Mini Paceman se oficiálně představuje

 

Britská značka Mini představuje Paceman jako svůj sedmý model a prvního kompaktního zástupce kategorie Sports Activity Coupé.

Mini Paceman byl představen na loňské North American International Auto Show v Detroitu jako koncept při příležitosti oslav desetiletého výročí představení prvního modelu nové éry značky Mini. Na letošním autosalonu v Paříži si užije svou světovou výstavní premiéru v sériovém provedení.

Základem pro Paceman je Mini Countryman. S ním Paceman kromě techniky sdílí i design předních partií. V základním provedení je novinka dlouhý 4.109 mm ve sportovních verzích Cooper S a Cooper SD má celkovou délku 4.115 mm. Ve srovnání s Countrymanem je novinka o 31 mm nižší a má o 10 mm menší světlou výšku. Vozidlo disponuje velmi krátkými převisy, které dodávají vzezření na dynamičnosti, zároveň však umocňují mírně terénní charakter vnějšího designu.

Karoserie vychází z principů několika druhů. Zatímco třídveřové zaměření a svažující se profil odpovídá zvyklostem automobilů kupé, rozsáhlejší muskulatura inklinuje spíše k modelům SUV.

Ač je vozidlo originální a v mnohém nové, stále vychází z populárních a léty cizelovaných prvků, které mají základ v prvním novodobém vozidle značky, malém Mini. Jde zde především o horizontální masku chladiče (která se pro Paceman dočkala drobného zvětšení), oblá zpětná zrcátka, hladké tvary profilu, černé sloupky karoserie či bílou střechy, jejíž spodní linka není, na rozdíl od hatchbacku Mini, zcela kontinuální - její plynulost narušuje široký C-sloupek.

Mini Paceman Concept: Anglické Sports Activity Coupé

Interiér Mini Paceman nabídne čtveřici samostatných sedadel a stejně jako u pětidveřového Countrymanu je i zde středová konzole s kolejničkami, která vede mezi předními i zadními sedadly. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání objem 330 litrů a bude jej možné složením zadních sedadel zvětšit na 1080 litrů. U Mini Countryman má zavazadlový prostor objem 350 litru, resp. 1170 litrů.

Při uvedení na trh bude Mini Paceman disponovat paletou čtyř pohonných jednotek, z nichž budou dvě zážehové a dvě vznětové. Ty budou standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek nahradit šestistupňovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol ALL4 bude standardem pouze pro nejvýkonnější Cooper S Paceman, zatímco pro ostatní verze s pohonem předních kol bude za příplatek.

Základní benzinové provedení bude představovat Cooper Paceman s motorem o objemu 1,6 litru. Tato verze nabídne výkon 90 kW (122 k) při 6000 min-1 a točivý moment 160 Nm při 4250 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne toto provedení za 10,4 s, resp. 11,5 s s automatem a jeho maximální rychlost má být 192 km/h (184 km/h). V kombinovaném cyklu spotřebuje Cooper Paceman 6,0 l (7,2 l) benzinu na 100 km.

Mini Cooper S Paceman disponuje přeplňovaným čtyřválcem 1,6 l o výkonu 135 kW (184 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 240 Nm od 1600 do 5000 min-1. Při využití funkce overboost se točivý moment krátkodobě zvýší na 260 Nm při 1700 až 4500 min-1.

Nejvýkonnější verze Pacemanu dosáhne maximální rychlost 217 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a má spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,1 litru benzinu na 100 km. V případě provedení s automatickou převodovkou uvádí Mini maximální rychlost 212 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s a spotřebu paliva 7,1 l na 100 km.

Nabídka vznětových motorizací začíná u verze Cooper D Paceman s turbodieselem o objemu 1,6 litru s výkonem 82 kW (112 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2250 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze za 10,8 s, jede maximální rychlostí 187 km/h a spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km. V případě automatické převodovky se čas potřebný ke zrychlení prodlouží na 11,2 s, maximální rychlost se sníží na 182 km/h a spotřeba zvýší na 5,6 l na 100 km. Vrcholnou vznětovou motorizaci představuje Cooper SD Paceman s dvoulitrovým turbodieselem. Ten disponuje výkonem 105 kW (143 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 305 Nm od 1750 do 2700 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Cooper SD Paceman za 9,2 s, resp. 9,4 s s automatem a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h (197 km/h). Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Mini 4,6 litru nafty na 100 km pro manuální a 5,7 l na 100 km pro automatickou převodovku.

Čtveřici verzí nabízených ihned od zahájení prodeje má později doplnit i ostrý Mini John Cooper Works Paceman, který s největší pravděpodobností nabídne výkon 160 kW (218 k).

Výroba Mini Paceman bude probíhat v Rakousku v továrně Magna Steyr jako v případě pětidveřového Countrymanu. První sériové vozy se do showroomů dostanou v průběhu následujícího roku. Podle loňských zpráv chce Mini ročně vyrobit okolo 20.000 Pacemanů.

Jake.auto.cz: Mini Paceman – všechny články

Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici

Vysoký maďarský vládní činitel nešetrně přirovnal šéfa…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Mini Paceman: Megagalerie omlazeného crossoveru Mini Paceman: Megagalerie omlazeného crossoveru

Třídveřové SUV Mini zveřejnilo skutečně obrovskou…

Mini Paceman Adventure: Do písku i bláta stylově a s nákladem Mini Paceman Adventure: Do písku i bláta stylově a s nákladem

Nedávno modernizovaný Paceman se dočkal atraktivní verze…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Dnes 18:55

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…