Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

 
 

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper...

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper S je navíc vybaven ještě tvrdším podvozkem, nízkoprofilovými sedmnáctipalcovými koly rozměru 205/45 a také výborně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.

Popis tohoto vozu jsme vám dostatečně zprostředkovali v  minulém testu, takže dnes se můžeme věnovat čistě dojmům z nejnadupanější verze a zapomenout na malichernosti, jako že zavazadlový prostor má objem pouhých 160 litrů nebo že aerodynamický hluk nad 120 km/h začíná pořádně stoupat, zřejmě díky příliš strmému přednímu sklubezrámovým oknům ve dveřích.

Po nastartování se z výfuku s dvojitou koncovkou ozve temné dunění. Tento zvuk upozorňuje okolí, že toto minivozítko maximálně pro čtyři osoby není žádné ořezávátko, ale na druhou stranu při delších cestách (například jako ta naše do Tater) se dunění ozývající se ze zadní části vozu začne pořádně zajídat. Nejvíce výfuk duní v oblasti dvou tisíc otáček, takže po dvou hodinách jízdy jsme se již těmto otáčkám pečlivě vyhýbali - obvykle volbou nižšího převodu nebo jinak řečeno vyššími otáčkami, kdy dunění mizí.

Kompresorem přeplňovaný motor přes svůj malý objem 1,6 litru dosahuje výborného výkonu 120 kW, který je přenášen na kola přes optimálně zpřevodovanou šestistupňovou převodovku sice s tužším chodem řadicí páky, ale přesnými drahami. Mimochodem, zpřevodování rozhodně není příliš lehké (což by mohlo vyvolávat dojem síly motoru), naopak například na dvojku je možno jet až 110 km/h, což zvládá jen minimum vozů. Přesto je tah motoru velmi dobrý už v nízkých otáčkách a výkon naprosto plynule stoupá až k maximálním otáčkám. Prostě řečeno v celém spektru otáček působí motor suverénně a postrádá jakékoli hluchá místa. Spotřeba paliva byla velmi závislá na stylu jízdy, ale jisté je, že pod devět litrů spotřeby se dostane jen málokdo. My jsme cestu do Tater a zpět absolvovali průměrem 9,4 l/100 km, ovšem ve městě či při větším využívání síly motoru spotřeba rychle stoupá až o tři litry.

Podvozek je označen jako "sportovní PLUS", což v řeči MINI znamená "extra tvrdý". Jinak řečeno pokud chcete používat toto autíčko i pro jiné účely než pro neustálé řádění někde za městem, tak předem doporučuji popřemýšlet o slabší a také "lidštěji" odpružené verzi One nebo Cooper, protože kombinace tvrdého odpružení a nízkoprofilových gum 205/45 je opravdu jen pro otrlé. Odměnou však jsou "motokárové" jízdní vlastnosti, které vám nabídne jen několik dalších vozů ve světové produkci. Řízení je strmé a jakýkoliv pootočení volantem je okamžitě přesně vyplněno. Projíždění série zatáček je pro Cooper S naprosto přirozená věc a my jsme si jen pochvalovali výborné boční vedení předních sedadel Také brzdy jsou dostatečně účinné, přestože nejsou nijak vylepšeny oproti slabším verzím.

Cena tohoto ďáblíka je samozřejmě hodně vysoká (také díky téměř maximální výbavě), ale dostanete za ni exkluzivní vzhled a navíc pořádnou porci sportovního chování. Pokud toužíte po MINI hlavně díky jeho designu, tak vám bohatě poslouží jeho mírnější verze (dnes už je v nabídce i malý diesel 1,4/55 kW), které mají navíc přijatelnější tuhost podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 769 100 Kč Cena v testované výbavě: 782 200 Kč

Základní výbava:ASC + T, sportovní podvozek PLUS, kožený volant Cooper S, vyhřívání vnějších zp. zrcátek + trysek ostřikovačů předního skla, kola 7J x 17, 205/45 R17 S-spoke, bezpečnostní pneu, velurové koberce, výškově nast. sedadlo spolujezdce, vnitřní obložení - hliník - Patina, sportovní sedačky, odkládací paket, mlhovky, xenonová světla, klimatizace, otáčkoměr, vnitrní světelný paket, rádio Wave, polstrování - kombinace látka / kůže Satellite.

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13.100,-)

Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita.…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

 

Štítky Mini Malé vozy Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.6
Emise CO2:209
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 430
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3655
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2467
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1200
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu

Společnost Mulgari Automotive představuje svůj program…

Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský kousek. Doplatili na něj

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský…

Byl to poslední let zkrachovalé letecké společnosti Air Berlin nad düsseldorfským letištěm. Piloti před…

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem posunul své hranice

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem…

Argentinská hvězda Lionel Messi přispěl jedním gólem ve středečním utkání Ligy mistrů s Olympiakosem Pireus k…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…