Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Trucks představuje Blind Spot Assist

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Divize nákladních vozidel značky Mercedes-Benz odhalila své pokroky ve vývoji systému sledování slepého úhlu pro užitkové automobily.

Osobní vozy značky Mercedes-Benz disponují systémem sledování slepého úhlu již několik let, ale pro těžká nákladní vozidla je stále ještě ve vývoji, i když v současnosti již má za sebou technickou část a vývojový tým čeká jeho důkladné testování a ladění pro širokou škálu nejrůznějších druhů nákladních automobilů než bude uveden na trh.

V případě osobních vozů je sledování slepého úhlu nejčastěji spojováno se zabráněním srážky s jiným osobním vozidlem. U nákladních automobilů je situace poněkud odlišná a tento asistenční systém má zabránit kolizím s vozidly, cyklisty, chodci a dokonce i dopravním značením, které může řidič přehlédnout například díky délce a šířce soupravy svého tahače s návěsem.

Mercedes-Benz v souvislosti se systémem Blind Spot Assist zmiňuje především nehody, v nichž vedle nákladních automobilů figurují cyklisté. Ty mohou řidiči kamionů velmi snadno přehlédnout, když kolem nich projíždějí, i přes skutečnost, že dnešní tahače disponují soustavami vnějších zpětných zrcátek schopnými pokrýt téměř celý prostor vedle soupravy.

Přes padesát procent cyklistů a chodců sražených nákladními vozidly se v okamžiku nehody pohybuje na jejich pravé straně. Z pohledu řidiče tedy podél boku na straně spolujezdce. Nově vyvíjený Blind Spot Assist pro nákladní vozidla má podle předpokladů automobilky přispět ke snížení těchto střetů až o třetinu.

Podobně jako u osobních automobilů značky Mercedes-Benz získává systém potřebné informace o blízkém okolí vozidla z radarů umístěných před zadní nápravou tahače. Systém sleduje celou délku vozidla, resp. u tahačů i návěs a dává pozor i na prostor do vzdálenosti zhruba dvou metrů před předním nárazníkem.

Před možnou kolizí s pohyblivou nebo pevnou překážkou v podobě značek nebo pouličního osvětlení je řidič varován vizuálně za pomoci červených LED trojúhelníků umístěných na A-sloupcích ve výšce očí a následně i akusticky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
31. 3. 2020 09:46
Lulu Gigliotti
I had been sitting outside the bar for quite a while and the attention I was getting was not what I had hoped for - or indeed wanted. She was about my age -- mid-twenties, with a dark, smouldering look that bordered on Goth but stayed - for me at least - just the right side of it. Every time I glanced in her direction, her slightly hooded eyes burned into mine and I felt distinctly uncomfortable under her unrelenting gaze. My friend Claire had told me the place was great for singles looking for a night of fun, but I was hoping for some hunky young man for an evening of blissful, meaningless bonking, not this dark-haired, tattooed femme-fatale.
https://salegabriel.com/…acial/popular/1/
I had certainly struck lucky the night before with a very hot Spanish guy called Rui and my little hotel bedroom had rocked all night as we had done all we could to strengthen Anglo-Spanish accord. I was beginning to wish I had taken his number for a repeat performance.

It was my third night in London and my venue of choice was a nice riverside bar with the Thames rolling lazily by in the early evening sun. It was certainly whetting my appetite for what was to come later in the year. I was starting a new job in London at the end of the summer. As my notice period was three months, they had only made me work one before putting me on gardening leave. That was just mighty fine by me; getting paid for nothing with two summer months to do as I pleased. I had come down to the capital for a couple of weeks to get the lie of the land and have a bit of fun at the same time. https://thelivenudecam.com