Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut
Mitsubishi pod vedením nového majitele, aliance Renault-Nissan řeší, jakým směrem se vydá v blízké budoucnosti. V posledních letech se značka zaměřovala hlavně na SUV a crossovery, slavné jméno Eclipse dokonce využila pro své nové SUV kupé (Eclipse Cross) a naznačila, že kompaktní Lancer se promění v crossover. Přesto však na konvenční auta nezapomíná.
„Já vím, že všichni píšou o růstu a důležitosti SUV. Ano, drží 35 až 37 % celkového trhu a stále rostou. Ale to nemění nic na tom, že se tu stále bude prodávat 40 až 50 milionů konvenčních aut,“ říká korporátní viceprezident Mitsubishi pro produktovou strategii Vincent Cobee.
A to je stále velká porce trhu, které se Mitsubishi nechce vyhnout. Konvenční auta jsou navíc pro Cobeeho důležitá i z hlediska flotilových emisních norem nebo přilákání nových zákazníků ke značce. Nové klienty přivedou hlavně menší a levnější vozy.
„Proto zkoumáme možnosti osobních aut. Uvažujeme, jaké druhy segmentů nabídneme, kde dané vozy nabídneme. Zároveň však uznáváme klesající tendenci této kategorie, nikoliv však její zánik,“ dodává Cobee.
Provozní ředitel Mitsubishi Trevor Mann dokonce přiznal, že součástí budoucích plánů je nástupce dnešního malého hatchbacku Space Star, který se sice u nás prodává teprve od letoška, jinde ve světě je ale nabízen v současné generaci už od roku 2012.
Bližší informace o novém hatchbacku Mann nepotvrdil, naznačil ale logické využití koncernových zásob techniky, konkrétně platformy CMF-B, kterou mají využít nové generace aliančních malých aut, jako je Renault Clio, Renault Captur nebo Nissan Juke.
Podobně to může dopadnout také s Lancerem, který by měl zase využít architekturu CMF-C, určenou pro kompaktní vozy. Jelikož ji využívá i Renault Kadjar, nebránilo by Lanceru nic v přeměně v crossover, jak se plánuje.
Automobilka ale nyní eviduje svůj produktový plán pro následující léta, a tak je možné, že se změna Lanceru z konvenčního kompaktu v crossoveru ještě přehodnotí. Tak se nechme překvapit, jakou cestou ještě Mitsubishi půjde. Jisté je však to, že výhradně na SUV a crossovery se její nabídka neomezí. Vždyť Mitsubishi dokonce chystá dodávku, na bázi Renaultu Trafic, kterou bude prodávat v Austrálii a na Novém Zélandu.