Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 2011: Když automat, tak nový 7G-Tronic Plus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Mercedes-Benz v rámci modernizace třídy C omladil i paletu pohonných jednotek a převodovek.

Mercedes-Benz C má v modernizovaném provedení lehce upravený design a například změny na přídi zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL. V interiéru je nejen nová palubní deska ale i sedadla a rozšířila se komfortní výbava.

Ve Stuttgartu samozřejmě myslí už hodně dlouho i na bezpečnost. Třída C dostala dlouho řadu asistenčních systémů, které zvyšují aktivní bezpečnost.

Modernizace by samozřejmě nebyla kompletní, kdyby se nezapracovalo i na pohonných jednotkách.

Úspornější motory

Všechny verze třídy C jsou nově vybaveny funkcí automatického vypínání motoru ECO start/stop (s výjimkou C 300 CDI 4MATIC) a dostaly prodloužený stálý převod, což přispívá k snížení hodnoty normované spotřeby. Jak se to projeví na dynamice, to zjistíme až po prvním svezení.

Paleta zážehových čtyřválců o objemu 1,8 litru (115-150 kW) s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, prošla generační obměnou v roce 2009 a na trh vstoupila v loňském roce, po faceliftu tedy zůstává bez zásadních změn.

Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové zážehové motory
Motor C 180 BE C 200 BE C 250 BE
Převodovka 6M (7A) 6M (7A) 7A
Zdvihový objem [cm3] 1796 1796 1796
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 115/5000 135/5500 150/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 250/1600-4200 270/1800-4600 310/2000-4300
Max. rychlost [km/h] 225 (223) 237 (235) 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 (8,9) 8,2 (7,8) 7,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7-7,3 (6,4-6,9) 6,6-7,2 (6,4-6,9) 6,4-6,9
Cena Classic [Kč] 800.400,- 842.400,- 966.000,-
Cena Activity [Kč] 848.400,- 890.400,- 967.200,-
Cena Avantgarde [Kč] 854.124,- 894.382,- 1.017.982,-
Cena Elegance [Kč] 854.124,- 894.382,- 1.017.982,-
Cena kombi Classic [Kč] 832.800,- 873.600,- 1.000.800,-
Cena kombi Activity [Kč] 880.800,- 921.600,- 1.002.000
Cena kombi Avantgarde [Kč] 884.782,- 925.582,- 1.052.782,-
Cena kombi Elegance [Kč] 884.782,- 925.582,- 1.052.782,-

Nabídka zážehových šestiválců nyní obsahuje verze C 300 a C 350 BlueEfficiency. První jmenovaný motor z objemu 3,0 litru poskytuje výkon 170 kW a je k dispozici s pohonem zadní nebo obou náprav. Tato pohonná jednotka byla pro modernizovanou třídu C použita beze změn.

Mnohem zajímavější je provedení C 350 BlueEfficiency, které oproti loňské verzi posílilo z 215 kW na 225 kW. Zároveň se zvýšením výkonu bylo dosaženo i snížení spotřeby paliva v kombinovaném cyklu o 3,1 l (31 %) na 6,8 l na 100 km. Stejně jako C 300 i modernizovaný C 350 BlueEfficiency je nabízen s pohonem zadních nebo všech kol.

Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové zážehové motory
Motor C 300 C 300 4M C 350 BE C 350 4M BE
Převodovka 6M (7A) 7A 7A 7A
Zdvihový objem [cm3] 2996 2996 3498 3498
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min-1] 170/6000 170/6000 225/6500 225/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 300/2500-5000 300/2500-5000 370/3200-5250 370/3500-5250
Max. rychlost [km/h] 250 (246) 243 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 (7,2) 7,3 6,0 6,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,4-9,6 (9,4-9,6) 9,6-9,8 6,8-7,0 7,4-7,6
Cena Classic [Kč] 940.800,- 1.056.000,- 1.153.000,- 1.207.000,-
Cena Activity [Kč] - - - -
Cena Avantgarde [Kč] 992.782,- 1.107.982,- 1.153.000,- 1.207.000,-
Cena Elegance [Kč] 992.782,- 1.107.982,- 1.153.000,- 1.207.000,-
Cena kombi Classic [Kč] 974.400,- - 1.190.400,- -
Cena kombi Activity [Kč] - - - -
Cena kombi Avantgarde [Kč] 1.026.382,- - 1.190.400,- -
Cena kombi Elegance [Kč] 1.026.382,- - 1.190.400,- -

Nejširší je v současnosti nabídka vznětových čtyřválců. Nejúspornější z nich je provedení C 220 CDI, které má s manuální šestistupňovou převodovkou díky funkci ECO start/stop a prodlouženému stálému převodu spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 4,4 litru na 100 km, což je o 0,4 litru méně než u stejné verze třídy C před modernizací.

Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové vznětové motory
Motor C 180 CDI BE C 200 CDI BE C 220 CDI BE C 250 CDI BE C 250 CDI 4M BE
Převodovka 6M (7A) 6M (7A) 6M (7A) 6M (7A) 7A
Zdvihový objem [cm3] 2143 2143 2143 2143 2143
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 88/2800-4600 100/2800-4600 125/3000-4200 150/4200 150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 300/1400-2800 360/1600-2600 (330/1600-2800) 400/1400-2800 500/1600-1800 500/1600-1800
Max. rychlost [km/h] 208 (206) 218 (215) 232 (231) 240 (240) 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,5 (10,8) 9,2 (9,1) 8,4 (8,1) 7,0 (7,1) 7,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8-5,3 (4,9-5,3) 4,8-5,3 (4,9-5,3) 4,4-5,1 (4,8-5,2) 4,8-5,3 (4,8-5,2) 6,4-6,8
Cena Classic [Kč] 754.800,- 800.400,- 847.200,- 924.000,- 1.033.200,-
Cena Activity [Kč] 802.800,- 848,400,- 895.200,- 972.000,- 1.034.400,-
Cena Avantgarde [Kč] 808.524,- 854.124,- 899.182,- 975.982,- 1.085.182,-
Cena Elegance [Kč] 808.524,- 854.124,- 899.182,- 975.982,- 1.085.182,-
Cena kombi Classic [Kč] 784.800,- 835.200,- 882.000,- 934.800,- 1.051.200,-
Cena kombi Activity [Kč] 832.800,- 883.200,- 930.000 982.800 1.052.400
Cena kombi Avantgarde [Kč] 836.782,- 887.182,- 933.982,- 986.782,- 1.103.182,-
Cena kombi Elegance [Kč] 836.782,- 887.182,- 933.982,- 986.782,- 1.103.182,-

Vznětové šestiválce v současnosti zastupují verze C 300 CDI 4Matic BlueEfficiency a C 350 CDI BlueEfficiency. Obě jsou vybaveny motorem o objemu 3,0 litru s výkonem 170 kW a původní sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic.

Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové vznětové motory
Motor C 300 CDI 4M BE C 350 CDI BE
Převodovka 7A 7A
Zdvihový objem [cm3] 2987 2987
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min-1] 170/3800 170/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 540/1600-2400 540/1600-2400
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,4 6,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,0-7,2 6,6-6,9
Cena Classic [Kč] 1.148.400,- 1.126.800,-
Cena Activity [Kč] - -
Cena Avantgarde [Kč] 1.148.400,- 1.126.800,-
Cena Elegance [Kč] 1.148.400,- 1.126.800,-
Cena kombi Classic [Kč] 1.183.200,- -
Cena kombi Activity [Kč] - -
Cena kombi Avantgarde [Kč] 1.183.200,- -
Cena kombi Elegance [Kč] 1.183.200,- -

Všechny motory, s výjimkou C 300 a C 63 AMG, mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.

