Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

 
 

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper...

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper S je navíc vybaven ještě tvrdším podvozkem, nízkoprofilovými sedmnáctipalcovými koly rozměru 205/45 a také výborně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.

Popis tohoto vozu jsme vám dostatečně zprostředkovali v  minulém testu, takže dnes se můžeme věnovat čistě dojmům z nejnadupanější verze a zapomenout na malichernosti, jako že zavazadlový prostor má objem pouhých 160 litrů nebo že aerodynamický hluk nad 120 km/h začíná pořádně stoupat, zřejmě díky příliš strmému přednímu sklubezrámovým oknům ve dveřích.

Po nastartování se z výfuku s dvojitou koncovkou ozve temné dunění. Tento zvuk upozorňuje okolí, že toto minivozítko maximálně pro čtyři osoby není žádné ořezávátko, ale na druhou stranu při delších cestách (například jako ta naše do Tater) se dunění ozývající se ze zadní části vozu začne pořádně zajídat. Nejvíce výfuk duní v oblasti dvou tisíc otáček, takže po dvou hodinách jízdy jsme se již těmto otáčkám pečlivě vyhýbali - obvykle volbou nižšího převodu nebo jinak řečeno vyššími otáčkami, kdy dunění mizí.

Kompresorem přeplňovaný motor přes svůj malý objem 1,6 litru dosahuje výborného výkonu 120 kW, který je přenášen na kola přes optimálně zpřevodovanou šestistupňovou převodovku sice s tužším chodem řadicí páky, ale přesnými drahami. Mimochodem, zpřevodování rozhodně není příliš lehké (což by mohlo vyvolávat dojem síly motoru), naopak například na dvojku je možno jet až 110 km/h, což zvládá jen minimum vozů. Přesto je tah motoru velmi dobrý už v nízkých otáčkách a výkon naprosto plynule stoupá až k maximálním otáčkám. Prostě řečeno v celém spektru otáček působí motor suverénně a postrádá jakékoli hluchá místa. Spotřeba paliva byla velmi závislá na stylu jízdy, ale jisté je, že pod devět litrů spotřeby se dostane jen málokdo. My jsme cestu do Tater a zpět absolvovali průměrem 9,4 l/100 km, ovšem ve městě či při větším využívání síly motoru spotřeba rychle stoupá až o tři litry.

Podvozek je označen jako "sportovní PLUS", což v řeči MINI znamená "extra tvrdý". Jinak řečeno pokud chcete používat toto autíčko i pro jiné účely než pro neustálé řádění někde za městem, tak předem doporučuji popřemýšlet o slabší a také "lidštěji" odpružené verzi One nebo Cooper, protože kombinace tvrdého odpružení a nízkoprofilových gum 205/45 je opravdu jen pro otrlé. Odměnou však jsou "motokárové" jízdní vlastnosti, které vám nabídne jen několik dalších vozů ve světové produkci. Řízení je strmé a jakýkoliv pootočení volantem je okamžitě přesně vyplněno. Projíždění série zatáček je pro Cooper S naprosto přirozená věc a my jsme si jen pochvalovali výborné boční vedení předních sedadel Také brzdy jsou dostatečně účinné, přestože nejsou nijak vylepšeny oproti slabším verzím.

Cena tohoto ďáblíka je samozřejmě hodně vysoká (také díky téměř maximální výbavě), ale dostanete za ni exkluzivní vzhled a navíc pořádnou porci sportovního chování. Pokud toužíte po MINI hlavně díky jeho designu, tak vám bohatě poslouží jeho mírnější verze (dnes už je v nabídce i malý diesel 1,4/55 kW), které mají navíc přijatelnější tuhost podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 769 100 Kč Cena v testované výbavě: 782 200 Kč

Základní výbava:ASC + T, sportovní podvozek PLUS, kožený volant Cooper S, vyhřívání vnějších zp. zrcátek + trysek ostřikovačů předního skla, kola 7J x 17, 205/45 R17 S-spoke, bezpečnostní pneu, velurové koberce, výškově nast. sedadlo spolujezdce, vnitřní obložení - hliník - Patina, sportovní sedačky, odkládací paket, mlhovky, xenonová světla, klimatizace, otáčkoměr, vnitrní světelný paket, rádio Wave, polstrování - kombinace látka / kůže Satellite.

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13.100,-)

Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.6
Emise CO2:209
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 430
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3655
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2467
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1200
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku

Mini servíruje v Detroitu opravdovou lahůdku: novou…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…