Místo Citroën C4 Picasso přichází C4 SpaceTourer. Změna jména není jediná novinka
Z nabídky Citroënu letos definitivně vypadne označení slavného španělského malíře. Po C3 Picasso končí i C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Jenže zatímco malé MPV bylo nahrazeno SUV C3 Aircross, větší duo se jen přejmenuje na C4 SpaceTourer, respektive Grand C4 SpaceTourer.
Spolu s tím automobilka vůz lehce upravila, nikoliv však z hlediska designu, jak by se mohlo čekat, ale z hlediska techniky. Citroën totiž v C4 SpaceTourer/Grand C4 SpaceTourer nasazuje turbodiesel 2.0 BlueHDi o výkonu 120 kW a točivém momentu 400 N.m, který nahrazuje stávající vznětový dvoulitr se 110 kW a 370 N.m.
Agregát splňující nadcházející přísnější emisní normy bude spárován s novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která v průběhu roku postupně nahradí šestistupňový automat i u dalších motorů.
Citroën sice tvrdí, že převodovka vyvinutá ve spolupráci s japonským Aisinem nabídne ve srovnání s šestistupňovým automatem o sedm procent nižší spotřebu, a to hlavně díky dvěma dodatečným převodům, udávaná kombinovaná spotřeba podle dosavadních norem je ale paradoxně vyšší než u dosavadní verze. Činí 4,7 l/100 km, proti 4,3 l/100 km. Je navíc o dva kilogramy lehčí a upravený start-stop nově funguje až do rychlosti 20 km/h.
Naopak k mnohými očekávanému přezbrojení na 1.5 BlueHDi, nový turbodiesel poprvé užitý u Peugeotu 308, zatím nedochází. C4 SpaceTourer/Grand C4 SpaceTourer nadále bdue využívat stávající 1.6 BlueHDi s 88 kW.
Přejmenování C4 Picasso/Grand C4 Picasso automobilka vysvětluje snahou o sjednocení s větším modelem SpaceTourer, tímto jménem tak chce Citroën nově označovat své velkoprostorové modely. Zákulisní informace ale upozorňují i na snahu ušetřit – výrobce musel pozůstalým slavného umělce platit za užívání jména Picasso.
Citroën C4 SpaceTourer/Grand C4 SpaceTourer – technická data nového turbodieselu | ||||
Model | C4 SpaceTourer | C4 Picasso | Grand C4 SpaceTourer | Grand C4 Picasso |
Motor | 2.0 BlueHDi | 2.0 BlueHDi | 2.0 BlueHDi | 2.0 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 |
Největší výkon [kW/min] | 120/3750 | 110/4000 | 120/3750 | 110/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/2000 | 370/2000 | 400/2000 | 370/2000 |
Převodovka | 8A | 6A | 8A | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 207 | 210 | 207 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 | 10,1 | 10,3 | 10,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,7 | 4,3 | 4,7 | 4,3 |