Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

 
 

Mitsubishi na autosalonu v Paříži představí evropskou verzi elektromobilu i-MiEV. Zároveň se novinářům i veřejnosti ukáží další aplikace vlastního turbodieselu 1,8 DI-D MIVEC.

Hlavní novinkou Mitsubishi na pařížském autosalonu bude alespoň co do prestiže elektromobil i-MiEV ve své evropské verzi. Samotné vozidlo je po technické i designové stránce už dobře známo, první prototyp mikroauta Mitsubishi i v elektrické verzi Mitsubishi innovative Electric Vehicle představila automobilka už v roce 2006.

Až dosud ale měla veřejnost jen možnost se čas od času seznámit s jeho japonskou verzí, která zamířila k prvním zákazníkům letos v dubnu. Mimo domácí půdu se i-MiEV zatím neprodává, to se ale brzy změní. Právě v Paříži bude debutovat evropská verze s levostranným řízením. Výroba bude zahájena v říjnu a už v prosinci se spustí prodej ve 14 nejdůležitějších západoevropských zemích. Cena celého auta se bude pohybovat v rozmezí 33 až 35 tisíc Euro, vládní pobídky ale faktickou cenu pro zákazníka nezřídka stlačí pod 30 tisíc Euro (asi 750 tisíc Kč).

Dotace na nákup elektromobilů čeští zákazníci využívat nemohou, proto nepřekvapí, že Česká republika (a ani sousední Slovensko) nejsou na seznamu první skupiny zemí, kam i-MiEV zamíří.

Kromě levostranného řízení se evropské i-MiEV od toho japonského liší také jinými nárazníky, které vyhovují zdejším normám na ochranu chodců, má instalováno zadní světlo do mlhy, upravený středový panel a ve standardní výbavě rozšířené bezpečnostní prvky – boční a okenní airbagy a stabilizační systém ASC.

Turbodiesel DI-D MIVEC také pro další modely

Po novém crossoveru se turbodieselu DI-D MIVEC dočkají také další modely. Stejná specifikace 4N13, tedy agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 110 kW, zamíří pod kapotu hatchbacku Lancer Sportback. Zde (a později i v sedanu Lancer) zřejmě zcela nahradí motor 2,0 DI-D/103 kW z produkce VW.

Chystá se i nová verze 4N14 pro model Outlander 2,2 DI-D, který bude mít výkon 130 kW. Bližší informace k této variantě ale automobilka zatím tají.

Nová řada turbodieselů Mitsubishi používá unikátní konstrukční principy. Jako vůbec vznětový motor na světě určený pro osobní automobily je vybavený variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Díky technice MIVEC, známé již ze zážehových motorů Mitsubishi, se motor vyznačuje mimořádně nízkým kompresním poměrem – 14,9:1.

Takto nízký kompresní poměr (nejnižší mezi dieselovými motory v osobních autech) byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost. Omezení na 14,9:1 také pomohlo udržet pod kontrolou vnitřní síly a vysoké teploty uvnitř bloku motoru.

Díky technice MIVEC je možné i při nízkém kompresním poměru dosáhnout uspokojivého startování za studena a stabilního spalování. Předsunutí načasování zavření sacích ventilů zlepšuje efektivní kompresní poměr, zmenšení zdvihu na jednom sacím ventilu při nízkých otáčkách motoru zase vyvolá intenzivnější víření a s tím související regulaci teploty ve válci na konci komprese i proudění ve válci.

Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo Mitsubishi TF 035 s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Turbo od koncernového partnera Mitsubishi Heavy Industries má hliníkové kolo kompresoru s 8 namísto obvyklých 12 lopatek.

Kromě uvedených variant 1,8 DI-D (110 kW) a 2,2 DI-D (130 kW) existuje také slabší 1,8 DI-D (85 kW) a počítá se i s dvoulitrovým derivátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí

Nejméně 80 členů rodin islamistických bojovníků, včetně…

Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik

Jakkoli se zdálo, že letošek bude pro euro katastrofou,…

Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek

Premiér Bohuslav Sobotka přijal rezignaci ministryně…

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal nejméně 26…

 
 













Blesk.cz

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Ups, tak tohle se moc nepovedlo. Zpěvačka Elis (22) neboli Eliška Mrázová si už nějakou dobu dává do těla, a…

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne přes 100 zážitků

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne…

Už počtvrté se pražské Rašínovo a Hořejší nábřeží promění v místo přívětivé dětem. V sobotu se tu totiž…

 

iSport.cz

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším kandidátem, tvrdí Berbr

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším…

Napětí před volbou nového šéfa českého fotbalu vzrůstá. Kandidát na předsedu FAČR Petr Fousek si stěžuje na…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických fotografiích

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických…

V roce 2011 se estonská fotografka Tatjana Lindová spřátelila s partou estonských kominíků a od té doby se…