Mercedes-Benz pro nižší spotřebu paliva

 

Podobně jako řada dalších výrobců těžkých nákladních vozidel se i Mercedes-Benz snaží dosáhnout výrazného snížení spotřeby paliva prostřednictvím úprav aerodynamiky.

Nejnovějším příspěvkem značky Mercedes-Benz mezi vozidla s propracovanou aerodynamikou je souprava tahače s návěsem a nákladní vozidlo se skříňovou nástavbou.

První z této dvojice představuje tahač Actros s kabinou Stream Space, který je vybaven spoilerem na střeše, deflektory na bocích kabiny a obložením boků podvozku. Všechny tyto prvky si lze objednat přímo z výroby k sériovému vozidlu.

Tahač doplňuje aerodynamický přívěs, který je výsledkem spolupráce Daimler Trucks a Schmitz Cargobull. Základem pro návěs je standardní 13,6 m dlouhá nástavba pro přepravu chlazených potravin, která si i přes aerodynamické úpravy zachovala standardní přístup k ložné ploše.

Návěs má kompletně zakrytovaný podvozek a důkladně propracované zadní partie s difuzorem a sklopnými deflektory prodlužujícími po stranách celkovou délku vozidla o 400 mm.

Provedené úpravy byly testovány v aerodynamickém tunelu i praktickém provozu. Změny na zádi návěsu mají odpovídat navrhovanému prodloužení celkové délky tahačů s návěsy v Evropské unii prostřednictvím aerodynamických prvků o 500 mm. Schválení této úpravy současné legislativy se očekává na jaře příštího roku.

Podle automobilky snižují provedené úpravy v případě tahače s návěsem součinitel aerodynamického odporu o 18 % a spotřebu paliva o 4,5 %. Při ročním nájezdu 150.000 km mají tyto hodnoty představovat snížení spotřeby nafty okolo 2.000 litrů a emise CO2 mají být dokonce snížený o více než pět tun za rok.

Během praktických jízdních testů, při nichž souprava aerodynamického návěsu s tahačem Actros 1845 s motorem Euro VI najela přes 10.000 km po evropských dálnicích, bylo dosaženo průměrné spotřeby 25,9 litru nafty na 100 km.

Vedle tahače s návěsem představuje Mercedes-Benz i aerodynamicky optimalizovaný dvounápravový nákladní vůz Actros s celkovou hmotností 18 tuny a 2,3 m širokou kabinou ClassicSpace.

Podobně jako u tahače s návěsem je i zde použit střešní spoiler, deflektory na bocích kabiny, kompletní zakrytování podvozku a difuzor s deflektory na zádi skříňové nástavby. Všechny provedené úpravy byly samozřejmě testovány v aerodynamickém tunelu i běžném provozu.

Prototyp aerodynamického nákladního vozu má mít oproti sériovému vozidlu o 12 % lepší aerodynamiku a spotřebu paliva nižší o tři procenta. Mercedes-Benz uvádí, že při ročním nájezdu 50.000 km má toto vozidlo uspořit zhruba 350 litrů nafty za rok a emise CO2 mají být snížený o téměř jednu tunu za rok.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost

Bývalý závodník Formule 1 Niki Lauda znovu získá…

Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla internet: Lidé o ní vtipkují, jiní ji kritizují a chtějí po Praze 6 vysvětlení

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla…

Poté, co Blesk.cz informoval o lavičce Ferdinanda Vaňka věnované odkazu bývalého prezidenta Václava Havla (†75),…

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké lety pouze stroje s elektrickým pohonem

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké…

V letecké dopravě, alespoň v Norsku, se schyluje k velké revoluci. Všechna letadla na krátké lety by měla mít…

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Guantanamera, Bahía Guantanamera… Chytlavá písnička složená Joseítem Fernándezem na text básně kubánského…