reklama


Velkoprostorové osobní vozy jsou již pár let běžnou součástí evropských silnic. Každý větší výrobce na tuto kategorii vozů pamatuje konkrétním modelem. Pravdou však je, že v Evropě se v poslední době mnohem lépe daří menším velkoprostorový vozům.

To dokazuje především úspěch Renaultu Scénic. Dnes na něj navazují například Opel Zafira či Citroen Picasso. Připravuje se také prodloužená verze Mercedesu A. Přesto je i nadále trh "velkých" velkoprostorových vozů pro výrobce lukrativní záležitostí, a tak si zákazníci mají z čeho vybírat.

Mercedes V jsme již před časem testovali s motorem 2,3 TD. Dnes je tento motor nahrazen o generaci modernějším agregátem s přímým vstřikováním Common-Rail a čtyřventilovou technikou, který dodává vozu nejvyšší výkon 90 kW a především plných 300 Nm točivého momentu. Ten je k dispozici od 1800 do 2500 otáček za minutu. Luxusní nádech vozu dodávala čtyřstupňová automatická převodovka.

Mercedes V je především automobilem s enormním vnitřní prostorem (objem zavazadlového prostoru 5814564 l), který je pochopitelně možné různě upravovat. Testované véčko mělo uspořádání sedadel 2+2+2, takže přes svou vnitřní velikost bohužel pojme jen šest cestujících, ale zato velmi pohodlně. Nasedání do třetí řady sedadel však vyžaduje "mladé a pružné" tělo, jelikož prostor pro nasednutí je dosti malý. Po usednutí do třetí řady má však cestující místa dostatek. Sedadla druhé a třetí řady je možné otočit i proti sobě s možností vyklopení velkého "svačinového" stolku. U sedadel je třeba pochválit robustní konstrukci s integrovanými bezp. pásy. Po vyjmutí sedadel vznikne obrovský přepravní prostor, který pomůže např. při stěhování kanceláře.

Přeplňovaný vznětový motor poskytuje slušný výkon (90 kW) a výborný tah (300 Nm). V kombinaci s automatem je vhodný především pro delší jízdy mimo město. Ve městě je totiž výkon motoru pro středně obsazený vůz na hranici dostatečnosti, navíc hluk od motoru proniká do kabiny více než je u osobních mercedesů zvykem. Při vyšších rychlostech např. na dálnici naštěstí hluk motoru zaniká. Nejvyšší rychlost okolo 160 km/h je pro rychlou dopravu cestujících dostatečná a není problém jet stálou rychlostí okolo 150 km/h. Příjemným překvapením byla výsledná průměrná spotřeba nafty. Ta se navzdory velké pohotovostní hmotnosti přesahující 2000 kg pohybovala kolo 9-10 l/100 km.

Jízdní vlastnosti a účinnost brzd jsou odpovídající této kategorii vozů a v běžném provozu snesou srovnání s běžnými osobními vozy. Posez za volantem hodně připomíná pohled na řidiče autobusu, ale lze si na něj rychle zvyknout a navíc vzpřímené sezení méně unavuje záda. I po ujetí více než 350 kilometrů jsem z véčka vysedl bez známek větší únavy.

Pochvalu zaslouží velký rejd předních kol, který umožňuje snadné manévrování s velkým vozem i ve stísněných podmínkách. Přístrojová deskamá přehledné uspořádání ovladačů, ale překvapí množství tvrdých plastů, které u osobních mercedesů nespatříte.

Cena testovaného véčka stoupla díky rozsáhlé příplatkové výbavě až na 1.285.000,- (základní cena: 1.078.000,-). Ceny obdobně vybavených konkurenčních vozů jsou však obdobné nebo jen o málo nižší, takže hodně záleží na samotných zájemcích o tento typ vozů, který si vyberou.

ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 078 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 285 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

Výbava testovaného vozu:základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.6 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2010 / 690
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1660
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Mercedes-Benz rozšiřuje řadu Marco Polo o model Horizon Mercedes-Benz rozšiřuje řadu Marco Polo o model Horizon

Automobilka Mercedes-Benz si připravila nového člena…

Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive

Mercedes-Benz v letošním roce rozšiřuje nabídku výbav…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama