Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS

Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS

 
 

Po kompresorovém a atmosférickém osmiválci se do AMG-verze Mercedesu CLS dostává nový motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly.

Pod známým názvem CLS 63 AMG má na autosalonu v Los Angeles premiéru model s novou karoserií a zcela novým osmiválcem.

Design

Kdo zná aktuální modely AMG, ten v novém CLS 63 AMG najde především rysy faceliftované třídy CL ve verzi AMG.

S ní má CLS společný tvar pětiúhelníkové masky chladiče s jedinou lamelou a trojici černě zbarvených otvorů v nárazníku, s černým lízátkem uprostřed a pásy diod pro denní svícení po stranách. Stejně jako na CL, tak u CLS jsou boky předního nárazníku prosty odvětrávacích otvorů, jinak typických pro AMG.

Důvod designového sblížení s reprezentativní třídou CL je jasný: CLS 63 AMG touto cestou zvýrazňuje tržní pozici nad technicky spřízněnou třídou E. Automobilka samotná hovoří také o inspiraci sportovním modelem SLS AMG.

Záď ctí konvence osmiválcových AMG – to znamená difuzor, křidélko na hraně víka zavazadlového prostoru a čtveřice hranatých koncovek výfuku (oválné jsou vyhrazeny dvanáctiválcům).

Mercedes-Benz CLS: První dojmy (Pařížský autosalon 2010)

Diodová přední světla jsou chloubou nového CLS. V případě vrcholné verze CLS 63 AMG jsou samozřejmě standardem. Jednotka složená ze 71 světelných diod se výkonem vyrovná moderním bi-xenonovým světlometům, přitom má teplejší světlo (5500 K proti 4200 K u xenonů), které se více podobá barvě přírodního světla (6500 K) a je tedy šetrnější ke zraku. Diodové světlomety se také mohou pochlubit životností 10000 hodin, pětkrát delší než u xenonové výbojky.

Technika

Z hlediska pohonné jednotky je nové CLS 63 AMG už třetí generací AMG modelu pro třídu CLS: první byl CLS 55 AMG s motorem M 113 (5,4 litru, kompresor, 350 kW) a druhou CLS 63 AMG s agregátem M 156 (6,2 litru atmosférický, 378 kW). Nová generace dostane zcela novou pohonnou jednotku M 157 se dvěma turbodmychadly a objemem 5,5 litru. Tento motor debutoval před měsícem v novém S 63 AMG a CL 63 AMG.

CLS 63 AMG dostane výkonově slabší verzi naladěnou pro účely tohoto čtyřdveřového cestovního kupé. Základní konfigurace proto dosahuje 386 kW a 700 Nm (třídy S a CL má 400 kW/800 Nm), silnější provedení s Performance paketem nabídne 410 kW a 800 Nm (S a CL s Performance paketem mají 420 kW a 900 Nm). Hlavní rozdíl mezi slabší a silnější verzí v CLS spočívá v plnícím tlaku – standardem je 1,0 bar, provedení Performance je dopované hodnotou 1,3 bar.

Zajímavostí je, že navzdory snížení výkonu vykazuje CLS 63 AMG, zřejmě především díky nižší hmotnosti, o desetinu sekundy lepší časy akcelerace z 0 na 100 km/h.

Kromě nárůstu výkonu se přeplňování projevuje také lepší normovanou spotřebou. Nové CLS 63 AMG bude mít v technickém průkazu podle předběžných specifikací zapsáno 9,9 l/100 km v kombinovaném cyklu a emise CO2 jen 232 g/km. Spotřeba je nižší o 4,6 litru, v řeči relativních čísel o 32 %. To je mimochodem také nejlepší hodnota v daném segmentu.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG - technická data
MotorCLS 63 AMGCLS 63 AMG Performance
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]54615461
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/5250410/5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000800/2000-4500
Max. rychlost [km/h]250300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,99,9

Převodovka AMG Speedshift MCT je stejné konstrukce jako například v E 63 AMG. Jedná se o sedmistupňové ústrojí, které na rozdíl od konvenčních automatů používá místo měniče momentu mokrou, automaticky ovládanou, spojku. Nabízí čtyři režimy chodu: úsporný C (jako Controlled Efficiency), kdy je aktivní funkce start/stop a také reakce plynového pedálu jsou vlažnější, dále je k dispozici režim Sport, Sport plus a samozřejmě manuální řazení.

