Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
16 Fotogalerie

Mercedes-Benz Trucks představuje Blind Spot Assist

Divize nákladních vozidel značky Mercedes-Benz odhalila své pokroky ve vývoji systému sledování slepého úhlu pro užitkové automobily.

Osobní vozy značky Mercedes-Benz disponují systémem sledování slepého úhlu již několik let, ale pro těžká nákladní vozidla je stále ještě ve vývoji, i když v současnosti již má za sebou technickou část a vývojový tým čeká jeho důkladné testování a ladění pro širokou škálu nejrůznějších druhů nákladních automobilů než bude uveden na trh.

V případě osobních vozů je sledování slepého úhlu nejčastěji spojováno se zabráněním srážky s jiným osobním vozidlem. U nákladních automobilů je situace poněkud odlišná a tento asistenční systém má zabránit kolizím s vozidly, cyklisty, chodci a dokonce i dopravním značením, které může řidič přehlédnout například díky délce a šířce soupravy svého tahače s návěsem.

Mercedes-Benz v souvislosti se systémem Blind Spot Assist zmiňuje především nehody, v nichž vedle nákladních automobilů figurují cyklisté. Ty mohou řidiči kamionů velmi snadno přehlédnout, když kolem nich projíždějí, i přes skutečnost, že dnešní tahače disponují soustavami vnějších zpětných zrcátek schopnými pokrýt téměř celý prostor vedle soupravy.

Přes padesát procent cyklistů a chodců sražených nákladními vozidly se v okamžiku nehody pohybuje na jejich pravé straně. Z pohledu řidiče tedy podél boku na straně spolujezdce. Nově vyvíjený Blind Spot Assist pro nákladní vozidla má podle předpokladů automobilky přispět ke snížení těchto střetů až o třetinu.

Podobně jako u osobních automobilů značky Mercedes-Benz získává systém potřebné informace o blízkém okolí vozidla z radarů umístěných před zadní nápravou tahače. Systém sleduje celou délku vozidla, resp. u tahačů i návěs a dává pozor i na prostor do vzdálenosti zhruba dvou metrů před předním nárazníkem.

Před možnou kolizí s pohyblivou nebo pevnou překážkou v podobě značek nebo pouličního osvětlení je řidič varován vizuálně za pomoci červených LED trojúhelníků umístěných na A-sloupcích ve výšce očí a následně i akusticky.