Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy S (W222) je plný hi-tech vychytávek

Michal Fokt
Diskuze (18)
O čem oficiální tisková zpráva, týkající se nejnovějšího eskového Mercedesu, zatím nehovořila? Je toho opravdu dost...

Zbrusu nový Mercedes-Benz třídy S s kódovým označením W222, si pro nás připravil postupné odhalování ve velkém stylu. Nejprve to bylo několik sad špionážních snímků, následoval ať už záměrný nebo náhodný únik fotografií interiéru a technických dat a zakončilo to o nic méně očekávané oficiální představení a dokonce i oznámení českých cen.

Tím by se většinou potenciál novinky, minimálně do prvních jízd, vyčerpal, ne tak ale v případě nového Mercedesu třídy S. Přestože představení eska bylo rozhodně zajímavé čtení, teď vyplouvají na povrch zajímavé detaily, týkající se jeho technických lahůdek.

Pokud by si s 1,9 tuny vážícím W222 měl v plánu pohrát boční vítr, systém Crosswind Assist u verzí bez ABC na návětrné straně přibrzdí prostřednictvím systému jízdní stability kola a v případě vybavení vozidla systémem ABC upraví nastavení tlumičů.

W222 je prvním automobilem, zcela postrádajícím žárovky. Veškeré osvětlení obstarávají LED, krom 56 v předních světlometech, 35 v zadních a čtyř v mlhovkách byste jich našli 300 v interiéru. Ve srovnání s halogeny tak vyprodukuje nové eSko o 2,1 g oxidu uhličitého na kilometr méně emisí.

Karoserie novinky je nejen líbivá, ale i funkční, součinitel odporu vzduchu činí 0,24, u chystaného S300 Bluetec Hybrid topbak bude dokonce 0,23. ke kouzlům s aerodynamikou se přidávají třeba i speciality v podobě snížení světlosti podvozku o 20 mm při jízdě rychlostmi nad 100 km/h. Příď vozu je konstruována tak, aby jediné místo, kudy se může dostat vzduch dovnitř vozu, je přes chladič, přičemž je za ním mřížka, po jejímž uzavření je vzduch směřován pod auto.

Když už je řeč o karoserii, tak hybridní hliníkovo-ocelová konstrukce má podíl aluminia 50 % a Mercedes se chlubí, že prostorový rám váží méně, než u W140 z roku 1991. Prostor posádky chrání vysokopevnostní ocel a na celkové tuhosti se podepisuje i speciální pěna, která téměř nepřidává na hmotnosti. Při tom všem je skelet o 50 % tužší, než u dosluhující generace, která bude v průměru o 20 kg těžší, než obdobné provedení u W222. Posledně také nezaznělo, že kromě verze s prodlouženým rozvorem se bude vyrábět i varianta s extra prodlouženým rozvorem. Rozměry této verze nejsou dosud zveřejněny, varianta LWB ale bude rozvorem stejná, jako ta stávající, tedy 3165 mm.

Protože každý elektronický systém dosud reagoval na povrch pod koly na čistě mechanické bázi, nedokázalo ani sebelepší naladění odfiltrovat všechny rázy. Mercedes S má ale nyní pro verze s osmiválcem systém Magic Body Control, jenž kombinuje ABC s párem kamer, které snímají povrch vozovky do vzdálenosti 15 m před autem a vytváří 3D obraz silnice, jenž umožní elektronice nejen reagovat na dění pod koly, ale připravit se na to, jaké nerovnosti se blíží.

Samozřejmostí je i adaptivní tempomat s funkcí udržování jízdy v daném pruhu, jenž je schopen sám auto vést po dobu až 15 s v případě, že řidič dá ruce z volantu.

Nejnovější verze klimatizace Thermotronic má funkci Air balance, která se postará o decentní parfémování vzduchu, k tomu vám do ouška může hrát špičkové audio Burmeister a obklopení budete tou nejlepší kůží, hliníkem a pravým dřevem. W222 s prodlouženým rozvorem navíc umožní upravit sklon opěradla až na 43,5 stupně, což je více, než kdekoli jinde u konkurence a Chauffeur Package umožní ovládání sedadla vpředu. Také jednotlivé ovladače byly navrženy tak, aby měly jen minimální rozměrové tolerance. Interiér vznikal mimochodem v italském designcentru značky v Como.

Michal Fokt
Diskuze (18)
Avatar - Aladeen
4. 6. 2013 13:04
Re: Ceny
;-) Tak prepáč , niekedy už to ani neviem rozlíšiť , lebo sa tu na auto.cz našli už iné prípady ...
4. 6. 2013 11:00
Re: Ceny
Bylo to psáno s nadsázkou ;-)
4. 6. 2013 10:01
Re: no uvidíme jak se chlapec vybarví
Tak, tak... a navíc od majitelky LC jsem taky neslyšel jen samou chválu ;-\ Taky už bezpečně pozná, kolik cukru ji dala recepční v servisu do kávy. Ještě že nemusím(nemohu) řešit problém jaké auto v této kategorii pořídit >:-[] Dle hesla: " Na to nemáš... žebráku" >:-[]
S vodou ředitelným hnusným lakem se budeš asi muset smířit, už pěkných pár let díky tomu stojí povrchovka aut z EU za vyliž .. Civica 8.g mám už při 100.000km zralýho na celolak, jak je to doďobaný. Mimochodem, docela čučim, jak má šéfovo S-ko vyžranej lak okolo nádrže od vycintanýho benzínu. Velká matná mapa s bělavym závojem... Na černý metalíze fakt krása :-(
4. 6. 2013 09:51
Re: Ceny
Kdyby byl zdarma, tak se u účetní pořád neválí faktury na 30-50 tKč ;-\ Ale zas abych nekřivdil, všechny 4 mercky (druhý šéf má ještě ML s ropou) jsou dotažený z reichu jako max rok starý s nájezdem do 20.000. Třeba u minulýho ML mu umřely vstřiky... cena za opravu astronomická, tak tam šli vstřiky z vrakoviště a auto šlo do světa (při nájezdu cca 100.000km)
Avatar - Aladeen
4. 6. 2013 09:36
Re: Ceny
To som si myslel aj ja , ale ten majiteľ GL-ka mi to všetko vyvrátil , že vraj je to len marketingový ťah ...