Test Auto.cz

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT – Skromný kliďas

5.11. 2018
Verdikt
 

V rodném listě má Mitsubishi Space Star dřívější datum, na české silnice se ale dostává až teď. Dokáže zaujmout?

Japonská značka Mitsubishi se v posledních letech zaměřuje prakticky výhradně na kategorii SUV. Dnes se ale výjimečně podíváme na auto zcela tradiční koncepce, které nabídku v nedávné době rozšířilo. Nejde ale o novinku v pravém slova smyslu. Jeho původ sahá až do roku 2012, kdy se pod jménem Mirage začal prodávat na některých světových trzích. V Evropě automobilka sáhla po označení Space Star, které je dobře zavedené z minulosti. Mnohem důležitější je ale fakt, že před dvěma lety se model Space Star dočkal modernizace a až v této podobě se nyní dostává na tuzemské silnice.

V důsledku jde o auto, které už se vyrábí nějakých šest let, což už je často signálem ke generační obměně. Vysvětluje to mnohé. Třeba design. Nerad bych se pouštěl na tenký led subjektivního hodnocení tvarů auta, ony jednoduché prolisy jsou ale jedním z výmluvných signálů prozrazujících dřívější dobu vzniku. Celkově design neurazí, je jednoduchý a do jisté míry i líbivý. Dnes už ale automobilky dokážou i v této kategorii nabídnout o dost zajímavější křivky - Kia Picanto nebo Suzuki Swift jsou toho jasným důkazem.

TEST 2003: Mitsubishi Space Star 1.6 Family - Hvězdná pěchota

Svými rozměry je Space Star obtížně zařaditelný, pohybuje se přesně na pomezí městských mini a malých aut. Má celkovou délku 3795 milimetrů, je tedy zhruba o dvacet centimetrů delší než citigo, na fabii mu zase dvacet centimetrů schází. Ukazuje se to ale jako poměrně dobrý kompromis mezi prostorností a celkovými rozměry, které jsou příjemně kompaktní.

Zavazadelník ve výbavě Invite standardně poskytuje úložný prostor jen podprůměrných 175 litrů. Pod podlahou se totiž ukrývá 11 centimetrů hluboká schránka s přihrádkami pro řadu drobností. Lze ji ale bez problémů vyjmout, pak se kapacita zvýší, ovšem na pořád nepříliš oslnivých 235 litrů.

Interiér nenadchne

Rozvržení palubní desky má k aktuálním trendům daleko, což platí i pro zpracování a použité materiály. Od plechového zvuku bouchnutí dveří přes výhradně tvrdé plasty až po detaily jako jsou odhalené šrouby ukotvení sedadel, tím vším dává Space Star najevo svůj dřívější, ale taky na co nejnižší cenu zaměřený původ. Interiérem má blíže k rumunské Dacii než k propracovaným evropským modelům.

Pokud si nepotrpíte na výdobytky moderní doby plné dotykových displejů a spousty funkcí, najdete v mitsubishi zalíbení. Na užívání je jednoduchý, z asistenčních či bezpečnostních systémů toho příliš nenabídne, takže řidiče ničím nerozptyluje. Jednoduchý palubní počítač s monochromatickým displejem zobrazuje jen ty nejdůležitější údaje, takže tady chybí například i ukazatel aktuální spotřeby.

obrázek [600 x 376]  

To do jisté míry suplují alespoň diody v pravé části budíků, které zhasínají úměrně tomu, jak šlapete na plynový pedál. Přepínání obrazovek palubního počítače prostřednictvím tlačítka, které mačkáte skrze volant, už ale opravdu patří minulosti. Příliš chytře není vymyšlený ani ovladač na seřízení zrcátek, který je schovaný vedle volantu, mimo zorné pole.

Space Star se výdobytků moderní doby úplně nevzdává, dotykový displej s navigací může mít totiž také. Má úhlopříčku 6,5 palce a bez stokoruny stojí třicet tisíc. To je srovnatelné i s velkými navigačními systémy prémiových značek, do jejich kvalit má ale hodně daleko. Grafika není pěkná a rozlišení displeje mizerné, alespoň že ovládání je velmi jednoduché. Ve výsledku je jednou z jeho mála silných stránek podpora systému Android Auto a Apple Car Play, díky nimž můžete na displeji zobrazit kvalitnější aplikace včetně online navigace.

Překvapivě prostorný

Také nabídkou místa uvnitř se mitsubishi řadí na pomezí tříd, blíž má ale spíš k fabii než k citigu. Slušný prostor nabídne i pro pasažéry na zadních sedadlech, pokud budou dva a nebudou příliš vysocí. Sedák je totiž ukotvený vysoko, na druhou stranu díky tomu poskytuje slušnou podporu stehen, což má pozitivní vliv na vnímané pohodlí. Tři pasažéři se vedle sebe na plochou lavici vměstnají jen s velkými obtížemi, byť se mitsubishi v rámci své kategorie řadí mezi širší vozy.

Ani na předních sedadlech si na nedostatek prostoru nebudete stěžovat. Vysoko ukotvená sedadla zlepšují výhled z vozu a jsou pohodlná, postrádají však výraznější boční oporu. Pozice za volantem se hledá snadno navzdory tomu, že volant lze seřídit jen výškově.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT

Cena v základní výbavě: 299 850 Kč Cena v testované výbavě: 371 737 Kč

Základní výbava:Denní LED svícení, kliky dveří a nárazníky v barvě vozu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, rádio s CD a MP3, USB a čtyřmi reproduktory, sada na opravu pneumatik.

Výbava testovaného vozu:Zadní parkovací senzory (+ 7.033 Kč), přední mlhová světla (+ 4.884 Kč), vestavěná navigace s 6,5” displejem (+ 29.900 Kč), 15” litá kola (+ 16.980 Kč), lak modrá Mica Cerulean (+ 13.000 Kč).

U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda

Poradce Andreje Babiše a bývalý šéf KDU-ČSL Cyril Svoboda…

Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021 Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021

Vláda znovu odloží nejméně o rok snížení daní a odvodů.…

Ryanair osekává výhled svého zisku, stěžuje si na příliš levné letenky Ryanair osekává výhled svého zisku, stěžuje si na příliš levné letenky

Letecká společnost Ryanair snížila očekávaný odhad zisku…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1193
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 59 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 106 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 4.8 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 235 / 912
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 944 / 501
Rozměr pneu:175/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3795
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1430
f) rozchod vzadu (mm): 1415
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Svůj nový sedan Altima s pohonem všech kol propaguje…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 






 
Dakar 2019: Macík nemusel vajíčka, měl sny o čertech a kluky nechává spát

Dakar 2019: Macík nemusel vajíčka, měl sny o čertech a kluky nechává spát

Včera

Posádka Big Shock Racing Teamu ve složení Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka dokázala s Liazem 111.154 dokončit 41. ročník Rallye Dakar.




Blesk.cz

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl studentům o Česku, vřele ho vítali

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl…

Nadšení neskrýval premiér Andrej Babiš (ANO) na indické univerzitě. Od studentů v Puné se mu v sobotu dostalo…

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

 

iSport.cz

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou, že mi urvou košík

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou,…

Dobrých zpráv kolem pardubického hokeje moc nenajdete. On by jí ale být mohl. Ten drzoun s košíkem, který…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…