reklama


Mercedes-Benz S 63 AMG biturbo a 300 SEL 6,8 AMG: Setkání generací ve Spa

Mercedes-Benz S 63 AMG biturbo a 300 SEL 6,8 AMG: Setkání generací ve Spa

 
 

Červený vůz Mercedes-Benz S 63 AMG se zcela novým motorem 5,5 V8 biturbo jsme viděli již v Ženevě. Spolu s ním byl k vidění na stánku AMG i jeho designový předobraz – model 300 SEL 6,8 AMG z roku 1971.

Oba automobily, jak švýcarský showcar s polepy připomínajícími originál, tak i dnes již veterán, se setkaly tam, kde původní model slavil svůj největší úspěch – na okruhu ve Spa-Francorchamps. Dne 25. července před 39 lety tam Hans Heyer a Clemens Schickentanz dobyli ve slavném závodě na 24 hodin druhé místo celkově a první ve své třídě. Mimochodem, jejich Mercedesu 300 SEL 6,8 AMG se přezdívalo Rudá svině.

Ale zpět k novince pod kapotou současné ostré S-Klasse. Je jí vidlicový osmiválec AMG 5,5 l kódového označení M 157 s úhlem rozevření válců 90°. Díky vrtání 98 mm a zdvihu 90,5 mm disponuje objemem 5461 cm3, z něhož při kompresním poměru 10,0:1 poskytuje největší výkon 400 kW (544 k)/5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm/2000-4500 min-1. Je dopován dvojicí turbodmychadel.

S kitem AMG Performance se tyto údaje zvýší na 420 kW (571 k) při stejných otáčkách a 900 Nm/2500-3750 min-1, a to díky plnicímu tlaku zvýšenému o tři desetiny na 1,3 baru. Křivka točivého momentu základní varianty je poměrně plochá, 670 Nm je totiž k dispozici již od 1500 min-1. S AMG Performance má ale řidič při otáčkách o 500 min-1 vyšších pod pedálem plynu již 875 Nm. Mimochodem, dosluhující S 63 AMG byla vybavena motorem M 156 objemu 6208 cm3, který měl sice stejnou konfiguraci V8 i obchodní označení, byl ovšem plněn atmosféricky. Výkonové parametry 5,5litrového V8 se oproti němu zvýšily o 14, respektive 19 kW a točivý moment vzrostl o 170/270 Nm.

Nový agregát o váze 204 kg je vybaven čtyřventilovou technikou, přímým vstřikováním paliva pomocí piezo-elektrických vstřikovačů, seřiditelnými vačkovými hřídeli a mezichladičem stlačeného vzduchu a oleje. Má klikovou skříň z hliníku, samotný pětkrát uložený hřídel je z šedé litiny. Palivový systém čítá dvě čerpadla – nízkotlaké a vysokotlaké. Motor splňuje emisní normu Euro 5 i díky dvojitému katalyzátoru ve výfukovém systému. Nové pohonné jednotky se vyrábějí s velkým podílem ruční práce přímo v továrně AMG v Affalterbachu.

O přenos točivého momentu na zadní kola se stará sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT 7 se spojkou v olejové lázni. Její nízké hmotnosti 80 kg bylo dosaženo použitím hořčíkových slitin. Pokud řidič zvolí režim řazení C (Controlled Efficiency), aktivuje se funkce Start/Stop. Kromě tohoto módu jsou k dispozici také sportovní S a manuální M, měnit rychlostní stupně je možné pádly pod volantem.

Automatické vypínání motoru šetří palivo, ovšem funguje pouze tehdy, je-li baterie dostatečně nabita a teplota motoru optimální. Kombinovaná spotřeba benzinu 10,5 l/100 km dle NEDC je o 3,9 l menší než u předchozího modelu. Toho bylo dosaženo také díky dobíjení palubního akumulátoru při deceleraci. Kinetická energie je během brzdění přeměňována na elektrickou a tu pak přijímají baterie, které ji používají k napájení různých přístrojů uvnitř vozu.

Nový S 63 AMG dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 4,5 s a rozjede se na elektronicky limitovaných 250 km/h. S kitem AMG Performance jsou tyto hodnoty ještě lepší: akcelerace o desetinu (4,4 s) a maximální rychlost o 50 km/h. I při 300 km/h ovšem zasáhne omezovač.

Před čtvrt rokem představený showcar má vmontovánu bezpečnostní klec, snížený podvozek a jezdí na širokých pneumatikách 275/35 R 20 vpředu a 325/30 R 20 vzadu. V interiéru najdeme dvojici závodních sedadel se čtyřbodovými pásy a sportovní volant čalouněný kůží a Alcantarou. Sériová eSka 63 AMG většinu těchto úprav mít nebudou, u prodejců se ale objeví již letos v září.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa

Lezení do Trumpa Jedna korporace za druhou se u nového…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak nepřijít o nervy, čas i peníze

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak…

Pražský magistrát začátkem ledna upozorňoval na svém webu všechny řidiče, kterým prochází platnost řidičského…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým bodováním

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama