reklama


Mercedes-Benz GLK po faceliftu: Motory, ceny, výbava

Mercedes-Benz GLK po faceliftu: Motory, ceny, výbava

 
 

Mercedes-Benz GLK si po necelých čtyřech letech výroby zašel do kosmetického salonu, aby mu trochu přepudrovali vrásky.

V současnosti nejmenší SUV stuttgartského výrobce debutovalo v sériové verzi v dubnu 2008 na autosalonu v Pekingu a na trh se dostalo na podzim, u nás bylo k mání od konce října téhož roku. Takřka po čtyřech letech od premiéry se pro změnu v New Yorku představí modernizované provedení. Co přinese nového?

Modernizovaný vzhled

Zejména příď. Místo tří vodorovných žeber na masce jsou zde nyní jen dvě. Hlavní světlomety zůstaly stejně hranaté, vlnky v jejich spodní části jsou ale výraznější a protáhly se více směrem do karoserie. Kompletně přepracovaný je přední nárazník s diodami pro denní svícení, ale i ten zadní. Tvar koncových světel se nijak výrazně nezměnil, jen grafika je odlišná. Faceliftované GLK, kterému zůstal firemní kód X204, vypadá alespoň na firemních fotografiích o něco sportovněji. V nabídce najdeme nová litá kola o 17, 19 a 20 palcích, jiný je také tvar střešních nosičů. Samozřejmostí je paket AMG včetně spoilerů a tvrdšího podvozku, za který vám ale také z platební karty ubudou další peníze. Šasi má zespodu kryt, to kdybyste se přece jen vydali do terénu. Ale raději bez sportovního balíčku.

TEST: Mercedes-Benz GLK 200 CDI

Řádně prokoukla rovněž přístrojová deska. Trojcípá hvězda se rozhodla implantovat „letecké“ výdechy ventilace do všech svých nových modelů a vzhledu interiéru to jedině prospělo. Dříve hodně výrazné hrany se na rozdíl od těch vnějších dosti zaoblily, celek působí luxusně (byť si automobilka pro sérii firemních fotek určitě vybrala nejdražší specifikaci), zároveň ale uhlazeně a jednoduše. Volič samočinné převodovky byl přesunut ze středové konzoly na sloupek řízení a jeho místo zaujaly držáky nápojů. Že by požadavek od amerických zákazníků? Sedmistupňová automatická skříň 7G-Tronic Plus ovšem zůstává jedinou možnou volbou převodného ústrojí. Ústrojí dostalo navíc tlumič torzních kmitů.

Stejná technika

Ano, vzhled se proměnil, ale technika nikoliv, ta je naprosto totožná. Čtveřici turbodieselů doplňuje jediný benzinový agregát, točivý moment je přenášen buď dozadu, nebo na obě nápravy. Základ tvoří přeplňovaný čtyřválcový vznětový motor o objemu 2,14 l s výkonem 105 kW (143 k). „Zadokolka“ GLK 200 CDI s ním akceleruje z klidu na stovku za 10,3 s a jede až 195 km/h při kombinované spotřebě nafty v rozmezí 5,6-6,0 l/100 km.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz GLK (všechny testy a další články)

Výkonnější varianta stejné jednotky (GLK 220 CDI) poskytuje 125 kW (170 k). SUV se zadním pohonem upaluje 205 km/h a na 100 km/h sprintuje za 8,5 s, ale můžete mít i čtyřkolku. Nároky na palivo jsou totožné jako u slabší verze. To GLK 250 CDI zabírá výhradně na „všechna čtyři“ K tomu mu dopomáhá čtyřválcové srdce se 150 kW (204 k). Z nuly na stovku se dostanete za 8,0 s a po německých dálnicích můžete uhánět až 210 km/h. Přitom na sto kilometrů spálíte v průměru jen 6,1-6,5 l nafty.

A teď k šestiválcům. Třílitrový diesel 350 CDI výhradně s pohonem obou náprav nabízí 195 kW (265 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a největší rychlost 232 km/h. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 7 l/100 km. Benzinový V6 s objemem 3,5 l asi zvolí málokdo. Jenže v jeho případě bude mít k dispozici 225 kW (306 k), které jej katapultují na stovku během sice o desetinku delších 6,5 s ale rozvášní jej až k o něco vyšším 238 km/h. Spotřeby mezi 8,1-8,6 l pak ovšem dosáhnete asi jen stěží, benzin bude z nádrže ubývat rozhodně rychleji.

Pomocníci

Armádu bezpečnostních pomocníků zastupují například kromě obvyklých airbagů, ABS, ASR, brzdových asistentů a ESP také adaptivní tempomat Distronic Plus s udržováním vozidla v jízdním pruhu či Active Blind Spot Assist sledující tzv. mrtvý úhel, Attention Assist se stará zase o to, aby řidič neusnul a při parkování pomohou kamery, které vidí do okolí auta z ptačí perspektivy. Pre- Safe umí předcházet drobným kolizím. Nechybí asistent rozjezdu do kopce, ani kontrola tlaku v pneumatikách. Modely BlueEfficiency mají navíc standardně start-stop.

Mercedes-Benz GLK – přehled šestiválcových motorizací
VerzeGLK 350 CDI 4Matic BEGLK 350 4Matic BE
Převodovka7A/4x47A/4x4
Zdvihový objem [cm3]29873498
Počet válců/ventilů6/46/4
Největší výkon [kW/ot/min]195/3800225/6500
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]620/1600-2400370/3500-5250
Maximální rychlost [km/h]232238
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,9-7,08,1-8,6
Cena v Německu [EUR]49.742,-50.099,-

Komfort

Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná včetně bederních a loketních opěrek, elektromotorky ovládají také všechna okna. Dvouzónová automatická klimatizace se stará o čerstvý vzduch. O takových věcech, jakými jsou dálkové centrální zamykání nebo dešťový senzor, ani nemá smysl příliš psát. Základní audio přehrává MP3 a má měnič na 20 CD, jakož i podporu dalších multimédií. V příplatcích se dá najít multimediální systém Comand, hlasové ovládání, navigace nebo sound systém Harman Kardon, pokud se vám chce utrácet, pak bez problémů připojíte také svůj iPad od Apple. Pro ty, kteří preferují sportovní interiér, je k dispozici patřičný paket s tříramenným volantem, částečně koženým čalouněním a tak dále.

Mercedes-Benz GLK – přehled čtyřválcových motorizací
VerzeGLK 200 CDI BEGLK 220 CDI BEGLK 220 CDI 4Matic BEGLK 220 BT 4MaticGLK 250 BT 4Matic
Převodovka/pohon7A/zadní7A/zadní7A/4x47A/4x47A/4x4
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432143
Počet válců/ventilů4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]105/3200-4600125/3200-4200125/3200-4200125/3200-4200150/4200
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]350/1200-2800400/1200-2800400/1200-2800400/1200-2800500/1600/2800
Maximální rychlost [km/h]195205205205210
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,38,58,88,88
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,6-6,05,6-6,06,1-6,56,1-6,56,1-6,5
Cena v Německu [EUR]36.235,5038.377,5042.721,-44.149,-46.142,25

GLK se bude nadále vyrábět v závodě v německých Brémách a první zákazníci se na něj mohou těšit ještě na jaře. Tedy kromě těch, kteří jezdí vlevo, neboť pohon všech kol 4Matic v malém SUV neumožňuje přesunutí řízení na opačnou stranu. Není tedy divu, že automobilka uvolnila i kompletní ceník, alespoň pro domácí trh. GLK 200 CDI stojí 36.235,50 eur (898 tisíc korun), za nejlevnější čtyřkolku GLK 220 CDI dáte 42.721 eur (1,059 milionu Kč) a benzinové GLK 350 vám z konta odčerpá minimálně 50.099 eur, tedy zhruba 1.242.000,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLK po faceliftu: Motory,…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama