Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz EQC oficiálně: Nové elektrické SUV má 300 kW a ujede přes 400 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (112)
Mercedes-Benz oficiálně odhaluje prvního zástupce své obchodní řady elektromobilů EQ v podobě očekávaného SUV s označením EQC. Novinka zaujme svým designem i jízdními výkony.

Mercedes-Benz na autosalonu v Paříži na podzim roku 2016 odhalil studii elektromobilu Generation EQ a nyní právě na tento vůz navazuje sériové SUV, které na trh zamíří s označením EQC. Elektrická novinka s třícípou hvězdou na přídí se stane konkurentem pro Audi e-tron, Jaguar I-Pace a především crossovery severoamerické značky Tesla.

Elektrické SUV značky Mercedes-Benz svými liniemi navazuje na již zmiňovanou studii z roku 2016 a rovněž i na aktuální modelovou řadu GLC. Právě k ní má nejblíže i svými rozměry s rozvorem náprav 2873 mm, celkovou délkou 4761 mm, šířkou 1884 mm a výškou 1624 mm. Ze srovnání s GLC pak EQC vychází o 105 mm delší a 315 mm nižší.

Interiér novinky se podobně jako exteriér nesnaží ohromovat futuristickými vizemi, ale rozvíjí současný styl značky Mercedes-Benz, což znamená, že je zde použito pásu dvojice 10,25palcových displejů přístrojového štítu a multimediálního systému. Samozřejmostí je zde systém MBUX. Pozornost si pak v případě interiéru zaslouží i možnost objednat si čalounění, které bude vyrobeno z recyklovaných materiálů. Zavazadlový prostor má základní objem 500 litrů.

Mercedes-Benz EQC využívá ke svému pohonu dvojici elektromotorů, z nichž je každý určen pro jednu nápravu a automobilka uvádí kombinovaný výkon 300 kW (408 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 765 N.m. Tyto hodnoty míří na všechna čtyři kola prostřednictvím inteligentního systému pohonu s vektorováním točivého momentu pro každé kolo.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují v podlaze uložené lithium-iontové baterie s kapacitou 80 kWh podle NEDC, jejichž hmotnost je 650 kg. Pohotovostní vozu se pohybuje kolem 2425 kg. Pro využití výkonu elektromotorů a kapacity baterií podle aktuálních potřeb řidiče jsou k dispozici čtyři jízdní režimy, které nesou označení Comfort, Eco, Sport a Max Range, kdy ten poslední uvedený je zaměřen na co nejdelší dojezd.

Mercedes-Benz již nyní uvádí, že EQC má podle testovacího cyklu NEDC ujet na jedno nabití přes 450 km a podle nového WLTP se má jednat o stále poměrně příznivou hodnotu přes 400 km. Maximální rychlost modelu EQC je omezena na 180 km/h a z 0 na 100 km/h má akcelerovat za 5,1 s.

Čas potřebný k nabíjení baterií uvádí Mercedes-Benz pouze v souvislosti se svou rychlou DC nabíječkou, s níž lze za 40 minut nabít baterie s kapacitou 10 % dostat na 80 % a pokračovat v jízdě.

Mercedes-Benz sice již nyní představuje model EQC v podobě, v níž jej uvede na trh, ale zároveň uvádí, že výroba se rozběhne až v roce 2019. Následně vstoupí toto elektrické SUV na evropský a další trhy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (112)
Avatar - wakantanka
7. 9. 2018 10:05
Re: EQ
Ani v USA to nieje take jednoduche. Zatial AI jazdia len niekde a aj to len na vynimky v ramci testovania.
Avatar - .StenLi.
7. 9. 2018 09:24
Re: pre koho je
Tak ako to je tam popisane, zabudol si priratat mnozstvo emisii ktore vznika pri tazeni, spracovani a transporte.. a zhorsuje sa to kazdym dalsim prejdenym kilometrom, kedze raz natiahnuty kabel bude po cely cas pri transporte generovat 0 emisii, cisterny voziace fosilne paliva budu stale generovat viac a viac emisii. K elektrarni s plynovou turbinou mozes potiahnut plynovod, ale nebudes ho tahat ku kazdej CNG/LPG cerpacke, tak isto ako mozes postavit elektraren pri uholnej bani ale nebudes chodit tankovat ICE auto k rafinerii. Tak isto podiel cistejsich elektrarni je kazdym rokom vyssi co umoznuje tak vyrazne medzirocne zlepsenie. Prevadzkove emisie (uz po postavenie bezemisnych elektrarni)mozu byt nulove, ale ICE emisie z vyfuku a emisie pri vyrobe paliv NIKDY nebudu nulove. Uz dnes moze cele USA prejst na 100% elektrinu z obnovitelnych zdrojov s Tesla solarnou elektrarnou 160km stvorcovych, co ale netreba lebo uz ma vela existujucich vodnych a solarnych a rychlo rastie decentralizovana siet so sebestacnymi domami s panelmi na streche.. pre celostatny rozvoj by ale Trump nemohol byt podporovany uholnymi magnatmi..
6. 9. 2018 17:57
Re: pre koho je
Nevím, jak k tomu došli, ale to jsou příliš optimistická čísla. V USA to u běžného EV auta bude horko těžko pod ekvivalent 5 litrů na 100 km. Pod 3 litry je nesmysl. Jestli mají mix okolo 560 až 620 g CO2 na kWh a běžné EV má spotřebu cca 20 kWh/100 km (i se započítáním ztrát), tak jsme na 11200 až 12400 g CO2/100km, tedy 112-124 g CO2/km, což je ekvivalent zhruba 5,0 až 5,5 litrů na 100 km.
6. 9. 2018 17:18
Re: Zvlastne
A čo je na tom obrovskom čumáku také ochranné? Myslíš, že je z gumy?
6. 9. 2018 11:47
Re: tak ujede nebo má ujet?
skús žene vysvetliť, že si sa spravil za minútku, ale v princípe je to to isté ako keď sused potiahne o dosť dlhšie >:D