Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG LE50 a Abingdon Edition ukrývají pod tvary klasických MG moderní techniku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Roadstery britské značky MG jsou většinou obdivovány pro jejich styl i jízdní vlastnosti, ale poněkud horší je to s jejich spolehlivostí. Tento problém řeší společnost Frontline Developments.

Roadstery MGB a kupé MGB GT z let 1962 až 1980 dnes již patří mezi tradiční a díky liniím svých karoserií populární účastníky soutěží elegance automobilových veteránů.

Za elegantními tvary se ovšem ukrývají i starosti, které svým majitelům tyto roadstery a kupé mohou působit díky proslulým nedostatkům své elektroinstalace či jiným komponentům a dnes i neduhům, za nimiž stojí vlastně jen věk a únava materiálu.

Tyto skutečnosti odhalil již na přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století Tim Fenna, který ve Velké Británii závodil s roadstery MG a měl potíže s jejich spolehlivostí. V roce 1991 založil společnost Frontline Developments, v níž se zaměřil na vývoj a výrobu nových komponentů pro vozy značky MG, jimiž lze nahradit původní díly, zvýšit spolehlivost i výkonost a zároveň nezměnit charakter vozu.

Společnost Frontline Developments na britském trhu uspěla a v současnosti nabízí díly a doplňky pro vozy MGB, MGC, MG Midget, Austin-Healey Sprite, Morris Minor a Triumph Spitfire. S drtivou převahou se jedná o nové převodovky a komponenty podvozků.

Vedle samostatných dílů umí Frontline Developments vozy svých zákazníků i servisovat a kompletně renovovat a od těchto aktivit byl již jen krůček k vlastním modelům, vycházejícím z původních roadsterů MGB a kupé MGB GT.

Výsledkem jsou roadster MG Abingdon Edition a kupé MG LE50, jejichž základem jsou důkladně zrenovované karoserie původních vozů ze šedesátých a sedmdesátých let.

Pod kapotu ovšem nemíří původní díla britských inženýrů, ale mnohem novější čtyřválce z produkce japonské značky Mazda. V případě roadsteru je použit motor o objemu 2,5 l naladěný na nejvyšší výkon 219 kW (293 k) při 6800 min-1 a točivý moment 326 n.m při 5200 min-1, zatímco kupé je osazeno dvoulitrem o výkonu 162 kW (217 k) a točivém momentu 236 N.m.

Roadster i kupé mají motorů značky Mazda i šestistupňovou manuální převodovku, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena zadní kola. Za moderními pohonnými jednotkami pak nezaostává ani podvozek, který na rozdíl od původních vozů MGB využívá nezávislé zavěšení kol s nastavitelným odpružením vpředu i vzadu. Samozřejmostí je i výkonný brzdový systém s kotouči, do nichž se vpředu zakusují čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové třmeny.

Společnost Frontline Developments uvádí, že roadster zvládne akceleraci z 0 na 96,6 km/h za 4,0 s a kupé za 5,1 s. Maximální rychlost má být u obou modelů kolem 255 km/h. Za ladnými liniemi šedesátých let se tedy nyní ukrývá moderní technika, umožňující nadprůměrné dynamické schopnosti a údajně i spolehlivost. Jistou pihu na kráse ovšem tyto britské sportovní vozy s japonským srdcem mají a to v podobě ceny, začínající u kupé na částce 59.900 britských liber a u roadsteru dokonce na 88.475 britských liber.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)