Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

 
 

Pod starým názvem 63 AMG prezentuje Mercedes nový motor – místo atmosférického 6,2litru se jedná o 5,5litr přeplňovaný dvěma stejně velkými turbodmychadly. První aplikací je dvojice modelů CL 63 AMG a S 63 AMG.

Nový agregát je významným krokem ve firemní strategii AMG Performance 2015, ve které se automobilka zavázala snížit u modelů AMG spotřebu paliva a zlepšit čistotu výfukových plynů při zachování nebo zlepšení jízdních výkonů.

Hlavní technickou inovací na poli zlepšování účinnosti je zvedení kombinace přímého vstřikování s piezoelektrickými vstřikovači řízeného paprskem, přeplňování výfukovými turbodmychadly a systému start-stop. Revizí prošla ale i převodovka AMG Speedshift MCT.

Osmiválcová pohonná jednotka nese interní kód M157. Její zdvihový objem je 5461 cm3, což představuje zmenšení o 12 % ve srovnání s atmosférickým motorem M155. Jde o původní konstrukci divize AMG, některá řešení ale agregát sdílí s motorem M278 (4,7 V8 biturbo v novém CL 500 a S 500), vrtání 98,0 mm a zdvih 90,5 mm jsou zase shodné s atmosférickým 5,5 V8 (M273) v dosavadních CL 500 a S 500. Je osazen čtyřventilovým rozvodem, variabilním časováním sacích ventilů, mezichladičem stlačeného vzduchu typu vzduch/voda a inteligentním alternátorem.

Suchá hmotnost motoru je 204 kg. Blok motoru je vyroben z odlévané hliníkové slitiny a nese vložky válců s povrchem Silitec. Nízké tření mezi písty a stěnami válců je dále podpořeno odvětrávacími otvory, které napomáhají vyrovnávání tlaků v prostorech pod písty. Odsáváním vzduchu z válce, kde se píst pohybuje směrem dolu, dochází ke snížení ztrát.

Olejový okruh není chlazen přímo, ale prostřednictvím výměníku olej/voda. Pouze v případě, že tento chladič není schopen udržet požadovanou teplotu oleje, aktivuje se pomocí termostatu přídavný okruh, který připojí externí chladič olej/vzduch. Díky tomuto řešení se olej po startu motoru rychleji zahřeje, protože v prvních minutách je dodatečně ohříván chladicí kapalinou.

Palivový systém využívá vysokotlaké čerpadlo (tlak 6 bar) v zavazadlovém prostoru, v palivové liště na motoru je podle požadavků řídicí jednotky udržován tlak mezi 100 a 200 bar.

Dvojice turbodmychadel se nachází po stranách bloku motoru. Při plné zátěži se roztáčí až na 185.000 min-1 a dohromady mohou za hodinu natlačit do spalovacích prostorů až 1750 kg vzduchu. Místo obvyklého blow-off ventilu jsou turba doplněna jen o elektropneumaticky ovládaný obtokový ventil, který uměle snižuje plnící tlak při nízké zátěži, což snižuje spotřebu paliva. Dalším unikátním řešením je připevnění turbodmychadel k výfukovým svodům pomocí pevných svarů.

Výkon standardní specifikace je 400 kW (544 k) při 5500 min-1 a maximum točivého momentu 800 Nm mezi 2000 a 4500 min-1. To představuje nárůst o 14 kW a 170 Nm při snížení kombinované spotřeby o 3,9 litru (o 25 %) na 10,5 l/100 km. Emise CO2 díky přechodu na emisní normu Euro 5 klesly ještě výrazněji: z 344 na 244 g/km. Všechny hodnoty platí jak pro faceliftovanou třídu CL, tak pro třídu S.

Mercedes zároveň nabídne AMG Performance paket, který zvýší výkon na 420 kW (571 k) a maximum točivého momentu na 900 Nm mezi 2250 a 3750 min-1. Díky tomu se akcelerace z 0 na 100 km/h při nezměněné normované spotřebě zkrátí o jednu desetinu, omezovač rychlosti je posunutý z 250 na 300 km/h.

Hlavním rozdílem mezi standardním nastavením a AMG Performance paketem je zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel z 1,0 na 1,3 bar. Při kompresním poměru 10,0:1 to znamená zvýšení tlaku ve válcích z 18,5 na 20,8 bar.

Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG - srovnání technických dat
Motorpůvodní 63 AMGnové 63 AMG63 AMG Performance
Rok výroby2006-2010od 2010od 2010
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]620854615461
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/6800400/5500420/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/5200800/2000-4500900/2250-3750
Max. rychlost [km/h]250250300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,54,4
Komb. spotřeba [l/100 km]14,410,510,5

Nové modely bude možné snadno odlišit podle nápisu V8 Biturbo na předních blatnících. Nová generace osmiválcových AMG tak sleduje vzor zavedený u modelů CL 65 AMG, S 65 AMG a SL 65 AMG, které nesou nápis V12 Biturbo. Dalším vizuálním odlišením modelů V8 a V12 od AMG budou (kromě chromových doplňků různých designů kol) koncovky výfuku – osmiválce mají čtvercové, zatímco dvanáctiválce oválné.

Příchod motoru M157 5,5 V8 Biturbo ovšem neznamená úplný konec M156 6,2 V8. Ten se zatím dodává do ostatních modelů s označením 63 AMG (především třídy C, E a také velká SUV od Mercedesu) a v evoluci M159 se bude i nadále montovat do sportovního kupé SLS AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011 Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL.…

Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…