Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS

Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS

 
 

Po kompresorovém a atmosférickém osmiválci se do AMG-verze Mercedesu CLS dostává nový motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly.

Pod známým názvem CLS 63 AMG má na autosalonu v Los Angeles premiéru model s novou karoserií a zcela novým osmiválcem.

Design

Kdo zná aktuální modely AMG, ten v novém CLS 63 AMG najde především rysy faceliftované třídy CL ve verzi AMG.

S ní má CLS společný tvar pětiúhelníkové masky chladiče s jedinou lamelou a trojici černě zbarvených otvorů v nárazníku, s černým lízátkem uprostřed a pásy diod pro denní svícení po stranách. Stejně jako na CL, tak u CLS jsou boky předního nárazníku prosty odvětrávacích otvorů, jinak typických pro AMG.

Důvod designového sblížení s reprezentativní třídou CL je jasný: CLS 63 AMG touto cestou zvýrazňuje tržní pozici nad technicky spřízněnou třídou E. Automobilka samotná hovoří také o inspiraci sportovním modelem SLS AMG.

Záď ctí konvence osmiválcových AMG – to znamená difuzor, křidélko na hraně víka zavazadlového prostoru a čtveřice hranatých koncovek výfuku (oválné jsou vyhrazeny dvanáctiválcům).

Mercedes-Benz CLS: První dojmy (Pařížský autosalon 2010)

Diodová přední světla jsou chloubou nového CLS. V případě vrcholné verze CLS 63 AMG jsou samozřejmě standardem. Jednotka složená ze 71 světelných diod se výkonem vyrovná moderním bi-xenonovým světlometům, přitom má teplejší světlo (5500 K proti 4200 K u xenonů), které se více podobá barvě přírodního světla (6500 K) a je tedy šetrnější ke zraku. Diodové světlomety se také mohou pochlubit životností 10000 hodin, pětkrát delší než u xenonové výbojky.

Technika

Z hlediska pohonné jednotky je nové CLS 63 AMG už třetí generací AMG modelu pro třídu CLS: první byl CLS 55 AMG s motorem M 113 (5,4 litru, kompresor, 350 kW) a druhou CLS 63 AMG s agregátem M 156 (6,2 litru atmosférický, 378 kW). Nová generace dostane zcela novou pohonnou jednotku M 157 se dvěma turbodmychadly a objemem 5,5 litru. Tento motor debutoval před měsícem v novém S 63 AMG a CL 63 AMG.

CLS 63 AMG dostane výkonově slabší verzi naladěnou pro účely tohoto čtyřdveřového cestovního kupé. Základní konfigurace proto dosahuje 386 kW a 700 Nm (třídy S a CL má 400 kW/800 Nm), silnější provedení s Performance paketem nabídne 410 kW a 800 Nm (S a CL s Performance paketem mají 420 kW a 900 Nm). Hlavní rozdíl mezi slabší a silnější verzí v CLS spočívá v plnícím tlaku – standardem je 1,0 bar, provedení Performance je dopované hodnotou 1,3 bar.

Zajímavostí je, že navzdory snížení výkonu vykazuje CLS 63 AMG, zřejmě především díky nižší hmotnosti, o desetinu sekundy lepší časy akcelerace z 0 na 100 km/h.

Kromě nárůstu výkonu se přeplňování projevuje také lepší normovanou spotřebou. Nové CLS 63 AMG bude mít v technickém průkazu podle předběžných specifikací zapsáno 9,9 l/100 km v kombinovaném cyklu a emise CO2 jen 232 g/km. Spotřeba je nižší o 4,6 litru, v řeči relativních čísel o 32 %. To je mimochodem také nejlepší hodnota v daném segmentu.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG - technická data
MotorCLS 63 AMGCLS 63 AMG Performance
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]54615461
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/5250410/5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000800/2000-4500
Max. rychlost [km/h]250300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,99,9

Převodovka AMG Speedshift MCT je stejné konstrukce jako například v E 63 AMG. Jedná se o sedmistupňové ústrojí, které na rozdíl od konvenčních automatů používá místo měniče momentu mokrou, automaticky ovládanou, spojku. Nabízí čtyři režimy chodu: úsporný C (jako Controlled Efficiency), kdy je aktivní funkce start/stop a také reakce plynového pedálu jsou vlažnější, dále je k dispozici režim Sport, Sport plus a samozřejmě manuální řazení.

Při sportovním a manuálním režimu převodovky se při řazení na okamžik přeruší zapalování i vstřikování paliva, takže změna převodu je rychlejší než při běžném chodu.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz CLS – všechny články a testy (obě generace)

Podvozek a brzdy

Nové CLS 63 AMG využívá sportovní podvozek, který nese marketingové označení AMG Ride Control. Přední zavěšení má ocelové vzpěry, zadní standardně využívá vzduchových měchů s funkcí automatického dorovnávání světlé výšky. Na obou nápravách jsou instalovány elektronicky řízené adaptivní tlumiče s možností volby režimů Comfort, Sport a Sport plus.

Stejnou trojici nastavení jako převodovka a tlumiče nabízí i třírežimové ESP.

Přední náprava byla vyvíjena nezávisle na standardním CLS. Výsledkem je o 24 mm širší rozchod kol a také nové sportovní parametrické řízení AMG. Jeho hydraulický okruh využívá služeb elektrického čerpadla, které je úspornější než mechanické čerpadlo a umožňuje snadné nastavení tří režimů – komfortního, sportovního a sport plus.

Brzdová soustava se skládá ze čtveřice odvětrávaných a vrtaných kotoučů o průměru 360 mm. Za příplatek jsou větší keramicko-kompozitní kotouče. Šedě lakovaná kola s novou variací na klasický design trojitých paprsků obouvají pneumatiky 255/35 R19 vpředu a 285/30 R19 vzadu.

Individualizace

Verze AMG Performance bude mít kromě silnějšího motoru také karbonové přední lízátko a zadní křidélko. Pod kapotou najdeme karbonový kryt motoru, v interiéru volant potažený Alcantarou a za koly červeně lakované třmeny brzd.

Další (a patrně výrazně dražší) možností individualizace je paket AMG Performance Studio. Uspokojí potřeby těch, kteří chtějí od CLS 63 AMG ještě víc – sportovnější naladění podvozku, odlehčená kovaná kola s pěti dvojitými paprsky, keramické brzdy, zadní diferenciál se svorností 40 % a paket exteriéru i interiéru v karbonovém provedení. K tomu majitel dostane také AMG Driver’s paket (posunutí omezovače rychlosti na 300 km/h a kurz AMG Driving Academy).

Při uvedení na trh bude dostupné také provedení označené Edition 1. Dostane unikátní kombinaci matného laku Manganite grey Shape, rozšířený kožený paket s čalouněním designo corteccia pearl, sportovní sedadla a strop v antracitové Alcantaře.

Prodej CLS 63 AMG bude zahájen v březnu 2011.

Los Angeles Auto Show 2010: Přehled novinek

Spolupracujeme s TipCars.com
Eurokomisařka chce zavést jednotné mýtné v celé EU Eurokomisařka chce zavést jednotné mýtné v celé EU

Violeta Bulcová, eurokomisařka pro dopravu, vyzvala k…

Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké…

V čele Starostů zůstávají Gazdík a Rakušan. Chtějí řídit stát jako obec V čele Starostů zůstávají Gazdík a Rakušan. Chtějí řídit stát jako obec

Podle staronového předsedy budou sněmovní volby střetem s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

Audi a BMW představily laserová přední světla,…

 



 
Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá…

Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tacho nestíhá…

Dnes 13:19

Na internetu se začínají objevovat první recenze Bugatti Chiron. A v souvislosti s nimi i některá velmi zajímavá videa…




Blesk.cz

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane „krýt“ podnikatele

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane…

Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře AFP to sdělila její…

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3 zranění včetně dítěte

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3…

Při střelbě v severofrancouzském městě Lille byli v pátek večer zraněni tři lidé. Místní média hovoří o tom, že…

 

iSport.cz

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál v rekordním čase

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál…

Z prvního místa do nedělní Velké ceny Austrálie, úvodního závodu sezony formule 1, odstartuje britský favorit…

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a Buffonův nástupce

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a…

Jsou mladí, ale už zatraceně dobří. Prahnou po nich velkokluby nebo za ně dokonce už hrají. Britský deník Daily…

 

Reflex.cz

Defraudace, podvody, únosy i obchod s myším masem: Anča a Papík souborně!

Defraudace, podvody, únosy i obchod s myším masem:…

Nebýt Anči a Pepíka, neměl by dnes asi český komiks svou první dámu – Lucii Lomovou. Právě na nich se doslova a…

Gorillaz: Nejslavnější virtuální kapela světa ohlašuje návrat

Gorillaz: Nejslavnější virtuální kapela světa…

Na co Damon Albarn šáhne, to funguje: Blur!, Good, Bad and The Queen a samozřejmě Gorillaz. A právě Gorillaz…