Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

 
 
6.8. 2003

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper...

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper S je navíc vybaven ještě tvrdším podvozkem, nízkoprofilovými sedmnáctipalcovými koly rozměru 205/45 a také výborně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.

Popis tohoto vozu jsme vám dostatečně zprostředkovali v  minulém testu, takže dnes se můžeme věnovat čistě dojmům z nejnadupanější verze a zapomenout na malichernosti, jako že zavazadlový prostor má objem pouhých 160 litrů nebo že aerodynamický hluk nad 120 km/h začíná pořádně stoupat, zřejmě díky příliš strmému přednímu sklubezrámovým oknům ve dveřích.

Po nastartování se z výfuku s dvojitou koncovkou ozve temné dunění. Tento zvuk upozorňuje okolí, že toto minivozítko maximálně pro čtyři osoby není žádné ořezávátko, ale na druhou stranu při delších cestách (například jako ta naše do Tater) se dunění ozývající se ze zadní části vozu začne pořádně zajídat. Nejvíce výfuk duní v oblasti dvou tisíc otáček, takže po dvou hodinách jízdy jsme se již těmto otáčkám pečlivě vyhýbali - obvykle volbou nižšího převodu nebo jinak řečeno vyššími otáčkami, kdy dunění mizí.

Kompresorem přeplňovaný motor přes svůj malý objem 1,6 litru dosahuje výborného výkonu 120 kW, který je přenášen na kola přes optimálně zpřevodovanou šestistupňovou převodovku sice s tužším chodem řadicí páky, ale přesnými drahami. Mimochodem, zpřevodování rozhodně není příliš lehké (což by mohlo vyvolávat dojem síly motoru), naopak například na dvojku je možno jet až 110 km/h, což zvládá jen minimum vozů. Přesto je tah motoru velmi dobrý už v nízkých otáčkách a výkon naprosto plynule stoupá až k maximálním otáčkám. Prostě řečeno v celém spektru otáček působí motor suverénně a postrádá jakékoli hluchá místa. Spotřeba paliva byla velmi závislá na stylu jízdy, ale jisté je, že pod devět litrů spotřeby se dostane jen málokdo. My jsme cestu do Tater a zpět absolvovali průměrem 9,4 l/100 km, ovšem ve městě či při větším využívání síly motoru spotřeba rychle stoupá až o tři litry.

Podvozek je označen jako "sportovní PLUS", což v řeči MINI znamená "extra tvrdý". Jinak řečeno pokud chcete používat toto autíčko i pro jiné účely než pro neustálé řádění někde za městem, tak předem doporučuji popřemýšlet o slabší a také "lidštěji" odpružené verzi One nebo Cooper, protože kombinace tvrdého odpružení a nízkoprofilových gum 205/45 je opravdu jen pro otrlé. Odměnou však jsou "motokárové" jízdní vlastnosti, které vám nabídne jen několik dalších vozů ve světové produkci. Řízení je strmé a jakýkoliv pootočení volantem je okamžitě přesně vyplněno. Projíždění série zatáček je pro Cooper S naprosto přirozená věc a my jsme si jen pochvalovali výborné boční vedení předních sedadel Také brzdy jsou dostatečně účinné, přestože nejsou nijak vylepšeny oproti slabším verzím.

Cena tohoto ďáblíka je samozřejmě hodně vysoká (také díky téměř maximální výbavě), ale dostanete za ni exkluzivní vzhled a navíc pořádnou porci sportovního chování. Pokud toužíte po MINI hlavně díky jeho designu, tak vám bohatě poslouží jeho mírnější verze (dnes už je v nabídce i malý diesel 1,4/55 kW), které mají navíc přijatelnější tuhost podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 769 100 Kč Cena v testované výbavě: 782 200 Kč

Základní výbava:ASC + T, sportovní podvozek PLUS, kožený volant Cooper S, vyhřívání vnějších zp. zrcátek + trysek ostřikovačů předního skla, kola 7J x 17, 205/45 R17 S-spoke, bezpečnostní pneu, velurové koberce, výškově nast. sedadlo spolujezdce, vnitřní obložení - hliník - Patina, sportovní sedačky, odkládací paket, mlhovky, xenonová světla, klimatizace, otáčkoměr, vnitrní světelný paket, rádio Wave, polstrování - kombinace látka / kůže Satellite.

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13.100,-)

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 

Štítky Mini Malé vozy Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.6
Emise CO2:209
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 430
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3655
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2467
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1200
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu

Společnost Mulgari Automotive představuje svůj program…

Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou hodinách ji zatkli za prostituci

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou…

Američtí policisté zavřeli Amber Gonzales (30) do cely předběžného zadržení za krádež mobilního telefonu.…

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama: Mrkejte, kdo ji utěšuje!

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama:…

Od začátku to vypadalo, že tihle dva spolu skončí nejenom před oltářem, ale i do konce života. Přesto se Eliška…

 

iSport.cz

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal správný čas

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal…

Čekal, jestli nepřijde nabídka ze zámoří. Ty z KHL nebo extraligy s díky odmítl. Dopředu měl jasně dané: NHL,…

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi Baníkem a Spartou

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi…

Duel na krev mezi Baníkem a Spartou zvládli lépe Letenští, kteří ve Vítkovicích vydolovali důležité tři body.…

 

Reflex.cz

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit. Když ale Babiš sníží daně z alkoholu, nemám problém!

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit.…

Už nepíšu dávno o drogách, nikoho včetně mne už dnes nezajímají. Ani toto není článek o drogách, o legální droze…

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…