Mercedes-Benz S 63 AMG biturbo a 300 SEL 6,8 AMG: Setkání generací ve Spa

Mercedes-Benz S 63 AMG biturbo a 300 SEL 6,8 AMG: Setkání generací ve Spa

 
 

Červený vůz Mercedes-Benz S 63 AMG se zcela novým motorem 5,5 V8 biturbo jsme viděli již v Ženevě. Spolu s ním byl k vidění na stánku AMG i jeho designový předobraz – model 300 SEL 6,8 AMG z roku 1971.

Oba automobily, jak švýcarský showcar s polepy připomínajícími originál, tak i dnes již veterán, se setkaly tam, kde původní model slavil svůj největší úspěch – na okruhu ve Spa-Francorchamps. Dne 25. července před 39 lety tam Hans Heyer a Clemens Schickentanz dobyli ve slavném závodě na 24 hodin druhé místo celkově a první ve své třídě. Mimochodem, jejich Mercedesu 300 SEL 6,8 AMG se přezdívalo Rudá svině.

Ale zpět k novince pod kapotou současné ostré S-Klasse. Je jí vidlicový osmiválec AMG 5,5 l kódového označení M 157 s úhlem rozevření válců 90°. Díky vrtání 98 mm a zdvihu 90,5 mm disponuje objemem 5461 cm3, z něhož při kompresním poměru 10,0:1 poskytuje největší výkon 400 kW (544 k)/5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm/2000-4500 min-1. Je dopován dvojicí turbodmychadel.

S kitem AMG Performance se tyto údaje zvýší na 420 kW (571 k) při stejných otáčkách a 900 Nm/2500-3750 min-1, a to díky plnicímu tlaku zvýšenému o tři desetiny na 1,3 baru. Křivka točivého momentu základní varianty je poměrně plochá, 670 Nm je totiž k dispozici již od 1500 min-1. S AMG Performance má ale řidič při otáčkách o 500 min-1 vyšších pod pedálem plynu již 875 Nm. Mimochodem, dosluhující S 63 AMG byla vybavena motorem M 156 objemu 6208 cm3, který měl sice stejnou konfiguraci V8 i obchodní označení, byl ovšem plněn atmosféricky. Výkonové parametry 5,5litrového V8 se oproti němu zvýšily o 14, respektive 19 kW a točivý moment vzrostl o 170/270 Nm.

Nový agregát o váze 204 kg je vybaven čtyřventilovou technikou, přímým vstřikováním paliva pomocí piezo-elektrických vstřikovačů, seřiditelnými vačkovými hřídeli a mezichladičem stlačeného vzduchu a oleje. Má klikovou skříň z hliníku, samotný pětkrát uložený hřídel je z šedé litiny. Palivový systém čítá dvě čerpadla – nízkotlaké a vysokotlaké. Motor splňuje emisní normu Euro 5 i díky dvojitému katalyzátoru ve výfukovém systému. Nové pohonné jednotky se vyrábějí s velkým podílem ruční práce přímo v továrně AMG v Affalterbachu.

O přenos točivého momentu na zadní kola se stará sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT 7 se spojkou v olejové lázni. Její nízké hmotnosti 80 kg bylo dosaženo použitím hořčíkových slitin. Pokud řidič zvolí režim řazení C (Controlled Efficiency), aktivuje se funkce Start/Stop. Kromě tohoto módu jsou k dispozici také sportovní S a manuální M, měnit rychlostní stupně je možné pádly pod volantem.

Automatické vypínání motoru šetří palivo, ovšem funguje pouze tehdy, je-li baterie dostatečně nabita a teplota motoru optimální. Kombinovaná spotřeba benzinu 10,5 l/100 km dle NEDC je o 3,9 l menší než u předchozího modelu. Toho bylo dosaženo také díky dobíjení palubního akumulátoru při deceleraci. Kinetická energie je během brzdění přeměňována na elektrickou a tu pak přijímají baterie, které ji používají k napájení různých přístrojů uvnitř vozu.

Nový S 63 AMG dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 4,5 s a rozjede se na elektronicky limitovaných 250 km/h. S kitem AMG Performance jsou tyto hodnoty ještě lepší: akcelerace o desetinu (4,4 s) a maximální rychlost o 50 km/h. I při 300 km/h ovšem zasáhne omezovač.

Před čtvrt rokem představený showcar má vmontovánu bezpečnostní klec, snížený podvozek a jezdí na širokých pneumatikách 275/35 R 20 vpředu a 325/30 R 20 vzadu. V interiéru najdeme dvojici závodních sedadel se čtyřbodovými pásy a sportovní volant čalouněný kůží a Alcantarou. Sériová eSka 63 AMG většinu těchto úprav mít nebudou, u prodejců se ale objeví již letos v září.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Jazzmani si do parády berou pop. Postmodern Jukebox zahrají v Lucerně

Jazzmani si do parády berou pop. Postmodern Jukebox…

Nad popovými hity řada muzikantů ohrnuje nos a má je za lacinou komerci. Ne však kapela Postmodern Jukebox.…

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…