Mercedes-Benz S

Mercedes-Benz S

 
 

Tlusťocha nahrazuje elegantní mladík - přichází nový Mercedes-Benz třídy S.

Novým mercedesem třídy S, který bude mít premiéru na podzim 1998, zdůrazňuje automobilka s nejbohatší tradicí na světě svou průkopnickou roli výrobce limuzín špičkové třídy. U vrcholného modelu mercedesu je kladen důraz na všechny technické disciplíny zaručující dosažení vyšší bezpečnosti, komfortu a ohledu k životnímu prostředí a rovněž i větší radosti z jízdy.

"Obdobně jako u předchozích modelů dávají i tyto limuzíny řadu impulsů pro celkový vývoj automobilů. V technice a designu třídy S se odráží vysoká kompetence a zkušenost naší firmy. Zcela nově definujeme špičku v automobilové produkci", popisuje profesor J. Hubbert, člen správní rady Daimler-Benz AG, který řídí prodej osobních vozů, úlohu nového vrcholného modelu mercedesu jako nositele technologie a průkopníka ve vývoji automobilu.

Inteligentní systémy použité u automobilu poprvé

S novou třídou S se do výroby dostalo přes 30 technických inovací. Jsou mezi nimi inteligentní asistenční systémy, které Daimler-Benz nabízí jako první automobilka na světě. Na přání se tak jízda stává komfortnější a řidiči odpadá řada stresových situací.

Příklady:

- Tempomat Distronic reguluje vzdálenost a udržuje konstantní bezpečný odstup od vpředu jedoucího automobilu, což řidiči usnadňuje jízdu. Elektronický řídící palubní systém Comand optimalizuje ovládání autorádia, telefonu, navigačního systému a televizního přijímače.

- Nově vyvinutý sdružený přístroj s centrálním displejem umožňuje individuální konfiguraci různých funkcí vozidla a informace sděluje řidiči lehce srozumitelným způsobem.

- Aktivně větrané komfortní sedadlo se zcela novým dynamicky pracujícím multifunkčně tvarovaným opěradlem zvyšuje pohodu cestujících.

- Sériové bezpečnostní okenní a boční vaky ve všech dveřích podstatně zvyšují bezpečnost posádky při bočním nárazu.

Sympatický vzhled dosažený sportovně elegantním ztvárněním

Design třídy S ladí s náročnou technikou a zdůrazňuje nejdůležitější vlastnosti limuzíny: eleganci, dynamiku, kvalitu a komfort. Její ztvárnění zároveň symbolizuje nový, progresivní obrázek značky Mercedes-Benz. K nejdůležitějším stylistickým prvkům patří silueta připomínající kupé, která nové třídě S dodává jak sportovní, tak elegantní vzhled. Sympaticky také působí čelní partie s výraznými světlomety a maskou chladiče typickou pro Mercedes-Benz.

Vnitřní prostor prodloužený o 17 mm zaručuje cestujícím nezměněnou prostornost jako doposud, přičemž karoserie nové třídy S je o 75 mm kratší. U modelu s dlouhým rozvorem činí prodloužení vnitřního prostoru 37 mm. Co je však velmi důležité, díky mnoha opatřením se podařilo snížit pohotovostní hmotnost vozu až o 300 kg oproti minulému typu.

Úspora paliva automatickým odpojováním

Programová nabídka obsahuje dvě verze karosérie s krátkým a dlouhým rozvorem (2965 a 3085mm). U motorů jde v první fázi rozběhu výroby o tři varianty se šesti a osmi válci. Výkonové spektrum pohonných jednotek sahá od 165 kW u S 320 až po 225 kW u S 500 s motorem V8. Dvanáctiválec a vznětový motor s přímým vstřikem paliva systému common-rail rozšíří nabídku od konce roku 1999. Využitím tříventilové techniky, zdvojeného zapalování a moderní lehké konstrukce dosahují motory nové třídy S v porovnání se současnými modely v evropském jízdním cyklu spotřeby paliva o 13 až 17 procent nižší.

Automatické odpojování válců snižuje u S500 spotřebu paliva ještě o dalších 7 procent. Emisní hodnoty odpovídají nejen připravovaným normám ES, nýbrž plní i přísné normy USA pro automobily s extrémně nízkými emisemi (ULEV Ultra Low Emission Vehicles).

Na pozoruhodně nízké spotřebě paliva se podílí také příkladná aerodynamika a inteligentní lehká konstrukce vozu. V porovnání s předchozím modelem se stejnou výbavou váží nová třída S nyní zhruba o 300 kg méně. Samozřejmě, že úspory hmotnosti nejdou na úkor bezpečnosti a komfortu.

Naopak: Použitím vysokopevnostních plechů a přídavných nárazových deformačních prvků včetně prodloužení deformačních zón získala nová třída S ještě vyšší bezpečnostní potenciál než předchozí model.

Vzduchové odpružení vytváří nový rozměr jízdního komfortu

Se sériovým vzduchovým odpružením získává jízdní komfort nové třídy S zatím nedosažitelné úrovně. Daimler-Benz kombinuje tuto pružící techniku sériově s adaptivním tlumícím systémem (ADS), který automaticky přizpůsobuje účinek tlumičů aktuálnímu stavu povrchu vozovky. O aktivní bezpečnost nového vrcholného modelu Mercedes-Benz pečují mj. systém stability vozu (ESP) a brzdový asistent (BAS).

Tolik prozatím, jakmile bude k dispozici o novém S klasse více textových informací i fotografií, budeme vás samozřejmě informovat.



Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle

Co vás za poslední rok na české internetové scéně nejvíce…

Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové

Fondy kontrolující poradenskou firmu by prodaly podle…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 





 
48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

Včera

Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




Blesk.cz

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to se nám bude dařit

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to…

Během neděle bude do Česka proudit chladný a vlhký vzduch od severozápadu, který pocítíme na vlastní kůži. V…

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Plzeň 1:2. Obrat v nastavení zařídil Bakoš

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Plzeň 1:2. Obrat v nastavení…

Fotbalisté Plzně ve 4. kole HET ligy na půdě Jihlavy sice už po 27 vteřinách prohrávali po gólu Davise…

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne někdo na svazu

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne…

Po čtyřech kolech je Plzeň jediným týmem HET ligy s plným počtem bodů. Nad pražskými „S“, s kterými by podle…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…