MINI Countryman WRC: Návrat na místo činu
MINI Countryman WRC je stejně jako jeho konkurenti Citroën DS3 WRC a Ford Fiesta RS WRC připraveno pro nejvyšší třídu rally podle nových regulí FIA pro sezónu 2011.
V karoserii nejnovějšího modelu britské značky se tak ukrývá přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva, pocházející z vývoje oddělení BMW Motorsport. Tato pohonná jednotka spolupracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech čtyř kol s mechanickými diferenciály na přední a zadní nápravě.
Automobilka prozatím nezveřejnila bližší technické specifikace Countrymanu WRC, ale uvedla že díky novým pravidlům FIA ušetřila 25 % nákladů na vývoj ve srovnání s končícími vozy WRC. Cílem nových technických omezení je přinést na tratě rallyových závodů relevantní moderní technologie, které jsou úzce propojeny s produkčními vozy.
První testovací jízdy Mini Countryman WRC pro zákaznické týmy se uskuteční ještě letos na podzim. V příští sezóně nastoupí Mini do šesti z 13 podniků mistrovství světa a od sezóny 2012 bude plnohodnotným účastníkem šampionátu. Prvním oznámeným továrním jezdcem pro příští rok je Kris Meeke ze Severního Irska.
MINI by s novým WRC rádo navázalo na úspěchy původního Mini z šedesátých let. Mezi nimi vynikají především vítězství v náročné Rally Monte Carlo (1964, 1965 a 1967).