reklama


Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

 
 

Mitsubishi na autosalonu v Paříži představí evropskou verzi elektromobilu i-MiEV. Zároveň se novinářům i veřejnosti ukáží další aplikace vlastního turbodieselu 1,8 DI-D MIVEC.

Hlavní novinkou Mitsubishi na pařížském autosalonu bude alespoň co do prestiže elektromobil i-MiEV ve své evropské verzi. Samotné vozidlo je po technické i designové stránce už dobře známo, první prototyp mikroauta Mitsubishi i v elektrické verzi Mitsubishi innovative Electric Vehicle představila automobilka už v roce 2006.

Až dosud ale měla veřejnost jen možnost se čas od času seznámit s jeho japonskou verzí, která zamířila k prvním zákazníkům letos v dubnu. Mimo domácí půdu se i-MiEV zatím neprodává, to se ale brzy změní. Právě v Paříži bude debutovat evropská verze s levostranným řízením. Výroba bude zahájena v říjnu a už v prosinci se spustí prodej ve 14 nejdůležitějších západoevropských zemích. Cena celého auta se bude pohybovat v rozmezí 33 až 35 tisíc Euro, vládní pobídky ale faktickou cenu pro zákazníka nezřídka stlačí pod 30 tisíc Euro (asi 750 tisíc Kč).

Dotace na nákup elektromobilů čeští zákazníci využívat nemohou, proto nepřekvapí, že Česká republika (a ani sousední Slovensko) nejsou na seznamu první skupiny zemí, kam i-MiEV zamíří.

Kromě levostranného řízení se evropské i-MiEV od toho japonského liší také jinými nárazníky, které vyhovují zdejším normám na ochranu chodců, má instalováno zadní světlo do mlhy, upravený středový panel a ve standardní výbavě rozšířené bezpečnostní prvky – boční a okenní airbagy a stabilizační systém ASC.

Turbodiesel DI-D MIVEC také pro další modely

Po novém crossoveru se turbodieselu DI-D MIVEC dočkají také další modely. Stejná specifikace 4N13, tedy agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 110 kW, zamíří pod kapotu hatchbacku Lancer Sportback. Zde (a později i v sedanu Lancer) zřejmě zcela nahradí motor 2,0 DI-D/103 kW z produkce VW.

Chystá se i nová verze 4N14 pro model Outlander 2,2 DI-D, který bude mít výkon 130 kW. Bližší informace k této variantě ale automobilka zatím tají.

Nová řada turbodieselů Mitsubishi používá unikátní konstrukční principy. Jako vůbec vznětový motor na světě určený pro osobní automobily je vybavený variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Díky technice MIVEC, známé již ze zážehových motorů Mitsubishi, se motor vyznačuje mimořádně nízkým kompresním poměrem – 14,9:1.

Takto nízký kompresní poměr (nejnižší mezi dieselovými motory v osobních autech) byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost. Omezení na 14,9:1 také pomohlo udržet pod kontrolou vnitřní síly a vysoké teploty uvnitř bloku motoru.

Díky technice MIVEC je možné i při nízkém kompresním poměru dosáhnout uspokojivého startování za studena a stabilního spalování. Předsunutí načasování zavření sacích ventilů zlepšuje efektivní kompresní poměr, zmenšení zdvihu na jednom sacím ventilu při nízkých otáčkách motoru zase vyvolá intenzivnější víření a s tím související regulaci teploty ve válci na konci komprese i proudění ve válci.

Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo Mitsubishi TF 035 s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Turbo od koncernového partnera Mitsubishi Heavy Industries má hliníkové kolo kompresoru s 8 namísto obvyklých 12 lopatek.

Kromě uvedených variant 1,8 DI-D (110 kW) a 2,2 DI-D (130 kW) existuje také slabší 1,8 DI-D (85 kW) a počítá se i s dvoulitrovým derivátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila třetí…

Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy? Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy?

Fantastická kniha Kmeny 90 představuje 25 subkultur,…

Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci

Do budoucna se budou moci autorské poplatky zvyšovat…

 
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky: Byla jsem spontánní

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky:…

Kateřina Kornová (49) vystřídala za svůj život mnoho povolání. Byla modelkou, tanečnicí, herečkou a hlavně také…

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny se pomlátil

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny…

V městské části Praha 4 – Kamýk v ulici Novodvorská došlo v pátek dopoledne k nehodě. Na stavbě se tam převrhl…

 

iSport.cz

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse, říká zlínský šéf

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse,…

Pro srbského pravého záložníka má Zdeněk Červenka (60) slabost, lepšího hráče aktuálně v ePojisteni.cz lize…

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do Mladé Boleslavi!

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do…

Ani Zlín, ani Teplice, ani pokračování ve Slavii. Útočník Lukáš Železník opustí klub z Edenu a zamíří do Mladé…

 

Reflex.cz

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka zachytila stolování v různorodých domácnostech

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka…

Jsou rodiny, které se spolu scházejí u jídla jen o víkendech. Někde spolu naopak večeří každý den a jinde se…

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli záchranáři šest živých lidí

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli…

Pod lavinou, která spadla ve středu na horský hotel ve střední Itálii, je šest živých lidí. Informovala o tom…

 
 
reklama