Mercedes-Benz S 63 a S 65 AMG: Modernizované provedení na českém trhu

Mercedes-Benz S 63 a S 65 AMG: Modernizované provedení na českém trhu

 
 

Stuttgartská třída S prošla na jaře faceliftem. Její nejvýkonnější provedení s přídomkem AMG se začínají prodávat na českém trhu.

Od roku 2006 si předchozí modely AMG třídy S generace W221 koupilo 8 tisíc zákazníků po celém světě.

Drobné optické změny

Změny na modernizované třídě S od AMG samozřejmě sledují facelift výchozího modelu, jehož dominantním znakem je upravená větší maska chladiče se zdůrazněným šípovitým tvarem, zakončeným ostrou hranou uprostřed. S 63 má čtyři příčné mřížky, S 65 pak tři dvojice. Přední světlomety jsou bi-xenonové, ostré verze dále dostaly nový přední nárazník s pásem světelných diod pro denní svícení a trojicí rozměrných nasávacích otvorů. Úpravy též zahrnují rozšířené nástavce prahů a nový agresivně tvarovaný zadní nárazník s mohutným difuzorem. Koncová světla mají nový design a využívají opět LED diody. Celkem jich je v každé svítilně 52 a mají tvar dvojitého písmene C.

Oba modely lze od sebe navzájem rozlišit podle označení a podle kol. S 63 AMG nese na předních blatnících nápis 6.3 AMG a má titanová devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Dvanáctiválcové S 65 AMG se pyšní nápisem V12 Biturbo a kovanými dvacetipalcovými koly, která obouvají vpředu pneumatiky 255/35 a vzadu 275/35. Slabší varianta může mít dvacetipalcová kola za příplatek.

Technika

O pohon S 63 AMG se stará osmiválec o objemu 6,2 litru, který dává největší výkon 386 kW p5i 6800 min-1 a maximum točivého momentu je 630 Nm v 5200 min-1. Tato pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou Speedshift 7G-Tronic. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec verze S 65 AMG má objem 6,0 litru. Dosahuje 450 kW v rozmezí 4750-5100 ot/min a jeho točivý moment vrcholí monstrózními 1000 Nm v pásmu 2000-4000 min-1. O přenos této mamutí porce síly se stará samočinná převodovka s pěti stupni. Největší rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, respektive 4,4 s. Konstruktéři Mercedesu se chlubí poklesem spotřeby paliva o 3 % při nezměněných výkonnostních parametrech. K řazení rychlostních stupňů může řidič v obou verzích využít pádla pod volantem.

Novinkou je dále přepracované sportovní zavěšení kol AMG s aktivním podvozkem ABC. Systém Torque Vectoring Brake přibrzďuje v zatáčkách zadní vnitřní kolo, čímž napomáhá ovladatelnosti vozu, spolupracuje též s ESP. Přesnost řízení se oproti předchůdcům zlepšila, také jej v Affalterbachu nazývají Direct-Steer. Brzdy, taktéž z vlastního vývoje, vycházejí ze systému Adaptive Brake

Bezpečnost a výbava

K bezpečnosti při dlouhých cestách přispívají hlídač řidičova mikrospánku Attention Assist, noční vidění Night View Assist s infračervenou kamerou, která vidí kromě jiného i chodce, světla Adaptive Highbeam Assist nebo vylepšený adaptivní tempomat Distronic Plus. Systém Pre-Safe dokáže zmírnit následky případné nehody. Krční páteř předních cestujících pak ochrání aktivní opěrky hlavy Neck-Pro.

Standardní výbava obsahuje devět airbagů (dva čelní, čtyři boční, okenní a kolenní pro řidiče), asistent pro rozjezd do kopce, nebo ASR. Samozřejmostí je elektrické stahování všech oken a automatická klimatizace. Na palubě najdeme také systém Comand APS s navigací, DVD přehrávačem a připojením Bluetooth. Elektricky nastavitelná přední sedadla. disponují pamětí, stejně jako multifunkční sportovní volant a zpětná zrcátka. S 63 AMG má například také přístrojový štít AMG Racetimer s analogovými hodinami IWC, sadu čalounění Passion AMG a v případě prodloužené verze palubní desku a výplně dveří potažené umělou kůží Artico. S 65 AMG má pak bezklíčový vstup Keyless-Go, parkovací asistent Parktronic, nebo kožené čalounění Passion Exclusiv

Za kolik?

Ceny začínají na 3,8 milionech Kč a vrcholí cifrou přesahující 6 milionů. Osmiválcová verze S 63 AMG s delším rozvorem je překvapivě oproti luxusní S 600 L o 227 tisíc Kč levnější, nemá však dvanáctiválec. Přesné částky jsou uvedeny v tabulce.

Mercedes-Benz S AMG – Tech. data a ceny
ModelS 63 AMGS 65 AMG L
Převodovka7A5A
Zdvihový objem [cm3]62085980
Válce/ventily8/412/3
Nejvyšší výkon [kW/min-1]386/6800450/4750-5100
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]630/52001000/2000-4000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,4
Komb. spotřeba [l/100 km]14,414,5
Cena [Kč]3.806.810,--
Cena Long [Kč]3.997.210,-6.009.500,-
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard

Byznysmen Pavel Hubáček stupňuje expanzi, jeho nové…

V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou

Toužíte ještě vytěžit nějaké bitcoiny? Tak to si…

Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU

Výbor regionální rady Regionálního operačního programu…

Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání

Premiér Andrej Babiš a poslanec Jaroslav Faltýnek (oba…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Dnes 11:56

Nový kompaktní sedan z dílny Kie se chtěl inspirovat úspěšným modelem Stinger. Uvnitř však nápadně připomíná Hyundai i30.




Blesk.cz

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká, psával už Hrabal. Jeho majitel měl přijet situaci řešit, nedorazil

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká,…

Palác Svět na Elsnicově náměstí v Libni je dlouhé roky v žalostném stavu. Rekonstrukci sliboval majitel radnici…

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55 tisíc měsíčně

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55…

Někdejší vlastník  ostravského Baníku Petr Šafarčík opět na scéně. Měsíční odměnu 55 tisíc korun bude dostávat …

 

Reflex.cz

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí! Před 49 lety se upálil Jan Palach

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…