Mercedes-Benz E 320 CDI 4Matic – Jednotka plavnosti

Mercedes-Benz E 320 CDI 4Matic – Jednotka plavnosti

 
 

Opěvovaný vznětový šestiválec v kombinaci s pohonem všech kol má vysoké ambice i cenu. Jak se jezdí s třídou E téměř za dva miliony?

Okem viditelných změn po posledním faceliftu si možná ani nevšimnete – pozměněn je přední nárazník a maska chladiče, drobné odlišnosti najdeme na koncových svítilnách a v interiéru na displeji klimatizace.

Oproti dříve testovanému provedení 280 CDI jsme ale byli zvědavi hlavně na projev motoru s výkonem zvýšeným na 165 kW. (Snad jen pro úplnost dodejme že 280 CDI a 320 CDI jsou konstrukčně shodné motory s objemem tří litrů.) Tak jak se na limuzínu sluší, provází start pohonné jednotky jen velmi tlumené dunění a téměř nulové vibrace. Šest válců neruší posádku prakticky až do 3500 otáček, přičemž v rychlostech nad 130 km/h přebírají hlukovou dominanci proudy vzduchu okolo zrcátek a valivý hluk od pneumatik.

obrázek [555 x 242]
 

Skvělých 165 kW a 510 Nm se přenáší na zadní kola, nejprve je ale nutno propasírovat značný výkon přes pětistupňovou automatickou převodovku. Absence dvou stupňů navíc oproti verzi s pohonem dvou kol bychom rádi oželeli, při ručním řazení dolů a zvláště při kickdownu bychom uvítali rychlejší reakce. Naopak při klidné i dynamičtější jízdě převodovka souzněla s celkově spíše rozvážným než dravým charakterem vozu a až na občasné podřazení na „jedničku“ při jízdě v koloně jsme si na ni nemohli stěžovat.

Vrcholící léto nedalo moc možností k praktickému vyzkoušení pohonu všech kol, vzali jsme tedy zavděk drobnému dešti na dlažebních kostkách a strmému výjezdu po písčité cestě ke golfovému hřišti. V obou případech jsme ani při přidání plynu v zatáčce vůz do smyku neuvedli, na kostkách jsme se dokonce obešli bez ESP.

obrázek [555 x 311]
 

Povzbudivé jsou námi naměřené hodnoty spotřeby – při spíše komfortní a nijak pomalé jízdě se bez ohledu na město či dálnici spotřeba pohybovala okolo devítilitrové hranice, při snaze o úspory či naopak maximální dynamiku pak o dva litry méně, respektive více.

Dominantním rysem vozu je komfort a ten dostává posádka plnými dávkami z mnoha stran. Možná bychom i oželeli značný účinek posilovače řízení, ale sedadla s kombinací pohodlí a bočního vedení atakují naše neoficiální favority z Volva S80. Přivřeli jsme oči nad kombinací manuálního a elektrického ovládání jejich polohy a naopak ocenili možnost elektrického sklopení všech tří zadních opěrek z místa řidiče.

Za komfortní považujeme možnost nejen odemknutí, ale i otevření víka zavazadlového prostoru tlačítkem dálkového ovládání. Zvykat si je potřeba na projevy parkovacích senzorů, které nejprve signalizují vzdálenost graficky a teprve ke konci akusticky. A konečně jízda – míru komfortu a doslovné plavnosti může třída E u ostatních značek vyučovat, na dálnici přitom není problém vůz ovládat i při vysokých rychlostech – pocit, o kterém mluvíme, není plavání, ale kombinace lehkosti a jistoty. U 1,8 tuny těžkého auta se před takovým podvozkem skláníme.

Samostatnou kapitolou je multifunkční displej na středovém panelu, jehož ovládání kombinuje tlačítka s pevně přiřazenými funkcemi, kontextové ovladače po stranách displeje a osmisměrný kruhový ovladač. Možná jsme si s ovládáním prostě nerozuměli, ale takovou porci složitosti a relativního nepohodlí bychom od příplatkové výbavy v ceně 86.930,- Kč nečekali.

obrázek [555 x 216]
 

Čímž jsme se dostali k poměrně zajímavým číslům – totiž cenám základní verze a příplatkových výbav. Za systém pohonu všech kol 4Matic se připlácí přijatelných 69 tisíc Kč, jak ale bylo řečeno, kupující přichází také o dva převodové stupně. Mnohem více zaráží nutnost příplatku 1725,- Kč za dojezdovou rezervu a především za možnost sklápění zadních opěradel dělených 1:2 za 15.000,- korun.

