Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Generation EQ: Elektrické SUV s 300 kW ujede 500 kilometrů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 9. 2016 • 20:45
62
16
Zobrazit náhledy (62)
Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ Mercedes-Benz Generation EQ
Mercedes-Benz představil v Paříži koncept SUV, které předznamenává elektrickou ofenzivu značky v příštích letech. Je prakticky bezpilotní a umí komunikovat s ostatními auty i infrastrukturou.

Stříbrná studie s trojcípou hvězdou se jmenuje Generation EQ. Písmena jsou vlastně slovní hříčkou, znamenají „elektrickou inteligenci“. Stuttgart ji samozřejmě nazývá „SUV-kupé“ , jako kdyby nevěděl, že na něj má nějak moc dveří, konkrétně pět. Vůz zvenčí zaujme hlavně modrými diodami na masce, bocích i v interiéru. Ty na prazích září jako neony, jde ale vždy o klasické LED. Maska, pokud ji tak vůbec můžeme nazvat, je jinak černá, stejně tak i kapota a zadní panel. Emblém Mercedesu uprostřed září bíle, podobně i hlavní světla, koncové pásky tradičně rudě.

Design pětidveřového SUV (týmu návrhářů velel samotný šéf Gorden Wagener) je nekonfliktní a čistý, jen zadní boční partie příliš připomínají produkční konkurenci od Audi. Doby, kdy mercedesy byly skutečně svébytné, bohužel dávno odvál čas, v současnosti lezou do zelí čtyřem kruhům i modrobílým Mnichovanům. Škoda. Lítý boj mezi německou konkurencí neustává a marketing zkrátka hraje prim.

Pojďme raději k technice. V útrobách EQ se skrývají dva elektromotory s výkonem až 300 kW a točivým momentem 700 N.m. Pohánějí obě nápravy, každý jednu a počítá se s dojezdem na jedno nabití až 500 km. Z klidu na stovku SUV zrychlí pod 5 s. Předznamenává celou paletu elektromobilů (Daimler o EQ mluví jako o značce!), postavených na svébytné modulární platformě z oceli, hliníku a uhlíkových vláken.

Lithium iontové baterie s kapacitou 70 kWh se nacházejí v podlaze, jedná se o produkt vlastního vývoje, respektive pobočky Deutsche Accumotive. Doma je lze dobíjet indukčně i z wallboxu, nejlépe samozřejmě zelenou energií ze solárních panelů. Pokud se rozšíří nabíječky evropského standardu CCS (Combined Charging System) s až 300 kW, bude stačit pouze pět minut k tomu, aby případná sériová specifikace ujela alespoň 100 km. Ve srovnání s motory na fosilní paliva je to však pořád málo.

EQ na velkých kolech s průměrem 21 palců zcela chybí konvenční kliky dveří, zrcátka nahradily moderní kamery, coby jejich výstup slouží malé displeje u předních dveří. Luxusní kokpit v bílé kůži se čtveřicí samostatných sedadel využívá asymetrických digitálních přístrojů a dotykových obrazovek, kromě elektrického nastavování míst pro pasažéry zcela chybějí klasická tlačítka i vnitřní kličky. Na vše stačí ťuknout prstem, klimatizace se ladí na středové konzole, dotykové plošky s patřičnými symboly najdeme rovněž na volantu i dveřích. Včetně jejich otevírání a stahování oken. Panoramatická střecha je mimochodem zatmavená.

Dlouhý a široký TFT displej před řidičem (má rozměry 53 x 11 cm, tedy čtyřiadvacetipalcovou úhlopříčku) zobrazuje veškeré, navíc programovatelné informace, o navigačních datech s trojrozměrnými mapami nemluvě. Daimler v tomto ohledu spolupracoval s HERE. Systém sám nabídne řidiči po usednutí za volant trasy, kam lze dojet s aktuálním stavem baterií.

