Mitsubishi Lancer Evo XI bude hybrid s tříválcem

Jak už jsem vás informoval nedávno, Mitsubishi se chce z okrajového výrobce aut stát okrajovým výrobcem ekologicky šetrných aut a je jasné, že vůz jako je Lancer Evolution by image značky zbytečně kazil, padlo tedy rozhodnutí radikálně změnit filozofii také tohoto modelu. Z odkazu deseti generací Eva zbude prakticky jen to, že půjde o rychlé auto, vybavené pohonem všech kol s aktivním zadním a centrálním diferenciálem. Na zběsilý přeplňovaný dvoulitr zapomeňte.
To nemusí být nutně špatné, důležitý je výsledek a nikoli cesta, jakou jí bylo dosaženo, nicméně nelze zpochybnit fakt, že transformace, kterou Evo projde, může mnohým připadat hodně divoká a lze ji přirovnat asi k pocitům skalního příznivce BMW M, stojícím před supersportem i8. Také Evolution XI se podle nejčerstvějších zpráv (které potvrzují ty méně čerstvé) stane hybridem a to ve velmi hardcore smyslu toho slova.
Pohon auta totiž bude záviset primárně na síle dvou elektromotorů, živených z akumulátorů, umístěných pod zadními sedadly, jimž bude vypomáhat objemově skromný tříválec 1,1 l se slušným výkonem 100 kW, jenž však bude mít primárně na starosti výrobu elektřiny a asistovat bude pouze při nutnosti plné akcelerace. Evo XI bude disponovat logicky také funkcí plug-in, která umožní před jízdou dobít akumulátory z elektrické sítě.
Tato komplikovaná technika si vyžádá stavbu speciální platformy, což nedává z ekonomického hlediska příliš smysl, protože běžné Lancery by měly v příští generaci dostat z důvodu úspory nákladů šasi Renaultu Mégane, respektive Nissanu Almera. Zatím není známo, kdy bude Evolution XI představen a objevují se také pochybnosti, jestli ještě vůbec ponese kultovní označení Evo. Velmi pravděpodobné naopak je, že design bude inspirován studií XR-PHEV z letošního Tokia.