Momentálně nejstarší sedan v nabídce značky věkem vyzrává, vrcholný šestiválec a vyspělý pohon všech kol spolu s komfortním podvozkem a interiérem, pak nepochybně tvoří etalon plavnosti ve vyšší střední třídě. A těch pár drobností se do konce života téhle generace snad také zlepší…

Plusy:

  • Tichý a silný motor
  • Kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
  • Plavná jízda

Minusy

  • Základní cena a příplatkové prvky
  • Pozdní reakce převodovky v sekvenčním režimu a kickdown
  • Ovládání multifunkčního displeje
První cena vozu1.099.000,-Kč (200 K 135 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.400.000,-Kč (320 CDI 165 kW)
Základní cena testovaného vozu1.469.000,-Kč (320 CDI 165 kW 4Matic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.827.530,-Kč (320 CDI 165 kW 4Matic)
Spolupracujeme s TipCars.com

mercedes e320

Cena v základní výbavě: 1 469 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 827 530 Kč

Základní výbava:bodové bezpečnostní pásy, 5násobné, výškově nastavitelné (kromě zadního sedadla uprostřed), 5stupňová automatická převodovka, Zástrčka 12 V v zavazadlovém prostoru, adaptivní brzda (ADAPTIVE BRAKE), protiblokovací systém ABS, loketní opěrka v zadním prostoru v barvě výbavy s držákem nápojů, vyhřívané vnější zrcátko, elektricky nastavitelné, s integrovaným ukazatelem směru a vypouklým sklem zrcátka, ukazatel vnější teploty, automatická regulace výšky vozidla na zadní nápravě, brzdový asistent BAS, střešní lišta, automatický, elektronický program stability vozidla ESP, elektrické ovládání oken, s komfortním ovládáním a s ochranou proti přiskřípnutí, zadní dělené sedadlo 2/3:1/3, sklopitelné, dvoustupňově nastavitelný sklon opěradla, čelní airbagy, dvoustupňové, pro řidiče i spolujezdce, předpínač bezpečnostního pásu s dvoustupňovým omezením síly bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, pro zadní vnější sedadla jednostupňové omezení síly, automatická klimatizace THERMATIC, opěrky hlavy, 5stupňové, pro sedadlo řidiče a sedadlo spolujezdce jako aktivní protinárazové opěrky hlavy NECK-PRO, demontovatelné zadní opěrky hlavy, sloupek řízení, ručně podélně i výškově nastavitelný, multifunkční volant, účinek servořízení závislý na rychlosti jízdy, PRE-SAFE, rádio Audio 20 CD s klávesnicí telefonu, 9 reproduktorů, radioanténa integrovaná v bočním okně zavazadlového prostoru, vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla vpředu, aerostěrač s dotykovou/stírací funkcí a dešťovým senzorem, s plynulou regulací intervalu ve dvou stupních citlivosti, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS s počítačem údržby, uzavírací servomechanismus víka zavazadlového prostoru vozidla, boční airbagy řidiče a spolujezdce, rozpoznání obsazení sedadla se snímačem zatížení a klasifikací cestujících v sedadlu spolujezdce, TEMPOMAT s variabilním omezením rychlosti SPEEDTRONIC, termoizolační sklo všech oken, zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla, elektronický imobilizér vozidla, včetně uzamykacího systému ELCODE s infračerveným dálkovým ovládáním a s optickým zpětným signálem uzamčení, hlavové airbagy, centrální zamykání s vnitřním spínačem a snímačem nárazu, vnitřní zpětné zrcátko s aktivním tlumením odrazivosti, kožený volant a řadicí páka, filtr pevných částic, signalizace úniku tlaku v pneumatikách, klimatizace s pylovým filtrem, bi-xenonové reflektory s ostřikovači, alu-disky 17“

Výbava testovaného vozu:přední a zadní parkovací senzory (23.457,-), vak na lyže (6209,-), sklopná zadní sedadla 1:2 včetně loketní opěrky (15.000,-), příprava na mobilní telefon vč. handsfree (17.765,-), spodní kryt motoru (3.277,-), Comand APS s DVD navigací (86.930,-), dojezdová rezerva (1.725,-), el. vyhřívání předních sedadel (11.210,-), provedení Avantgarde (97.451)

Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno

Sedm let vězení a peněžitý trest 21,9 milionu korun…

Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu? Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu?

Již dávno tak úplně neplatí, že by se v segmentu…

Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET

Počty ztrátových prodejen v menších obcích v Česku…

Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný

Ministr školství Štech ubránil pro svůj rezort 1,8…

 
Technické údaje
Motor mercedes e320
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 244
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.4 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 600
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1822
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení mercedes e320
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…