Mercedes-Benz C: Fotografie z Detroitu

Mercedes-Benz C: Fotografie z Detroitu

 
 

Jemné retuše na přídi Céčka doplnili technici ve Stuttgartu balíkem nové elektroniky. Pod kapotou jsou úspornější motory.

Dnes se v Detroitu ukáže facelift nejmenšího a nejprodávanějšího sedanu Mercedes-Benz – třída C se po čtyřech letech na trhu dočká omlazení. K zákazníkům dorazí modernizovaná řada W204 v březnu 2011.

Aktuální provedení se stalo průkopníkem současného designového směru Mercedesu, facelift zase naopak přizpůsobí vzhled Céčka novějším modelům. Úpravy přídě zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL, zčásti zdůrazňují tvar písmene V, který je hlavním motivem přídě. Nová je přední kapota (vyrobená z hliníku), plastičtěji tvarovaný přední nárazník a především složitější tvar světel.

Standardní halogenová světla mají konvenční uspořádání s čočkou projektorového světla při okraji lampy. Příplatkové bi-xenonové světlomety s Intelligent Light System mají navíc svítící pás obrysových světel, které u vnitřní strany světlometu tvoří tvar písmene C. Vedle něj se nachází odbočovací světlo, které plní funkci statického přisvěcení do zatáček. Ve spodní části je široký diodový pás směrových světel (dosud byla v horní části světlometu a s konvenční žárovkou). Diody pro denní svícení jsou umístěny odděleně, tvoří pás v předním nárazníku.

Změny na zádi jsou kosmetické, mírně přemodelovaný nárazník ale auto opticky rozšiřuje. Tvar koncových světel u sedanu i kombi plynuleji navazuje na linky karoserie. Uspořádání se proti původnímu provedení nezměnilo, nová diodová světla ale mají výraznější noční design.

Uvnitř se nachází přepracovaný přístrojový štít a za příplatek nový multifunkční displej systému Comand s větším rozlišením. Sportovně stylizované provedení Avantgarde dostane volant z třídy CLS. Bezpečnostní výbava se rozšíří o nové prvky jako Attention Assist, vůbec poprvé se v Mercedesu objevuje palubní připojení na internet.

Bezpečnost: 10 nových systémů

Společně s faceliftem dostane třída C hned deset nových asistenčních systémů. Některé z nich Mercedes-Benz představil teprve před třemi měsíci společně s modernizací kupé CL a nyní zamíří do nejprodávanějšího modelu této značky. Mnoho z nich využívá nové multifunkční kamery pod čelním sklem a radaru v předním nárazníku

Attention Assist varující řidiče při ztrátě pozornosti způsobené únavou debutoval loni v třídě E.

Podobný účel mají Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, přibrzděním kol korigují směr jízdy auta, aby předešly kolizi s objekty v mrtvém úhlu, resp. zabránily neúmyslnému opuštění jízdního pruhu. Oba systémy jsme podrobně představili v článku Mercedes-Benz CL: Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, nové aktivní asistenční systémy.

Pokud vůz není vybaven touto dvojicí aktivních systémů, může mít novou verzi Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, které nezasahují do směru jízdy a řidiče pouze upozorní na hrozící nebezpečí.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek.

Dále bude k dispozici nová verze adaptivního tempomatu, kterou Mercedes prodává pod názvem Distronic Plus, detekce značek s rychlostím omezením Speed Limit Assist, Pre-Safe Brake a již zmíněný Intelligent Light Systém.

Úspornější motory

Všechny verze třídy C s pohonem zadních kol nově dostanou funkci automatického vypínání motoru ECO start/stop a prodloužený stálý převod, což dále sníží hodnoty normované spotřeby.

V červnu 2011 se navíc v C 250 CDI 4Matic objeví vylepšená verze automatické převodovky 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze třídy C s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic). Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic u čtyřválců.

Paleta zážehových čtyřválců (115-150 kW), výhradně přeplňovaných turbodmychadlem, prošla generační obměnou před rokem, po faceliftu tedy zůstává beze změn.

Zážehový šestiválec bude přeznačen na C 350, posílí na 225 kW a kombinovaná spotřeba klesne o 1,5 litru (31 %) na 6,8 l/100 km. Ve verzi s pohonem zadních kol nahradí hned tři provedení: C 300 (170 kW), C 350 (200 kW) a C 350 CGI (215 kW). S pohonem všech kol pak C 300 4Matic a C 350 4Matic. Z ceníku mimo to vypadne možnost šestiválcového motoru s manuální převodovkou.

C 220 CDI s manuální převodovkou bude mít díky výše uvedeným úpravám kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, o 0,4 litru méně než dosud. Všechny čtyři vznětové čtyřválce i nadále nabídnou výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

„Obětí“ racionalizace modelové řady bude provedení C 350 CDI, vznětový šestiválec 3,0 V6 (170 kW) se bude po faceliftu nabízet výhradně ve verzi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol jako C 300 CDI 4Matic.

Všechny motory, s výjimkou C 63 AMG (informace o jeho faceliftu budou k dispozici později), mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.

V Německu přijímá Mercedes objednávky na faceliftovanou třídu C ode dneška. První kusy budou dodány v březnu 2011.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz C W204 (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

 
Zdroj: UnitedPictures, Mercedes-Benz
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a viníci utekli

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a…

Violet-Grace Youens (†4) z anglického St Helens šla se svou babičkou ze školy, když obě přejel vůz Ford Focus.…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…