Šest nebo sedm rychlostí

      

Modernizace se vedle pohonných jednotek dotkla samozřejmě i převodovek. Pro všechny čtyřválcové verze (s výjimkou modelů C 250 BlueEfficiency a C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency) a šestiválec C 300 je standardem šestistupňová manuální převodovka.

V případě šestiválcových turbodieselů a benzinového šestiválce C 300 4Matic zůstává standardem původní sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic.

V červnu letošního roku bude na trh uvedena verze C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic) a pro modely standardně vybavené manuální převodovkou bude za příplatek.

Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic. Ten byl před modernizací standardem pro C 250 CGI BlueEfficiency a za příplatek byl nabízen i pro vznětové verze C 180 CDI, C 200 CDI, C 220 CDI, C 250 CDI i benzinové C 180 CGI a C 200 CGI.

Převodovka 7G-Tronic Plus využívá novou generaci měničů točivého momentu, má menší ztráty díky novým ložiskům s menším třením a nové náplni (FE-ATF) s nižší viskozitou. Snížily se i ztráty v hydrodynamickém měniči. Interval pro výměnu převodového oleje se prodloužil z 50 na 125 tisíc km.

Ve srovnání s převodovkou 7G-Tronic má 7G-Tronic Plus poskytovat dynamičtější odezvu, delší životnost, nižší hlučnost a výrazně nižší spotřebu paliva, kterou pozitivně ovlivňuje také funkce ECO stop/start.

Kromě toho sedm rychlostních stupňů převodovky 7G-Tronic Plus umožňuje konstantní přesné nastavení otáček motoru, krátkou dobu řazení a hladkou změnu převodů. Současně má být umocněn požitek z jízdy díky lepší akceleraci.

Při řazení na nižší rychlostní stupně umožňuje nová převodovka v případě potřeby některé přeskočit. Řidič může využít ovladač umístěný na středové konzole k nastavení dvou módů řazení: E (ekonomický) a S (sportovní). V kombinaci s volitelnými ovladači řazení umístěnými na volantu je k uvedeným módům přidán třetí pro ještě rychlejší řazení: M (manuální).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Flash666
24. 3. 2011 08:36
Re: Benzín + automat
me pride manual jako prezitek minule doby, k mercedesu patri automat, v mercedesu mit manual to je neco strasnyho :-(

PS: timto neodsuzuju manualy, v nakejch autech si treba nedokazu predstavit automat.
23. 3. 2011 17:57
Re: Benzín + automat
Po jízdě s C 350 se 7-G Tronic mě myšlenka manuálu ani nenapadla. Skvělé auto, motor a převodovka jsou velmi povedeně sladěny.
Avatar - CHerokee
23. 3. 2011 17:27
Re: Benzín + automat
Ze své zkušenosti 100% souhlas.
23. 3. 2011 17:05
Re: Benzín + automat
Bohužel jsem neměl možnost zkusit benzín, ale jezdím občas s předfaceliftovým C320 CDI 7G tronic a manuál mi vůbec nechybí. Do tohohle auta už patří, navíc 7G tronic je opravdu výborná převodovka. Spíš než s třídou C ale jezdím s minulou generací E 320 CDI (2008) se stejnou převodovkou. Jednou jsem ale měl možnost řídit E 200 CDI s manuálem. Tři pedály (v případě mercedesu vlastně 4) a klasická řadicí páka mi tam přišly až jako něco nepatřičného a s autem se mi moc dobře nejelo.

Jinak klobouk dolů před tím obrovským kusem práce co v mercedesu na céčku odvedli. Když ho srovnám se zmíněným C 320 CDI (a to je skoro plná výbava), tak bych si v pofaceliftovém připadal jako v o třídu vyšším autě.
23. 3. 2011 16:28
Re: Benzín + automat
Také bych si pořídil u řady C kombinaci benzínového motoru a manuální převodovky.