Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Mercedes-AMG GT 63 S má přes 800 koní! Na elektřinu ujede 13 km

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Nový Mercedes-AMG GT 63 S E Performance se oficiálně představuje. Plug-in hybridní kupé má přes 800 koní i možnost ovládání jedním pedálem.

Když Mercedes-AMG během loňského léta oficiálně odhalil nové sportovní kupé GT, už od prvních chvil se mluvilo i o budoucím debutu ještě výkonnější verze. A v dnešních dnech se sourozenec luxusního roadsteru SL dočkal nové verze, protože Mercedes-AMG konečně uvádí i vrcholnou plug-in hybridní variantu, která je nejvýkonnějším modelem z řady a zrychlením z 0 na 100 km/h strčí do kapsy i výrazně dražší exkluzivní hypersport.

Nový Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, jak se novinka oficiálně jmenuje, je nejrychleji akcelerující mercedes všech dob. Výkonný plug-in hybrid kombinuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec s jedním elektromotorem na zadních kolech, díky čemuž umí „GéTéčko“ doslova vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy. Je tedy o desetinu sekundy rychleji na stovce než hypersport Mercedes-AMG One s technikou vycházející z monopostů Formule 1.

Mercedes-AMG uvádí, že nové GT 63 S E Performance disponuje nejvyšším kombinovaným výkonem 600 kW (816 koní) a vrcholným točivým momentem až 1420 newtonmetrů. Sám spalovací osmiválec vyvine 430 kW (585 koní), stejně jako doposud nejsilnější verze 63, a elektromotor mu pomáhá dalšími 150 kW (204 koňmi).

Video se připravuje ...

Standardem plug-in hybridu je plně variabilní pohon všech kol AMG Performance 4Matic+ a devítistupňová převodovka AMG Speedshift MCT 9G. Novinkou plug-in hybridu pak je menší dvoustupňová převodovka pro zadní elektromotor a mezi zadními koly pak najdeme mechanický samosvorný diferenciál.

Elektrická energie plug-in hybridu se ukládá do lithium-ion akumulátoru s kapacitou 6,1 kWh a Mercedes-AMG uvádí, že čistě na elektřinu nové elektrifikované „GéTéčko“ ujede až 13 kilometrů. K dispozici jsou i čtyři stupně rekuperace, včetně regenerativního brzdění pro akceleraci i deceleraci jedním pedálem, stejně jako u elektromobilů.

Nový plug-in hybridní Mercedes-AMG GT 63 S E Performance se začne prodávat v nejbližších měsících a oficiální ceník bude zveřejněn krátce před zahájením prodeje.

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Doporučujeme

23. 4. 2024 05:35
Prý přes 800 koní
S baterkou 6 kWh bude těmi 800 koňmi oplývat hezkých pár sekund :D
22. 4. 2024 22:20
Re: To auto je tak obludně těžké..
.... presne, taky potrebujes ovladani jednim pedalem :yes: :yes: :yes: :-!
22. 4. 2024 19:43
To auto je tak obludně těžké..
...že prý výrobce raději ani neuvádí jeho pohotovostní hmotnost... Prokletá hybridizace, u sporťáku přece nejde jen o drtivou akceleraci v přímce! :-O :-O :-O :no: