reklama


Mercedes-Benz E 320 CDI 4Matic – Jednotka plavnosti

Mercedes-Benz E 320 CDI 4Matic – Jednotka plavnosti

 
 

Opěvovaný vznětový šestiválec v kombinaci s pohonem všech kol má vysoké ambice i cenu. Jak se jezdí s třídou E téměř za dva miliony?

Okem viditelných změn po posledním faceliftu si možná ani nevšimnete – pozměněn je přední nárazník a maska chladiče, drobné odlišnosti najdeme na koncových svítilnách a v interiéru na displeji klimatizace.

Oproti dříve testovanému provedení 280 CDI jsme ale byli zvědavi hlavně na projev motoru s výkonem zvýšeným na 165 kW. (Snad jen pro úplnost dodejme že 280 CDI a 320 CDI jsou konstrukčně shodné motory s objemem tří litrů.) Tak jak se na limuzínu sluší, provází start pohonné jednotky jen velmi tlumené dunění a téměř nulové vibrace. Šest válců neruší posádku prakticky až do 3500 otáček, přičemž v rychlostech nad 130 km/h přebírají hlukovou dominanci proudy vzduchu okolo zrcátek a valivý hluk od pneumatik.

obrázek [555 x 242]
 

Skvělých 165 kW a 510 Nm se přenáší na zadní kola, nejprve je ale nutno propasírovat značný výkon přes pětistupňovou automatickou převodovku. Absence dvou stupňů navíc oproti verzi s pohonem dvou kol bychom rádi oželeli, při ručním řazení dolů a zvláště při kickdownu bychom uvítali rychlejší reakce. Naopak při klidné i dynamičtější jízdě převodovka souzněla s celkově spíše rozvážným než dravým charakterem vozu a až na občasné podřazení na „jedničku“ při jízdě v koloně jsme si na ni nemohli stěžovat.

Vrcholící léto nedalo moc možností k praktickému vyzkoušení pohonu všech kol, vzali jsme tedy zavděk drobnému dešti na dlažebních kostkách a strmému výjezdu po písčité cestě ke golfovému hřišti. V obou případech jsme ani při přidání plynu v zatáčce vůz do smyku neuvedli, na kostkách jsme se dokonce obešli bez ESP.

obrázek [555 x 311]
 

Povzbudivé jsou námi naměřené hodnoty spotřeby – při spíše komfortní a nijak pomalé jízdě se bez ohledu na město či dálnici spotřeba pohybovala okolo devítilitrové hranice, při snaze o úspory či naopak maximální dynamiku pak o dva litry méně, respektive více.

Dominantním rysem vozu je komfort a ten dostává posádka plnými dávkami z mnoha stran. Možná bychom i oželeli značný účinek posilovače řízení, ale sedadla s kombinací pohodlí a bočního vedení atakují naše neoficiální favority z Volva S80. Přivřeli jsme oči nad kombinací manuálního a elektrického ovládání jejich polohy a naopak ocenili možnost elektrického sklopení všech tří zadních opěrek z místa řidiče.

Za komfortní považujeme možnost nejen odemknutí, ale i otevření víka zavazadlového prostoru tlačítkem dálkového ovládání. Zvykat si je potřeba na projevy parkovacích senzorů, které nejprve signalizují vzdálenost graficky a teprve ke konci akusticky. A konečně jízda – míru komfortu a doslovné plavnosti může třída E u ostatních značek vyučovat, na dálnici přitom není problém vůz ovládat i při vysokých rychlostech – pocit, o kterém mluvíme, není plavání, ale kombinace lehkosti a jistoty. U 1,8 tuny těžkého auta se před takovým podvozkem skláníme.

Samostatnou kapitolou je multifunkční displej na středovém panelu, jehož ovládání kombinuje tlačítka s pevně přiřazenými funkcemi, kontextové ovladače po stranách displeje a osmisměrný kruhový ovladač. Možná jsme si s ovládáním prostě nerozuměli, ale takovou porci složitosti a relativního nepohodlí bychom od příplatkové výbavy v ceně 86.930,- Kč nečekali.

obrázek [555 x 216]
 

Čímž jsme se dostali k poměrně zajímavým číslům – totiž cenám základní verze a příplatkových výbav. Za systém pohonu všech kol 4Matic se připlácí přijatelných 69 tisíc Kč, jak ale bylo řečeno, kupující přichází také o dva převodové stupně. Mnohem více zaráží nutnost příplatku 1725,- Kč za dojezdovou rezervu a především za možnost sklápění zadních opěradel dělených 1:2 za 15.000,- korun.