Při sportovním a manuálním režimu převodovky se při řazení na okamžik přeruší zapalování i vstřikování paliva, takže změna převodu je rychlejší než při běžném chodu.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz CLS – všechny články a testy (obě generace)

Podvozek a brzdy

Nové CLS 63 AMG využívá sportovní podvozek, který nese marketingové označení AMG Ride Control. Přední zavěšení má ocelové vzpěry, zadní standardně využívá vzduchových měchů s funkcí automatického dorovnávání světlé výšky. Na obou nápravách jsou instalovány elektronicky řízené adaptivní tlumiče s možností volby režimů Comfort, Sport a Sport plus.

Stejnou trojici nastavení jako převodovka a tlumiče nabízí i třírežimové ESP.

Přední náprava byla vyvíjena nezávisle na standardním CLS. Výsledkem je o 24 mm širší rozchod kol a také nové sportovní parametrické řízení AMG. Jeho hydraulický okruh využívá služeb elektrického čerpadla, které je úspornější než mechanické čerpadlo a umožňuje snadné nastavení tří režimů – komfortního, sportovního a sport plus.

Brzdová soustava se skládá ze čtveřice odvětrávaných a vrtaných kotoučů o průměru 360 mm. Za příplatek jsou větší keramicko-kompozitní kotouče. Šedě lakovaná kola s novou variací na klasický design trojitých paprsků obouvají pneumatiky 255/35 R19 vpředu a 285/30 R19 vzadu.

Individualizace

Verze AMG Performance bude mít kromě silnějšího motoru také karbonové přední lízátko a zadní křidélko. Pod kapotou najdeme karbonový kryt motoru, v interiéru volant potažený Alcantarou a za koly červeně lakované třmeny brzd.

Další (a patrně výrazně dražší) možností individualizace je paket AMG Performance Studio. Uspokojí potřeby těch, kteří chtějí od CLS 63 AMG ještě víc – sportovnější naladění podvozku, odlehčená kovaná kola s pěti dvojitými paprsky, keramické brzdy, zadní diferenciál se svorností 40 % a paket exteriéru i interiéru v karbonovém provedení. K tomu majitel dostane také AMG Driver’s paket (posunutí omezovače rychlosti na 300 km/h a kurz AMG Driving Academy).

Při uvedení na trh bude dostupné také provedení označené Edition 1. Dostane unikátní kombinaci matného laku Manganite grey Shape, rozšířený kožený paket s čalouněním designo corteccia pearl, sportovní sedadla a strop v antracitové Alcantaře.

Prodej CLS 63 AMG bude zahájen v březnu 2011.

Los Angeles Auto Show 2010: Přehled novinek

Spolupracujeme s TipCars.com
Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn…

Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat

Boj mezi americkým Applem a společností Nokia končí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Nový motor v novém CLS







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

Audi a BMW představily laserová přední světla,…

 



 
Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Dnes 12:53

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model Mégane Renault Sport v rámci Velké ceny Monaka formule 1.




Blesk.cz

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě nebezpečná a ničila okolí!

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě…

Nejenom kvůli pár kilům navíc, ale hlavně kvůli své psychice, přestala Debbi (24) pít alkohol. Zpěvačka měla…

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena sledovala smrt v přímém přenosu

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena…

Slovák Vladimír Štrba zemřel o víkendu při svém druhém pokusu o zdolání nejvyšší hory světa Mt. Everest. Ke…

 

iSport.cz

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží ještě i French Open

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží…

Návrat Petry Kvitové po vážném zranění ruky z prosincového přepadení se blíží. Česká tenistka stále figuruje v…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn z rýnovické věznice v Jablonci nad Nisou. Byl odsouzen…

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se dají krásně fotit i rychlé vozy Formule 1

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se…

Mohou vypadat fotografie závodů Formule 1 pořízené fotoaparátem z roku 1913 dramaticky? Vozy totiž jezdí tak…