reklama


Mini Paceman se oficiálně představuje

 

Britská značka Mini představuje Paceman jako svůj sedmý model a prvního kompaktního zástupce kategorie Sports Activity Coupé.

Mini Paceman byl představen na loňské North American International Auto Show v Detroitu jako koncept při příležitosti oslav desetiletého výročí představení prvního modelu nové éry značky Mini. Na letošním autosalonu v Paříži si užije svou světovou výstavní premiéru v sériovém provedení.

Základem pro Paceman je Mini Countryman. S ním Paceman kromě techniky sdílí i design předních partií. V základním provedení je novinka dlouhý 4.109 mm ve sportovních verzích Cooper S a Cooper SD má celkovou délku 4.115 mm. Ve srovnání s Countrymanem je novinka o 31 mm nižší a má o 10 mm menší světlou výšku. Vozidlo disponuje velmi krátkými převisy, které dodávají vzezření na dynamičnosti, zároveň však umocňují mírně terénní charakter vnějšího designu.

Karoserie vychází z principů několika druhů. Zatímco třídveřové zaměření a svažující se profil odpovídá zvyklostem automobilů kupé, rozsáhlejší muskulatura inklinuje spíše k modelům SUV.

Ač je vozidlo originální a v mnohém nové, stále vychází z populárních a léty cizelovaných prvků, které mají základ v prvním novodobém vozidle značky, malém Mini. Jde zde především o horizontální masku chladiče (která se pro Paceman dočkala drobného zvětšení), oblá zpětná zrcátka, hladké tvary profilu, černé sloupky karoserie či bílou střechy, jejíž spodní linka není, na rozdíl od hatchbacku Mini, zcela kontinuální - její plynulost narušuje široký C-sloupek.

Mini Paceman Concept: Anglické Sports Activity Coupé

Interiér Mini Paceman nabídne čtveřici samostatných sedadel a stejně jako u pětidveřového Countrymanu je i zde středová konzole s kolejničkami, která vede mezi předními i zadními sedadly. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání objem 330 litrů a bude jej možné složením zadních sedadel zvětšit na 1080 litrů. U Mini Countryman má zavazadlový prostor objem 350 litru, resp. 1170 litrů.

Při uvedení na trh bude Mini Paceman disponovat paletou čtyř pohonných jednotek, z nichž budou dvě zážehové a dvě vznětové. Ty budou standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek nahradit šestistupňovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol ALL4 bude standardem pouze pro nejvýkonnější Cooper S Paceman, zatímco pro ostatní verze s pohonem předních kol bude za příplatek.

Základní benzinové provedení bude představovat Cooper Paceman s motorem o objemu 1,6 litru. Tato verze nabídne výkon 90 kW (122 k) při 6000 min-1 a točivý moment 160 Nm při 4250 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne toto provedení za 10,4 s, resp. 11,5 s s automatem a jeho maximální rychlost má být 192 km/h (184 km/h). V kombinovaném cyklu spotřebuje Cooper Paceman 6,0 l (7,2 l) benzinu na 100 km.

Mini Cooper S Paceman disponuje přeplňovaným čtyřválcem 1,6 l o výkonu 135 kW (184 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 240 Nm od 1600 do 5000 min-1. Při využití funkce overboost se točivý moment krátkodobě zvýší na 260 Nm při 1700 až 4500 min-1.

Nejvýkonnější verze Pacemanu dosáhne maximální rychlost 217 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a má spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,1 litru benzinu na 100 km. V případě provedení s automatickou převodovkou uvádí Mini maximální rychlost 212 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s a spotřebu paliva 7,1 l na 100 km.

Nabídka vznětových motorizací začíná u verze Cooper D Paceman s turbodieselem o objemu 1,6 litru s výkonem 82 kW (112 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2250 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze za 10,8 s, jede maximální rychlostí 187 km/h a spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km. V případě automatické převodovky se čas potřebný ke zrychlení prodlouží na 11,2 s, maximální rychlost se sníží na 182 km/h a spotřeba zvýší na 5,6 l na 100 km. Vrcholnou vznětovou motorizaci představuje Cooper SD Paceman s dvoulitrovým turbodieselem. Ten disponuje výkonem 105 kW (143 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 305 Nm od 1750 do 2700 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Cooper SD Paceman za 9,2 s, resp. 9,4 s s automatem a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h (197 km/h). Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Mini 4,6 litru nafty na 100 km pro manuální a 5,7 l na 100 km pro automatickou převodovku.

Čtveřici verzí nabízených ihned od zahájení prodeje má později doplnit i ostrý Mini John Cooper Works Paceman, který s největší pravděpodobností nabídne výkon 160 kW (218 k).

Výroba Mini Paceman bude probíhat v Rakousku v továrně Magna Steyr jako v případě pětidveřového Countrymanu. První sériové vozy se do showroomů dostanou v průběhu následujícího roku. Podle loňských zpráv chce Mini ročně vyrobit okolo 20.000 Pacemanů.

Jake.auto.cz: Mini Paceman – všechny články

Spolupracujeme s TipCars.com
Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Mini Paceman: Megagalerie omlazeného crossoveru Mini Paceman: Megagalerie omlazeného crossoveru

Třídveřové SUV Mini zveřejnilo skutečně obrovskou…

Mini Paceman Adventure: Do písku i bláta stylově a s nákladem Mini Paceman Adventure: Do písku i bláta stylově a s nákladem

Nedávno modernizovaný Paceman se dočkal atraktivní verze…

 



 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá, až StarDance ji proslavila!

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá,…

Když Marie Doležalová (30) vstoupila poprvé na taneční parket ve StarDance, moc šancí jí nikdo nedával. Ale kolo…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost národních ekonomik konkurovat

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost…

Řešení problémů ekonomické globalizace je teoreticky snadné – vzdělání, dovednosti založené na vzdělávání a…

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

 
 
reklama