Mercedes-Benz pro nižší spotřebu paliva

 

Podobně jako řada dalších výrobců těžkých nákladních vozidel se i Mercedes-Benz snaží dosáhnout výrazného snížení spotřeby paliva prostřednictvím úprav aerodynamiky.

Nejnovějším příspěvkem značky Mercedes-Benz mezi vozidla s propracovanou aerodynamikou je souprava tahače s návěsem a nákladní vozidlo se skříňovou nástavbou.

První z této dvojice představuje tahač Actros s kabinou Stream Space, který je vybaven spoilerem na střeše, deflektory na bocích kabiny a obložením boků podvozku. Všechny tyto prvky si lze objednat přímo z výroby k sériovému vozidlu.

Tahač doplňuje aerodynamický přívěs, který je výsledkem spolupráce Daimler Trucks a Schmitz Cargobull. Základem pro návěs je standardní 13,6 m dlouhá nástavba pro přepravu chlazených potravin, která si i přes aerodynamické úpravy zachovala standardní přístup k ložné ploše.

Návěs má kompletně zakrytovaný podvozek a důkladně propracované zadní partie s difuzorem a sklopnými deflektory prodlužujícími po stranách celkovou délku vozidla o 400 mm.

Provedené úpravy byly testovány v aerodynamickém tunelu i praktickém provozu. Změny na zádi návěsu mají odpovídat navrhovanému prodloužení celkové délky tahačů s návěsy v Evropské unii prostřednictvím aerodynamických prvků o 500 mm. Schválení této úpravy současné legislativy se očekává na jaře příštího roku.

Podle automobilky snižují provedené úpravy v případě tahače s návěsem součinitel aerodynamického odporu o 18 % a spotřebu paliva o 4,5 %. Při ročním nájezdu 150.000 km mají tyto hodnoty představovat snížení spotřeby nafty okolo 2.000 litrů a emise CO2 mají být dokonce snížený o více než pět tun za rok.

Během praktických jízdních testů, při nichž souprava aerodynamického návěsu s tahačem Actros 1845 s motorem Euro VI najela přes 10.000 km po evropských dálnicích, bylo dosaženo průměrné spotřeby 25,9 litru nafty na 100 km.

Vedle tahače s návěsem představuje Mercedes-Benz i aerodynamicky optimalizovaný dvounápravový nákladní vůz Actros s celkovou hmotností 18 tuny a 2,3 m širokou kabinou ClassicSpace.

Podobně jako u tahače s návěsem je i zde použit střešní spoiler, deflektory na bocích kabiny, kompletní zakrytování podvozku a difuzor s deflektory na zádi skříňové nástavby. Všechny provedené úpravy byly samozřejmě testovány v aerodynamickém tunelu i běžném provozu.

Prototyp aerodynamického nákladního vozu má mít oproti sériovému vozidlu o 12 % lepší aerodynamiku a spotřebu paliva nižší o tři procenta. Mercedes-Benz uvádí, že při ročním nájezdu 50.000 km má toto vozidlo uspořit zhruba 350 litrů nafty za rok a emise CO2 mají být snížený o téměř jednu tunu za rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…