Mercedes-Benz C 2011: Když automat, tak nový 7G-Tronic Plus

Mercedes-Benz C 2011: Když automat, tak nový 7G-Tronic Plus

 
 

Mercedes-Benz v rámci modernizace třídy C omladil i paletu pohonných jednotek a převodovek.

Mercedes-Benz C má v modernizovaném provedení lehce upravený design a například změny na přídi zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL. V interiéru je nejen nová palubní deska ale i sedadla a rozšířila se komfortní výbava.

Ve Stuttgartu samozřejmě myslí už hodně dlouho i na bezpečnost. Třída C dostala dlouho řadu asistenčních systémů, které zvyšují aktivní bezpečnost.

Modernizace by samozřejmě nebyla kompletní, kdyby se nezapracovalo i na pohonných jednotkách.

Úspornější motory

Všechny verze třídy C jsou nově vybaveny funkcí automatického vypínání motoru ECO start/stop (s výjimkou C 300 CDI 4MATIC) a dostaly prodloužený stálý převod, což přispívá k snížení hodnoty normované spotřeby. Jak se to projeví na dynamice, to zjistíme až po prvním svezení.

Paleta zážehových čtyřválců o objemu 1,8 litru (115-150 kW) s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, prošla generační obměnou v roce 2009 a na trh vstoupila v loňském roce, po faceliftu tedy zůstává bez zásadních změn.

Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové zážehové motory
MotorC 180 BEC 200 BEC 250 BE
Převodovka6M (7A)6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]179617961796
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5000135/5500150/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1600-4200270/1800-4600310/2000-4300
Max. rychlost [km/h]225 (223)237 (235)240
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,0 (8,9)8,2 (7,8)7,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,7-7,3 (6,4-6,9)6,6-7,2 (6,4-6,9)6,4-6,9
Cena Classic [Kč]800.400,-842.400,-966.000,-
Cena Activity [Kč]848.400,-890.400,-967.200,-
Cena Avantgarde [Kč]854.124,-894.382,-1.017.982,-
Cena Elegance [Kč]854.124,-894.382,-1.017.982,-
Cena kombi Classic [Kč]832.800,-873.600,-1.000.800,-
Cena kombi Activity [Kč]880.800,-921.600,-1.002.000
Cena kombi Avantgarde [Kč]884.782,-925.582,-1.052.782,-
Cena kombi Elegance [Kč]884.782,-925.582,-1.052.782,-

Nabídka zážehových šestiválců nyní obsahuje verze C 300 a C 350 BlueEfficiency. První jmenovaný motor z objemu 3,0 litru poskytuje výkon 170 kW a je k dispozici s pohonem zadní nebo obou náprav. Tato pohonná jednotka byla pro modernizovanou třídu C použita beze změn.

Mnohem zajímavější je provedení C 350 BlueEfficiency, které oproti loňské verzi posílilo z 215 kW na 225 kW. Zároveň se zvýšením výkonu bylo dosaženo i snížení spotřeby paliva v kombinovaném cyklu o 3,1 l (31 %) na 6,8 l na 100 km. Stejně jako C 300 i modernizovaný C 350 BlueEfficiency je nabízen s pohonem zadních nebo všech kol.

Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové zážehové motory
MotorC 300C 300 4MC 350 BEC 350 4M BE
Převodovka6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]2996299634983498
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]170/6000170/6000225/6500225/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2500-5000300/2500-5000370/3200-5250370/3500-5250
Max. rychlost [km/h]250 (246)243250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,2)7,36,06,0
Komb. spotřeba [l/100 km]9,4-9,6 (9,4-9,6)9,6-9,86,8-7,07,4-7,6
Cena Classic [Kč]940.800,-1.056.000,-1.153.000,-1.207.000,-
Cena Activity [Kč]----
Cena Avantgarde [Kč]992.782,-1.107.982,-1.153.000,-1.207.000,-
Cena Elegance [Kč]992.782,-1.107.982,-1.153.000,-1.207.000,-
Cena kombi Classic [Kč]974.400,--1.190.400,--
Cena kombi Activity [Kč]----
Cena kombi Avantgarde [Kč]1.026.382,--1.190.400,--
Cena kombi Elegance [Kč]1.026.382,--1.190.400,--

Nejširší je v současnosti nabídka vznětových čtyřválců. Nejúspornější z nich je provedení C 220 CDI, které má s manuální šestistupňovou převodovkou díky funkci ECO start/stop a prodlouženému stálému převodu spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 4,4 litru na 100 km, což je o 0,4 litru méně než u stejné verze třídy C před modernizací.

Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové vznětové motory
MotorC 180 CDI BEC 200 CDI BEC 220 CDI BEC 250 CDI BEC 250 CDI 4M BE
Převodovka6M (7A)6M (7A)6M (7A)6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432143
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/2800-4600100/2800-4600125/3000-4200150/4200150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1400-2800360/1600-2600 (330/1600-2800)400/1400-2800500/1600-1800500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]208 (206)218 (215)232 (231)240 (240)240
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,5 (10,8)9,2 (9,1)8,4 (8,1)7,0 (7,1)7,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,8-5,3 (4,9-5,3)4,8-5,3 (4,9-5,3)4,4-5,1 (4,8-5,2)4,8-5,3 (4,8-5,2)6,4-6,8
Cena Classic [Kč]754.800,-800.400,-847.200,-924.000,-1.033.200,-
Cena Activity [Kč]802.800,-848,400,-895.200,-972.000,-1.034.400,-
Cena Avantgarde [Kč]808.524,-854.124,-899.182,-975.982,-1.085.182,-
Cena Elegance [Kč]808.524,-854.124,-899.182,-975.982,-1.085.182,-
Cena kombi Classic [Kč]784.800,-835.200,-882.000,-934.800,-1.051.200,-
Cena kombi Activity [Kč]832.800,-883.200,-930.000982.8001.052.400
Cena kombi Avantgarde [Kč]836.782,-887.182,-933.982,-986.782,-1.103.182,-
Cena kombi Elegance [Kč]836.782,-887.182,-933.982,-986.782,-1.103.182,-

Vznětové šestiválce v současnosti zastupují verze C 300 CDI 4Matic BlueEfficiency a C 350 CDI BlueEfficiency. Obě jsou vybaveny motorem o objemu 3,0 litru s výkonem 170 kW a původní sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic.

Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové vznětové motory
MotorC 300 CDI 4M BEC 350 CDI BE
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]29872987
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]170/3800170/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1600-2400540/1600-2400
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0-7,26,6-6,9
Cena Classic [Kč]1.148.400,-1.126.800,-
Cena Activity [Kč]--
Cena Avantgarde [Kč]1.148.400,-1.126.800,-
Cena Elegance [Kč]1.148.400,-1.126.800,-
Cena kombi Classic [Kč]1.183.200,--
Cena kombi Activity [Kč]--
Cena kombi Avantgarde [Kč]1.183.200,--
Cena kombi Elegance [Kč]1.183.200,--

Všechny motory, s výjimkou C 300 a C 63 AMG, mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.

Šest nebo sedm rychlostí

      

Modernizace se vedle pohonných jednotek dotkla samozřejmě i převodovek. Pro všechny čtyřválcové verze (s výjimkou modelů C 250 BlueEfficiency a C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency) a šestiválec C 300 je standardem šestistupňová manuální převodovka.

V případě šestiválcových turbodieselů a benzinového šestiválce C 300 4Matic zůstává standardem původní sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic.

V červnu letošního roku bude na trh uvedena verze C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic) a pro modely standardně vybavené manuální převodovkou bude za příplatek.

Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic. Ten byl před modernizací standardem pro C 250 CGI BlueEfficiency a za příplatek byl nabízen i pro vznětové verze C 180 CDI, C 200 CDI, C 220 CDI, C 250 CDI i benzinové C 180 CGI a C 200 CGI.

Převodovka 7G-Tronic Plus využívá novou generaci měničů točivého momentu, má menší ztráty díky novým ložiskům s menším třením a nové náplni (FE-ATF) s nižší viskozitou. Snížily se i ztráty v hydrodynamickém měniči. Interval pro výměnu převodového oleje se prodloužil z 50 na 125 tisíc km.

Ve srovnání s převodovkou 7G-Tronic má 7G-Tronic Plus poskytovat dynamičtější odezvu, delší životnost, nižší hlučnost a výrazně nižší spotřebu paliva, kterou pozitivně ovlivňuje také funkce ECO stop/start.

Kromě toho sedm rychlostních stupňů převodovky 7G-Tronic Plus umožňuje konstantní přesné nastavení otáček motoru, krátkou dobu řazení a hladkou změnu převodů. Současně má být umocněn požitek z jízdy díky lepší akceleraci.

Při řazení na nižší rychlostní stupně umožňuje nová převodovka v případě potřeby některé přeskočit. Řidič může využít ovladač umístěný na středové konzole k nastavení dvou módů řazení: E (ekonomický) a S (sportovní). V kombinaci s volitelnými ovladači řazení umístěnými na volantu je k uvedeným módům přidán třetí pro ještě rychlejší řazení: M (manuální).

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz C W204 (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Dnes 08:00

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.




Blesk.cz

Nemocný Jiří Menzel po operaci mozku! Stará se o něj léčitel Pilarové!

Nemocný Jiří Menzel po operaci mozku! Stará se o něj…

Jiří Menzel (80) přežil útok meningokoka a po operaci mozku se jeho zdravotní stav zlepšuje. Velkou zásluhu mají…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Petr Rychlý dabuje „husáka“. Podívejte se, jak herec namlouvá postavu v novém animovaném filmu

Petr Rychlý dabuje „husáka“. Podívejte se, jak herec…

„Netušil jsem, že se mi to po revoluci ještě stane, ale dabuju husáka,“ říká Petr Rychlý ke své nejnovější roli…