Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi e-compact: Malý hatchback pro celý svět

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
V Ženevě se na stánku Mitsubishi odehrála premiéra konceptu e-compact, který je základem pro budoucí malý sériový model.

Mitsubishi e-compact byl prostřednictvím několika fotografií odhalen již v lednu, ale tehdy jej automobilka označovala jako Concept Global Small. V Ženevě se odehrála výstavní premiéra konceptu, který je předskokanem pro globálním malý vůz. Ten se má vyrábět od března roku 2012 v novém závodě v Thajsku.

Základní kámen této továrny byl již položen a bude postavena hned vedle současných dvou podniků. Zpočátku má tento závod opouštět 150.000 vozů ročně a později se má produkce zvýšit na 200.000 automobilů za rok.

Jak napovídalo původní označení konceptu, má se nový model vyvážet do celého světa, tedy i do Evropy. Přece jen aktuální Colt již nástupce potřebuje. Vývoj konceptu malého globálního vozu probíhal necelé dva roky v Okazaki v Japonsku.

Malý pětidveřový automobil je dlouhý 3,74 m, široký 1,68 m a vysoký 1,49 m. Jeho interiér je navržen, tak aby se v něm pohodlně usadilo pět dospělých cestujících a zároveň má nabízet dostatečně objemný zavazadlový prostor.

Již v prosinci loňského roku Mitsubishi uvedlo, že k pohonu budou sloužit motory o objemu 1,0 a 1,2 l. V Ženevě představený koncept je vybaven zážehovým tříválcem MIVEC o objemu 1,0 litru, pětistupňovou manuální převodovkou, start-stop systémem a stojí na 16palcových kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem o rozměrech 185/55 R16.

Novinka má podle automobilky dosahovat nejnižší spotřeby paliva ve své kategorie. K tomu má malému hatchbacku dopomoci nízká hmotnost, aerodynamicky optimalizovaná karoserie, pneumatiky s nižším valivým odporem, nová generace brzd a převodovky CVT. Ve výbavě novinky nebude chybět ani start-stop systém a regenerace brzdné energie.

Konstruktéři automobilky Mitsubishi koncept malého vozu od začátku vyvíjejí, tak aby mohl být sériový model vyráběn nejen s konvečními spalovacími motory, ale také jako elektromobil.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - pumpkin
1. 3. 2011 21:25
Nevyzerá zle...
...len trochu škoda, že do sériovej výroby sa nedostanú zaujímavé prvky ako LED svetlá či tie kľučky. Ale aj tak to bude vyzerať fajn. :yes:
Avatar - Dan0044
1. 3. 2011 20:20
Re: Mišung
ale jo, jisté podobnosti tam jsou. Souhlasím spíš s tim zadkem.
Avatar - Dan0044
1. 3. 2011 19:53
Marnáť cesta má, marné volání
aneb konečně, když už sem si myslel, že Mitsubishi nalezlo styl, který je originální, pěkný, dravý, odvážný žralok, tak udělají toto - Bubble!!!

Zase na druhou stranu to můžeme brát jako poučení se z chyb... bohužel... Jelikož předchozí pofaceliftový Colt, zamířený svými vlastnostmi především na ženy, přišel o většinu své klientely díky "Lancer designu", tak se možná Mitsubishi rozhodlo udělat zcela logický krok - ulízat design a pokračovat ve stylu před f/l Coltu - kterého se prodalo hodně.

Nicméně si nemůžu pomoct, připadá mi, že novému Bubblu se nedá upřít šmrnc a dravost. Jakožto milovník Lancer designu sem na tom dlouho hledal co nejvíc věcí, které bych mohl vyčíst - oproti předchozímu designu toto není úplně můj vkus, nicméně moc toho nenalézám. Stále to vypadá jako kočka připravená skočit - aspoň že tak. Dokonce i ten zadek je sportovnější, než Colt před f/l 5HB.

Takže celkové dojmy: auto především pro ženy, které bych si ale i já dokázal představit před domem. Odklání se od aktuálního pěknějšího designu, ale ten odklon celkem jde. Uvidíme, jak bude vypadat naživo.
1. 3. 2011 18:52
Mišung
Spredu kinetický Ford, zadok z Peugeota...alebo som už unavený, a vidím, čo tam nie je?