Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

 
 

Mitsubishi na autosalonu v Paříži představí evropskou verzi elektromobilu i-MiEV. Zároveň se novinářům i veřejnosti ukáží další aplikace vlastního turbodieselu 1,8 DI-D MIVEC.

Hlavní novinkou Mitsubishi na pařížském autosalonu bude alespoň co do prestiže elektromobil i-MiEV ve své evropské verzi. Samotné vozidlo je po technické i designové stránce už dobře známo, první prototyp mikroauta Mitsubishi i v elektrické verzi Mitsubishi innovative Electric Vehicle představila automobilka už v roce 2006.

Až dosud ale měla veřejnost jen možnost se čas od času seznámit s jeho japonskou verzí, která zamířila k prvním zákazníkům letos v dubnu. Mimo domácí půdu se i-MiEV zatím neprodává, to se ale brzy změní. Právě v Paříži bude debutovat evropská verze s levostranným řízením. Výroba bude zahájena v říjnu a už v prosinci se spustí prodej ve 14 nejdůležitějších západoevropských zemích. Cena celého auta se bude pohybovat v rozmezí 33 až 35 tisíc Euro, vládní pobídky ale faktickou cenu pro zákazníka nezřídka stlačí pod 30 tisíc Euro (asi 750 tisíc Kč).

Dotace na nákup elektromobilů čeští zákazníci využívat nemohou, proto nepřekvapí, že Česká republika (a ani sousední Slovensko) nejsou na seznamu první skupiny zemí, kam i-MiEV zamíří.

Kromě levostranného řízení se evropské i-MiEV od toho japonského liší také jinými nárazníky, které vyhovují zdejším normám na ochranu chodců, má instalováno zadní světlo do mlhy, upravený středový panel a ve standardní výbavě rozšířené bezpečnostní prvky – boční a okenní airbagy a stabilizační systém ASC.

Turbodiesel DI-D MIVEC také pro další modely

Po novém crossoveru se turbodieselu DI-D MIVEC dočkají také další modely. Stejná specifikace 4N13, tedy agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 110 kW, zamíří pod kapotu hatchbacku Lancer Sportback. Zde (a později i v sedanu Lancer) zřejmě zcela nahradí motor 2,0 DI-D/103 kW z produkce VW.

Chystá se i nová verze 4N14 pro model Outlander 2,2 DI-D, který bude mít výkon 130 kW. Bližší informace k této variantě ale automobilka zatím tají.

Nová řada turbodieselů Mitsubishi používá unikátní konstrukční principy. Jako vůbec vznětový motor na světě určený pro osobní automobily je vybavený variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Díky technice MIVEC, známé již ze zážehových motorů Mitsubishi, se motor vyznačuje mimořádně nízkým kompresním poměrem – 14,9:1.

Takto nízký kompresní poměr (nejnižší mezi dieselovými motory v osobních autech) byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost. Omezení na 14,9:1 také pomohlo udržet pod kontrolou vnitřní síly a vysoké teploty uvnitř bloku motoru.

Díky technice MIVEC je možné i při nízkém kompresním poměru dosáhnout uspokojivého startování za studena a stabilního spalování. Předsunutí načasování zavření sacích ventilů zlepšuje efektivní kompresní poměr, zmenšení zdvihu na jednom sacím ventilu při nízkých otáčkách motoru zase vyvolá intenzivnější víření a s tím související regulaci teploty ve válci na konci komprese i proudění ve válci.

Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo Mitsubishi TF 035 s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Turbo od koncernového partnera Mitsubishi Heavy Industries má hliníkové kolo kompresoru s 8 namísto obvyklých 12 lopatek.

Kromě uvedených variant 1,8 DI-D (110 kW) a 2,2 DI-D (130 kW) existuje také slabší 1,8 DI-D (85 kW) a počítá se i s dvoulitrovým derivátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 












Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…