Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: Matně černé finále

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Historie Lanceru Evolution skonči desátou řadou, to už víme. Pro domácí půdu si tři diamanty připravily koncept s příznačným názvem Final.

Takřka třiadvacet let trvající sága skončí příští rok v červnu. Prý definitivně posledním modelem desáté evoluce soutěžní legendy je černočerný Final. Představí se na Tokyo Auto Salon a v tuto chvíli nese ještě doplňkové označení Concept. Jestli z něj bude limitka alespoň pro Zemi vycházejícího slunce, to ukážou až další týdny. Ale vzali bychom jed na to, že se díváme skutečně na prototyp poslední série. Kolik toho na produkční verzi zůstane, to zatím pochopitelně netušíme.

Sedan je vážně celý černý, většinu karoserie pokrývá matný lak, střechu a typické zadní mohutné křídlo naopak zase lesklá barva. A na přídi je ještě trocha chromu. Sluší mu to, Evo X se ani za sedm let produkce nestačilo okoukat. Pyšná loga HKS na bocích ale nasvědčují, že hlavní změny se ukrývají pod kapotou. Čtyřválcový zážehový dvoulitr DOHC se šestnácti ventily totiž dostal turbodmychadlo právě této značky a stejný emblém nesou i komponenty nastavitelného podvozku.

Motor se těší z úplně nového softwaru řídicí jednotky, přepracovaného chlazení, sání i výfuku. To znamená, že rozhodně nemá standardních 217 kW jako výchozí GSR, tedy 295 koní při 6500 otáčkách. Stádo se rozrostlo o dalších 185 hřebců, tedy správně na 353 kW. O jízdní zážitky nebude nouze i přes pouze pětistupňovou manuální převodovku, ta posílá newtonmetry pochopitelně na obě nápravy. Jejich porce nebyla zveřejněna, v základu jich má Evo X k dispozici 406 v nejvyšších 4000 min-1, v tomto případě čekejme určitě více. Kovaná kola Rays jsou devatenáctipalcová, pneumatiky Advan Neova nesou značku Yokohama.

Lancer Evo X Final Concept bude poprvé vystaven v japonské Čibě, tuningový Tokyo Auto Salon (neplést s klasickým podzimním autosalonem, tedy Motor Show!) je pro veřejnost otevřen od 9. do 11. ledna 2015. Škoda, že ho máme trochu z ruky...

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - praděda7
29. 12. 2014 21:52
Re: Evolution
Taktak. Já myslím, že poslední auto v mé stáji které bylo ještě auto, byla Honda Integra Type R - viz moje garáž... :'-(
Avatar - JDM
29. 12. 2014 19:52
Re: Evolution
přesně tak :yes: skončit v tom nejlepším , ale je to fakt škoda a lepší už to nebude ty nejlepší auta už vyrobený byli teď už se pomalu vyrábí počítače bez duše .
Avatar - Misfit
29. 12. 2014 17:04
Evolution
Myslím že tohohle modelu bude škoda. Ale zase jak se tu psalo dřív je lepší skončit s ním dřív než by z něj udělali nějaký hybrida nebo něco horšího...
29. 12. 2014 16:25
Re: Konec legendy,ale jak vidím,
I kdyby nevydělávali,tak jim posilovalo image značky,VW na Bugatti prodělává,ale koncernu dělá skvělou reklamu.
29. 12. 2014 15:43
Re: Konec legendy,ale jak vidím,
Když ona ta legenda končí už hodně dlouho. Mitsu nechápu, asi z toho neměli zisk.