Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Milan Red si s přeplňovaným osmiválcem brousí zuby na Bugatti Chiron

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Rakousko je zemí, v níž se zrodil automobil, který nese jméno Milan Red a chce svou exkluzivitou i výkony soupeřit s těmi nejlepšími hypersportovními vozy současnosti.

Milan Red se začal rodit již počátkem tohoto desetiletí, i když samotná společnost Milan Automotive GmbH byla v Rakousku oficiálně registrována až v březnu roku 2017. Letošní rok pak přinesl oficiální odhalení vozu, za jehož vznikem stojí Markus Fux se svým týmem.

Základem dvoumístného kupé s rozvorem náprav 2750 mm, celkovou délkou 4741 mm, šířkou 2156 mm a výškou 1197 mm je karbonový monokok. Ze stejného materiálu je i pomocný rám, který nese pohonnou jednotku a uhlíková vlákna posloužila i k výrobě povrchových panelů karoserie.

Srdcem dvoumístného kupé je čtveřicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který je uložen před zadní nápravou. Sympatická pohonná jednotka je naladěna na nejvyšší výkon 975 kW (1325 k) při 7000 min-1 a točivý moment 1400 N.m při 6000 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky na kola zadní nápravy a řidič má k dispozici tři jízdní režimy.

Milan Red na kovaných kolech obutých do pneumatik o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu má být schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti kolem 400 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h tento Rakušan zvládne za 2,47 s, z 0 na 200 km/h za 5,46 s a z 0 na 300 km/h za 9,98 s. Se zkrocením pomáhají karbon-keramické brzdové kotouče Brembo CCM-R o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové, resp. čtyřpístkové třmeny.

Společnost Milan Automotive GmbH plánuje, že Milan Red vznikne v sérii 99 vozů, z nichž je již nyní údajně 18 zamluveno. Cena se má pohybovat kolem dvou milionů eur (zhruba 51,5 milionu Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2018 08:13
Re: U
Aerodynamická efektivita = je poměr přítlaku a odporu ;-)

Viz muj avatar = i menší firmy maj tohle dokonale zmáknutý = navzdory tvejm iluzim. U takovýhohle typu auta = naprostá nutnost. Tvá teorie že velký firmy to musej dělat líp = napříč oborama včetně mýho [odkaz] je blbost. Je to jen o konkrétnim výrobci = tady při ceně 50 mega = nepředpokládám = to co ty

Osobně mám zkušenost spíš přesně opačnou = velkovýrobci na to často víc serou = ale neni to pravidlo. Obecně spíš platí určitej základní vliv ceny = tady velmi vysoký
2. 8. 2018 07:11
Re: U
Prítlak a aerodynamika spolu súvisia, ale sú to dve rôzne veci. Tvarovanie čela tohto auta nemá s prítlakom a aerodynamikou veľa spoločné. Samozrejme, že sa to rieši aj u bežných áut, dokonca tam sa to často rieši dôkladnejšie ako u takýchto párkusových exotov, pretože na to majú prostriedky aj ľudí, čo nebýva prípad takýchto malých firmičiek. O kompetentnosti a odbornosti týchto výrobcov si zase netreba robiť ilúzie, kádrovú základňu majú logicky podstatne slabšiu ako napr. mainstreamové automobilky.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2018 23:12
Re: U
U takovýhleho výkonu = aerodynamiku a přítlak prostě řešit musíš

A řeší se i u celkem běžnejch aut [odkaz]
1. 8. 2018 22:39
Re: U
Tak to si píš, že nie. Dnes je prioritou výraz, nie aerodynamika. všimni si, pred rokmi sa Cx udávalo u každého nového auta, dnes sa tento parameter dozvedáš zriedka. Prečo asi... Proste s apočíta s tým, že dnešné motory sú dosť silné naa to, aby väčší odpor vzduchu hravo prekonali. Dnes sa aerodynamika pomaly viac rieši u ťahačov a autobusov..
Avatar - wakantanka
1. 8. 2018 07:48
Re: Design
Kolega je pri mori a po centrach velmi nechodi :-) Tipujem vsak ze viem kde si ho videl. :-)