4.11. 2000

Velkoprostorové osobní vozy jsou již pár let běžnou součástí evropských silnic. Každý větší výrobce na tuto kategorii vozů pamatuje konkrétním modelem. Pravdou však je, že v Evropě se v poslední době mnohem lépe daří menším velkoprostorový vozům.

To dokazuje především úspěch Renaultu Scénic. Dnes na něj navazují například Opel Zafira či Citroen Picasso. Připravuje se také prodloužená verze Mercedesu A. Přesto je i nadále trh "velkých" velkoprostorových vozů pro výrobce lukrativní záležitostí, a tak si zákazníci mají z čeho vybírat.

Mercedes V jsme již před časem testovali s motorem 2,3 TD. Dnes je tento motor nahrazen o generaci modernějším agregátem s přímým vstřikováním Common-Rail a čtyřventilovou technikou, který dodává vozu nejvyšší výkon 90 kW a především plných 300 Nm točivého momentu. Ten je k dispozici od 1800 do 2500 otáček za minutu. Luxusní nádech vozu dodávala čtyřstupňová automatická převodovka.

Mercedes V je především automobilem s enormním vnitřní prostorem (objem zavazadlového prostoru 5814564 l), který je pochopitelně možné různě upravovat. Testované véčko mělo uspořádání sedadel 2+2+2, takže přes svou vnitřní velikost bohužel pojme jen šest cestujících, ale zato velmi pohodlně. Nasedání do třetí řady sedadel však vyžaduje "mladé a pružné" tělo, jelikož prostor pro nasednutí je dosti malý. Po usednutí do třetí řady má však cestující místa dostatek. Sedadla druhé a třetí řady je možné otočit i proti sobě s možností vyklopení velkého "svačinového" stolku. U sedadel je třeba pochválit robustní konstrukci s integrovanými bezp. pásy. Po vyjmutí sedadel vznikne obrovský přepravní prostor, který pomůže např. při stěhování kanceláře.

Přeplňovaný vznětový motor poskytuje slušný výkon (90 kW) a výborný tah (300 Nm). V kombinaci s automatem je vhodný především pro delší jízdy mimo město. Ve městě je totiž výkon motoru pro středně obsazený vůz na hranici dostatečnosti, navíc hluk od motoru proniká do kabiny více než je u osobních mercedesů zvykem. Při vyšších rychlostech např. na dálnici naštěstí hluk motoru zaniká. Nejvyšší rychlost okolo 160 km/h je pro rychlou dopravu cestujících dostatečná a není problém jet stálou rychlostí okolo 150 km/h. Příjemným překvapením byla výsledná průměrná spotřeba nafty. Ta se navzdory velké pohotovostní hmotnosti přesahující 2000 kg pohybovala kolo 9-10 l/100 km.

Jízdní vlastnosti a účinnost brzd jsou odpovídající této kategorii vozů a v běžném provozu snesou srovnání s běžnými osobními vozy. Posez za volantem hodně připomíná pohled na řidiče autobusu, ale lze si na něj rychle zvyknout a navíc vzpřímené sezení méně unavuje záda. I po ujetí více než 350 kilometrů jsem z véčka vysedl bez známek větší únavy.

Pochvalu zaslouží velký rejd předních kol, který umožňuje snadné manévrování s velkým vozem i ve stísněných podmínkách. Přístrojová deskamá přehledné uspořádání ovladačů, ale překvapí množství tvrdých plastů, které u osobních mercedesů nespatříte.

Cena testovaného véčka stoupla díky rozsáhlé příplatkové výbavě až na 1.285.000,- (základní cena: 1.078.000,-). Ceny obdobně vybavených konkurenčních vozů jsou však obdobné nebo jen o málo nižší, takže hodně záleží na samotných zájemcích o tento typ vozů, který si vyberou.

ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 078 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 285 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

Výbava testovaného vozu:základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.6 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2010 / 690
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1660
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V

Mercedes-Benz návštěvníkům letošního zářijového…

Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení

Mercedes-Benz třídy V představuje jedno z nejluxusnějších…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…