Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK: Střecha s Magic Sky Control

David Bureš
Diskuze (2)
Třetí generaci Mercedesu-Benz SLK bude možné objednat se třemi verzemi pevné skládací střechy. Jedna z nich bude vybavena konstrukční novinkou Magic Sky Control.

Mercedes-Benz SLK bude v základu dodáván s pevnou skládací střechou, lakovanou stejnou barvou jako zbytek karoserie. Za příplatek bude střecha panoramatická z polykarbonátu, nebo panoramatická s funkcí Magic Sky Control.

Z uživatelského hlediska je Magic Sky Control jednoduché zařízení – po stisknutí tlačítka nad hlavami posádky se tmavá střecha přemění v průhlednou. Pasažéři si tak vyberou mezi prosvětleným interiérem, nebo účinnou ochranou před slunečními paprsky.

Tato funkce využívá fyzikálního principu deskových kondenzátorů. Pokud sklem prochází elektrický proud, rozestoupí se částice zatmavující sklo. Střecha se tím zprůhlední a může prosvětlit interiér. Po přerušení dodávky elektřiny se částice díky gravitaci rovnoměrně rozmístí po celé ploše skla a střechu opět zatmaví.

Střecha kromě toho tepelně izoluje a brání průchodu UV a infračerveného záření. Automobilka tvrdí, že díky zatmavenému sklu jsou jednotlivé části interiéru až o 10 °C chladnější než u standardního tónovaného skla.

Při měření slunečního záření v Údolí smrti automobilka zjistila, že do vozu s otevřenou střechou proudí od slunce 1.000 až 1.100 Wm-2, zatímco u panoramatické střechy to je 200 Wm-2 a zatmaveného skla funkcí Magic Sky Control dokonce 40 až 50 Wm-2. Mercedes tvrdí, že je to hodnota nižší než u 60W žárovky.

Rám všech tří pevných skládacích střech je z hořčíku, díky čemuž je střecha o 6 kg lehčí než u předchozí generace SLK.

Pokud je střecha natažená, zavazadlový prostor má objem 335 l, při sklopení se zmenší na 225 l, z čehož 51 l je pod dvojitou podlahou. Tyto hodnoty však platí jen u verze s příslušenstvím k nouzové opravě pneumatiky. Předchozí SLK mělo objem zavazadelníku 208 litrů při natažené střeše.

Složení i natažení střechy trvá 20 s. Střecha se však sklopí jen v případě, je-li zavazadlový prostor zakryt přepážkou. Ta má zabránit zničení mechanismu střechy o zavazadla.

Při uvedení nového SLK na trh budou v nabídce tři motorizace. Modely SLK 200 BlueEFFICIENCY a SLK 250 BlueEFFICIENCY budou mít pod kapotou čtyřválec o objemu 1796 cm3. Ten nabídne výkon 135 kW (184 k), resp. 150 kW (204 k). Vrcholnou motorizaci bude prozatím představovat SLK 350 BlueEFFICIENCY s nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem o objemu 3498 cm3. Tento motor s třetí generací přímého vstřikování nabídne výkon 225 kW (306 k).

David Bureš
Diskuze (2)
15. 3. 2011 23:29
Re: Magic
Blahopřeji k výběru. Jakou barevnou kombinaci jsi si objednal? 350 je skvělá volba. Po odchodu 30i u BMW a odstranění 3.2 FSI u TT to je poslední reprezentant tradičního roadsteru s atmosférickým šestiválcem u německé prémie.

Jediná významnější výhoda MS bude v blokování UV záření. I při maximální průhlednosti by měla být účinnější než klasická panoramatická střecha.
Avatar - CHerokee
15. 3. 2011 09:22
Magic
Magic sky sice vypadá dobře, ale při objednávce jsem volilprostřední možnost - panoramatickou střechu. Ale po technické stránce je Magic Sky zajímavá.