reklama


Velkoprostorové osobní vozy jsou již pár let běžnou součástí evropských silnic. Každý větší výrobce na tuto kategorii vozů pamatuje konkrétním modelem. Pravdou však je, že v Evropě se v poslední době mnohem lépe daří menším velkoprostorový vozům.

To dokazuje především úspěch Renaultu Scénic. Dnes na něj navazují například Opel Zafira či Citroen Picasso. Připravuje se také prodloužená verze Mercedesu A. Přesto je i nadále trh "velkých" velkoprostorových vozů pro výrobce lukrativní záležitostí, a tak si zákazníci mají z čeho vybírat.

Mercedes V jsme již před časem testovali s motorem 2,3 TD. Dnes je tento motor nahrazen o generaci modernějším agregátem s přímým vstřikováním Common-Rail a čtyřventilovou technikou, který dodává vozu nejvyšší výkon 90 kW a především plných 300 Nm točivého momentu. Ten je k dispozici od 1800 do 2500 otáček za minutu. Luxusní nádech vozu dodávala čtyřstupňová automatická převodovka.

Mercedes V je především automobilem s enormním vnitřní prostorem (objem zavazadlového prostoru 5814564 l), který je pochopitelně možné různě upravovat. Testované véčko mělo uspořádání sedadel 2+2+2, takže přes svou vnitřní velikost bohužel pojme jen šest cestujících, ale zato velmi pohodlně. Nasedání do třetí řady sedadel však vyžaduje "mladé a pružné" tělo, jelikož prostor pro nasednutí je dosti malý. Po usednutí do třetí řady má však cestující místa dostatek. Sedadla druhé a třetí řady je možné otočit i proti sobě s možností vyklopení velkého "svačinového" stolku. U sedadel je třeba pochválit robustní konstrukci s integrovanými bezp. pásy. Po vyjmutí sedadel vznikne obrovský přepravní prostor, který pomůže např. při stěhování kanceláře.

Přeplňovaný vznětový motor poskytuje slušný výkon (90 kW) a výborný tah (300 Nm). V kombinaci s automatem je vhodný především pro delší jízdy mimo město. Ve městě je totiž výkon motoru pro středně obsazený vůz na hranici dostatečnosti, navíc hluk od motoru proniká do kabiny více než je u osobních mercedesů zvykem. Při vyšších rychlostech např. na dálnici naštěstí hluk motoru zaniká. Nejvyšší rychlost okolo 160 km/h je pro rychlou dopravu cestujících dostatečná a není problém jet stálou rychlostí okolo 150 km/h. Příjemným překvapením byla výsledná průměrná spotřeba nafty. Ta se navzdory velké pohotovostní hmotnosti přesahující 2000 kg pohybovala kolo 9-10 l/100 km.

Jízdní vlastnosti a účinnost brzd jsou odpovídající této kategorii vozů a v běžném provozu snesou srovnání s běžnými osobními vozy. Posez za volantem hodně připomíná pohled na řidiče autobusu, ale lze si na něj rychle zvyknout a navíc vzpřímené sezení méně unavuje záda. I po ujetí více než 350 kilometrů jsem z véčka vysedl bez známek větší únavy.

Pochvalu zaslouží velký rejd předních kol, který umožňuje snadné manévrování s velkým vozem i ve stísněných podmínkách. Přístrojová deskamá přehledné uspořádání ovladačů, ale překvapí množství tvrdých plastů, které u osobních mercedesů nespatříte.

Cena testovaného véčka stoupla díky rozsáhlé příplatkové výbavě až na 1.285.000,- (základní cena: 1.078.000,-). Ceny obdobně vybavených konkurenčních vozů jsou však obdobné nebo jen o málo nižší, takže hodně záleží na samotných zájemcích o tento typ vozů, který si vyberou.

ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 078 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 285 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

Výbava testovaného vozu:základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.6 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2010 / 690
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1660
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Mercedes-Benz rozšiřuje řadu Marco Polo o model Horizon Mercedes-Benz rozšiřuje řadu Marco Polo o model Horizon

Automobilka Mercedes-Benz si připravila nového člena…

Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive

Mercedes-Benz v letošním roce rozšiřuje nabídku výbav…

 



 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama