Mercedes-Benz V230 TD

Mercedes-Benz V230 TD

 
 

V posledních deseti letech v USA automobily typu VAN prakticky vytlačily z prodeje běžné kombíky. Podobný vývoj se v budoucnu podle analytiků dá očekávat i v Evropě. Proto také už většina evropských automobilek zareagovala a často ve spolupráci s konkurencí vyrábí velkoprostorové automobily. Ať už je to VW s Fordem, kteří vyrábějí prakticky identické vozy pod názvy Sharan a Galaxy. Navíc této...

V posledních deseti letech v USA automobily typu VAN prakticky vytlačily z prodeje běžné kombíky. Podobný vývoj se v budoucnu podle analytiků dá očekávat i v Evropě. Proto také už většina evropských automobilek zareagovala a často ve spolupráci s konkurencí vyrábí velkoprostorové automobily. Ať už je to VW s Fordem, kteří vyrábějí prakticky identické vozy pod názvy Sharan a Galaxy. Navíc této spolupráce VW ještě využívá pro SEAT - typ Alhambra. Podobně spolupracují i Fiat a Peugeot/Citroen, díky čemuž vznikají typy: Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 805 a Citroen Evasion. No a ještě zbývá "král" všech evropských VANů Renault Espace ( viz test). Z "Evropanů" ještě zbývá Opel Sintra, ale ten je vyráběn v USA.

K těmto přibývá i VAN od Mercedesu s označením V - klasse. Nejde však o automobil, který je vyráběn jen za jedním účelem, jako výše zmíněné minivany, ale základ má společný s užitkovou verzí Mercedesu Vito.

Po Vitu zdědilo véčko několik kladů, ale i záporů. Z kladů je to mimořádně prostorný interiér, ze záporů horší dílenské zpracování (oproti osobním automobilům Mercedes), které zřejmě vychází z menších nároků na výrobu užitkové verze.

K testu jsme dostali bohatě vybavený "manažerský" model s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem.

Díky množství nadstandardní výbavy se cena testovaného vozu vyšplhala dosti vysoko, až na 1.640.800,- Kč. Za tuto cenu mělo testované véčko ve výbavě snad vše co lze objednat. Z dlouhého seznamu výbavy vám přestavím alespoň to nedůležitější a nejzajímavější.

Standardní výbava: 2x airbag, ABS, elektronický trakční systém ETS, pneumatické pérování vzadu s elektronickým regulátorem výšky, integrované bezpečnostní pásy do sedadel (střední řada sedadel), zeleně tónovaná skla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, atd.

Příplatková výbava: metalíza, klima, determální skla, ukazatel znečištění vzduchového filtru, ukazatel vnější teploty, alarm, druhé posuvné dveře (vlevo), Lorinser alu disky + pneu Dunlop 235/45(!), Lorinser výfuk, spoiler s 3. brzdovým světlem, rádio Clarion + zesilovač, atd.

Interiér vozu je až neuvěřitelně prostorný a pokud je právě prostornost jedním z hlavních kritérií velkoprostorových automobilů, je Mercedes V jedním z nejlepších. I při obsazení vozu všemi sedadly (2+3+2), zbylo ještě dostatek místa pro zavazadla. Zavazadlový prostor má velký využitelný objem od 581 až po 4564 litrů !!

Jízda s vitem je poměrně příjemná, ale je nutno si zvyknout na slabší zrychlení těžkého vozu. Díky nízkoprofilovým pneumatikám se přenášely k posádce silnější rázy od nerovné vozovky. Určitě by zde stálo za zvážení použití běžných (a podstatně levnějších) sériových pneumatik a ráfků s vyšším profilem.

