Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

 
 

Pod starým názvem 63 AMG prezentuje Mercedes nový motor – místo atmosférického 6,2litru se jedná o 5,5litr přeplňovaný dvěma stejně velkými turbodmychadly. První aplikací je dvojice modelů CL 63 AMG a S 63 AMG.

Nový agregát je významným krokem ve firemní strategii AMG Performance 2015, ve které se automobilka zavázala snížit u modelů AMG spotřebu paliva a zlepšit čistotu výfukových plynů při zachování nebo zlepšení jízdních výkonů.

Hlavní technickou inovací na poli zlepšování účinnosti je zvedení kombinace přímého vstřikování s piezoelektrickými vstřikovači řízeného paprskem, přeplňování výfukovými turbodmychadly a systému start-stop. Revizí prošla ale i převodovka AMG Speedshift MCT.

Osmiválcová pohonná jednotka nese interní kód M157. Její zdvihový objem je 5461 cm3, což představuje zmenšení o 12 % ve srovnání s atmosférickým motorem M155. Jde o původní konstrukci divize AMG, některá řešení ale agregát sdílí s motorem M278 (4,7 V8 biturbo v novém CL 500 a S 500), vrtání 98,0 mm a zdvih 90,5 mm jsou zase shodné s atmosférickým 5,5 V8 (M273) v dosavadních CL 500 a S 500. Je osazen čtyřventilovým rozvodem, variabilním časováním sacích ventilů, mezichladičem stlačeného vzduchu typu vzduch/voda a inteligentním alternátorem.

Suchá hmotnost motoru je 204 kg. Blok motoru je vyroben z odlévané hliníkové slitiny a nese vložky válců s povrchem Silitec. Nízké tření mezi písty a stěnami válců je dále podpořeno odvětrávacími otvory, které napomáhají vyrovnávání tlaků v prostorech pod písty. Odsáváním vzduchu z válce, kde se píst pohybuje směrem dolu, dochází ke snížení ztrát.

Olejový okruh není chlazen přímo, ale prostřednictvím výměníku olej/voda. Pouze v případě, že tento chladič není schopen udržet požadovanou teplotu oleje, aktivuje se pomocí termostatu přídavný okruh, který připojí externí chladič olej/vzduch. Díky tomuto řešení se olej po startu motoru rychleji zahřeje, protože v prvních minutách je dodatečně ohříván chladicí kapalinou.

Palivový systém využívá vysokotlaké čerpadlo (tlak 6 bar) v zavazadlovém prostoru, v palivové liště na motoru je podle požadavků řídicí jednotky udržován tlak mezi 100 a 200 bar.

Dvojice turbodmychadel se nachází po stranách bloku motoru. Při plné zátěži se roztáčí až na 185.000 min-1 a dohromady mohou za hodinu natlačit do spalovacích prostorů až 1750 kg vzduchu. Místo obvyklého blow-off ventilu jsou turba doplněna jen o elektropneumaticky ovládaný obtokový ventil, který uměle snižuje plnící tlak při nízké zátěži, což snižuje spotřebu paliva. Dalším unikátním řešením je připevnění turbodmychadel k výfukovým svodům pomocí pevných svarů.

Výkon standardní specifikace je 400 kW (544 k) při 5500 min-1 a maximum točivého momentu 800 Nm mezi 2000 a 4500 min-1. To představuje nárůst o 14 kW a 170 Nm při snížení kombinované spotřeby o 3,9 litru (o 25 %) na 10,5 l/100 km. Emise CO2 díky přechodu na emisní normu Euro 5 klesly ještě výrazněji: z 344 na 244 g/km. Všechny hodnoty platí jak pro faceliftovanou třídu CL, tak pro třídu S.

Mercedes zároveň nabídne AMG Performance paket, který zvýší výkon na 420 kW (571 k) a maximum točivého momentu na 900 Nm mezi 2250 a 3750 min-1. Díky tomu se akcelerace z 0 na 100 km/h při nezměněné normované spotřebě zkrátí o jednu desetinu, omezovač rychlosti je posunutý z 250 na 300 km/h.

Hlavním rozdílem mezi standardním nastavením a AMG Performance paketem je zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel z 1,0 na 1,3 bar. Při kompresním poměru 10,0:1 to znamená zvýšení tlaku ve válcích z 18,5 na 20,8 bar.

Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG - srovnání technických dat
Motorpůvodní 63 AMGnové 63 AMG63 AMG Performance
Rok výroby2006-2010od 2010od 2010
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]620854615461
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/6800400/5500420/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/5200800/2000-4500900/2250-3750
Max. rychlost [km/h]250250300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,54,4
Komb. spotřeba [l/100 km]14,410,510,5

Nové modely bude možné snadno odlišit podle nápisu V8 Biturbo na předních blatnících. Nová generace osmiválcových AMG tak sleduje vzor zavedený u modelů CL 65 AMG, S 65 AMG a SL 65 AMG, které nesou nápis V12 Biturbo. Dalším vizuálním odlišením modelů V8 a V12 od AMG budou (kromě chromových doplňků různých designů kol) koncovky výfuku – osmiválce mají čtvercové, zatímco dvanáctiválce oválné.

Příchod motoru M157 5,5 V8 Biturbo ovšem neznamená úplný konec M156 6,2 V8. Ten se zatím dodává do ostatních modelů s označením 63 AMG (především třídy C, E a také velká SUV od Mercedesu) a v evoluci M159 se bude i nadále montovat do sportovního kupé SLS AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011 Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL.…

Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…