4.11. 2000

Velkoprostorové osobní vozy jsou již pár let běžnou součástí evropských silnic. Každý větší výrobce na tuto kategorii vozů pamatuje konkrétním modelem. Pravdou však je, že v Evropě se v poslední době mnohem lépe daří menším velkoprostorový vozům.

To dokazuje především úspěch Renaultu Scénic. Dnes na něj navazují například Opel Zafira či Citroen Picasso. Připravuje se také prodloužená verze Mercedesu A. Přesto je i nadále trh "velkých" velkoprostorových vozů pro výrobce lukrativní záležitostí, a tak si zákazníci mají z čeho vybírat.

Mercedes V jsme již před časem testovali s motorem 2,3 TD. Dnes je tento motor nahrazen o generaci modernějším agregátem s přímým vstřikováním Common-Rail a čtyřventilovou technikou, který dodává vozu nejvyšší výkon 90 kW a především plných 300 Nm točivého momentu. Ten je k dispozici od 1800 do 2500 otáček za minutu. Luxusní nádech vozu dodávala čtyřstupňová automatická převodovka.

Mercedes V je především automobilem s enormním vnitřní prostorem (objem zavazadlového prostoru 5814564 l), který je pochopitelně možné různě upravovat. Testované véčko mělo uspořádání sedadel 2+2+2, takže přes svou vnitřní velikost bohužel pojme jen šest cestujících, ale zato velmi pohodlně. Nasedání do třetí řady sedadel však vyžaduje "mladé a pružné" tělo, jelikož prostor pro nasednutí je dosti malý. Po usednutí do třetí řady má však cestující místa dostatek. Sedadla druhé a třetí řady je možné otočit i proti sobě s možností vyklopení velkého "svačinového" stolku. U sedadel je třeba pochválit robustní konstrukci s integrovanými bezp. pásy. Po vyjmutí sedadel vznikne obrovský přepravní prostor, který pomůže např. při stěhování kanceláře.

Přeplňovaný vznětový motor poskytuje slušný výkon (90 kW) a výborný tah (300 Nm). V kombinaci s automatem je vhodný především pro delší jízdy mimo město. Ve městě je totiž výkon motoru pro středně obsazený vůz na hranici dostatečnosti, navíc hluk od motoru proniká do kabiny více než je u osobních mercedesů zvykem. Při vyšších rychlostech např. na dálnici naštěstí hluk motoru zaniká. Nejvyšší rychlost okolo 160 km/h je pro rychlou dopravu cestujících dostatečná a není problém jet stálou rychlostí okolo 150 km/h. Příjemným překvapením byla výsledná průměrná spotřeba nafty. Ta se navzdory velké pohotovostní hmotnosti přesahující 2000 kg pohybovala kolo 9-10 l/100 km.

Jízdní vlastnosti a účinnost brzd jsou odpovídající této kategorii vozů a v běžném provozu snesou srovnání s běžnými osobními vozy. Posez za volantem hodně připomíná pohled na řidiče autobusu, ale lze si na něj rychle zvyknout a navíc vzpřímené sezení méně unavuje záda. I po ujetí více než 350 kilometrů jsem z véčka vysedl bez známek větší únavy.

Pochvalu zaslouží velký rejd předních kol, který umožňuje snadné manévrování s velkým vozem i ve stísněných podmínkách. Přístrojová deskamá přehledné uspořádání ovladačů, ale překvapí množství tvrdých plastů, které u osobních mercedesů nespatříte.

Cena testovaného véčka stoupla díky rozsáhlé příplatkové výbavě až na 1.285.000,- (základní cena: 1.078.000,-). Ceny obdobně vybavených konkurenčních vozů jsou však obdobné nebo jen o málo nižší, takže hodně záleží na samotných zájemcích o tento typ vozů, který si vyberou.

ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 078 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 285 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, automatické nastavení světlé výšky vozidla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, imobilizer, výškové nastavení sedadla řidiče, výškové nastavení sedadla spolujezdce, třetí výklopné okna, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, determální skla, topný kanál pro zadní sedadla, zásobník tepelné energie, mlhová světla přední, zadní stěrač a ostřikovač

Výbava testovaného vozu:základ + volant a řadící páka v kůži, předmonáž pro rádio, automatická převodka, klimatizace, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, předmontáž pro mobilní telefon, tempomat, záclonky v prostoru pro cestující, záchytná síť na zavazadla, rádio s přehrávačem CD audio 10, odkládací konzole na CD, hliníkové ráfky

Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.6 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2010 / 690
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1660
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 



Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V

Mercedes-Benz návštěvníkům letošního zářijového…

Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení

Mercedes-Benz třídy V představuje jedno z nejluxusnějších…

 



 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Včera

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět baví. Recenze Wolfenstein II: The New Colossus pro Switch

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět…

Že bude Wolfenstein II: The New Colossus taková bomba, která se z videohry vyklubala, čekal málokdo. Počítalo se…

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila. Dotkl se prý jeho chlouby

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila.…

Americký miliardář a majitel vesmírné společnosti SpaceX Elon Musk se omluvil britskému jeskynnímu záchranáři za…

 

iSport.cz

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a Kittel, nestihli limit

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a…

Britský cyklista Geraint Thomas je novým vedoucím jezdcem Tour de France. Do žlutého trikotu se oblékl díky…

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent Juve potkal s idolem

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent…

Splnil si sen, možná i jeden z největších životních zážitků. Roman Macek, český záložník Juventusu, na vlastní…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…