Mercedes-Benz S 63 a S 65 AMG: Modernizované provedení na českém trhu
Od roku 2006 si předchozí modely AMG třídy S generace W221 koupilo 8 tisíc zákazníků po celém světě.
Drobné optické změny
Změny na modernizované třídě S od AMG samozřejmě sledují facelift výchozího modelu, jehož dominantním znakem je upravená větší maska chladiče se zdůrazněným šípovitým tvarem, zakončeným ostrou hranou uprostřed. S 63 má čtyři příčné mřížky, S 65 pak tři dvojice. Přední světlomety jsou bi-xenonové, ostré verze dále dostaly nový přední nárazník s pásem světelných diod pro denní svícení a trojicí rozměrných nasávacích otvorů. Úpravy též zahrnují rozšířené nástavce prahů a nový agresivně tvarovaný zadní nárazník s mohutným difuzorem. Koncová světla mají nový design a využívají opět LED diody. Celkem jich je v každé svítilně 52 a mají tvar dvojitého písmene C.
Oba modely lze od sebe navzájem rozlišit podle označení a podle kol. S 63 AMG nese na předních blatnících nápis 6.3 AMG a má titanová devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Dvanáctiválcové S 65 AMG se pyšní nápisem V12 Biturbo a kovanými dvacetipalcovými koly, která obouvají vpředu pneumatiky 255/35 a vzadu 275/35. Slabší varianta může mít dvacetipalcová kola za příplatek.
Technika
O pohon S 63 AMG se stará osmiválec o objemu 6,2 litru, který dává největší výkon 386 kW p5i 6800 min-1 a maximum točivého momentu je 630 Nm v 5200 min-1. Tato pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou Speedshift 7G-Tronic. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec verze S 65 AMG má objem 6,0 litru. Dosahuje 450 kW v rozmezí 4750-5100 ot/min a jeho točivý moment vrcholí monstrózními 1000 Nm v pásmu 2000-4000 min-1. O přenos této mamutí porce síly se stará samočinná převodovka s pěti stupni. Největší rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, respektive 4,4 s. Konstruktéři Mercedesu se chlubí poklesem spotřeby paliva o 3 % při nezměněných výkonnostních parametrech. K řazení rychlostních stupňů může řidič v obou verzích využít pádla pod volantem.
Novinkou je dále přepracované sportovní zavěšení kol AMG s aktivním podvozkem ABC. Systém Torque Vectoring Brake přibrzďuje v zatáčkách zadní vnitřní kolo, čímž napomáhá ovladatelnosti vozu, spolupracuje též s ESP. Přesnost řízení se oproti předchůdcům zlepšila, také jej v Affalterbachu nazývají Direct-Steer. Brzdy, taktéž z vlastního vývoje, vycházejí ze systému Adaptive Brake
Bezpečnost a výbava
K bezpečnosti při dlouhých cestách přispívají hlídač řidičova mikrospánku Attention Assist, noční vidění Night View Assist s infračervenou kamerou, která vidí kromě jiného i chodce, světla Adaptive Highbeam Assist nebo vylepšený adaptivní tempomat Distronic Plus. Systém Pre-Safe dokáže zmírnit následky případné nehody. Krční páteř předních cestujících pak ochrání aktivní opěrky hlavy Neck-Pro.
Standardní výbava obsahuje devět airbagů (dva čelní, čtyři boční, okenní a kolenní pro řidiče), asistent pro rozjezd do kopce, nebo ASR. Samozřejmostí je elektrické stahování všech oken a automatická klimatizace. Na palubě najdeme také systém Comand APS s navigací, DVD přehrávačem a připojením Bluetooth. Elektricky nastavitelná přední sedadla. disponují pamětí, stejně jako multifunkční sportovní volant a zpětná zrcátka. S 63 AMG má například také přístrojový štít AMG Racetimer s analogovými hodinami IWC, sadu čalounění Passion AMG a v případě prodloužené verze palubní desku a výplně dveří potažené umělou kůží Artico. S 65 AMG má pak bezklíčový vstup Keyless-Go, parkovací asistent Parktronic, nebo kožené čalounění Passion Exclusiv
Za kolik?
Ceny začínají na 3,8 milionech Kč a vrcholí cifrou přesahující 6 milionů. Osmiválcová verze S 63 AMG s delším rozvorem je překvapivě oproti luxusní S 600 L o 227 tisíc Kč levnější, nemá však dvanáctiválec. Přesné částky jsou uvedeny v tabulce.
Mercedes-Benz S AMG – Tech. data a ceny | ||
Model | S 63 AMG | S 65 AMG L |
Převodovka | 7A | 5A |
Zdvihový objem [cm3] | 6208 | 5980 |
Válce/ventily | 8/4 | 12/3 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 386/6800 | 450/4750-5100 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 630/5200 | 1000/2000-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,6 | 4,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 14,4 | 14,5 |
Cena [Kč] | 3.806.810,- | - |
Cena Long [Kč] | 3.997.210,- | 6.009.500,- |