Mercedes-Benz S

Mercedes-Benz S

 
 

Tlusťocha nahrazuje elegantní mladík - přichází nový Mercedes-Benz třídy S.

Novým mercedesem třídy S, který bude mít premiéru na podzim 1998, zdůrazňuje automobilka s nejbohatší tradicí na světě svou průkopnickou roli výrobce limuzín špičkové třídy. U vrcholného modelu mercedesu je kladen důraz na všechny technické disciplíny zaručující dosažení vyšší bezpečnosti, komfortu a ohledu k životnímu prostředí a rovněž i větší radosti z jízdy.

"Obdobně jako u předchozích modelů dávají i tyto limuzíny řadu impulsů pro celkový vývoj automobilů. V technice a designu třídy S se odráží vysoká kompetence a zkušenost naší firmy. Zcela nově definujeme špičku v automobilové produkci", popisuje profesor J. Hubbert, člen správní rady Daimler-Benz AG, který řídí prodej osobních vozů, úlohu nového vrcholného modelu mercedesu jako nositele technologie a průkopníka ve vývoji automobilu.

Inteligentní systémy použité u automobilu poprvé

S novou třídou S se do výroby dostalo přes 30 technických inovací. Jsou mezi nimi inteligentní asistenční systémy, které Daimler-Benz nabízí jako první automobilka na světě. Na přání se tak jízda stává komfortnější a řidiči odpadá řada stresových situací.

Příklady:

- Tempomat Distronic reguluje vzdálenost a udržuje konstantní bezpečný odstup od vpředu jedoucího automobilu, což řidiči usnadňuje jízdu. Elektronický řídící palubní systém Comand optimalizuje ovládání autorádia, telefonu, navigačního systému a televizního přijímače.

- Nově vyvinutý sdružený přístroj s centrálním displejem umožňuje individuální konfiguraci různých funkcí vozidla a informace sděluje řidiči lehce srozumitelným způsobem.

- Aktivně větrané komfortní sedadlo se zcela novým dynamicky pracujícím multifunkčně tvarovaným opěradlem zvyšuje pohodu cestujících.

- Sériové bezpečnostní okenní a boční vaky ve všech dveřích podstatně zvyšují bezpečnost posádky při bočním nárazu.

Sympatický vzhled dosažený sportovně elegantním ztvárněním

Design třídy S ladí s náročnou technikou a zdůrazňuje nejdůležitější vlastnosti limuzíny: eleganci, dynamiku, kvalitu a komfort. Její ztvárnění zároveň symbolizuje nový, progresivní obrázek značky Mercedes-Benz. K nejdůležitějším stylistickým prvkům patří silueta připomínající kupé, která nové třídě S dodává jak sportovní, tak elegantní vzhled. Sympaticky také působí čelní partie s výraznými světlomety a maskou chladiče typickou pro Mercedes-Benz.

Vnitřní prostor prodloužený o 17 mm zaručuje cestujícím nezměněnou prostornost jako doposud, přičemž karoserie nové třídy S je o 75 mm kratší. U modelu s dlouhým rozvorem činí prodloužení vnitřního prostoru 37 mm. Co je však velmi důležité, díky mnoha opatřením se podařilo snížit pohotovostní hmotnost vozu až o 300 kg oproti minulému typu.

Úspora paliva automatickým odpojováním

Programová nabídka obsahuje dvě verze karosérie s krátkým a dlouhým rozvorem (2965 a 3085mm). U motorů jde v první fázi rozběhu výroby o tři varianty se šesti a osmi válci. Výkonové spektrum pohonných jednotek sahá od 165 kW u S 320 až po 225 kW u S 500 s motorem V8. Dvanáctiválec a vznětový motor s přímým vstřikem paliva systému common-rail rozšíří nabídku od konce roku 1999. Využitím tříventilové techniky, zdvojeného zapalování a moderní lehké konstrukce dosahují motory nové třídy S v porovnání se současnými modely v evropském jízdním cyklu spotřeby paliva o 13 až 17 procent nižší.

Automatické odpojování válců snižuje u S500 spotřebu paliva ještě o dalších 7 procent. Emisní hodnoty odpovídají nejen připravovaným normám ES, nýbrž plní i přísné normy USA pro automobily s extrémně nízkými emisemi (ULEV Ultra Low Emission Vehicles).

Na pozoruhodně nízké spotřebě paliva se podílí také příkladná aerodynamika a inteligentní lehká konstrukce vozu. V porovnání s předchozím modelem se stejnou výbavou váží nová třída S nyní zhruba o 300 kg méně. Samozřejmě, že úspory hmotnosti nejdou na úkor bezpečnosti a komfortu.

Naopak: Použitím vysokopevnostních plechů a přídavných nárazových deformačních prvků včetně prodloužení deformačních zón získala nová třída S ještě vyšší bezpečnostní potenciál než předchozí model.

Vzduchové odpružení vytváří nový rozměr jízdního komfortu

Se sériovým vzduchovým odpružením získává jízdní komfort nové třídy S zatím nedosažitelné úrovně. Daimler-Benz kombinuje tuto pružící techniku sériově s adaptivním tlumícím systémem (ADS), který automaticky přizpůsobuje účinek tlumičů aktuálnímu stavu povrchu vozovky. O aktivní bezpečnost nového vrcholného modelu Mercedes-Benz pečují mj. systém stability vozu (ESP) a brzdový asistent (BAS).

Tolik prozatím, jakmile bude k dispozici o novém S klasse více textových informací i fotografií, budeme vás samozřejmě informovat.



 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 





 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Dnes 18:43

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Říká se, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Nevíme sice, co je na tom pravdy, ale faktem zůstává, že zaujmout…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

Drsňák Nedomlel si v Hradci řekl o místo: Nerad bych se měnil

Drsňák Nedomlel si v Hradci řekl o místo: Nerad bych…

Málokde v extralize foukal přes léto takový vítr jako v Hradci. Nový je trenér, vyměnila se velká část týmu a…

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká cyklistika je světová, řekl

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká…

Dokázal, co žádný jiný Čech. Během své kariéry nasbíral Ján Svorada mimořádné triumfy, které si zaslouží…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…