Mercury Grand Marquis: Poslední mohykán u konce
Posledním vyrobeným Mercury se 4. ledna 2011 stal model Grand Marquis, který vyjel z bran továrny St. Thomas v kanadském Ontariu.
Poslední vozy byly určeny pro firmy a vládní úřady, výroba pro běžné zákazníky skončila již během září 2010.
Výroba Mercury měla podle předchozích plánů skončit v prosinci 2010, nicméně sněhové bouře pozdržely dodávku výrobních komponent. Produkce tak pokračovala i po Novém roce.
Továrna St. Thomas vyráběla model Grand Marquis 25 let. Vedle toho též staví policejní a taxikářské verze Fordu Crown Victoria, v září ale bude i tato výrobní linka uzavřena.
Automobilka Mercury spadala pod koncern Ford, který její konec oznámil loni v červnu. Důvodem byl fakt, že si Mercury příliš konkurovalo s mateřskou automobilkou. Koncern však do automobilky nechtěl investovat, aby se více odlišila.
Tímto tahem Ford následoval ostatní členy Velké trojky, kteří v minulých letech prošli restrukturalizací. GM ukončilo výrobu automobilů značek Pontiac, Saturn a Hummer. Chrysler skončil s prodejem Plymouthů.
Sedan Mercury Grand Marquis byl posledním vyráběným modelem značky a jedním z posledních klasických amerických vozů s velkoobjemovým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Velký sedan se vyráběl od roku 1983 ve třech generacích. Ta poslední byla jen přeznačkovaná verze Fordu Crown Victoria, stejnou platformu sdílí i Lincoln Town Car.
Poslední verzi vlajkové lodi značky poháněl 4,6 litrový osmiválec o výkonu 167 kW, který byl kombinován se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Věkový průměr zákazníků tohoto vozu bylo těžko uvěřitelných 70 let!
Historie automobilky Mercury se datovala od roku 1939. Od té doby vyrobila asi 21 milionů automobilů.