Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S

Tomáš Zajíček
Tlusťocha nahrazuje elegantní mladík - přichází nový Mercedes-Benz třídy S.

Novým mercedesem třídy S, který bude mít premiéru na podzim 1998, zdůrazňuje automobilka s nejbohatší tradicí na světě svou průkopnickou roli výrobce limuzín špičkové třídy. U vrcholného modelu mercedesu je kladen důraz na všechny technické disciplíny zaručující dosažení vyšší bezpečnosti, komfortu a ohledu k životnímu prostředí a rovněž i větší radosti z jízdy.

"Obdobně jako u předchozích modelů dávají i tyto limuzíny řadu impulsů pro celkový vývoj automobilů. V technice a designu třídy S se odráží vysoká kompetence a zkušenost naší firmy. Zcela nově definujeme špičku v automobilové produkci", popisuje profesor J. Hubbert, člen správní rady Daimler-Benz AG, který řídí prodej osobních vozů, úlohu nového vrcholného modelu mercedesu jako nositele technologie a průkopníka ve vývoji automobilu.

Inteligentní systémy použité u automobilu poprvé

S novou třídou S se do výroby dostalo přes 30 technických inovací. Jsou mezi nimi inteligentní asistenční systémy, které Daimler-Benz nabízí jako první automobilka na světě. Na přání se tak jízda stává komfortnější a řidiči odpadá řada stresových situací.

Příklady:

- Tempomat Distronic reguluje vzdálenost a udržuje konstantní bezpečný odstup od vpředu jedoucího automobilu, což řidiči usnadňuje jízdu. Elektronický řídící palubní systém Comand optimalizuje ovládání autorádia, telefonu, navigačního systému a televizního přijímače.

- Nově vyvinutý sdružený přístroj s centrálním displejem umožňuje individuální konfiguraci různých funkcí vozidla a informace sděluje řidiči lehce srozumitelným způsobem.

- Aktivně větrané komfortní sedadlo se zcela novým dynamicky pracujícím multifunkčně tvarovaným opěradlem zvyšuje pohodu cestujících.

- Sériové bezpečnostní okenní a boční vaky ve všech dveřích podstatně zvyšují bezpečnost posádky při bočním nárazu.

Sympatický vzhled dosažený sportovně elegantním ztvárněním

Design třídy S ladí s náročnou technikou a zdůrazňuje nejdůležitější vlastnosti limuzíny: eleganci, dynamiku, kvalitu a komfort. Její ztvárnění zároveň symbolizuje nový, progresivní obrázek značky Mercedes-Benz. K nejdůležitějším stylistickým prvkům patří silueta připomínající kupé, která nové třídě S dodává jak sportovní, tak elegantní vzhled. Sympaticky také působí čelní partie s výraznými světlomety a maskou chladiče typickou pro Mercedes-Benz.

Vnitřní prostor prodloužený o 17 mm zaručuje cestujícím nezměněnou prostornost jako doposud, přičemž karoserie nové třídy S je o 75 mm kratší. U modelu s dlouhým rozvorem činí prodloužení vnitřního prostoru 37 mm. Co je však velmi důležité, díky mnoha opatřením se podařilo snížit pohotovostní hmotnost vozu až o 300 kg oproti minulému typu.

Úspora paliva automatickým odpojováním

Programová nabídka obsahuje dvě verze karosérie s krátkým a dlouhým rozvorem (2965 a 3085mm). U motorů jde v první fázi rozběhu výroby o tři varianty se šesti a osmi válci. Výkonové spektrum pohonných jednotek sahá od 165 kW u S 320 až po 225 kW u S 500 s motorem V8. Dvanáctiválec a vznětový motor s přímým vstřikem paliva systému common-rail rozšíří nabídku od konce roku 1999. Využitím tříventilové techniky, zdvojeného zapalování a moderní lehké konstrukce dosahují motory nové třídy S v porovnání se současnými modely v evropském jízdním cyklu spotřeby paliva o 13 až 17 procent nižší.

Automatické odpojování válců snižuje u S500 spotřebu paliva ještě o dalších 7 procent. Emisní hodnoty odpovídají nejen připravovaným normám ES, nýbrž plní i přísné normy USA pro automobily s extrémně nízkými emisemi (ULEV Ultra Low Emission Vehicles).

Na pozoruhodně nízké spotřebě paliva se podílí také příkladná aerodynamika a inteligentní lehká konstrukce vozu. V porovnání s předchozím modelem se stejnou výbavou váží nová třída S nyní zhruba o 300 kg méně. Samozřejmě, že úspory hmotnosti nejdou na úkor bezpečnosti a komfortu.

Naopak: Použitím vysokopevnostních plechů a přídavných nárazových deformačních prvků včetně prodloužení deformačních zón získala nová třída S ještě vyšší bezpečnostní potenciál než předchozí model.

Vzduchové odpružení vytváří nový rozměr jízdního komfortu

Se sériovým vzduchovým odpružením získává jízdní komfort nové třídy S zatím nedosažitelné úrovně. Daimler-Benz kombinuje tuto pružící techniku sériově s adaptivním tlumícím systémem (ADS), který automaticky přizpůsobuje účinek tlumičů aktuálnímu stavu povrchu vozovky. O aktivní bezpečnost nového vrcholného modelu Mercedes-Benz pečují mj. systém stability vozu (ESP) a brzdový asistent (BAS).

Tolik prozatím, jakmile bude k dispozici o novém S klasse více textových informací i fotografií, budeme vás samozřejmě informovat.



Tomáš Zajíček