Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D – O dvě deci!

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D – O dvě deci!

 
 

Kdyby se mezi automobilkami pořádala soutěž o nejlepší spolupráci konkurentů, Outlander by čněl na špici neohrožen.

Několikanásobné přesuny výroby mezi Evropou a Japonskem sice vypadají divoce, ale běžného zákazníka stejně čerta starého zajímá, kolik trajektů jeho miláčka vezlo do showroomu v Horní Dolní. Podstatný je výsledek – a na páření nejlepších druhů je Mitsubishi expert.

Příběh o evropském turbodieselu a japonských zkušenostech s SUV podvozky jsme už zmiňovali při testech Peugeotu 4007, Citroenu C-Crosser a konečně i Outlanderu s dvoulitrovým TDI od Volkswagenu. Dnes testovaná kombinace Mitsubishi Outlander s motorem 2.2 DI-D přišla na trh nejpozději…a proto se může smát.

Vrcholná výbava Instyle sice na cenovce straší sedmimístným číslem, v kontextu konkurence jde ale o srovnatelnou hodnotu. Z prvků luxusní výbavy zaujme především čalounění světlou kůží, která na pohled i dotek snese velmi přísná měřítka. Tříramenný volant a hliníkové doplňky jsou příjemné spíše pro oko, z praktických doplňků jmenujme například automatickou klimatizaci, xenonové světlomety a rozměrné posuvné střešní okno. Oproti dříve testovanému modelu jsme zaznamenali kvalitnější plasty v horní části palubní desky, stále také chválíme multifunkční displej audiosoustavy.

Téměř absolutorium zasluhují sedadla v první řadě. Optimální tvar a tuhost spolu s poměrně nízkým posazem dávají posádce pocit řízení blízký většímu kombi, naopak sedadla ve druhé řadě jsou znatelně výše a posádka tak není „utopena“ a má dostatečný výhled, nemluvě o místu pro kolena. Dvojice sedadel ve třetí řadě je standardně ukryta pod podlahou a jejich vylovení a složení vyžaduje i s návodem trpělivost a dostatek světla – i tak jde ale jen o vyloženě dětská sedadla. Vůz jsme si s nadsázkou překřtili na devítimístný: Spodní víko pátých dveří totiž funguje jako lavice s nosností 200 kg a z vlastní zkušenosti potvrzujeme, že jde o vyloženě piknikové místo pro dva. Výborné je také velké množství odkládacích schránek.

obrázek [555 x 277]
 

Nejpodstatnější změnou je ovšem motor, který disponuje výkonem 115 kW při 4000 otáčkách za minutu, točivý moment 380 N.m je dosažitelný už při 2000 min-1.Se spíše silovou charakteristikou koncernového dvoulitru se kultivovanost francouzského agregátu téměř nedá srovnat. Sympatický zátah přijde už v nízkých otáčkách a elán neuvadá až do čtyřtisícové hranice. Proti dvoulitru dosahuje 2,2 DI-D také vyšší maximální rychlosti 200 km/h (dvoulitr 187 km/h) a o téměř jednu sekundu je rychlejší ve sprintu z místa na 100 km/h (9,9 s). Už při 1250 otáčkách je k dispozici výkon 250 N.m, zatímco při 1500 otáčkách dosahuje tato hodnota 300 N.m, tedy 80 procent maximálního točivého momentu. Červené pole je ještě na turbodiesel skvěle daleko, ale od 4 do 5 tisíc otáček se neděje nic tak zajímavého, aby to zabránilo řazení výš. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic a s rezervou splňuje požadavky aktuální normy EURO4.

obrázek [555 x 270]
 

Celé pohonné ústrojí neobtěžuje posádku žádným výrazným hlukem, a ve spojení s dostatečně přesným řízením a krátkými drahami řazení je dojem lehkosti a pružnosti skoro dokonalý. Volantu chybí vertikální nastavení a jeho věnci tloušťka. Také zpětná vazba řízení není optimální – chválíme ale dobře rozmístěná tlačítka dálkového ovládání audia a tempomat. Na silnici se 1,7 tuny těžký vůz nicméně chová dlouho neutrálně, podvozek s příčnými rameny a vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu odvádí dobrou práci a počínající nedotáčivý smyk přichází až při vyloženě nesmyslné nájezdové rychlosti.

Ovladač volby pohonu na středovém tunelu asi přijde ke slovu zřídkakdy – drtivou většinu výkonů odvede auto na kvalitních cestách a v terénních výletech jej bude omezovat světlá výška pouhých 176 mm. Což je škoda, protože verze se zážehovou motorizací 2,4 disponuje světlostí 210 mm a nájezdové úhly i trakční schopnosti pohonu 4x4 dovolují mnohé.

obrázek [555 x 295]
 

Po 750 kilometrech s 40% podílem jízd po městě jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,9 l/100 km, což je o 0,2 litru více než s dříve testovaným dvoulitrem. Cenový rozdíl 40 tisíc Kč oproti dvoulitrovému turbodieselu je vzhledem ke skokově zvýšené kultivovanosti motoru a skoku v dynamice vozu podle našeho názoru odpovídající.

Plusy:

  • Kvality motoru
  • Cena a výbava
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Kapacita a praktičnost zavazadelníku

Minusy

  • Pouze výškově stavitelný volant
  • Světlá výška – vzhledem ke schopnostem pohonu
  • Pevně stanovené úrovně výbav
První cena vozu799.900,- (2.0 DI-D 103 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací969.900,- (2.2 DI-D 115 kW Intense Plus)
Základní cena testovaného vozu1.009.900,- (2.2 DI-D 115 kW Instyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.031.863,- (2.2 DI-D 115 kW Instyle)
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D

Cena v základní výbavě: 100 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 031 863 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, stabilizační systém, samočinná klimatizace, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka s funkcí sklopení, litá 18“ kola, palubní počítač, autorádio s přehrávačem CD, MP3 a měničem na šest disků, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, xenonové světlomety, samočinná klimatizace, úchyty dětských sedaček Isofix, Bluetooth hands-free sada s hlasovým ovládáním, dvě sedadla ve třetí řadě, kožený multifunkční volant, kožená sedadla, přední vyhřívaná, posuvná zadní sedadla s funkcí elektrického sklápění, tempomat, podélný střešní nosič, elektricky ovládané střešní okno.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,- Kč), koberce (3.686,- Kč), lišta zadního nárazníku (+4.277,- Kč)

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 690
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4640
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,96
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Video: Krasobruslení se dvěma SUV Video: Krasobruslení se dvěma SUV

Krasobruslařský pár si zahrála dvě sesterská SUV –…

Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu

Mitsubishi Outlander s novým turbodieselem 2,2 DI-D…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…