Velkoprostorové osobní vozy jsou již pár let běžnou součástí evropských silnic. Každý větší výrobce na tuto kategorii vozů pamatuje konkrétním modelem. Pravdou však je, že v Evropě se v poslední době mnohem lépe daří menším velkoprostorový vozům.

To dokazuje především úspěch Renaultu Scénic. Dnes na něj navazují například Opel Zafira či Citroen Picasso. Připravuje se také prodloužená verze Mercedesu A. Přesto je i nadále trh "velkých" velkoprostorových vozů pro výrobce lukrativní záležitostí, a tak si zákazníci mají z čeho vybírat.

Mercedes V jsme již před časem testovali s motorem 2,3 TD. Dnes je tento motor nahrazen o generaci modernějším agregátem s přímým vstřikováním Common-Rail a čtyřventilovou technikou, který dodává vozu nejvyšší výkon 90 kW a především plných 300 Nm točivého momentu. Ten je k dispozici od 1800 do 2500 otáček za minutu. Luxusní nádech vozu dodávala čtyřstupňová automatická převodovka.

Mercedes V je především automobilem s enormním vnitřní prostorem (objem zavazadlového prostoru 5814564 l), který je pochopitelně možné různě upravovat. Testované véčko mělo uspořádání sedadel 2+2+2, takže přes svou vnitřní velikost bohužel pojme jen šest cestujících, ale zato velmi pohodlně. Nasedání do třetí řady sedadel však vyžaduje "mladé a pružné" tělo, jelikož prostor pro nasednutí je dosti malý. Po usednutí do třetí řady má však cestující místa dostatek. Sedadla druhé a třetí řady je možné otočit i proti sobě s možností vyklopení velkého "svačinového" stolku. U sedadel je třeba pochválit robustní konstrukci s integrovanými bezp. pásy. Po vyjmutí sedadel vznikne obrovský přepravní prostor, který pomůže např. při stěhování kanceláře.

Přeplňovaný vznětový motor poskytuje slušný výkon (90 kW) a výborný tah (300 Nm). V kombinaci s automatem je vhodný především pro delší jízdy mimo město. Ve městě je totiž výkon motoru pro středně obsazený vůz na hranici dostatečnosti, navíc hluk od motoru proniká do kabiny více než je u osobních mercedesů zvykem. Při vyšších rychlostech např. na dálnici naštěstí hluk motoru zaniká. Nejvyšší rychlost okolo 160 km/h je pro rychlou dopravu cestujících dostatečná a není problém jet stálou rychlostí okolo 150 km/h. Příjemným překvapením byla výsledná průměrná spotřeba nafty. Ta se navzdory velké pohotovostní hmotnosti přesahující 2000 kg pohybovala kolo 9-10 l/100 km.

Jízdní vlastnosti a účinnost brzd jsou odpovídající této kategorii vozů a v běžném provozu snesou srovnání s běžnými osobními vozy. Posez za volantem hodně připomíná pohled na řidiče autobusu, ale lze si na něj rychle zvyknout a navíc vzpřímené sezení méně unavuje záda. I po ujetí více než 350 kilometrů jsem z véčka vysedl bez známek větší únavy.

Pochvalu zaslouží velký rejd předních kol, který umožňuje snadné manévrování s velkým vozem i ve stísněných podmínkách. Přístrojová deskamá přehledné uspořádání ovladačů, ale překvapí množství tvrdých plastů, které u osobních mercedesů nespatříte.

Cena testovaného véčka stoupla díky rozsáhlé příplatkové výbavě až na 1.285.000,- (základní cena: 1.078.000,-). Ceny obdobně vybavených konkurenčních vozů jsou však obdobné nebo jen o málo nižší, takže hodně záleží na samotných zájemcích o tento typ vozů, který si vyberou.

ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 078 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 285 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

Výbava testovaného vozu:základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.6 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2010 / 690
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1660
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V

Mercedes-Benz návštěvníkům letošního zářijového…

Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení

Mercedes-Benz třídy V představuje jedno z nejluxusnějších…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…