Test Auto.cz

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT – Skromný kliďas

5.11. 2018
Verdikt
 

V rodném listě má Mitsubishi Space Star dřívější datum, na české silnice se ale dostává až teď. Dokáže zaujmout?

Japonská značka Mitsubishi se v posledních letech zaměřuje prakticky výhradně na kategorii SUV. Dnes se ale výjimečně podíváme na auto zcela tradiční koncepce, které nabídku v nedávné době rozšířilo. Nejde ale o novinku v pravém slova smyslu. Jeho původ sahá až do roku 2012, kdy se pod jménem Mirage začal prodávat na některých světových trzích. V Evropě automobilka sáhla po označení Space Star, které je dobře zavedené z minulosti. Mnohem důležitější je ale fakt, že před dvěma lety se model Space Star dočkal modernizace a až v této podobě se nyní dostává na tuzemské silnice.

V důsledku jde o auto, které už se vyrábí nějakých šest let, což už je často signálem ke generační obměně. Vysvětluje to mnohé. Třeba design. Nerad bych se pouštěl na tenký led subjektivního hodnocení tvarů auta, ony jednoduché prolisy jsou ale jedním z výmluvných signálů prozrazujících dřívější dobu vzniku. Celkově design neurazí, je jednoduchý a do jisté míry i líbivý. Dnes už ale automobilky dokážou i v této kategorii nabídnout o dost zajímavější křivky - Kia Picanto nebo Suzuki Swift jsou toho jasným důkazem.

TEST 2003: Mitsubishi Space Star 1.6 Family - Hvězdná pěchota

Svými rozměry je Space Star obtížně zařaditelný, pohybuje se přesně na pomezí městských mini a malých aut. Má celkovou délku 3795 milimetrů, je tedy zhruba o dvacet centimetrů delší než citigo, na fabii mu zase dvacet centimetrů schází. Ukazuje se to ale jako poměrně dobrý kompromis mezi prostorností a celkovými rozměry, které jsou příjemně kompaktní.

Zavazadelník ve výbavě Invite standardně poskytuje úložný prostor jen podprůměrných 175 litrů. Pod podlahou se totiž ukrývá 11 centimetrů hluboká schránka s přihrádkami pro řadu drobností. Lze ji ale bez problémů vyjmout, pak se kapacita zvýší, ovšem na pořád nepříliš oslnivých 235 litrů.

Interiér nenadchne

Rozvržení palubní desky má k aktuálním trendům daleko, což platí i pro zpracování a použité materiály. Od plechového zvuku bouchnutí dveří přes výhradně tvrdé plasty až po detaily jako jsou odhalené šrouby ukotvení sedadel, tím vším dává Space Star najevo svůj dřívější, ale taky na co nejnižší cenu zaměřený původ. Interiérem má blíže k rumunské Dacii než k propracovaným evropským modelům.

Pokud si nepotrpíte na výdobytky moderní doby plné dotykových displejů a spousty funkcí, najdete v mitsubishi zalíbení. Na užívání je jednoduchý, z asistenčních či bezpečnostních systémů toho příliš nenabídne, takže řidiče ničím nerozptyluje. Jednoduchý palubní počítač s monochromatickým displejem zobrazuje jen ty nejdůležitější údaje, takže tady chybí například i ukazatel aktuální spotřeby.

obrázek [600 x 376]  

To do jisté míry suplují alespoň diody v pravé části budíků, které zhasínají úměrně tomu, jak šlapete na plynový pedál. Přepínání obrazovek palubního počítače prostřednictvím tlačítka, které mačkáte skrze volant, už ale opravdu patří minulosti. Příliš chytře není vymyšlený ani ovladač na seřízení zrcátek, který je schovaný vedle volantu, mimo zorné pole.

Space Star se výdobytků moderní doby úplně nevzdává, dotykový displej s navigací může mít totiž také. Má úhlopříčku 6,5 palce a bez stokoruny stojí třicet tisíc. To je srovnatelné i s velkými navigačními systémy prémiových značek, do jejich kvalit má ale hodně daleko. Grafika není pěkná a rozlišení displeje mizerné, alespoň že ovládání je velmi jednoduché. Ve výsledku je jednou z jeho mála silných stránek podpora systému Android Auto a Apple Car Play, díky nimž můžete na displeji zobrazit kvalitnější aplikace včetně online navigace.

Překvapivě prostorný

Také nabídkou místa uvnitř se mitsubishi řadí na pomezí tříd, blíž má ale spíš k fabii než k citigu. Slušný prostor nabídne i pro pasažéry na zadních sedadlech, pokud budou dva a nebudou příliš vysocí. Sedák je totiž ukotvený vysoko, na druhou stranu díky tomu poskytuje slušnou podporu stehen, což má pozitivní vliv na vnímané pohodlí. Tři pasažéři se vedle sebe na plochou lavici vměstnají jen s velkými obtížemi, byť se mitsubishi v rámci své kategorie řadí mezi širší vozy.

Ani na předních sedadlech si na nedostatek prostoru nebudete stěžovat. Vysoko ukotvená sedadla zlepšují výhled z vozu a jsou pohodlná, postrádají však výraznější boční oporu. Pozice za volantem se hledá snadno navzdory tomu, že volant lze seřídit jen výškově.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT

Cena v základní výbavě: 299 850 Kč Cena v testované výbavě: 371 737 Kč

Základní výbava:Denní LED svícení, kliky dveří a nárazníky v barvě vozu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, rádio s CD a MP3, USB a čtyřmi reproduktory, sada na opravu pneumatik.

Výbava testovaného vozu:Zadní parkovací senzory (+ 7.033 Kč), přední mlhová světla (+ 4.884 Kč), vestavěná navigace s 6,5” displejem (+ 29.900 Kč), 15” litá kola (+ 16.980 Kč), lak modrá Mica Cerulean (+ 13.000 Kč).

Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let

Téměř celé východní pobřeží USA zasáhla ve čtvrtek první…

Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1193
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 59 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 106 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 4.8 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 235 / 912
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 944 / 501
Rozměr pneu:175/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3795
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1430
f) rozchod vzadu (mm): 1415
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 






 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…