Do opěrek hlavy konstruktéři integrovali reproduktory, pro zábavu mají zadní cestující k dispozici další TFT obrazovky. Generation EQ je prošpikovaná snímači, disponuje i všemi nejmodernějšími bezpečnostními asistenty a v její výbavě nechybí ani komunikační rozhraní Car-to-X. To znamená, že si zvládne „povídat“ s ostatními vozidly a infrastrukturou. Doba bezpilotní je zkrátka za dveřmi, i když se nám to líbit zrovna nemusí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Neskoro
| 30. 9. 2016
"Premiove znacky" by som neprecenoval. Postojom a studiami, ktore predstavuju su na urovni roku 2012, kedy Tesla predstavila model S.
Rezervacii na Model 3 maju dostatok, aj po zruseni urciteho poctu rezervacii budu predavat viac elektromobilov ako vsetky ostatne znacky dokopy. Vyrobcovia z EU zatial nepredstavili ani jeden seriovy konkurencieschopny elektromobil.
Neskoro
| 30. 9. 2016
vsimni si ze posledni rok v EU nevznikl zadny SC kde by zaroven nebyli i stojany pro ostatni elektromobily, je to z toho duvodu ze EK Tesla zamitla dalsi vystavby SC pokud tam nebudou zaroven i nabijeci mista pro ostatni EV, mimochodem spekuluje se ze Tesla zpristupni SC pomoci creditu i elektromobilum ostatnich znacek ;-)
Neskoro
| 30. 9. 2016
naskok Tesly se zhrouti velice rychle, ve chvili kdy "premiove" automobilky usoudi ze jiz nastal cas teda nejaka ta lepsi EV pustit na trh a opravdu je pusti, tak Tesle zustanou jen 2 vyhody, prvni bude GigaFactory kde bude dostatecna kapacita na vyrobu baterek (puvodni plany pocitali prave s tim ze budou prodavat baterky i dalsim automobilkam, zmenili je az s velkym zajmem registraci na model 3, ovsem ten muze pohasnout, ostatne kdy naposled se Tesla pochlubila s tim kolik maj rezervaci, a maji nejakou statistiku toho kolik lidi si pak skutecne model 3 objedna? ja jim tech 1000 eur taky poslal, ale az dojde na objednavani modelu 3 a tedy zavaznou objednavku, tak to zrusim a tisicovku me poslou zpet, kolik takovich kdo jim jen pujcil asi tak mezi tema lidma bude?) a druhou vyhodou je sit Superchargeru, jenze tam je problem v tom ze zdarma je a bude jen pro ty co zaplati vetsi sumy, zadarmo to neni vpodstate ani u S a X, je o to navysena prodejni cena auta, mojitele modelu 3 to budou mit bud take navysene a nebo formou creditu ktere si budou kupovat, a vykony SC se do 4-5 let smaznou, v testovaci fazi a pro nasazeni od roku 2018 je standard nabijeni 150kW a pro rok 2020 se pocita s 300kW standardem, v tu chvili budou mit Tesly vpodstate zastarale pomale nabijeni

Tesla od zacatku a tak to i Musk celou dobu zdeloval je automobilka co mela rozhejbat trh s EV, a to se jim dari
bezdrátové nabíjení
| 30. 9. 2016
prehazovani baterek je prilis slozita cinnost, to skrachovalo jiz davno a je nesmysl se k tomu vracet, zaprve drahe a zadruhe je to "spinava" cinnost navic, ukoncil to Renault, Tesla i Nissan, jejich vymenne stanice vyuzivalo minimum lidi, a dovede si nekdo predstavit ze si takovej nesmysl poridi za ty prachy domu? domaci backup baterie beru jako rozumne reseni pro ekosystem domu, ale mnohem lepsi je proste jen pripojit kabl a dostat z nich stavu do baterky v aute takto pohodlne, nez resit nejake vymenovani baterek co vazi X set kilo, jo kdyby baterka byla velka jak plechovka od piva a vazila max par kilo tak ok, ale ona je jeaksi velka jak podlaha auta a vazi X set kilo

indukce dava smysl do budoucna s ohledem na OLEV, tedy napajeni primo za jizdy
celkový výkon
| 30. 9. 2016
"...V útrobách EQ se skrývají dva elektromotory s výkonem až 300 kW a točivým momentem 700 N.m. ..."

U takhle napsané věty nejde poznat jestli těch 300 kW a 700 Nm má každý z obou elektromtorů, nebo jde o nějaký součet.
Z nadpisu článku sice vyplývá že u výkonu by mělo jít o součet, u momentu to už ale logicky součet být nemůže, takže není jasné co ty čísla vlastně znamenají

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku