Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS

Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS

 
 

Po kompresorovém a atmosférickém osmiválci se do AMG-verze Mercedesu CLS dostává nový motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly.

Pod známým názvem CLS 63 AMG má na autosalonu v Los Angeles premiéru model s novou karoserií a zcela novým osmiválcem.

Design

Kdo zná aktuální modely AMG, ten v novém CLS 63 AMG najde především rysy faceliftované třídy CL ve verzi AMG.

S ní má CLS společný tvar pětiúhelníkové masky chladiče s jedinou lamelou a trojici černě zbarvených otvorů v nárazníku, s černým lízátkem uprostřed a pásy diod pro denní svícení po stranách. Stejně jako na CL, tak u CLS jsou boky předního nárazníku prosty odvětrávacích otvorů, jinak typických pro AMG.

Důvod designového sblížení s reprezentativní třídou CL je jasný: CLS 63 AMG touto cestou zvýrazňuje tržní pozici nad technicky spřízněnou třídou E. Automobilka samotná hovoří také o inspiraci sportovním modelem SLS AMG.

Záď ctí konvence osmiválcových AMG – to znamená difuzor, křidélko na hraně víka zavazadlového prostoru a čtveřice hranatých koncovek výfuku (oválné jsou vyhrazeny dvanáctiválcům).

Mercedes-Benz CLS: První dojmy (Pařížský autosalon 2010)

Diodová přední světla jsou chloubou nového CLS. V případě vrcholné verze CLS 63 AMG jsou samozřejmě standardem. Jednotka složená ze 71 světelných diod se výkonem vyrovná moderním bi-xenonovým světlometům, přitom má teplejší světlo (5500 K proti 4200 K u xenonů), které se více podobá barvě přírodního světla (6500 K) a je tedy šetrnější ke zraku. Diodové světlomety se také mohou pochlubit životností 10000 hodin, pětkrát delší než u xenonové výbojky.

Technika

Z hlediska pohonné jednotky je nové CLS 63 AMG už třetí generací AMG modelu pro třídu CLS: první byl CLS 55 AMG s motorem M 113 (5,4 litru, kompresor, 350 kW) a druhou CLS 63 AMG s agregátem M 156 (6,2 litru atmosférický, 378 kW). Nová generace dostane zcela novou pohonnou jednotku M 157 se dvěma turbodmychadly a objemem 5,5 litru. Tento motor debutoval před měsícem v novém S 63 AMG a CL 63 AMG.

CLS 63 AMG dostane výkonově slabší verzi naladěnou pro účely tohoto čtyřdveřového cestovního kupé. Základní konfigurace proto dosahuje 386 kW a 700 Nm (třídy S a CL má 400 kW/800 Nm), silnější provedení s Performance paketem nabídne 410 kW a 800 Nm (S a CL s Performance paketem mají 420 kW a 900 Nm). Hlavní rozdíl mezi slabší a silnější verzí v CLS spočívá v plnícím tlaku – standardem je 1,0 bar, provedení Performance je dopované hodnotou 1,3 bar.

Zajímavostí je, že navzdory snížení výkonu vykazuje CLS 63 AMG, zřejmě především díky nižší hmotnosti, o desetinu sekundy lepší časy akcelerace z 0 na 100 km/h.

Kromě nárůstu výkonu se přeplňování projevuje také lepší normovanou spotřebou. Nové CLS 63 AMG bude mít v technickém průkazu podle předběžných specifikací zapsáno 9,9 l/100 km v kombinovaném cyklu a emise CO2 jen 232 g/km. Spotřeba je nižší o 4,6 litru, v řeči relativních čísel o 32 %. To je mimochodem také nejlepší hodnota v daném segmentu.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG - technická data
MotorCLS 63 AMGCLS 63 AMG Performance
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]54615461
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/5250410/5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000800/2000-4500
Max. rychlost [km/h]250300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,99,9

Převodovka AMG Speedshift MCT je stejné konstrukce jako například v E 63 AMG. Jedná se o sedmistupňové ústrojí, které na rozdíl od konvenčních automatů používá místo měniče momentu mokrou, automaticky ovládanou, spojku. Nabízí čtyři režimy chodu: úsporný C (jako Controlled Efficiency), kdy je aktivní funkce start/stop a také reakce plynového pedálu jsou vlažnější, dále je k dispozici režim Sport, Sport plus a samozřejmě manuální řazení.

Při sportovním a manuálním režimu převodovky se při řazení na okamžik přeruší zapalování i vstřikování paliva, takže změna převodu je rychlejší než při běžném chodu.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz CLS – všechny články a testy (obě generace)

Podvozek a brzdy

Nové CLS 63 AMG využívá sportovní podvozek, který nese marketingové označení AMG Ride Control. Přední zavěšení má ocelové vzpěry, zadní standardně využívá vzduchových měchů s funkcí automatického dorovnávání světlé výšky. Na obou nápravách jsou instalovány elektronicky řízené adaptivní tlumiče s možností volby režimů Comfort, Sport a Sport plus.

Stejnou trojici nastavení jako převodovka a tlumiče nabízí i třírežimové ESP.

Přední náprava byla vyvíjena nezávisle na standardním CLS. Výsledkem je o 24 mm širší rozchod kol a také nové sportovní parametrické řízení AMG. Jeho hydraulický okruh využívá služeb elektrického čerpadla, které je úspornější než mechanické čerpadlo a umožňuje snadné nastavení tří režimů – komfortního, sportovního a sport plus.

Brzdová soustava se skládá ze čtveřice odvětrávaných a vrtaných kotoučů o průměru 360 mm. Za příplatek jsou větší keramicko-kompozitní kotouče. Šedě lakovaná kola s novou variací na klasický design trojitých paprsků obouvají pneumatiky 255/35 R19 vpředu a 285/30 R19 vzadu.

Individualizace

Verze AMG Performance bude mít kromě silnějšího motoru také karbonové přední lízátko a zadní křidélko. Pod kapotou najdeme karbonový kryt motoru, v interiéru volant potažený Alcantarou a za koly červeně lakované třmeny brzd.

Další (a patrně výrazně dražší) možností individualizace je paket AMG Performance Studio. Uspokojí potřeby těch, kteří chtějí od CLS 63 AMG ještě víc – sportovnější naladění podvozku, odlehčená kovaná kola s pěti dvojitými paprsky, keramické brzdy, zadní diferenciál se svorností 40 % a paket exteriéru i interiéru v karbonovém provedení. K tomu majitel dostane také AMG Driver’s paket (posunutí omezovače rychlosti na 300 km/h a kurz AMG Driving Academy).

Při uvedení na trh bude dostupné také provedení označené Edition 1. Dostane unikátní kombinaci matného laku Manganite grey Shape, rozšířený kožený paket s čalouněním designo corteccia pearl, sportovní sedadla a strop v antracitové Alcantaře.

Prodej CLS 63 AMG bude zahájen v březnu 2011.

Los Angeles Auto Show 2010: Přehled novinek

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita.…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

Audi a BMW představily laserová přední světla,…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský kousek. Doplatili na něj

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský…

Byl to poslední let zkrachovalé letecké společnosti Air Berlin nad düsseldorfským letištěm. Piloti před…

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem posunul své hranice

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem…

Argentinská hvězda Lionel Messi přispěl jedním gólem ve středečním utkání Ligy mistrů s Olympiakosem Pireus k…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…