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic.
Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové vznětové motory | |||||
Motor | C 300 CDI 4M BE | C 350 CDI BE | |||
Převodovka | 7A | 7A | |||
Zdvihový objem [cm3] | 2987 | 2987 | |||
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | |||
Největší výkon [kW/min-1] | 170/3800 | 170/3800 | |||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 540/1600-2400 | 540/1600-2400 | |||
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | |||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 | 6,4 | |||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0-7,2 | 6,6-6,9 | |||
Cena Classic [Kč] | 1.148.400,- | 1.126.800,- | |||
Cena Activity [Kč] | - | - | |||
Cena Avantgarde [Kč] | 1.148.400,- | 1.126.800,- | |||
Cena Elegance [Kč] | 1.148.400,- | 1.126.800,- | |||
Cena kombi Classic [Kč] | 1.183.200,- | - | |||
Cena kombi Activity [Kč] | - | - | |||
Cena kombi Avantgarde [Kč] | 1.183.200,- | - | |||
Cena kombi Elegance [Kč] | 1.183.200,- | - |
Všechny motory, s výjimkou C 300 a C 63 AMG, mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.
Šest nebo sedm rychlostí
Modernizace se vedle pohonných jednotek dotkla samozřejmě i převodovek. Pro všechny čtyřválcové verze (s výjimkou modelů C 250 BlueEfficiency a C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency) a šestiválec C 300 je standardem šestistupňová manuální převodovka.
V případě šestiválcových turbodieselů a benzinového šestiválce C 300 4Matic zůstává standardem původní sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic.
V červnu letošního roku bude na trh uvedena verze C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic) a pro modely standardně vybavené manuální převodovkou bude za příplatek.
Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic. Ten byl před modernizací standardem pro C 250 CGI BlueEfficiency a za příplatek byl nabízen i pro vznětové verze C 180 CDI, C 200 CDI, C 220 CDI, C 250 CDI i benzinové C 180 CGI a C 200 CGI.
Převodovka 7G-Tronic Plus využívá novou generaci měničů točivého momentu, má menší ztráty díky novým ložiskům s menším třením a nové náplni (FE-ATF) s nižší viskozitou. Snížily se i ztráty v hydrodynamickém měniči. Interval pro výměnu převodového oleje se prodloužil z 50 na 125 tisíc km.
Ve srovnání s převodovkou 7G-Tronic má 7G-Tronic Plus poskytovat dynamičtější odezvu, delší životnost, nižší hlučnost a výrazně nižší spotřebu paliva, kterou pozitivně ovlivňuje také funkce ECO stop/start.
Kromě toho sedm rychlostních stupňů převodovky 7G-Tronic Plus umožňuje konstantní přesné nastavení otáček motoru, krátkou dobu řazení a hladkou změnu převodů. Současně má být umocněn požitek z jízdy díky lepší akceleraci.
Při řazení na nižší rychlostní stupně umožňuje nová převodovka v případě potřeby některé přeskočit. Řidič může využít ovladač umístěný na středové konzole k nastavení dvou módů řazení: E (ekonomický) a S (sportovní). V kombinaci s volitelnými ovladači řazení umístěnými na volantu je k uvedeným módům přidán třetí pro ještě rychlejší řazení: M (manuální).