Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

Mitsubishi v Paříži: i-MiEV pro Evropu, Lancer s novým turbodieselem

 
 

Mitsubishi na autosalonu v Paříži představí evropskou verzi elektromobilu i-MiEV. Zároveň se novinářům i veřejnosti ukáží další aplikace vlastního turbodieselu 1,8 DI-D MIVEC.

Hlavní novinkou Mitsubishi na pařížském autosalonu bude alespoň co do prestiže elektromobil i-MiEV ve své evropské verzi. Samotné vozidlo je po technické i designové stránce už dobře známo, první prototyp mikroauta Mitsubishi i v elektrické verzi Mitsubishi innovative Electric Vehicle představila automobilka už v roce 2006.

Až dosud ale měla veřejnost jen možnost se čas od času seznámit s jeho japonskou verzí, která zamířila k prvním zákazníkům letos v dubnu. Mimo domácí půdu se i-MiEV zatím neprodává, to se ale brzy změní. Právě v Paříži bude debutovat evropská verze s levostranným řízením. Výroba bude zahájena v říjnu a už v prosinci se spustí prodej ve 14 nejdůležitějších západoevropských zemích. Cena celého auta se bude pohybovat v rozmezí 33 až 35 tisíc Euro, vládní pobídky ale faktickou cenu pro zákazníka nezřídka stlačí pod 30 tisíc Euro (asi 750 tisíc Kč).

Dotace na nákup elektromobilů čeští zákazníci využívat nemohou, proto nepřekvapí, že Česká republika (a ani sousední Slovensko) nejsou na seznamu první skupiny zemí, kam i-MiEV zamíří.

Kromě levostranného řízení se evropské i-MiEV od toho japonského liší také jinými nárazníky, které vyhovují zdejším normám na ochranu chodců, má instalováno zadní světlo do mlhy, upravený středový panel a ve standardní výbavě rozšířené bezpečnostní prvky – boční a okenní airbagy a stabilizační systém ASC.

Turbodiesel DI-D MIVEC také pro další modely

Po novém crossoveru se turbodieselu DI-D MIVEC dočkají také další modely. Stejná specifikace 4N13, tedy agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 110 kW, zamíří pod kapotu hatchbacku Lancer Sportback. Zde (a později i v sedanu Lancer) zřejmě zcela nahradí motor 2,0 DI-D/103 kW z produkce VW.

Chystá se i nová verze 4N14 pro model Outlander 2,2 DI-D, který bude mít výkon 130 kW. Bližší informace k této variantě ale automobilka zatím tají.

Nová řada turbodieselů Mitsubishi používá unikátní konstrukční principy. Jako vůbec vznětový motor na světě určený pro osobní automobily je vybavený variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Díky technice MIVEC, známé již ze zážehových motorů Mitsubishi, se motor vyznačuje mimořádně nízkým kompresním poměrem – 14,9:1.

Takto nízký kompresní poměr (nejnižší mezi dieselovými motory v osobních autech) byl jedním z cílů konstruktérů. Důvodem byla snaha o co nejkultivovanější chod, nízkou úroveň hluku a vyšší spolehlivost. Omezení na 14,9:1 také pomohlo udržet pod kontrolou vnitřní síly a vysoké teploty uvnitř bloku motoru.

Díky technice MIVEC je možné i při nízkém kompresním poměru dosáhnout uspokojivého startování za studena a stabilního spalování. Předsunutí načasování zavření sacích ventilů zlepšuje efektivní kompresní poměr, zmenšení zdvihu na jednom sacím ventilu při nízkých otáčkách motoru zase vyvolá intenzivnější víření a s tím související regulaci teploty ve válci na konci komprese i proudění ve válci.

Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo Mitsubishi TF 035 s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Turbo od koncernového partnera Mitsubishi Heavy Industries má hliníkové kolo kompresoru s 8 namísto obvyklých 12 lopatek.

Kromě uvedených variant 1,8 DI-D (110 kW) a 2,2 DI-D (130 kW) existuje také slabší 1,8 DI-D (85 kW) a počítá se i s dvoulitrovým derivátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
 













Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…