MG LE50 a Abingdon Edition ukrývají pod tvary klasických MG moderní techniku

 

Roadstery britské značky MG jsou většinou obdivovány pro jejich styl i jízdní vlastnosti, ale poněkud horší je to s jejich spolehlivostí. Tento problém řeší společnost Frontline Developments.

Roadstery MGB a kupé MGB GT z let 1962 až 1980 dnes již patří mezi tradiční a díky liniím svých karoserií populární účastníky soutěží elegance automobilových veteránů.

Za elegantními tvary se ovšem ukrývají i starosti, které svým majitelům tyto roadstery a kupé mohou působit díky proslulým nedostatkům své elektroinstalace či jiným komponentům a dnes i neduhům, za nimiž stojí vlastně jen věk a únava materiálu.

Tyto skutečnosti odhalil již na přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století Tim Fenna, který ve Velké Británii závodil s roadstery MG a měl potíže s jejich spolehlivostí. V roce 1991 založil společnost Frontline Developments, v níž se zaměřil na vývoj a výrobu nových komponentů pro vozy značky MG, jimiž lze nahradit původní díly, zvýšit spolehlivost i výkonost a zároveň nezměnit charakter vozu.

Společnost Frontline Developments na britském trhu uspěla a v současnosti nabízí díly a doplňky pro vozy MGB, MGC, MG Midget, Austin-Healey Sprite, Morris Minor a Triumph Spitfire. S drtivou převahou se jedná o nové převodovky a komponenty podvozků.

Veterán Auto.cz: Austin-Healey Sprite: žabák z Abingdonu

Vedle samostatných dílů umí Frontline Developments vozy svých zákazníků i servisovat a kompletně renovovat a od těchto aktivit byl již jen krůček k vlastním modelům, vycházejícím z původních roadsterů MGB a kupé MGB GT.

Výsledkem jsou roadster MG Abingdon Edition a kupé MG LE50, jejichž základem jsou důkladně zrenovované karoserie původních vozů ze šedesátých a sedmdesátých let.

Pod kapotu ovšem nemíří původní díla britských inženýrů, ale mnohem novější čtyřválce z produkce japonské značky Mazda. V případě roadsteru je použit motor o objemu 2,5 l naladěný na nejvyšší výkon 219 kW (293 k) při 6800 min-1 a točivý moment 326 n.m při 5200 min-1, zatímco kupé je osazeno dvoulitrem o výkonu 162 kW (217 k) a točivém momentu 236 N.m.

Roadster i kupé mají motorů značky Mazda i šestistupňovou manuální převodovku, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena zadní kola. Za moderními pohonnými jednotkami pak nezaostává ani podvozek, který na rozdíl od původních vozů MGB využívá nezávislé zavěšení kol s nastavitelným odpružením vpředu i vzadu. Samozřejmostí je i výkonný brzdový systém s kotouči, do nichž se vpředu zakusují čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové třmeny.

Jak zabránit v jízdě opilým řidičům? Ve sporťáku MG jste si museli zahrát elektronickou hru

Společnost Frontline Developments uvádí, že roadster zvládne akceleraci z 0 na 96,6 km/h za 4,0 s a kupé za 5,1 s. Maximální rychlost má být u obou modelů kolem 255 km/h. Za ladnými liniemi šedesátých let se tedy nyní ukrývá moderní technika, umožňující nadprůměrné dynamické schopnosti a údajně i spolehlivost. Jistou pihu na kráse ovšem tyto britské sportovní vozy s japonským srdcem mají a to v podobě ceny, začínající u kupé na částce 59.900 britských liber a u roadsteru dokonce na 88.475 britských liber.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Frontline Developments

Štítky MG Nové modely Sportovní Kupé Roadster

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…