Mercedes-Benz V230 TD

Mercedes-Benz V230 TD

 
 

V posledních deseti letech v USA automobily typu VAN prakticky vytlačily z prodeje běžné kombíky. Podobný vývoj se v budoucnu podle analytiků dá očekávat i v Evropě. Proto také už většina evropských automobilek zareagovala a často ve spolupráci s konkurencí vyrábí velkoprostorové automobily. Ať už je to VW s Fordem, kteří vyrábějí prakticky identické vozy pod názvy Sharan a Galaxy. Navíc této...

V posledních deseti letech v USA automobily typu VAN prakticky vytlačily z prodeje běžné kombíky. Podobný vývoj se v budoucnu podle analytiků dá očekávat i v Evropě. Proto také už většina evropských automobilek zareagovala a často ve spolupráci s konkurencí vyrábí velkoprostorové automobily. Ať už je to VW s Fordem, kteří vyrábějí prakticky identické vozy pod názvy Sharan a Galaxy. Navíc této spolupráce VW ještě využívá pro SEAT - typ Alhambra. Podobně spolupracují i Fiat a Peugeot/Citroen, díky čemuž vznikají typy: Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 805 a Citroen Evasion. No a ještě zbývá "král" všech evropských VANů Renault Espace ( viz test). Z "Evropanů" ještě zbývá Opel Sintra, ale ten je vyráběn v USA.

K těmto přibývá i VAN od Mercedesu s označením V - klasse. Nejde však o automobil, který je vyráběn jen za jedním účelem, jako výše zmíněné minivany, ale základ má společný s užitkovou verzí Mercedesu Vito.

Po Vitu zdědilo véčko několik kladů, ale i záporů. Z kladů je to mimořádně prostorný interiér, ze záporů horší dílenské zpracování (oproti osobním automobilům Mercedes), které zřejmě vychází z menších nároků na výrobu užitkové verze.

K testu jsme dostali bohatě vybavený "manažerský" model s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem.

Díky množství nadstandardní výbavy se cena testovaného vozu vyšplhala dosti vysoko, až na 1.640.800,- Kč. Za tuto cenu mělo testované véčko ve výbavě snad vše co lze objednat. Z dlouhého seznamu výbavy vám přestavím alespoň to nedůležitější a nejzajímavější.

Standardní výbava: 2x airbag, ABS, elektronický trakční systém ETS, pneumatické pérování vzadu s elektronickým regulátorem výšky, integrované bezpečnostní pásy do sedadel (střední řada sedadel), zeleně tónovaná skla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, atd.

Příplatková výbava: metalíza, klima, determální skla, ukazatel znečištění vzduchového filtru, ukazatel vnější teploty, alarm, druhé posuvné dveře (vlevo), Lorinser alu disky + pneu Dunlop 235/45(!), Lorinser výfuk, spoiler s 3. brzdovým světlem, rádio Clarion + zesilovač, atd.

Interiér vozu je až neuvěřitelně prostorný a pokud je právě prostornost jedním z hlavních kritérií velkoprostorových automobilů, je Mercedes V jedním z nejlepších. I při obsazení vozu všemi sedadly (2+3+2), zbylo ještě dostatek místa pro zavazadla. Zavazadlový prostor má velký využitelný objem od 581 až po 4564 litrů !!

Jízda s vitem je poměrně příjemná, ale je nutno si zvyknout na slabší zrychlení těžkého vozu. Díky nízkoprofilovým pneumatikám se přenášely k posádce silnější rázy od nerovné vozovky. Určitě by zde stálo za zvážení použití běžných (a podstatně levnějších) sériových pneumatik a ráfků s vyšším profilem.

Výkon 72 kW přeplňovaného vznětového čtyřválce z objemu 2299cm3, je sice poměrně nízký, ale slušným točivým momentem 230 Nm/1700 ot/min se téměř vyrovná nejsilnějšímu zážehovému motoru 2.8 V6. V praxi jsou však více než dvě tuny pohotovostní hmotnosti véčka na tento motor přeci jen dost. Proto nelze od tohoto spojení očekávat žádné sprintérské kousky. Za vše hovoří zrychlení 0-100 km/h, které turbodiesel nezvládne pod 20 sekund. Ano, máte pravdu u tohoto vozu není zrychlení právě ten nejdůležitější parametr. Tím je u automobilu, který by měl polykat tisíce kilometrů při rodinných výletech , spotřeba. Ta se vzhledem k celkové hmotnosti vozu pohybuje na rozumné úrovni 9-10 l/100 km. Jedno je jisté benzínové verze véčka (2,3/105 kW nebo 2,8/128 kW) vždy spotřebují o 2-4 litry paliva více.

Co se týká základní ceny V230 TD, začíná na 1.170.000 Kč, což je o cca třista tisíc více než např. u VW Sharan. Zde už je nutno se opravdu dobře rozmyslet, zda si připlatíte za značku, či sáhnete po nižší ceně...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 170 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 640 800 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, elektronický trakční systém ETS, pneumatické pérování vzadu s elektronickým regulátorem výšky, integrované bezpečnostní pásy do sedadel (střední řada sedadel), zeleně tónovaná skla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, atd.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza, klima, determální skla, ukazatel znečištění vzduchového filtru, ukazatel vnější teploty, alarm, druhé posuvné dveře (vlevo), Lorinser alu disky + pneu Dunlop 235/45(!), Lorinser výfuk, spoiler s 3. brzdovým světlem, rádio Clarion + zesilovač

Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2299
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 20.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2015 / 615
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4659
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1844
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V Mercedes-Benz oficiálně rozšiřuje nabídku provedení třídy V

Mercedes-Benz návštěvníkům letošního zářijového…

Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení

Mercedes-Benz třídy V představuje jedno z nejluxusnějších…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…