Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy R: první informace a fotografie

Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R
18 Fotogalerie
Mercedes-Benz nepolevuje v představování novinek. Novou třídu M a B následuje na autotoshow v New Yorku nová třída R. Tak se na ni podívejme.

Studie GST (Grand Sports Tourer) se na mezinárodních autosalonech ukázala několikrát, ale sériový model ne a ne přijít. Spekulovalo se o třídě, spekulovalo se o názvu, spekulovalo se o výbavě, příchodu na trh, spekulovalo se vlastně úplně o všem. Teprve na autosalonu v New Yorku učinil mercedes spekulacím přítrž a konečně prezentoval sériovou podobu nového modelu, nové třídy. Třída nese označení písmene R a zcela „nečekaně“ v sobě spojuje vlastnosti SUV, MPV a kombi.

Což o to, takových pokusů jsme viděli spoustu a některé neskončily bůhvíjakým prodejním úspěchem, spíše naopak. Mercedes-Benz ovšem vypadá odhodlaně, a okamžitě připomíná filosofii tří D (Dimensions, Design and Dynamism). Podle této filosofie charakterizuje novou třídu R prostornost, moderní design a dynamika. O prostornosti nás nemusí výrobce dvakrát přesvědčovat, délka 5157 mm, šířka 1922 mm, výška 1656 mm a rozvor 3215 mm hovoří za vše.

Velkorysé rozměry

Velkorysé hodnoty se zrcadlí v interiéru královským prostorem v oblasti kolen, hlavy i ramen, například maximální vzdálenost mezi druhou a třetí řadou sedadel je 920 mm, šířka interiéru narostla vpředu na 1530 mm a vzadu na 1514 mm. Každého z šesti pasažérů na palubě hýčká samotné a libovolně nastavitelné sedadlo. Cestování může posádce zpříjemnit příplatkový zábavní systém obsahující CD a DVD přehrávače a obrazovky zabudované v sedadlech.

Tradičně bohatá standardní výbava obsahuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, opět za příplatek bude dostupná i multizónová klimatizace THER-MOTRONIC s dvanácti senzory umístěnými v celém voze. Nejen milovníky sportů, jež vyžadují prostorově náročné vybavení, chtěli konstruktéři potěšit jednoduchým a hlavně rychlým systémem sklápění sedadel a velikým zavazadlovým prostorem. Při sklopených sedadlech naroste objem zavazadlového prostoru na 2057 litrů a ložná plocha dosáhne 2.20 metru.

Tři motory, známá technika

V New Yorku Mercedes přiznal trojici motorů. Model R 320 CDI pohání vznětový šestiválec 3.0 litru s výkonem 165 kW a točivým momentem 510 Nm při 1600 – 2800 ot./min (zrychlení na 100 km/h – 8,8 s, maximální rychlost – 215 km/h). Verze R 350 spoléhá na zážehový šestiválec 3.5 litru s výkonem 200 kW a točivým momentem 350 Nm při 2400 – 5000 otáčkách (zrychlení na 100 km/h – 8,3 s, maximální rychlost – 230 km/h).

Vrcholná varianta R 500 poháněná zážehovým osmiválcem s objemem 5.0 litru poskytuje výkon 225 kW a točivý moment 460 Nm při 2700 – 4750 ot./min (zrychlení na 100 km/h – 6,9 s, maximální rychlost – 240 km/h). Ve všech případech putuje výkon a točivý moment na všechna čtyři kola přes vynikající sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC. Bezpečnostní výbava i ostatní technika se nastěhovala do třídy R z ostatních modelů, za příplatek bude k dispozici i vzduchové odpružení Airmatic.