Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes: Pohon všech kol také pro třídu A i B

Aleš Jungmann
Diskuze (6)
Pohon všech kol se dostává i do Mercedesů tříd A i B, zatím se však pojí jen se silnými benzinovými jednotkami.

Mercedes-Benz se ze specialisty na vozy s pohonem zadních kol postupem času přetransformoval ve značku, která nabízí pohon všech kol pro všechny modely od třídy C výš, o portfoliu SUV nemluvě. Nyní se však škála rozšiřuje a to i na menší automobily tříd A i B.

Zatím bylo jasné pouze to, že pohon všech kol 4Matic dostanou modely CLA 45 AMG i A 45 AMG. Přímo na výstavišti jsme však objevili další nabízené varianty. Malá třída A bude s pohonem všech kol nabízena i jako A 250 4Matic, tedy s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 155 kW.

Větší třída B bude mít pohon všech kol spojen minimálně s nově nabízeným motorem „220“, známým například z větších tříd C a E. Jde o benzinový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 135 kW. Velmi pravděpodobně bude 4Matic v nabídce i pro model B 250 (155 kW).

Systém 4Matic lze kombinovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, do níž je elektrohydraulické ovládání systému integrováno a využívá i společný systém mazání s DCT. Toto řešení přináší údajně 25% úsporu hmotnosti oproti obdobným systémům u prémiové konkurence v kompaktní třídě.

Za dobrých adhezních podmínek přední nápravy je 4Matic téměř stoprocentně předokolka, pokud ESP zjistí byť jen minimální rozdíl v rychlosti otáčení předních a zadních kol rychlosti, řádově v milisekundách dojde ke zvýšení tlaku v hydraulickém systému a zvýší se prostřednictvím vícelamelové spojky aktivita zadní nápravy. Jak už je dnes samozřejmostí, 4Matic umožňuje díky úpravě tlaku variabilní přenos točivého momentu mezi oběma nápravami.

Množství točivého momentu směrem vzad ale nebudou ovlivňovat jen senzory ESP, bude také záležet na zvoleném režimu převodovky. Pokud bude pracovat v módu Eco, dozadu bude systém posílat točivý moment "rozvážněji", zatímco v režimech Normal a Sport budou reakce rychlejší a na zadní nápravu bude směrováno více síly.

Mercedes-Benz A: přehled všech informací a testů


Aleš Jungmann
Diskuze (6)
28. 3. 2013 14:51
Re: 220
Jedná se ovšem o benzínový motor 220.
Avatar - happy_driver
6. 3. 2013 14:29
Re: 220
Meda ma byt zadokolka....no jasneee, to je neuveritelna vyhoda, napr. tuto zimu. Aj v nizko polozenej Bratislave bolo snehu dost a pri vzdy "pripravenych" cestaroch som prakticky denne videl v strmsich uliciach zufalo sa metajuce typicke zadohraby - E, S, 5, 7. To sa potom cloveku lahko usmieva, ked sedi vo 4Matic-ovom GLK alebo E...
>:-[]

Co je podla teba definicia "celkom zerou"? Prave GLK mam najma do mesta a na primestske jazdy a nemam pocit, ze by ma chcelo zruinovat.
Avatar - vabis
5. 3. 2013 22:51
Re: 220
4 matic s pomocnou hřídelí. Kromě jedné olejové náplně navíc o nic nejde, přesto nějak ne-e, Méďa má být zadokolka.

ps: OM651 na denní dojíždění? Ty CDI na cukačky celkem žerou. (dálnice je pak opak). Byť ten malý 4 válec ještě jde. Ale věř že M278 se taky dááá a je to jiný pocit, pak se do toho zaměstnání člověk někdy i těší.
Avatar - CHerokee
5. 3. 2013 07:26
Re: 220
Bydlím na kraji města a jezdím do centra. Takže bych se nedoplatil.
4. 3. 2013 23:42
Re: 220
Proč by nebyla na denní použití? Pokud nenajedeš 100 km za den...