Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

 
 

Mitsubishi na autosalonu v Paříži představí evropskou verzi elektromobilu i-MiEV. Zároveň se novinářům i veřejnosti ukáží další aplikace vlastního turbodieselu 1,8 DI-D MIVEC.

Hlavní novinkou Mitsubishi na pařížském autosalonu bude alespoň co do prestiže elektromobil i-MiEV ve své evropské verzi. Samotné vozidlo je po technické i designové stránce už dobře známo, první prototyp mikroauta Mitsubishi i v elektrické verzi Mitsubishi innovative Electric Vehicle představila automobilka už v roce 2006.

Až dosud ale měla veřejnost jen možnost se čas od času seznámit s jeho japonskou verzí, která zamířila k prvním zákazníkům letos v dubnu. Mimo domácí půdu se i-MiEV zatím neprodává, to se ale brzy změní. Právě v Paříži bude debutovat evropská verze s levostranným řízením. Výroba bude zahájena v říjnu a už v prosinci se spustí prodej ve 14 nejdůležitějších západoevropských zemích. Cena celého auta se bude pohybovat v rozmezí 33 až 35 tisíc Euro, vládní pobídky ale faktickou cenu pro zákazníka nezřídka stlačí pod 30 tisíc Euro (asi 750 tisíc Kč).

Dotace na nákup elektromobilů čeští zákazníci využívat nemohou, proto nepřekvapí, že Česká republika (a ani sousední Slovensko) nejsou na seznamu první skupiny zemí, kam i-MiEV zamíří.

Kromě levostranného řízení se evropské i-MiEV od toho japonského liší také jinými nárazníky, které vyhovují zdejším normám na ochranu chodců, má instalováno zadní světlo do mlhy, upravený středový panel a ve standardní výbavě rozšířené bezpečnostní prvky – boční a okenní airbagy a stabilizační systém ASC.

Turbodiesel DI-D MIVEC také pro další modely

Po novém crossoveru se turbodieselu DI-D MIVEC dočkají také další modely. Stejná specifikace 4N13, tedy agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 110 kW, zamíří pod kapotu hatchbacku Lancer Sportback. Zde (a později i v sedanu Lancer) zřejmě zcela nahradí motor 2,0 DI-D/103 kW z produkce VW.

Chystá se i nová verze 4N14 pro model Outlander 2,2 DI-D, který bude mít výkon 130 kW. Bližší informace k této variantě ale automobilka zatím tají.

Nová řada turbodieselů Mitsubishi používá unikátní konstrukční principy. Jako vůbec vznětový motor na světě určený pro osobní automobily je vybavený variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Díky technice MIVEC, známé již ze zážehových motorů Mitsubishi, se motor vyznačuje mimořádně nízkým kompresním poměrem – 14,9:1.

Takto nízký kompresní poměr (nejnižší mezi dieselovými motory v osobních autech) byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost. Omezení na 14,9:1 také pomohlo udržet pod kontrolou vnitřní síly a vysoké teploty uvnitř bloku motoru.

Díky technice MIVEC je možné i při nízkém kompresním poměru dosáhnout uspokojivého startování za studena a stabilního spalování. Předsunutí načasování zavření sacích ventilů zlepšuje efektivní kompresní poměr, zmenšení zdvihu na jednom sacím ventilu při nízkých otáčkách motoru zase vyvolá intenzivnější víření a s tím související regulaci teploty ve válci na konci komprese i proudění ve válci.

Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo Mitsubishi TF 035 s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Turbo od koncernového partnera Mitsubishi Heavy Industries má hliníkové kolo kompresoru s 8 namísto obvyklých 12 lopatek.

Kromě uvedených variant 1,8 DI-D (110 kW) a 2,2 DI-D (130 kW) existuje také slabší 1,8 DI-D (85 kW) a počítá se i s dvoulitrovým derivátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech

Česká pobočka Google spustila nový portál Startup with…

Soud zamítl Bakalovu stížnost ve vleklém sporu o sídlo Havlovy knihovny Soud zamítl Bakalovu stížnost ve vleklém sporu o sídlo Havlovy knihovny

Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost podnikatele Zdeňka…

Komentář Martina Čabana: Jak potichu přepsat ústavu Komentář Martina Čabana: Jak potichu přepsat ústavu

Miroslav Poche bude dnes navržen na funkci ministra…

 
 












Blesk.cz

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

Šarlatánství zabíjí, pustili se pacienti do Aktipu. Herečce radili rozvod

Šarlatánství zabíjí, pustili se pacienti do Aktipu.…

Měsíc uběhl od doby, kdy českou odbornou i laickou veřejnost zdvihl ze židlí dokument Infiltrace: Obchod se…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Maskot Bohemians jako skutečné zvíře. Klokana vyhnalo z hřiště až auto

Maskot Bohemians jako skutečné zvíře. Klokana…

Klokan je maskotem fotbalistů Bohemians, jenže jaké to je, pokud se skákavé zvíře dostane přímo na hřiště? Zápas…

 

Reflex.cz

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa NATO, tvrdí španělský deník

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa…

Bývalý šéf diplomacie Evropské unie a někdejší generální tajemník NATO Javier Solana nedostal nedávno povolení…