Výkon 72 kW přeplňovaného vznětového čtyřválce z objemu 2299cm3, je sice poměrně nízký, ale slušným točivým momentem 230 Nm/1700 ot/min se téměř vyrovná nejsilnějšímu zážehovému motoru 2.8 V6. V praxi jsou však více než dvě tuny pohotovostní hmotnosti véčka na tento motor přeci jen dost. Proto nelze od tohoto spojení očekávat žádné sprintérské kousky. Za vše hovoří zrychlení 0-100 km/h, které turbodiesel nezvládne pod 20 sekund. Ano, máte pravdu u tohoto vozu není zrychlení právě ten nejdůležitější parametr. Tím je u automobilu, který by měl polykat tisíce kilometrů při rodinných výletech , spotřeba. Ta se vzhledem k celkové hmotnosti vozu pohybuje na rozumné úrovni 9-10 l/100 km. Jedno je jisté benzínové verze véčka (2,3/105 kW nebo 2,8/128 kW) vždy spotřebují o 2-4 litry paliva více.

Co se týká základní ceny V230 TD, začíná na 1.170.000 Kč, což je o cca třista tisíc více než např. u VW Sharan. Zde už je nutno se opravdu dobře rozmyslet, zda si připlatíte za značku, či sáhnete po nižší ceně...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 170 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 640 800 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, elektronický trakční systém ETS, pneumatické pérování vzadu s elektronickým regulátorem výšky, integrované bezpečnostní pásy do sedadel (střední řada sedadel), zeleně tónovaná skla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, atd.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza, klima, determální skla, ukazatel znečištění vzduchového filtru, ukazatel vnější teploty, alarm, druhé posuvné dveře (vlevo), Lorinser alu disky + pneu Dunlop 235/45(!), Lorinser výfuk, spoiler s 3. brzdovým světlem, rádio Clarion + zesilovač

Zoot získal investice ve výši 4,5 milionu eur, chce posílit logistiku Zoot získal investice ve výši 4,5 milionu eur, chce posílit logistiku

Největší český módní e-shop Zoot.cz na konci uplynulého…

ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2299
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 20.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2015 / 615
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4659
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 




Mercedes-Benz rozšiřuje řadu Marco Polo o model Horizon Mercedes-Benz rozšiřuje řadu Marco Polo o model Horizon

Automobilka Mercedes-Benz si připravila nového člena…

Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive

Mercedes-Benz v letošním roce rozšiřuje nabídku výbav…

 



 
Palubní napětí 48 voltů: Kdy se opravdu rozšíří? A co přinese?

Palubní napětí 48 voltů: Kdy se opravdu rozšíří? A co přinese?

Dnes 08:00

O výrazném zvýšení napětí palubní sítě vozidel se mluví už od konce 80. let. Reálnou podobu to celé ale dostává až v současné době. Důvodem je stále vyšší spotřeba elektrické energie.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Babiš slaví 1. máj na lodi, Sobotka na ostrově. Prahou projdou odpůrci islámu

Babiš slaví 1. máj na lodi, Sobotka na ostrově.…

Prvního máje má většina lidí v Česku volno a politici za nimi vyrazí do ulic. Například šéf hnutí ANO Andrej…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala, blíže titulu je Plzeň

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala,…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

Češi nominovali na MS! Jede Šulák, nevešli se Kašpar ani Kindl

Češi nominovali na MS! Jede Šulák, nevešli se Kašpar…

Kouč české hokejové reprezentace Josef Jandač zařadil do kádru pro mistrovství světa v Paříži a Kolíně nad Rýnem…

 

Reflex.cz

Žili v poušti hobiti? Tuto otázku vyvolává nález miniaturního města v íránském Šahdádu

Žili v poušti hobiti? Tuto otázku vyvolává nález…

Nedaleko Šahdádu odkryli archeologové zvláštní sídlo. Úzké uličky s domky ne vyššími než metr, místnosti maličké…

Turecko zakázalo Wikipedii, prý šíří terorismus

Turecko zakázalo Wikipedii, prý šíří terorismus

Turecký úřad pro informace a telekomunikaci uvedl, v zemi jsou právě podnikány „administrativně-právní kroky“ k…