Mercedes-Benz V230 TD

Mercedes-Benz V230 TD

 
 

V posledních deseti letech v USA automobily typu VAN prakticky vytlačily z prodeje běžné kombíky. Podobný vývoj se v budoucnu podle analytiků dá očekávat i v Evropě. Proto také už většina evropských automobilek zareagovala a často ve spolupráci s konkurencí vyrábí velkoprostorové automobily. Ať už je to VW s Fordem, kteří vyrábějí prakticky identické vozy pod názvy Sharan a Galaxy. Navíc této...

V posledních deseti letech v USA automobily typu VAN prakticky vytlačily z prodeje běžné kombíky. Podobný vývoj se v budoucnu podle analytiků dá očekávat i v Evropě. Proto také už většina evropských automobilek zareagovala a často ve spolupráci s konkurencí vyrábí velkoprostorové automobily. Ať už je to VW s Fordem, kteří vyrábějí prakticky identické vozy pod názvy Sharan a Galaxy. Navíc této spolupráce VW ještě využívá pro SEAT - typ Alhambra. Podobně spolupracují i Fiat a Peugeot/Citroen, díky čemuž vznikají typy: Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 805 a Citroen Evasion. No a ještě zbývá "král" všech evropských VANů Renault Espace ( viz test). Z "Evropanů" ještě zbývá Opel Sintra, ale ten je vyráběn v USA.

K těmto přibývá i VAN od Mercedesu s označením V - klasse. Nejde však o automobil, který je vyráběn jen za jedním účelem, jako výše zmíněné minivany, ale základ má společný s užitkovou verzí Mercedesu Vito.

Po Vitu zdědilo véčko několik kladů, ale i záporů. Z kladů je to mimořádně prostorný interiér, ze záporů horší dílenské zpracování (oproti osobním automobilům Mercedes), které zřejmě vychází z menších nároků na výrobu užitkové verze.

K testu jsme dostali bohatě vybavený "manažerský" model s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem.

Díky množství nadstandardní výbavy se cena testovaného vozu vyšplhala dosti vysoko, až na 1.640.800,- Kč. Za tuto cenu mělo testované véčko ve výbavě snad vše co lze objednat. Z dlouhého seznamu výbavy vám přestavím alespoň to nedůležitější a nejzajímavější.

Standardní výbava: 2x airbag, ABS, elektronický trakční systém ETS, pneumatické pérování vzadu s elektronickým regulátorem výšky, integrované bezpečnostní pásy do sedadel (střední řada sedadel), zeleně tónovaná skla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, atd.

Příplatková výbava: metalíza, klima, determální skla, ukazatel znečištění vzduchového filtru, ukazatel vnější teploty, alarm, druhé posuvné dveře (vlevo), Lorinser alu disky + pneu Dunlop 235/45(!), Lorinser výfuk, spoiler s 3. brzdovým světlem, rádio Clarion + zesilovač, atd.

Interiér vozu je až neuvěřitelně prostorný a pokud je právě prostornost jedním z hlavních kritérií velkoprostorových automobilů, je Mercedes V jedním z nejlepších. I při obsazení vozu všemi sedadly (2+3+2), zbylo ještě dostatek místa pro zavazadla. Zavazadlový prostor má velký využitelný objem od 581 až po 4564 litrů !!

Jízda s vitem je poměrně příjemná, ale je nutno si zvyknout na slabší zrychlení těžkého vozu. Díky nízkoprofilovým pneumatikám se přenášely k posádce silnější rázy od nerovné vozovky. Určitě by zde stálo za zvážení použití běžných (a podstatně levnějších) sériových pneumatik a ráfků s vyšším profilem.

Výkon 72 kW přeplňovaného vznětového čtyřválce z objemu 2299cm3, je sice poměrně nízký, ale slušným točivým momentem 230 Nm/1700 ot/min se téměř vyrovná nejsilnějšímu zážehovému motoru 2.8 V6. V praxi jsou však více než dvě tuny pohotovostní hmotnosti véčka na tento motor přeci jen dost. Proto nelze od tohoto spojení očekávat žádné sprintérské kousky. Za vše hovoří zrychlení 0-100 km/h, které turbodiesel nezvládne pod 20 sekund. Ano, máte pravdu u tohoto vozu není zrychlení právě ten nejdůležitější parametr. Tím je u automobilu, který by měl polykat tisíce kilometrů při rodinných výletech , spotřeba. Ta se vzhledem k celkové hmotnosti vozu pohybuje na rozumné úrovni 9-10 l/100 km. Jedno je jisté benzínové verze véčka (2,3/105 kW nebo 2,8/128 kW) vždy spotřebují o 2-4 litry paliva více.

Co se týká základní ceny V230 TD, začíná na 1.170.000 Kč, což je o cca třista tisíc více než např. u VW Sharan. Zde už je nutno se opravdu dobře rozmyslet, zda si připlatíte za značku, či sáhnete po nižší ceně...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 170 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 640 800 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, elektronický trakční systém ETS, pneumatické pérování vzadu s elektronickým regulátorem výšky, integrované bezpečnostní pásy do sedadel (střední řada sedadel), zeleně tónovaná skla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, atd.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza, klima, determální skla, ukazatel znečištění vzduchového filtru, ukazatel vnější teploty, alarm, druhé posuvné dveře (vlevo), Lorinser alu disky + pneu Dunlop 235/45(!), Lorinser výfuk, spoiler s 3. brzdovým světlem, rádio Clarion + zesilovač

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2299
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 20.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2015 / 615
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4659
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive Mercedes-Benz V dostal vrcholné provedení Exclusive

Mercedes-Benz v letošním roce rozšiřuje nabídku výbav…

Mercedes-Benz V 200 CDI Black Crystal: Soukromý tryskáč na kolech Mercedes-Benz V 200 CDI Black Crystal: Soukromý tryskáč na kolech

Firmy zabývající se tuningovými úpravami neopomínají ano…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu nepustila fanoušky!

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu…

V obležení drsných mužů se ocitl Karel Gott (77)! Při poslední charitativní akci českého slavíka hlídala početná…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý, změna jí může pomoct

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý,…

Chceme vyhrát celou Evropskou ligu, proto je pro nás zápas na Spartě velmi důležitý. S tímto vzkazem přijel do…

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0, podívejte se na góly

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0,…

Koncert! Mladí fotbalisté Sparty do 19 let vstoupili ve středu do UEFA Youth League jasným triumfem nad…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…