Milan Red si s přeplňovaným osmiválcem brousí zuby na Bugatti Chiron
Milan Red se začal rodit již počátkem tohoto desetiletí, i když samotná společnost Milan Automotive GmbH byla v Rakousku oficiálně registrována až v březnu roku 2017. Letošní rok pak přinesl oficiální odhalení vozu, za jehož vznikem stojí Markus Fux se svým týmem.
Základem dvoumístného kupé s rozvorem náprav 2750 mm, celkovou délkou 4741 mm, šířkou 2156 mm a výškou 1197 mm je karbonový monokok. Ze stejného materiálu je i pomocný rám, který nese pohonnou jednotku a uhlíková vlákna posloužila i k výrobě povrchových panelů karoserie.
Srdcem dvoumístného kupé je čtveřicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který je uložen před zadní nápravou. Sympatická pohonná jednotka je naladěna na nejvyšší výkon 975 kW (1325 k) při 7000 min-1 a točivý moment 1400 N.m při 6000 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky na kola zadní nápravy a řidič má k dispozici tři jízdní režimy.
Milan Red na kovaných kolech obutých do pneumatik o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu má být schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti kolem 400 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h tento Rakušan zvládne za 2,47 s, z 0 na 200 km/h za 5,46 s a z 0 na 300 km/h za 9,98 s. Se zkrocením pomáhají karbon-keramické brzdové kotouče Brembo CCM-R o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové, resp. čtyřpístkové třmeny.
Společnost Milan Automotive GmbH plánuje, že Milan Red vznikne v sérii 99 vozů, z nichž je již nyní údajně 18 zamluveno. Cena se má pohybovat kolem dvou milionů eur (zhruba 51,5 milionu Kč).