Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D – O dvě deci!

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D – O dvě deci!

 
 

Kdyby se mezi automobilkami pořádala soutěž o nejlepší spolupráci konkurentů, Outlander by čněl na špici neohrožen.

Několikanásobné přesuny výroby mezi Evropou a Japonskem sice vypadají divoce, ale běžného zákazníka stejně čerta starého zajímá, kolik trajektů jeho miláčka vezlo do showroomu v Horní Dolní. Podstatný je výsledek – a na páření nejlepších druhů je Mitsubishi expert.

Příběh o evropském turbodieselu a japonských zkušenostech s SUV podvozky jsme už zmiňovali při testech Peugeotu 4007, Citroenu C-Crosser a konečně i Outlanderu s dvoulitrovým TDI od Volkswagenu. Dnes testovaná kombinace Mitsubishi Outlander s motorem 2.2 DI-D přišla na trh nejpozději…a proto se může smát.

Vrcholná výbava Instyle sice na cenovce straší sedmimístným číslem, v kontextu konkurence jde ale o srovnatelnou hodnotu. Z prvků luxusní výbavy zaujme především čalounění světlou kůží, která na pohled i dotek snese velmi přísná měřítka. Tříramenný volant a hliníkové doplňky jsou příjemné spíše pro oko, z praktických doplňků jmenujme například automatickou klimatizaci, xenonové světlomety a rozměrné posuvné střešní okno. Oproti dříve testovanému modelu jsme zaznamenali kvalitnější plasty v horní části palubní desky, stále také chválíme multifunkční displej audiosoustavy.

Téměř absolutorium zasluhují sedadla v první řadě. Optimální tvar a tuhost spolu s poměrně nízkým posazem dávají posádce pocit řízení blízký většímu kombi, naopak sedadla ve druhé řadě jsou znatelně výše a posádka tak není „utopena“ a má dostatečný výhled, nemluvě o místu pro kolena. Dvojice sedadel ve třetí řadě je standardně ukryta pod podlahou a jejich vylovení a složení vyžaduje i s návodem trpělivost a dostatek světla – i tak jde ale jen o vyloženě dětská sedadla. Vůz jsme si s nadsázkou překřtili na devítimístný: Spodní víko pátých dveří totiž funguje jako lavice s nosností 200 kg a z vlastní zkušenosti potvrzujeme, že jde o vyloženě piknikové místo pro dva. Výborné je také velké množství odkládacích schránek.

obrázek [555 x 277]
 

Nejpodstatnější změnou je ovšem motor, který disponuje výkonem 115 kW při 4000 otáčkách za minutu, točivý moment 380 N.m je dosažitelný už při 2000 min-1.Se spíše silovou charakteristikou koncernového dvoulitru se kultivovanost francouzského agregátu téměř nedá srovnat. Sympatický zátah přijde už v nízkých otáčkách a elán neuvadá až do čtyřtisícové hranice. Proti dvoulitru dosahuje 2,2 DI-D také vyšší maximální rychlosti 200 km/h (dvoulitr 187 km/h) a o téměř jednu sekundu je rychlejší ve sprintu z místa na 100 km/h (9,9 s). Už při 1250 otáčkách je k dispozici výkon 250 N.m, zatímco při 1500 otáčkách dosahuje tato hodnota 300 N.m, tedy 80 procent maximálního točivého momentu. Červené pole je ještě na turbodiesel skvěle daleko, ale od 4 do 5 tisíc otáček se neděje nic tak zajímavého, aby to zabránilo řazení výš. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic a s rezervou splňuje požadavky aktuální normy EURO4.

obrázek [555 x 270]
 

Celé pohonné ústrojí neobtěžuje posádku žádným výrazným hlukem, a ve spojení s dostatečně přesným řízením a krátkými drahami řazení je dojem lehkosti a pružnosti skoro dokonalý. Volantu chybí vertikální nastavení a jeho věnci tloušťka. Také zpětná vazba řízení není optimální – chválíme ale dobře rozmístěná tlačítka dálkového ovládání audia a tempomat. Na silnici se 1,7 tuny těžký vůz nicméně chová dlouho neutrálně, podvozek s příčnými rameny a vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu odvádí dobrou práci a počínající nedotáčivý smyk přichází až při vyloženě nesmyslné nájezdové rychlosti.

Ovladač volby pohonu na středovém tunelu asi přijde ke slovu zřídkakdy – drtivou většinu výkonů odvede auto na kvalitních cestách a v terénních výletech jej bude omezovat světlá výška pouhých 176 mm. Což je škoda, protože verze se zážehovou motorizací 2,4 disponuje světlostí 210 mm a nájezdové úhly i trakční schopnosti pohonu 4x4 dovolují mnohé.

obrázek [555 x 295]
 

Po 750 kilometrech s 40% podílem jízd po městě jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,9 l/100 km, což je o 0,2 litru více než s dříve testovaným dvoulitrem. Cenový rozdíl 40 tisíc Kč oproti dvoulitrovému turbodieselu je vzhledem ke skokově zvýšené kultivovanosti motoru a skoku v dynamice vozu podle našeho názoru odpovídající.

Plusy:

  • Kvality motoru
  • Cena a výbava
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Kapacita a praktičnost zavazadelníku

Minusy

  • Pouze výškově stavitelný volant
  • Světlá výška – vzhledem ke schopnostem pohonu
  • Pevně stanovené úrovně výbav
První cena vozu799.900,- (2.0 DI-D 103 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací969.900,- (2.2 DI-D 115 kW Intense Plus)
Základní cena testovaného vozu1.009.900,- (2.2 DI-D 115 kW Instyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.031.863,- (2.2 DI-D 115 kW Instyle)
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D

Cena v základní výbavě: 100 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 031 863 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, stabilizační systém, samočinná klimatizace, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka s funkcí sklopení, litá 18“ kola, palubní počítač, autorádio s přehrávačem CD, MP3 a měničem na šest disků, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, xenonové světlomety, samočinná klimatizace, úchyty dětských sedaček Isofix, Bluetooth hands-free sada s hlasovým ovládáním, dvě sedadla ve třetí řadě, kožený multifunkční volant, kožená sedadla, přední vyhřívaná, posuvná zadní sedadla s funkcí elektrického sklápění, tempomat, podélný střešní nosič, elektricky ovládané střešní okno.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,- Kč), koberce (3.686,- Kč), lišta zadního nárazníku (+4.277,- Kč)

Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 690
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4640
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,96
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Video: Krasobruslení se dvěma SUV Video: Krasobruslení se dvěma SUV

Krasobruslařský pár si zahrála dvě sesterská SUV –…

Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu

Mitsubishi Outlander s novým turbodieselem 2,2 DI-D…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do kádě s vodou, říká aktivista

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do…

„Ono se mluví hlavně o židech a o Osvětimi. Ale že tady byl na území Československa tábor pro Romy, který vedli…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a na turnaji…

 

Reflex.cz

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku generála Sikorského. Zemřel polský hrdina Kazimierz Piechowski

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku…

Narodil se v roce 1919 v polském městě Rajkowy. Tehdy ještě nikdo z tohoto malého polského městečka netušil, že…