Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neúspěšné modely: Mercedes-Benz SLR McLaren (2003-2009)

M M
Diskuze (20)
Mená ako Mercedes-Benz a McLaren sa v tomto zozname nikdy nemali objaviť. Ale sú tu.

Dôvodom určite nie je samotné super-auto s označením SLR. Bezpochyby ide o jeden z najvyspelejších automobilov posledného desaťročia. Príčiny treba hľadať inde.

Pravdepodobne už v začiatkoch jeho vývoja, kedy medzi oboma zúčastnenými partnermi došlo k nezhodám ohľadom zamerania auta. Zatiaľ čo McLaren preferoval superšport, nemecký partner sa prikláňal k cestovnému GT. Výsledok bol kombináciou oboch zámerov. Vzniklo tak auto, ktoré stojí na pomedzí dvoch svetov a je v tom vynikajúce.

Reálnym problémom ale je, že nie je ani superšportom, ani luxusným GT. Typickej klientele jednej alebo druhej triedy tak vždy vadí presah charakteru SLR za hranice ich preferencií.

A potom...je tu cena. 435.000 EUR za toto auto (nech je akokoľvek vynikajúce) bolo samo o sebe príliš. Nehovoriac už o tom, že ak si človek kúpi takto exkluzívne auto, nepoteší ho informácia, že bude jedným z až 3.500 majiteľov.

Výsledkom všetkých chýb bolo to, že namiesto plánovaného predaja áut na priame objednávky, stáli nepredané sériové verzie v dealerstvách na celom svete v desiatkach kusov.

M M
Diskuze (20)
Avatar - Astene
2. 8. 2011 19:03
Re: Neúspech?
Já jsem zase spíš fanda SLS. Zatímco SLR vycházelo z tehdejšího designu MB, SLS naopak, jak je vidět na posledních faceliftech, definuje nový předek Mercedesů. Retro mi nepřijde ani trochu. Spíš evoluce původního designu. A že není SLS ničím výjimečné? Nestačí, že je to oproti SLR dokonale vyvážená kombinace GT a sporťáku? V tom je společně s designem jeho výjimečnost. Čím bylo SLR výjimečně? Design a aerodynamická brzda. Zatímco na SLR jsem ve své době slyšel hromadu kritiky na jízdní vlastnosti v zatáčkách a na cenu neodpovídající podávaným výkonům, na SLS se objevuje jediná výtka ke svéhlavé převodovce a jinak samá chvála. Zajímavé je, že ze začátku prodeje SLS se občas objevilo rýpnutí do poměrně sebevědomě ceny na úrovni Italie. Jenže pak si lidi do toho auta sedli a je ticho po pěšině ;-) Mimochodem Aventador mi přijde jako zmuchlaný Diablo. Tam se podlě mě moc nepředvedli.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 7. 2011 18:34
Re: Neúspech?
Úspěch SLS je ale z poloviny postaven právě na původním gullwingu, bez něj by vlastně nebyl a MB se z toho samozřejmě snaží marketingově vytěžit maximum. 300SL unikátní byl, ale SLS? Takové poloretro, což by nevadilo, ale určitě šlo udělat lépe. Lamborghini i Ferrari jdou stále vpřed, zejména u Ferrari je vidět ten pokrok. Italia je neskutečně nabitá emocemi a zcela aktuální, ani Lamborghini nestaví žádné retro. Z tohoto pohledu byl design SLR daleko lepší, aktuální k značce v době svého vzniku. Design SLS není ani evoluční, ani revoluční, zatímco prodejně důležitější SL kroutí už asi 12 sezónu.
13. 7. 2011 22:23
Re: Nesúhlas...
No ano...lenze SLR ziskovy mal byt, pretoze McLaren ako vyvojovo-vyrobny partner potreboval na tomto zarobit. V tomto pripade to neslo robit len kvoli imidzu...McLaren si to nemohol dovolit.
13. 7. 2011 22:17
Re: Nesúhlas...
ani veyron nie je ziskovy projekt, ano aj ked stoji jeden kus 1000000eur, aj tak nejdeo ziskovy projekt. Auta akoveyron ci SLR sa nerobia pre zisk ale pre prestiz automobilky.
13. 7. 2011 21:49
Re: SLR
Vies, kto si pocka, ten sa docka... >:D ;-)