Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Ener-G-Force je studií offroadu pro rok 2025

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Německá automobilka uvolnila první informace o drsném konceptu offroadu Ener-G-Force,

Trošku zvláštní označení je vlastně taková hříčka, složenina ze slov „energy“ a „G-Force“. A co samotné písmeno G? Ale jistě, sám stuttgartský výrobce se k odkazu třídy G hrdě hlásí. Aby ne, vždyť se klasik vyrábí už od roku 1979 a přímého nástupce dosud nedostal. Nejnovější koncept proslulý Geländewagen určitými linkami a vlastně i proporcemi připomíná.

Ener-G-Force byl stvořeno pro letošní ročník Los Angeles Design Challenge, takže není pochyb, kde se představí. Kalifornská prestižní výstava se kvapem blíží. Skici představují policejní verzi, tak totiž znělo zadání soutěže, které se nezúčastní jen koncern Daimler. Američtí návrháři jednom z firemních studií německé automobilky v Carlsbadu (Kalifornie) však tuto vizi „přetavili“ do jiného výsledku. Nemá policejní zbarvení, vypadá spíše civilně a je v životní velikosti, tedy v měřítku 1:1. Za design byl zodpovědný Gorden Wagener, tvary jsou dílem týmu vedeného Hubertem Lee.

Zatím se jedná o stylistické cvičení, byť na fotografiích je vidět, že je zřejmě dokončen také interiér. Funkční výsledek by mohl klidně sloužit všude možně, nejen policii, ale třeba záchranným četám. Koncept vyhlíží ovšem hlavně hodně drsně. Tady ale není místo pro nějaká SUV, která se zahrabou na mokré louce, nýbrž pro pořádný teréňák s obřími dvacetipalcovými koly, který projede všude.

Stačí se podívat na přední obří mřížku a umístění blikačů. Jasná inspirace třídou G, diody ve světlech navíc tvoří právě toto písmeno. A vzadu? To, co vypadá jako kryt náhradního kola, je ve skutečnosti výsuvná (a tím pádem snadno přístupná) schránka na nářadí. Malá okna nejsou samoúčelná, bezpečí lidí uvnitř je na prvním místě. Policejní verze na skicách nepostrádá příslušná výstražná světla ve střeše, civilní má jiná.

Slovo „energie“ pochopitelně znamená, že koncept, pokud bude vybaven nějakým pohonem, tak určitě alternativním. Uvažovaným zdrojem pro to, aby se mastodont hnul z místa, jsou čtyři elektromotory umístěné přímo v kolech, které napájejí nikoli akumulátory, nýbrž palivové články. V nádržích na střeše se ukládá voda, která se recykluje. Následně proudí do tzv. hydro-tech konvertoru, který ji mění na vodík.

Skladovací jednotky pro elektrickou energii vyráběnou tímto způsobem najdeme včetně indikátorů zbývající energie či nabíjení v bočních prazích. Předpokládaný dojezd? 800 km. Na střeše může být kromě nádrží a nosiče i topografický skener Terra-Scan, který monitoruje okolí v úhlu 360 stupňů a dle něj nastaví podvozek, aby auto mělo optimální trakci v terénu i mimo něj.

Samozřejmě se hned nabízí otázka, zda si nějak takto Mercedes nepředstavuje hlavně následníka třídy G. Spekulovat můžeme, ale na to, zda tvary přece jen nějaký sériový model zdědí, si budeme muset počkat. Automobilka to každopádně nevyvrací.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
19. 11. 2012 09:53
Návštěvníci
Nevím proč jsem si vzpomněl na Návštěvníky :-)
Nemohla by být ta kola
ještě tak o třetinu větší? 8-s
18. 11. 2012 23:14
Toyota FJ Cruiser
Prvá asociácia...
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Kolouš
18. 11. 2012 17:13
Re: palec nahoru
jo jo, ale i pres moje prereknuti jsi snad rozumnel, ze jo ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 11. 2012 16:09
Re: palec nahoru
Předchůdce se dlouho neplánuje. >:D