Momentálně nejstarší sedan v nabídce značky věkem vyzrává, vrcholný šestiválec a vyspělý pohon všech kol spolu s komfortním podvozkem a interiérem, pak nepochybně tvoří etalon plavnosti ve vyšší střední třídě. A těch pár drobností se do konce života téhle generace snad také zlepší…

Plusy:

  • Tichý a silný motor
  • Kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
  • Plavná jízda

Minusy

  • Základní cena a příplatkové prvky
  • Pozdní reakce převodovky v sekvenčním režimu a kickdown
  • Ovládání multifunkčního displeje
První cena vozu1.099.000,-Kč (200 K 135 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.400.000,-Kč (320 CDI 165 kW)
Základní cena testovaného vozu1.469.000,-Kč (320 CDI 165 kW 4Matic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.827.530,-Kč (320 CDI 165 kW 4Matic)
Spolupracujeme s TipCars.com

mercedes e320

Cena v základní výbavě: 1 469 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 827 530 Kč

Základní výbava:bodové bezpečnostní pásy, 5násobné, výškově nastavitelné (kromě zadního sedadla uprostřed), 5stupňová automatická převodovka, Zástrčka 12 V v zavazadlovém prostoru, adaptivní brzda (ADAPTIVE BRAKE), protiblokovací systém ABS, loketní opěrka v zadním prostoru v barvě výbavy s držákem nápojů, vyhřívané vnější zrcátko, elektricky nastavitelné, s integrovaným ukazatelem směru a vypouklým sklem zrcátka, ukazatel vnější teploty, automatická regulace výšky vozidla na zadní nápravě, brzdový asistent BAS, střešní lišta, automatický, elektronický program stability vozidla ESP, elektrické ovládání oken, s komfortním ovládáním a s ochranou proti přiskřípnutí, zadní dělené sedadlo 2/3:1/3, sklopitelné, dvoustupňově nastavitelný sklon opěradla, čelní airbagy, dvoustupňové, pro řidiče i spolujezdce, předpínač bezpečnostního pásu s dvoustupňovým omezením síly bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, pro zadní vnější sedadla jednostupňové omezení síly, automatická klimatizace THERMATIC, opěrky hlavy, 5stupňové, pro sedadlo řidiče a sedadlo spolujezdce jako aktivní protinárazové opěrky hlavy NECK-PRO, demontovatelné zadní opěrky hlavy, sloupek řízení, ručně podélně i výškově nastavitelný, multifunkční volant, účinek servořízení závislý na rychlosti jízdy, PRE-SAFE, rádio Audio 20 CD s klávesnicí telefonu, 9 reproduktorů, radioanténa integrovaná v bočním okně zavazadlového prostoru, vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla vpředu, aerostěrač s dotykovou/stírací funkcí a dešťovým senzorem, s plynulou regulací intervalu ve dvou stupních citlivosti, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS s počítačem údržby, uzavírací servomechanismus víka zavazadlového prostoru vozidla, boční airbagy řidiče a spolujezdce, rozpoznání obsazení sedadla se snímačem zatížení a klasifikací cestujících v sedadlu spolujezdce, TEMPOMAT s variabilním omezením rychlosti SPEEDTRONIC, termoizolační sklo všech oken, zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla, elektronický imobilizér vozidla, včetně uzamykacího systému ELCODE s infračerveným dálkovým ovládáním a s optickým zpětným signálem uzamčení, hlavové airbagy, centrální zamykání s vnitřním spínačem a snímačem nárazu, vnitřní zpětné zrcátko s aktivním tlumením odrazivosti, kožený volant a řadicí páka, filtr pevných částic, signalizace úniku tlaku v pneumatikách, klimatizace s pylovým filtrem, bi-xenonové reflektory s ostřikovači, alu-disky 17“

Výbava testovaného vozu:přední a zadní parkovací senzory (23.457,-), vak na lyže (6209,-), sklopná zadní sedadla 1:2 včetně loketní opěrky (15.000,-), příprava na mobilní telefon vč. handsfree (17.765,-), spodní kryt motoru (3.277,-), Comand APS s DVD navigací (86.930,-), dojezdová rezerva (1.725,-), el. vyhřívání předních sedadel (11.210,-), provedení Avantgarde (97.451)

Roboti člověku budou pomáhat i v sexu Roboti člověku budou pomáhat i v sexu

Sex manželských párů se brzy bude odehrávat jen při…

Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla

První smrtelná nehoda v samořidícím automobilu od Tesly…

 
Technické údaje
Motor mercedes e320
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 244
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.4 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 600
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1822
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení mercedes e320
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Dnes 18:56

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil bych je,“ hřímá prezident

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil…

Kriminální skupina, ve které bylo i několik policistů, na Filipínách unesla a následně zavraždila jihokorejského…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Trenér Bank o Ledecké: Je bojovníkem na úrovni nejlepších mužů

Trenér Bank o Ledecké: Je bojovníkem na úrovni…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Když ji chvíli na závodech pozorujete, dojde vám, že Ester Ledecká si žije ve svém světě. A i…

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu, pak trojí ztráta hůlky

Bláznivý závod Koukalové! Relax na sněhu u startu,…

Ten záběr zaujal mnoho fanoušků. Biatlonistka Gabriela Koukalová se před závodem s hromadným startem v…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama