Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercury Grand Marquis: Poslední mohykán u konce

David Bureš
Diskuze (23)
Americká značka Mercury s posledním vyrobeným vozem na začátku roku 2011 zaniká.

Posledním vyrobeným Mercury se 4. ledna 2011 stal model Grand Marquis, který vyjel z bran továrny St. Thomas v kanadském Ontariu.

Poslední vozy byly určeny pro firmy a vládní úřady, výroba pro běžné zákazníky skončila již během září 2010.

Výroba Mercury měla podle předchozích plánů skončit v prosinci 2010, nicméně sněhové bouře pozdržely dodávku výrobních komponent. Produkce tak pokračovala i po Novém roce.

Továrna St. Thomas vyráběla model Grand Marquis 25 let. Vedle toho též staví policejní a taxikářské verze Fordu Crown Victoria, v září ale bude i tato výrobní linka uzavřena.

Automobilka Mercury spadala pod koncern Ford, který její konec oznámil loni v červnu. Důvodem byl fakt, že si Mercury příliš konkurovalo s mateřskou automobilkou. Koncern však do automobilky nechtěl investovat, aby se více odlišila.

Tímto tahem Ford následoval ostatní členy Velké trojky, kteří v minulých letech prošli restrukturalizací. GM ukončilo výrobu automobilů značek Pontiac, Saturn a Hummer. Chrysler skončil s prodejem Plymouthů.

Sedan Mercury Grand Marquis byl posledním vyráběným modelem značky a jedním z posledních klasických amerických vozů s velkoobjemovým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Velký sedan se vyráběl od roku 1983 ve třech generacích. Ta poslední byla jen přeznačkovaná verze Fordu Crown Victoria, stejnou platformu sdílí i Lincoln Town Car.

Poslední verzi vlajkové lodi značky poháněl 4,6 litrový osmiválec o výkonu 167 kW, který byl kombinován se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Věkový průměr zákazníků tohoto vozu bylo těžko uvěřitelných 70 let!

Historie automobilky Mercury se datovala od roku 1939. Od té doby vyrobila asi 21 milionů automobilů.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - petr164
19. 3. 2017 15:17
čas plyne, názor stejný
Ford ztratil v Mercury obrovský potenciál dělat auta s identitou pro řidiče, pro něž se běžné Mercury ladily. Koncept World car se Fordu vymstil a je důvodem jeho stagnace. To, že se Marqisy prodávaly nejlépe postarším pánům žijícím duchem ve svém mládí, kdy o Mercury jen snili, je pouze drobný střípek z celkového obrazu. US manažeři zavraždili i Saab, který marně vzdoroval alespoň vlastními motory a dalšími konstrukčními prvky, což byl důvod k jeho zaříznutí (náklady problémem nebyly, kdyby šlo o vlastní švédskou konstrukci). Celý US management je destruktivní a bez jakékoli systémové strategie, je orientován výhradně na čistý výnos, a to krátkodobě. Doufejme, že to Trump změní.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2011 00:00
Re: doháje
spotřeba.....
Avatar - Barrichello
6. 1. 2011 23:59
Re: NJN
:-) Když to máš jako koníčka - nebo tam hodit LPG no.
6. 1. 2011 19:35
Re: NJN
To je pravda v soucatne dobe je asi cca 12 typu aut od 6 ruznych vyrobcu, ale Cown Victoria stale officialne prevysuje ve vozovem parku. Pote co ma byt zavrena tovarna v Kanade, tusim, tak temto autum jiz odzvonilo ikdyz se tesi ohromne oblibe.

Co mne desi, ze mistni Radnice v NY mela zamer vybrat jeden jediny typ auta pro nove flotily a zakazat obnovovat cimkoliv jinym.

Do konce Ledna 2011 ma byt oficialne rozhodnuto co se bude kupovat v dalsich letech. Samosebou samotnym taxikarum se nelibi volba jen jednoho typu vozidla.
Avatar - euro89
6. 1. 2011 14:51
Neni proč brečet
Tohle auto bylo tak zastaralý, že na trhu už dávno nemělo co dělat. A značka Mercury jako taková se živila jen prodejem Fordů s jinym logem :-! Když ameriku, tak nový CTS :yes: