3.6. 2013 Michal Fokt

Mercedes-Benz třídy S (W222) je plný hi-tech vychytávek

 

O čem oficiální tisková zpráva, týkající se nejnovějšího eskového Mercedesu, zatím nehovořila? Je toho opravdu dost...

Zbrusu nový Mercedes-Benz třídy S s kódovým označením W222, si pro nás připravil postupné odhalování ve velkém stylu. Nejprve to bylo několik sad špionážních snímků, následoval ať už záměrný nebo náhodný únik fotografií interiéru a technických dat a zakončilo to o nic méně očekávané oficiální představení a dokonce i oznámení českých cen.

Tím by se většinou potenciál novinky, minimálně do prvních jízd, vyčerpal, ne tak ale v případě nového Mercedesu třídy S. Přestože představení eska bylo rozhodně zajímavé čtení, teď vyplouvají na povrch zajímavé detaily, týkající se jeho technických lahůdek.

Pokud by si s 1,9 tuny vážícím W222 měl v plánu pohrát boční vítr, systém Crosswind Assist u verzí bez ABC na návětrné straně přibrzdí prostřednictvím systému jízdní stability kola a v případě vybavení vozidla systémem ABC upraví nastavení tlumičů.

W222 je prvním automobilem, zcela postrádajícím žárovky. Veškeré osvětlení obstarávají LED, krom 56 v předních světlometech, 35 v zadních a čtyř v mlhovkách byste jich našli 300 v interiéru. Ve srovnání s halogeny tak vyprodukuje nové eSko o 2,1 g oxidu uhličitého na kilometr méně emisí.

Karoserie novinky je nejen líbivá, ale i funkční, součinitel odporu vzduchu činí 0,24, u chystaného S300 Bluetec Hybrid topbak bude dokonce 0,23. ke kouzlům s aerodynamikou se přidávají třeba i speciality v podobě snížení světlosti podvozku o 20 mm při jízdě rychlostmi nad 100 km/h. Příď vozu je konstruována tak, aby jediné místo, kudy se může dostat vzduch dovnitř vozu, je přes chladič, přičemž je za ním mřížka, po jejímž uzavření je vzduch směřován pod auto.

Když už je řeč o karoserii, tak hybridní hliníkovo-ocelová konstrukce má podíl aluminia 50 % a Mercedes se chlubí, že prostorový rám váží méně, než u W140 z roku 1991. Prostor posádky chrání vysokopevnostní ocel a na celkové tuhosti se podepisuje i speciální pěna, která téměř nepřidává na hmotnosti. Při tom všem je skelet o 50 % tužší, než u dosluhující generace, která bude v průměru o 20 kg těžší, než obdobné provedení u W222. Posledně také nezaznělo, že kromě verze s prodlouženým rozvorem se bude vyrábět i varianta s extra prodlouženým rozvorem. Rozměry této verze nejsou dosud zveřejněny, varianta LWB ale bude rozvorem stejná, jako ta stávající, tedy 3165 mm.

Protože každý elektronický systém dosud reagoval na povrch pod koly na čistě mechanické bázi, nedokázalo ani sebelepší naladění odfiltrovat všechny rázy. Mercedes S má ale nyní pro verze s osmiválcem systém Magic Body Control, jenž kombinuje ABC s párem kamer, které snímají povrch vozovky do vzdálenosti 15 m před autem a vytváří 3D obraz silnice, jenž umožní elektronice nejen reagovat na dění pod koly, ale připravit se na to, jaké nerovnosti se blíží.

Samozřejmostí je i adaptivní tempomat s funkcí udržování jízdy v daném pruhu, jenž je schopen sám auto vést po dobu až 15 s v případě, že řidič dá ruce z volantu.

Nejnovější verze klimatizace Thermotronic má funkci Air balance, která se postará o decentní parfémování vzduchu, k tomu vám do ouška může hrát špičkové audio Burmeister a obklopení budete tou nejlepší kůží, hliníkem a pravým dřevem. W222 s prodlouženým rozvorem navíc umožní upravit sklon opěradla až na 43,5 stupně, což je více, než kdekoli jinde u konkurence a Chauffeur Package umožní ovládání sedadla vpředu. Také jednotlivé ovladače byly navrženy tak, aby měly jen minimální rozměrové tolerance. Interiér vznikal mimochodem v italském designcentru značky v Como.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 







 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…