Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Místo Citroën C4 Picasso přichází C4 SpaceTourer. Změna jména není jediná novinka

David Bureš
Diskuze (5)
Francouzská značka sjednocuje jména svých velkoprostorových modelů. Nástupce C4 Picasso se však dočkal i dalších úprav.

Z nabídky Citroënu letos definitivně vypadne označení slavného španělského malíře. Po C3 Picasso končí i C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Jenže zatímco malé MPV bylo nahrazeno SUV C3 Aircross, větší duo se jen přejmenuje na C4 SpaceTourer, respektive Grand C4 SpaceTourer.

Spolu s tím automobilka vůz lehce upravila, nikoliv však z hlediska designu, jak by se mohlo čekat, ale z hlediska techniky. Citroën totiž v C4 SpaceTourer/Grand C4 SpaceTourer nasazuje turbodiesel 2.0 BlueHDi o výkonu 120 kW a točivém momentu 400 N.m, který nahrazuje stávající vznětový dvoulitr se 110 kW a 370 N.m.

Agregát splňující nadcházející přísnější emisní normy bude spárován s novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která v průběhu roku postupně nahradí šestistupňový automat i u dalších motorů.

Citroën sice tvrdí, že převodovka vyvinutá ve spolupráci s japonským Aisinem nabídne ve srovnání s šestistupňovým automatem o sedm procent nižší spotřebu, a to hlavně díky dvěma dodatečným převodům, udávaná kombinovaná spotřeba podle dosavadních norem je ale paradoxně vyšší než u dosavadní verze. Činí 4,7 l/100 km, proti 4,3 l/100 km. Je navíc o dva kilogramy lehčí a upravený start-stop nově funguje až do rychlosti 20 km/h.

Naopak k mnohými očekávanému přezbrojení na 1.5 BlueHDi, nový turbodiesel poprvé užitý u Peugeotu 308, zatím nedochází. C4 SpaceTourer/Grand C4 SpaceTourer nadále bdue využívat stávající 1.6 BlueHDi s 88 kW.

Přejmenování C4 Picasso/Grand C4 Picasso automobilka vysvětluje snahou o sjednocení s větším modelem SpaceTourer, tímto jménem tak chce Citroën nově označovat své velkoprostorové modely. Zákulisní informace ale upozorňují i na snahu ušetřit – výrobce musel pozůstalým slavného umělce platit za užívání jména Picasso.

Citroën C4 SpaceTourer/Grand C4 SpaceTourer – technická data nového turbodieselu
ModelC4 SpaceTourerC4 PicassoGrand C4 SpaceTourerGrand C4 Picasso
Motor2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]1997199719971997
Největší výkon [kW/min]120/3750110/4000120/3750110/4000
Točivý moment [N.m/min]400/2000370/2000400/2000370/2000
Převodovka8A6A8A6A
Max. rychlost [km/h]185207210207
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,710,110,310,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,34,74,3

David Bureš
Diskuze (5)
5. 5. 2018 07:55
Re: Hezký,
přitom to s tou 1.6 bylo nejrychlejší ve své třídě..
4. 5. 2018 23:20
Re: Hezký,
Nestíhá jí vyrábět proto, protože jiný benzínový motor prostě nemá a když si to přečteš znovu, dojde ti, že píšu o motoru do Grand Picassa. Nyní se tam dávají jen diesely. Pokud chceš benzin máš smůlu a 3 hrnek 1.2 do MPV je nesmysl, v plný náloži má to auto přes 2tuny ;-) Bývala tam 1.6THP 121kW s automatem a ta už není.

Pro C3/208 a Cactus/P308 je ok, ikdyž do nižší střední by to měl být “entry” motor...
Avatar - Blue Sun
4. 5. 2018 19:45
Re: Hezký,
Jo jo, dvanáctistovku nikdo nechce, ale PSA ji nestíhá vyrábět... Ale nechce...
4. 5. 2018 18:16
Re: Hezký,
Jestli myslíš benzin, tak toho se u PSA asi nedočkáme. 3hrnky pod kapotou plně naloženýho 2t nikdo nechce a 1.6THP si zabili sami. Místo nové rozvodové sady, co by něco vydržela, ho z normálního provozu (mimo GTI) stáhli.

Nafta jde pomalu do kytek a PSA to nevidí...
Avatar - Blue Sun
4. 5. 2018 17:13
Hezký,
ale kdy do toho začnou taky dávat normální motor?