Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

 
 

Pod starým názvem 63 AMG prezentuje Mercedes nový motor – místo atmosférického 6,2litru se jedná o 5,5litr přeplňovaný dvěma stejně velkými turbodmychadly. První aplikací je dvojice modelů CL 63 AMG a S 63 AMG.

Nový agregát je významným krokem ve firemní strategii AMG Performance 2015, ve které se automobilka zavázala snížit u modelů AMG spotřebu paliva a zlepšit čistotu výfukových plynů při zachování nebo zlepšení jízdních výkonů.

Hlavní technickou inovací na poli zlepšování účinnosti je zvedení kombinace přímého vstřikování s piezoelektrickými vstřikovači řízeného paprskem, přeplňování výfukovými turbodmychadly a systému start-stop. Revizí prošla ale i převodovka AMG Speedshift MCT.

Osmiválcová pohonná jednotka nese interní kód M157. Její zdvihový objem je 5461 cm3, což představuje zmenšení o 12 % ve srovnání s atmosférickým motorem M155. Jde o původní konstrukci divize AMG, některá řešení ale agregát sdílí s motorem M278 (4,7 V8 biturbo v novém CL 500 a S 500), vrtání 98,0 mm a zdvih 90,5 mm jsou zase shodné s atmosférickým 5,5 V8 (M273) v dosavadních CL 500 a S 500. Je osazen čtyřventilovým rozvodem, variabilním časováním sacích ventilů, mezichladičem stlačeného vzduchu typu vzduch/voda a inteligentním alternátorem.

Suchá hmotnost motoru je 204 kg. Blok motoru je vyroben z odlévané hliníkové slitiny a nese vložky válců s povrchem Silitec. Nízké tření mezi písty a stěnami válců je dále podpořeno odvětrávacími otvory, které napomáhají vyrovnávání tlaků v prostorech pod písty. Odsáváním vzduchu z válce, kde se píst pohybuje směrem dolu, dochází ke snížení ztrát.

Olejový okruh není chlazen přímo, ale prostřednictvím výměníku olej/voda. Pouze v případě, že tento chladič není schopen udržet požadovanou teplotu oleje, aktivuje se pomocí termostatu přídavný okruh, který připojí externí chladič olej/vzduch. Díky tomuto řešení se olej po startu motoru rychleji zahřeje, protože v prvních minutách je dodatečně ohříván chladicí kapalinou.

Palivový systém využívá vysokotlaké čerpadlo (tlak 6 bar) v zavazadlovém prostoru, v palivové liště na motoru je podle požadavků řídicí jednotky udržován tlak mezi 100 a 200 bar.

Dvojice turbodmychadel se nachází po stranách bloku motoru. Při plné zátěži se roztáčí až na 185.000 min-1 a dohromady mohou za hodinu natlačit do spalovacích prostorů až 1750 kg vzduchu. Místo obvyklého blow-off ventilu jsou turba doplněna jen o elektropneumaticky ovládaný obtokový ventil, který uměle snižuje plnící tlak při nízké zátěži, což snižuje spotřebu paliva. Dalším unikátním řešením je připevnění turbodmychadel k výfukovým svodům pomocí pevných svarů.

Výkon standardní specifikace je 400 kW (544 k) při 5500 min-1 a maximum točivého momentu 800 Nm mezi 2000 a 4500 min-1. To představuje nárůst o 14 kW a 170 Nm při snížení kombinované spotřeby o 3,9 litru (o 25 %) na 10,5 l/100 km. Emise CO2 díky přechodu na emisní normu Euro 5 klesly ještě výrazněji: z 344 na 244 g/km. Všechny hodnoty platí jak pro faceliftovanou třídu CL, tak pro třídu S.

Mercedes zároveň nabídne AMG Performance paket, který zvýší výkon na 420 kW (571 k) a maximum točivého momentu na 900 Nm mezi 2250 a 3750 min-1. Díky tomu se akcelerace z 0 na 100 km/h při nezměněné normované spotřebě zkrátí o jednu desetinu, omezovač rychlosti je posunutý z 250 na 300 km/h.

Hlavním rozdílem mezi standardním nastavením a AMG Performance paketem je zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel z 1,0 na 1,3 bar. Při kompresním poměru 10,0:1 to znamená zvýšení tlaku ve válcích z 18,5 na 20,8 bar.

Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG - srovnání technických dat
Motorpůvodní 63 AMGnové 63 AMG63 AMG Performance
Rok výroby2006-2010od 2010od 2010
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]620854615461
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/6800400/5500420/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/5200800/2000-4500900/2250-3750
Max. rychlost [km/h]250250300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,54,4
Komb. spotřeba [l/100 km]14,410,510,5

Nové modely bude možné snadno odlišit podle nápisu V8 Biturbo na předních blatnících. Nová generace osmiválcových AMG tak sleduje vzor zavedený u modelů CL 65 AMG, S 65 AMG a SL 65 AMG, které nesou nápis V12 Biturbo. Dalším vizuálním odlišením modelů V8 a V12 od AMG budou (kromě chromových doplňků různých designů kol) koncovky výfuku – osmiválce mají čtvercové, zatímco dvanáctiválce oválné.

Příchod motoru M157 5,5 V8 Biturbo ovšem neznamená úplný konec M156 6,2 V8. Ten se zatím dodává do ostatních modelů s označením 63 AMG (především třídy C, E a také velká SUV od Mercedesu) a v evoluci M159 se bude i nadále montovat do sportovního kupé SLS AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
ŽIVĚ: Zeman se poprvé potkal s Jiřím Havlíčkem ŽIVĚ: Zeman se poprvé potkal s Jiřím Havlíčkem

Co přinese první setkání kandidáta na post ministra…

V České poště se mělo podplácet, dva lidé čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidé čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství podalo obžalobu na…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011 Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL.…

Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Peněženky se za posledních několik let moc nezměnily a stále slouží k primárnímu účelu - uchovávat vaše finance.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…