Mini Paceman se oficiálně představuje

 

Britská značka Mini představuje Paceman jako svůj sedmý model a prvního kompaktního zástupce kategorie Sports Activity Coupé.

Mini Paceman byl představen na loňské North American International Auto Show v Detroitu jako koncept při příležitosti oslav desetiletého výročí představení prvního modelu nové éry značky Mini. Na letošním autosalonu v Paříži si užije svou světovou výstavní premiéru v sériovém provedení.

Základem pro Paceman je Mini Countryman. S ním Paceman kromě techniky sdílí i design předních partií. V základním provedení je novinka dlouhý 4.109 mm ve sportovních verzích Cooper S a Cooper SD má celkovou délku 4.115 mm. Ve srovnání s Countrymanem je novinka o 31 mm nižší a má o 10 mm menší světlou výšku. Vozidlo disponuje velmi krátkými převisy, které dodávají vzezření na dynamičnosti, zároveň však umocňují mírně terénní charakter vnějšího designu.

Karoserie vychází z principů několika druhů. Zatímco třídveřové zaměření a svažující se profil odpovídá zvyklostem automobilů kupé, rozsáhlejší muskulatura inklinuje spíše k modelům SUV.

Ač je vozidlo originální a v mnohém nové, stále vychází z populárních a léty cizelovaných prvků, které mají základ v prvním novodobém vozidle značky, malém Mini. Jde zde především o horizontální masku chladiče (která se pro Paceman dočkala drobného zvětšení), oblá zpětná zrcátka, hladké tvary profilu, černé sloupky karoserie či bílou střechy, jejíž spodní linka není, na rozdíl od hatchbacku Mini, zcela kontinuální - její plynulost narušuje široký C-sloupek.

Mini Paceman Concept: Anglické Sports Activity Coupé

Interiér Mini Paceman nabídne čtveřici samostatných sedadel a stejně jako u pětidveřového Countrymanu je i zde středová konzole s kolejničkami, která vede mezi předními i zadními sedadly. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání objem 330 litrů a bude jej možné složením zadních sedadel zvětšit na 1080 litrů. U Mini Countryman má zavazadlový prostor objem 350 litru, resp. 1170 litrů.

Při uvedení na trh bude Mini Paceman disponovat paletou čtyř pohonných jednotek, z nichž budou dvě zážehové a dvě vznětové. Ty budou standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek nahradit šestistupňovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol ALL4 bude standardem pouze pro nejvýkonnější Cooper S Paceman, zatímco pro ostatní verze s pohonem předních kol bude za příplatek.

Základní benzinové provedení bude představovat Cooper Paceman s motorem o objemu 1,6 litru. Tato verze nabídne výkon 90 kW (122 k) při 6000 min-1 a točivý moment 160 Nm při 4250 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne toto provedení za 10,4 s, resp. 11,5 s s automatem a jeho maximální rychlost má být 192 km/h (184 km/h). V kombinovaném cyklu spotřebuje Cooper Paceman 6,0 l (7,2 l) benzinu na 100 km.

Mini Cooper S Paceman disponuje přeplňovaným čtyřválcem 1,6 l o výkonu 135 kW (184 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 240 Nm od 1600 do 5000 min-1. Při využití funkce overboost se točivý moment krátkodobě zvýší na 260 Nm při 1700 až 4500 min-1.

Nejvýkonnější verze Pacemanu dosáhne maximální rychlost 217 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a má spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,1 litru benzinu na 100 km. V případě provedení s automatickou převodovkou uvádí Mini maximální rychlost 212 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s a spotřebu paliva 7,1 l na 100 km.

Nabídka vznětových motorizací začíná u verze Cooper D Paceman s turbodieselem o objemu 1,6 litru s výkonem 82 kW (112 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2250 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze za 10,8 s, jede maximální rychlostí 187 km/h a spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km. V případě automatické převodovky se čas potřebný ke zrychlení prodlouží na 11,2 s, maximální rychlost se sníží na 182 km/h a spotřeba zvýší na 5,6 l na 100 km. Vrcholnou vznětovou motorizaci představuje Cooper SD Paceman s dvoulitrovým turbodieselem. Ten disponuje výkonem 105 kW (143 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 305 Nm od 1750 do 2700 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Cooper SD Paceman za 9,2 s, resp. 9,4 s s automatem a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h (197 km/h). Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Mini 4,6 litru nafty na 100 km pro manuální a 5,7 l na 100 km pro automatickou převodovku.

Čtveřici verzí nabízených ihned od zahájení prodeje má později doplnit i ostrý Mini John Cooper Works Paceman, který s největší pravděpodobností nabídne výkon 160 kW (218 k).

Výroba Mini Paceman bude probíhat v Rakousku v továrně Magna Steyr jako v případě pětidveřového Countrymanu. První sériové vozy se do showroomů dostanou v průběhu následujícího roku. Podle loňských zpráv chce Mini ročně vyrobit okolo 20.000 Pacemanů.

Jake.auto.cz: Mini Paceman – všechny články

Spolupracujeme s TipCars.com
Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Mini Paceman: Megagalerie omlazeného crossoveru Mini Paceman: Megagalerie omlazeného crossoveru

Třídveřové SUV Mini zveřejnilo skutečně obrovskou…

Mini Paceman Adventure: Do písku i bláta stylově a s nákladem Mini Paceman Adventure: Do písku i bláta stylově a s nákladem

Nedávno modernizovaný Paceman se dočkal atraktivní verze…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…