Mercedes-Benz CL dostal nový aktivní podvozek
Systém Active Body Control (ABC) je standardem pro verze CL 500 BlueEfficiency a CL 600. Stejně jako do loni modernizované třídy S, i do kupé se dostala nejnovější verze se stabilizací při nárazu bočního větru.
Ta využívá senzorů ESP, její elektronika rovněž snímá úhel natočení volantu, stupeň vychýlení a hodnotu příčného zrychlení. Pokud při jízdě zafouká silný boční vítr, je schopna vůz udržet v přímém směru. Aktivuje se při rychlosti 80 km/h po rovné silnici (tedy například na dálnici), pokud se ale řidič rozhodne zvládnout potřebný manévr sám, vypne se a do ničeho mu nemluví.
ABC používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě. Potřebný tlak do nich dodává radiální pístové čerpadlo. Čtveřice pružicích jednotek je spojena s hydraulickými válci ovládanými mikroprocesorem, ve kterých proudí olej. Systém je nově dvouokruhový, při stání na semaforech, nebo při jízdě po rovné silnici se přepne na druhý okruh s menším tlakem, také regulační ventily automaticky vypnou zmíněné čerpadlo.
Tuhost zavěšení lze nastavit tlačítkem na přístrojové desce ve dvou režimech: komfortním a sportovním. Pokud vůz jede po nekvalitních cestách, lze zvýšit světlost o dalších 45 mm, ve sportovním módu se naopak oproti komfortnímu o 10 mm sníží.
Vyspělý podvozek doplňuje řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu. Pokud je blíže středové poloze, posilovač je méně účinný a naopak. Mercedes v tomto případě zůstává u klasické hydrauliky. Elektricky nastavitelný je pouze sloupek řízení, který se navíc posune automaticky nahoru, když řidič opouští vůz.
Dvouokruhovou brzdovou soustavu podporuje kromě tradičních asistentů i další elektronický pomocník Adaptive Brake, který pomáhá vyvinout potřebný tlak na pedál při nebezpečných situacích. V dešti je pak schopen brzdové kotouče preventivně zbavit vody. Navíc má funkci Hold, která zamezuje rozjetí vpřed na semaforech, či vzad při stání v kopci. Parkovací brzda není tradičně ovládaná pedálem, ale je elektrická - aktivuje se pomocí tlačítka. Systém Torque Vectoring Brake přibrzďuje zadní vnitřní kolo v zatáčkách.
Již zmíněné ESP se také stará o kontrolu tlaku v pneumatikách, která je reprezentována buď standardně montovaným TPLWS (Tyre Pressure Loss Warning System) nebo příplatkovým dokonalejším TPMS (Tyre Pressure Monitoring System).
Varianta CL 500 4Matic BlueEfficiency s pohonem všech kol, kontrolou trakce 4ETS a vzduchovým odpružením Airmatic má místo ABC Adaptive Damping System (ADS), který dokáže nastavit charakteristiku tlumičů pro každé kolo zvlášť. I tady jsou k dispozici různé režimy a lze čarovat také se světlou výškou.
A budoucnost? Během dvou až tří let by se měla do sériové výroby dostat nová verze systému ABC. Kamera MBC (Magic Body Control) bude umístěna za čelním sklem a bude skenovat povrch asfaltu ve vzdálenosti 15 metrů od vozidla. Odpružení se tak správně nastaví automaticky ještě dříve, než automobil vjede na jakoukoli nerovnost.