reklama


Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

Mini Cooper S - SuperCooper (08/2003)

 
 

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper...

Je to teprve pár měsíců, co jsme měli možnost otestovat MINI Cooper, který byl osazen motorem 1,6 s výkonem 85 kW. Nyní jsme si u importéra dohodli test nejsilnější verze s přívlastkem "S", která označuje kompresorem dopovanou šestnáctistovku. Díky tomu je výkon výrazně povýšen až na 120 kW a také točivý moment 210 Nm je oproti 149 Nm Coopera o mnoho vyšší. Cooper S je navíc vybaven ještě tvrdším podvozkem, nízkoprofilovými sedmnáctipalcovými koly rozměru 205/45 a také výborně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.

Popis tohoto vozu jsme vám dostatečně zprostředkovali v  minulém testu, takže dnes se můžeme věnovat čistě dojmům z nejnadupanější verze a zapomenout na malichernosti, jako že zavazadlový prostor má objem pouhých 160 litrů nebo že aerodynamický hluk nad 120 km/h začíná pořádně stoupat, zřejmě díky příliš strmému přednímu sklubezrámovým oknům ve dveřích.

Po nastartování se z výfuku s dvojitou koncovkou ozve temné dunění. Tento zvuk upozorňuje okolí, že toto minivozítko maximálně pro čtyři osoby není žádné ořezávátko, ale na druhou stranu při delších cestách (například jako ta naše do Tater) se dunění ozývající se ze zadní části vozu začne pořádně zajídat. Nejvíce výfuk duní v oblasti dvou tisíc otáček, takže po dvou hodinách jízdy jsme se již těmto otáčkám pečlivě vyhýbali - obvykle volbou nižšího převodu nebo jinak řečeno vyššími otáčkami, kdy dunění mizí.

Kompresorem přeplňovaný motor přes svůj malý objem 1,6 litru dosahuje výborného výkonu 120 kW, který je přenášen na kola přes optimálně zpřevodovanou šestistupňovou převodovku sice s tužším chodem řadicí páky, ale přesnými drahami. Mimochodem, zpřevodování rozhodně není příliš lehké (což by mohlo vyvolávat dojem síly motoru), naopak například na dvojku je možno jet až 110 km/h, což zvládá jen minimum vozů. Přesto je tah motoru velmi dobrý už v nízkých otáčkách a výkon naprosto plynule stoupá až k maximálním otáčkám. Prostě řečeno v celém spektru otáček působí motor suverénně a postrádá jakékoli hluchá místa. Spotřeba paliva byla velmi závislá na stylu jízdy, ale jisté je, že pod devět litrů spotřeby se dostane jen málokdo. My jsme cestu do Tater a zpět absolvovali průměrem 9,4 l/100 km, ovšem ve městě či při větším využívání síly motoru spotřeba rychle stoupá až o tři litry.

Podvozek je označen jako "sportovní PLUS", což v řeči MINI znamená "extra tvrdý". Jinak řečeno pokud chcete používat toto autíčko i pro jiné účely než pro neustálé řádění někde za městem, tak předem doporučuji popřemýšlet o slabší a také "lidštěji" odpružené verzi One nebo Cooper, protože kombinace tvrdého odpružení a nízkoprofilových gum 205/45 je opravdu jen pro otrlé. Odměnou však jsou "motokárové" jízdní vlastnosti, které vám nabídne jen několik dalších vozů ve světové produkci. Řízení je strmé a jakýkoliv pootočení volantem je okamžitě přesně vyplněno. Projíždění série zatáček je pro Cooper S naprosto přirozená věc a my jsme si jen pochvalovali výborné boční vedení předních sedadel Také brzdy jsou dostatečně účinné, přestože nejsou nijak vylepšeny oproti slabším verzím.

Cena tohoto ďáblíka je samozřejmě hodně vysoká (také díky téměř maximální výbavě), ale dostanete za ni exkluzivní vzhled a navíc pořádnou porci sportovního chování. Pokud toužíte po MINI hlavně díky jeho designu, tak vám bohatě poslouží jeho mírnější verze (dnes už je v nabídce i malý diesel 1,4/55 kW), které mají navíc přijatelnější tuhost podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 769 100 Kč Cena v testované výbavě: 782 200 Kč

Základní výbava:ASC + T, sportovní podvozek PLUS, kožený volant Cooper S, vyhřívání vnějších zp. zrcátek + trysek ostřikovačů předního skla, kola 7J x 17, 205/45 R17 S-spoke, bezpečnostní pneu, velurové koberce, výškově nast. sedadlo spolujezdce, vnitřní obložení - hliník - Patina, sportovní sedačky, odkládací paket, mlhovky, xenonová světla, klimatizace, otáčkoměr, vnitrní světelný paket, rádio Wave, polstrování - kombinace látka / kůže Satellite.

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13.100,-)

Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan

Rozsáhlý rodinný klan Donalda Trumpa zahrnuje řadu…

Trump střídá Obamu, USA vstupují do nové éry Trump střídá Obamu, USA vstupují do nové éry

Nastupující 45. prezident Spojených států Donald Trump ve…

Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri

Pár neuvěřitelných momentů přineslo první turné českého…

Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat

Ruský prezident Vladimir Putin nemá v plánu sledovat…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.6
Emise CO2:209
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 430
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3655
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2467
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1200
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku

Mini servíruje v Detroitu opravdovou lahůdku: novou…

 



 
Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Dnes 15:44

Nezastavitelný tahač představuje obrovskou hrozbu pro všechny ve svém okolí. Masa rozjeté hmoty dokáže klidně zbořit dům, jak ukazuje přiložené video z Číny.




Blesk.cz

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Ovládnout gravitaci se lidstvu ještě nepodařilo. Naštěstí jsou tu videohry, v nichž je možné provádět věci jinak…

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k atomovým zbraním

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

 

iSport.cz

Steinhöfer po konci ve Spartě? Jde do posledního týmu v bundeslize

Steinhöfer po konci ve Spartě? Jde do posledního…

Ve Spartě nepotřebný, ale dostane šanci v bundeslize. Markus Steinhöfer si vybojoval angažmá. Darmstadt, který…

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní, připojí se k týmu

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní,…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je podle informací serveru iSport.cz již hráčem Viktorie Plzeň. Tuzemský…

 

Reflex.cz

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama