Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLK po faceliftu: Motory, ceny, výbava

Aleš Dragoun
Diskuze (65)
Mercedes-Benz GLK si po necelých čtyřech letech výroby zašel do kosmetického salonu, aby mu trochu přepudrovali vrásky.

V současnosti nejmenší SUV stuttgartského výrobce debutovalo v sériové verzi v dubnu 2008

na autosalonu v Pekingu a na trh se dostalo na podzim, u nás bylo k mání od konce října téhož

roku. Takřka po čtyřech letech od premiéry se pro změnu v New Yorku představí modernizované

provedení. Co přinese nového?

Modernizovaný vzhled

Zejména příď. Místo tří vodorovných žeber na masce jsou zde nyní jen dvě. Hlavní světlomety

zůstaly stejně hranaté, vlnky v jejich spodní části jsou ale výraznější a protáhly se více směrem

do karoserie. Kompletně přepracovaný je přední nárazník s diodami pro denní svícení, ale i ten

zadní. Tvar koncových světel se nijak výrazně nezměnil, jen grafika je odlišná. Faceliftované GLK,

kterému zůstal firemní kód X204, vypadá alespoň na firemních fotografiích o něco sportovněji.

V nabídce najdeme nová litá kola o 17, 19 a 20 palcích, jiný je také tvar střešních nosičů.

Samozřejmostí je paket AMG včetně spoilerů a tvrdšího podvozku, za který vám ale také z platební

karty ubudou další peníze. Šasi má zespodu kryt, to kdybyste se přece jen vydali do terénu. Ale

raději bez sportovního balíčku.

Řádně prokoukla rovněž přístrojová deska. Trojcípá hvězda se rozhodla implantovat „letecké“ výdechy ventilace do všech svých nových modelů a vzhledu interiéru to jedině prospělo. Dříve

hodně výrazné hrany se na rozdíl od těch vnějších dosti zaoblily, celek působí luxusně (byť si

automobilka pro sérii firemních fotek určitě vybrala nejdražší specifikaci), zároveň ale uhlazeně

a jednoduše. Volič samočinné převodovky byl přesunut ze středové konzoly na sloupek řízení a

jeho místo zaujaly držáky nápojů. Že by požadavek od amerických zákazníků? Sedmistupňová

automatická skříň 7G-Tronic Plus ovšem zůstává jedinou možnou volbou převodného ústrojí.

Ústrojí dostalo navíc tlumič torzních kmitů.

Stejná technika

Ano, vzhled se proměnil, ale technika nikoliv, ta je naprosto totožná. Čtveřici turbodieselů

doplňuje jediný benzinový agregát, točivý moment je přenášen buď dozadu, nebo na obě nápravy.

Základ tvoří přeplňovaný čtyřválcový vznětový motor o objemu 2,14 l s výkonem 105 kW (143 k).

„Zadokolka“ GLK 200 CDI s ním akceleruje z klidu na stovku za 10,3 s a jede až 195 km/h

při kombinované spotřebě nafty v rozmezí 5,6-6,0 l/100 km.

Výkonnější varianta stejné jednotky (GLK 220 CDI) poskytuje 125 kW (170 k). SUV se zadním

pohonem upaluje 205 km/h a na 100 km/h sprintuje za 8,5 s, ale můžete mít i čtyřkolku. Nároky na

palivo jsou totožné jako u slabší verze. To GLK 250 CDI zabírá výhradně na „všechna čtyři“ K tomu mu dopomáhá čtyřválcové srdce se 150 kW (204 k). Z nuly na stovku se dostanete za 8,0

s a po německých dálnicích můžete uhánět až 210 km/h. Přitom na sto kilometrů spálíte v průměru

jen 6,1-6,5 l nafty.

A teď k šestiválcům. Třílitrový diesel 350 CDI výhradně s pohonem obou náprav nabízí 195 kW

(265 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a největší rychlost 232 km/h. Kombinovaná spotřeba se

pohybuje kolem 7 l/100 km. Benzinový V6 s objemem 3,5 l asi zvolí málokdo. Jenže v jeho případě

bude mít k dispozici 225 kW (306 k), které jej katapultují na stovku během sice o desetinku delších

6,5 s ale rozvášní jej až k o něco vyšším 238 km/h. Spotřeby mezi 8,1-8,6 l pak ovšem dosáhnete

asi jen stěží, benzin bude z nádrže ubývat rozhodně rychleji.

Pomocníci

Armádu bezpečnostních pomocníků zastupují například kromě obvyklých airbagů, ABS, ASR,

brzdových asistentů a ESP také adaptivní tempomat Distronic Plus s udržováním vozidla v jízdním

pruhu či Active Blind Spot Assist sledující tzv. mrtvý úhel, Attention Assist se stará zase o to, aby

řidič neusnul a při parkování pomohou kamery, které vidí do okolí auta z ptačí perspektivy. Pre-

Safe umí předcházet drobným kolizím. Nechybí asistent rozjezdu do kopce, ani kontrola tlaku v

pneumatikách. Modely BlueEfficiency mají navíc standardně start-stop.

Mercedes-Benz GLK – přehled šestiválcových motorizací
VerzeGLK 350 CDI 4Matic BEGLK 350 4Matic BE
Převodovka7A/4x47A/4x4
Zdvihový objem [cm3]29873498
Počet válců/ventilů6/46/4
Největší výkon [kW/ot/min]195/3800225/6500
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]620/1600-2400370/3500-5250
Maximální rychlost [km/h]232238
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,9-7,08,1-8,6
Cena v Německu [EUR]49.742,-50.099,-

Komfort

Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná včetně bederních a loketních opěrek, elektromotorky

ovládají také všechna okna. Dvouzónová automatická klimatizace se stará o čerstvý vzduch. O

takových věcech, jakými jsou dálkové centrální zamykání nebo dešťový senzor, ani nemá smysl

příliš psát. Základní audio přehrává MP3 a má měnič na 20 CD, jakož i podporu dalších multimédií.

V příplatcích se dá najít multimediální systém Comand, hlasové ovládání, navigace nebo sound

systém Harman Kardon, pokud se vám chce utrácet, pak bez problémů připojíte také svůj iPad

od Apple. Pro ty, kteří preferují sportovní interiér, je k dispozici patřičný paket s tříramenným

volantem, částečně koženým čalouněním a tak dále.

Mercedes-Benz GLK – přehled čtyřválcových motorizací
VerzeGLK 200 CDI BEGLK 220 CDI BEGLK 220 CDI 4Matic BEGLK 220 BT 4MaticGLK 250 BT 4Matic
Převodovka/pohon7A/zadní7A/zadní7A/4x47A/4x47A/4x4
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432143
Počet válců/ventilů4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]105/3200-4600125/3200-4200125/3200-4200125/3200-4200150/4200
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]350/1200-2800400/1200-2800400/1200-2800400/1200-2800500/1600/2800
Maximální rychlost [km/h]195205205205210
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,38,58,88,88
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,6-6,05,6-6,06,1-6,56,1-6,56,1-6,5
Cena v Německu [EUR]36.235,5038.377,5042.721,-44.149,-46.142,25

GLK se bude nadále vyrábět v závodě v německých Brémách a první zákazníci se na něj mohou

těšit ještě na jaře. Tedy kromě těch, kteří jezdí vlevo, neboť pohon všech kol 4Matic v malém

SUV neumožňuje přesunutí řízení na opačnou stranu. Není tedy divu, že automobilka uvolnila i

kompletní ceník, alespoň pro domácí trh. GLK 200 CDI stojí 36.235,50 eur (898 tisíc korun), za

nejlevnější čtyřkolku GLK 220 CDI dáte 42.721 eur (1,059 milionu Kč) a benzinové GLK 350 vám

z konta odčerpá minimálně 50.099 eur, tedy zhruba 1.242.000,- Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (65)
23. 3. 2012 16:01
Re: V terénu
:yes: pekne vysvetlene
Avatar - Dinar
23. 3. 2012 10:58
Re: GLK
Šmarja, dívám se na autora a nechápu, čekal jse topera nebo jiného momentálně zavostalýho jedince... nějak se nám sesouváš do diskusního suterénu WéDéčko! :no:
Avatar - Dinar
23. 3. 2012 10:55
Re: V terénu
;-) :yes:
23. 3. 2012 10:40
Re: ANO
To jako vazne ? Mne se naopak libi exterier, ty kruhove cosi uvnitr, to je podle me hruza !
23. 3. 2012 09:53
Re: GLK
[odkaz] >:-[]