Mercedes-Benz S

Mercedes-Benz S

 
 

Tlusťocha nahrazuje elegantní mladík - přichází nový Mercedes-Benz třídy S.

Novým mercedesem třídy S, který bude mít premiéru na podzim 1998, zdůrazňuje automobilka s nejbohatší tradicí na světě svou průkopnickou roli výrobce limuzín špičkové třídy. U vrcholného modelu mercedesu je kladen důraz na všechny technické disciplíny zaručující dosažení vyšší bezpečnosti, komfortu a ohledu k životnímu prostředí a rovněž i větší radosti z jízdy.

"Obdobně jako u předchozích modelů dávají i tyto limuzíny řadu impulsů pro celkový vývoj automobilů. V technice a designu třídy S se odráží vysoká kompetence a zkušenost naší firmy. Zcela nově definujeme špičku v automobilové produkci", popisuje profesor J. Hubbert, člen správní rady Daimler-Benz AG, který řídí prodej osobních vozů, úlohu nového vrcholného modelu mercedesu jako nositele technologie a průkopníka ve vývoji automobilu.

Inteligentní systémy použité u automobilu poprvé

S novou třídou S se do výroby dostalo přes 30 technických inovací. Jsou mezi nimi inteligentní asistenční systémy, které Daimler-Benz nabízí jako první automobilka na světě. Na přání se tak jízda stává komfortnější a řidiči odpadá řada stresových situací.

Příklady:

- Tempomat Distronic reguluje vzdálenost a udržuje konstantní bezpečný odstup od vpředu jedoucího automobilu, což řidiči usnadňuje jízdu. Elektronický řídící palubní systém Comand optimalizuje ovládání autorádia, telefonu, navigačního systému a televizního přijímače.

- Nově vyvinutý sdružený přístroj s centrálním displejem umožňuje individuální konfiguraci různých funkcí vozidla a informace sděluje řidiči lehce srozumitelným způsobem.

- Aktivně větrané komfortní sedadlo se zcela novým dynamicky pracujícím multifunkčně tvarovaným opěradlem zvyšuje pohodu cestujících.

- Sériové bezpečnostní okenní a boční vaky ve všech dveřích podstatně zvyšují bezpečnost posádky při bočním nárazu.

Sympatický vzhled dosažený sportovně elegantním ztvárněním

Design třídy S ladí s náročnou technikou a zdůrazňuje nejdůležitější vlastnosti limuzíny: eleganci, dynamiku, kvalitu a komfort. Její ztvárnění zároveň symbolizuje nový, progresivní obrázek značky Mercedes-Benz. K nejdůležitějším stylistickým prvkům patří silueta připomínající kupé, která nové třídě S dodává jak sportovní, tak elegantní vzhled. Sympaticky také působí čelní partie s výraznými světlomety a maskou chladiče typickou pro Mercedes-Benz.

Vnitřní prostor prodloužený o 17 mm zaručuje cestujícím nezměněnou prostornost jako doposud, přičemž karoserie nové třídy S je o 75 mm kratší. U modelu s dlouhým rozvorem činí prodloužení vnitřního prostoru 37 mm. Co je však velmi důležité, díky mnoha opatřením se podařilo snížit pohotovostní hmotnost vozu až o 300 kg oproti minulému typu.

Úspora paliva automatickým odpojováním

Programová nabídka obsahuje dvě verze karosérie s krátkým a dlouhým rozvorem (2965 a 3085mm). U motorů jde v první fázi rozběhu výroby o tři varianty se šesti a osmi válci. Výkonové spektrum pohonných jednotek sahá od 165 kW u S 320 až po 225 kW u S 500 s motorem V8. Dvanáctiválec a vznětový motor s přímým vstřikem paliva systému common-rail rozšíří nabídku od konce roku 1999. Využitím tříventilové techniky, zdvojeného zapalování a moderní lehké konstrukce dosahují motory nové třídy S v porovnání se současnými modely v evropském jízdním cyklu spotřeby paliva o 13 až 17 procent nižší.

Automatické odpojování válců snižuje u S500 spotřebu paliva ještě o dalších 7 procent. Emisní hodnoty odpovídají nejen připravovaným normám ES, nýbrž plní i přísné normy USA pro automobily s extrémně nízkými emisemi (ULEV Ultra Low Emission Vehicles).

Na pozoruhodně nízké spotřebě paliva se podílí také příkladná aerodynamika a inteligentní lehká konstrukce vozu. V porovnání s předchozím modelem se stejnou výbavou váží nová třída S nyní zhruba o 300 kg méně. Samozřejmě, že úspory hmotnosti nejdou na úkor bezpečnosti a komfortu.

Naopak: Použitím vysokopevnostních plechů a přídavných nárazových deformačních prvků včetně prodloužení deformačních zón získala nová třída S ještě vyšší bezpečnostní potenciál než předchozí model.

Vzduchové odpružení vytváří nový rozměr jízdního komfortu

Se sériovým vzduchovým odpružením získává jízdní komfort nové třídy S zatím nedosažitelné úrovně. Daimler-Benz kombinuje tuto pružící techniku sériově s adaptivním tlumícím systémem (ADS), který automaticky přizpůsobuje účinek tlumičů aktuálnímu stavu povrchu vozovky. O aktivní bezpečnost nového vrcholného modelu Mercedes-Benz pečují mj. systém stability vozu (ESP) a brzdový asistent (BAS).

Tolik prozatím, jakmile bude k dispozici o novém S klasse více textových informací i fotografií, budeme vás samozřejmě informovat.



Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum

K růstu jednotné evropské měny přispěly výroky šéfa…

Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair bude…

Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího

Prémiová klinika Canadian Medical Care se bude stěhovat z…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 






 
Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Včera

Opel se chystá na zahájení prodeje dalšího díla vzniklého díky spolupráci se Skupinou PSA. Po malém crossoveru Crossland X přichází kompaktní Grandland X.




Blesk.cz

Vitásková pokřtila Solární barony: Politické bahno zalila šampaňským před politiky

Vitásková pokřtila Solární barony: Politické bahno…

Napsala kontroverzní knihu. Sezvala na její křest kulturní a politickou smetánku a své dílo zalila šampaňským.…

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu ve tvaru pánského přirození

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu…

Norové smutní nad ztrátou oblíbené přírodní památky. Neznámý pachatel zničil skalní útvar ve tvaru pánského…

 

iSport.cz

EURO U21: Španělsko - Itálie 3:1. Saúl vystřílel finále hattrickem

EURO U21: Španělsko - Itálie 3:1. Saúl vystřílel…

Fotbalisty Německa ve finále EURO U21 vyzvou Španělé. Ti si v semifinále turnaje v Polsku nebrali servítky…

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop, Pavlenka jde do Brém

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop,…

Slavia se pořádně obula do posilování kádru! Dnes totiž potvrdila příchod tří renomovaných zahraničních hráčů,…

 

Reflex.cz

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými Papuánci do neprostupné džungle

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými…

„Angguruk–Wamena–Angguruk!“ křičí do vysílačky mladík z kmene Jaliů v odletové hale pralesního letiště ve…