Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka

Michal Fokt
Diskuze (0)
Nový éčkový kabriolet se představil v předstihu před ženevskou výstavou. Asi nejzásadnější novinkou je možnost mít jej vůbec poprvé s pohonem všech kol.

Neznám lepší způsob přesunu z místa na místo, než za volantem kabrioletu a určitě nejsem sám, takže pro nás všechny mám skvělou zprávu - je tu nový Mercedes-Benz E-Class Cabriolet. Protože kupé třídy E už všichni dobře známe a současně víme, jaký krasavec se eskový kabriolet, nebyl až zas takový problém si představit, jak bude vypadat otevřené éčko. A teď je to jasné - skvěle, z prvních fotek si troufám říci, že to bude možná vůbec nejhezčí čtyřmístný kabriolet od trojcípé hvězdy. Ostatně - posuďte sami.

Novinka bude vybavena už tradiční "šálou" teplého vzduchu Airscarf i stále ještě relativně novým systémem Aircap, jenž je sice ohyzdný, ale velmi funkční. Je to sice smutné, ale snad už ve druhé větě tiskové zprávy se automobilka chlubí integrací smartphonu do palubních systémů a jízdními asistenty, ale třeba i bezdrátovým nabíjením telefonu a samozřejmě displejovou palubní deskou. Plátěná střecha, která nemá připouštět žádné kompromisy ohledně odhlučnění a aerodynamiky, se složí za 20 s a to při rychlostech do km/h. S nataženou střechou má kufr objem slušných 385 l, se staženou se zmenší na snesitelných 310 litrů.

Zajímavé je, že kabriolet má o 15 mm menší světlou výšku, než sedan, což má podpořit jeho sportovnější charakter, stejně jako standardně dodávaná 17" kola. S rozměry 4826 x 1860 x 1428 mm a rozvorem 2873 mm je vůz ve všech směrech větší, než minulá generace a odpovídajícím způsobem narostl také interiér.

Nabídka pohonných jednotek zatím nebyla upřesněna, ale je jasné, že bude víceméně identická s kupé a žádné kompromisy nebude nutně dělat ani v oblasti podvozku, v nabídce bude jak vzduchové pérování, tak pohon všech kol. Převodovka se bude dodávat jediná - devítistupňový automat. Za zmínku stojí určitě ještě Magic Vision Control, což jsou inteligentní stěrače s integrovanými vodními tryskami, vyladěné tak, aby se voda z čelního skla nedostala do interiéru.

Michal Fokt
Diskuze (0)