Mercedes-Benz S

Mercedes-Benz S

 
 

Tlusťocha nahrazuje elegantní mladík - přichází nový Mercedes-Benz třídy S.

Novým mercedesem třídy S, který bude mít premiéru na podzim 1998, zdůrazňuje automobilka s nejbohatší tradicí na světě svou průkopnickou roli výrobce limuzín špičkové třídy. U vrcholného modelu mercedesu je kladen důraz na všechny technické disciplíny zaručující dosažení vyšší bezpečnosti, komfortu a ohledu k životnímu prostředí a rovněž i větší radosti z jízdy.

"Obdobně jako u předchozích modelů dávají i tyto limuzíny řadu impulsů pro celkový vývoj automobilů. V technice a designu třídy S se odráží vysoká kompetence a zkušenost naší firmy. Zcela nově definujeme špičku v automobilové produkci", popisuje profesor J. Hubbert, člen správní rady Daimler-Benz AG, který řídí prodej osobních vozů, úlohu nového vrcholného modelu mercedesu jako nositele technologie a průkopníka ve vývoji automobilu.

Inteligentní systémy použité u automobilu poprvé

S novou třídou S se do výroby dostalo přes 30 technických inovací. Jsou mezi nimi inteligentní asistenční systémy, které Daimler-Benz nabízí jako první automobilka na světě. Na přání se tak jízda stává komfortnější a řidiči odpadá řada stresových situací.

Příklady:

- Tempomat Distronic reguluje vzdálenost a udržuje konstantní bezpečný odstup od vpředu jedoucího automobilu, což řidiči usnadňuje jízdu. Elektronický řídící palubní systém Comand optimalizuje ovládání autorádia, telefonu, navigačního systému a televizního přijímače.

- Nově vyvinutý sdružený přístroj s centrálním displejem umožňuje individuální konfiguraci různých funkcí vozidla a informace sděluje řidiči lehce srozumitelným způsobem.

- Aktivně větrané komfortní sedadlo se zcela novým dynamicky pracujícím multifunkčně tvarovaným opěradlem zvyšuje pohodu cestujících.

- Sériové bezpečnostní okenní a boční vaky ve všech dveřích podstatně zvyšují bezpečnost posádky při bočním nárazu.

Sympatický vzhled dosažený sportovně elegantním ztvárněním

Design třídy S ladí s náročnou technikou a zdůrazňuje nejdůležitější vlastnosti limuzíny: eleganci, dynamiku, kvalitu a komfort. Její ztvárnění zároveň symbolizuje nový, progresivní obrázek značky Mercedes-Benz. K nejdůležitějším stylistickým prvkům patří silueta připomínající kupé, která nové třídě S dodává jak sportovní, tak elegantní vzhled. Sympaticky také působí čelní partie s výraznými světlomety a maskou chladiče typickou pro Mercedes-Benz.

Vnitřní prostor prodloužený o 17 mm zaručuje cestujícím nezměněnou prostornost jako doposud, přičemž karoserie nové třídy S je o 75 mm kratší. U modelu s dlouhým rozvorem činí prodloužení vnitřního prostoru 37 mm. Co je však velmi důležité, díky mnoha opatřením se podařilo snížit pohotovostní hmotnost vozu až o 300 kg oproti minulému typu.

Úspora paliva automatickým odpojováním

Programová nabídka obsahuje dvě verze karosérie s krátkým a dlouhým rozvorem (2965 a 3085mm). U motorů jde v první fázi rozběhu výroby o tři varianty se šesti a osmi válci. Výkonové spektrum pohonných jednotek sahá od 165 kW u S 320 až po 225 kW u S 500 s motorem V8. Dvanáctiválec a vznětový motor s přímým vstřikem paliva systému common-rail rozšíří nabídku od konce roku 1999. Využitím tříventilové techniky, zdvojeného zapalování a moderní lehké konstrukce dosahují motory nové třídy S v porovnání se současnými modely v evropském jízdním cyklu spotřeby paliva o 13 až 17 procent nižší.

Automatické odpojování válců snižuje u S500 spotřebu paliva ještě o dalších 7 procent. Emisní hodnoty odpovídají nejen připravovaným normám ES, nýbrž plní i přísné normy USA pro automobily s extrémně nízkými emisemi (ULEV Ultra Low Emission Vehicles).

Na pozoruhodně nízké spotřebě paliva se podílí také příkladná aerodynamika a inteligentní lehká konstrukce vozu. V porovnání s předchozím modelem se stejnou výbavou váží nová třída S nyní zhruba o 300 kg méně. Samozřejmě, že úspory hmotnosti nejdou na úkor bezpečnosti a komfortu.

Naopak: Použitím vysokopevnostních plechů a přídavných nárazových deformačních prvků včetně prodloužení deformačních zón získala nová třída S ještě vyšší bezpečnostní potenciál než předchozí model.

Vzduchové odpružení vytváří nový rozměr jízdního komfortu

Se sériovým vzduchovým odpružením získává jízdní komfort nové třídy S zatím nedosažitelné úrovně. Daimler-Benz kombinuje tuto pružící techniku sériově s adaptivním tlumícím systémem (ADS), který automaticky přizpůsobuje účinek tlumičů aktuálnímu stavu povrchu vozovky. O aktivní bezpečnost nového vrcholného modelu Mercedes-Benz pečují mj. systém stability vozu (ESP) a brzdový asistent (BAS).

Tolik prozatím, jakmile bude k dispozici o novém S klasse více textových informací i fotografií, budeme vás samozřejmě informovat.



Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…