Mercedes-Benz S 250 CDI: Čtyřválec stlačil cenu pod 2 miliony Kč

Mercedes-Benz S 250 CDI: Čtyřválec stlačil cenu pod 2 miliony Kč

 
 

Jediný čtyřválec v luxusním segmentu stojí 1,908 milionu korun, o 118 tisíc méně než nejlevnější šestiválec v třídě S.

Mercedes-Benz letos provedl u třídy S kompletní přestavbu nabídky dieselových motorů. Nejprve šestiválec S 350 CDI (3,0 V6 173 kW) a osmiválec S 450 CDI (4,0 V8 235 kW) nahradil jediným S 350 BlueTec, který má 190 kW. Nyní v závěru roku přibývá přelomová motorizace – vůbec první čtyřválec.

I když je počet válců u modelu S 250 CDI z hlediska luxusní třídy kompromisem, o jeho výkonu 150 kW a točivém momentu 500 Nm se to říct nedá. Prakticky totožné parametry totiž bude mít nejslabší 3,0 TDI v novém Audi A8 (na českém trhu se zatím nenabízí), Mercedese se navíc může pochlubit vynikající kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km (také díky systému start/stop), která je nejen o tři decilitry nižší než u zmíněného Audi, ale také je vůbec nejnižší hodnotou v daném segmentu.

Agregát má interní označení OM651 a známe jej již z třídy C a E. Navzdory označení má zdvihový objem 2143 cm3. Je vybaven čtvrtou generací vstřikování paliva Common-Rail se vstřikovači, které pracují pod tlakem 2000 barů. Součástí je také dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel umístěných za sebou. Menší turbo pracuje s vyšším tlakem, větší naopak. Výsledkem je lepší plnění válců a vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách.

Ani s malým motorem není S-Klasse žádný lenoch: z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,2 s a na německých dálnicích může uhánět až 240 km/h.

TEST Mercedes-Benz C 250 CDI (5/2009)

TEST Mercedes-Benz E 250 CDI (4/2010)

Z hlediska výbavy není S 250 CDI žádným kompromisem a nabízí stejný standard jako šestiválce. Nechybí tedy diodová světla, devět airbagů (tzn. včetně bočních v obou řadách a kolenního pro řidiče), Bluetooth hands-free, multimediální systém Comand APS, automatická klimatizace, tempomat, vzduchový podvozek Airmatic a další.

Cena se čtyřválcem je 1.908.000,- Kč, o výrazných 118 tisíc méně než stojí šestiválec S 350 CDI BlueTec. Navíc i model S 250 CDI je možné objednávat ve verzi s prodlouženým rozvorem.

Mercedes-Benz třída S - ceny vybraných motorizací
ModelS 250 CDI
BlueEfficiency
S 350 CDI
BlueTEC
S 350 CDI
BlueTEC 4M
S 350
BlueEfficiency
S 400
BlueHybrid
Převodovka7A7A7A 4x47A7A+el.motor
Zdvihový objem [cm3]21432987298734983498
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/4200190/3600190/3600225/6500205+15/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/1600-1800620/1600-2400620/1600-2400370/3500385/2400-5000
Max. rychlost [km/h]240250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,17,16,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,87,37,67,9
Cena [Kč]1.908.000,-2.026.800,-2.122.800,-2.082.000,-2.214.000,-
Cena Long [Kč]2.098.800,-2.218.800,-2.314.800,-2.274.000,-2.412.000,-

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz třídy S – všechny testy a články

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…