Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander PHEV 2015: Hybridní SUV s decentními změnami

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Tři diamanty poměrně nedávno modernizovaly SUV Outlander. Změny se aktuálně týkají i plug-in hybridu, jsou však opravdu jen decentní.

Outlander PHEV uspěl i na evropských trzích, hlavně na těch, které podporují elektromobily a hybridy pomocí státních dotací. Jistě, bavíme se hlavně o Nizozemí a Norsku, kde taková auta kupují ve velkém firmy. Chtějí zkrátka vypadat „zeleně“ a na své image si zakládají. Prodává se však od léta i u nás. O tom, že je nízký dopad vozů vybavených elektromotory na životní prostředí sporný, se popsaly už stohy papíru. Pojďme se tedy raději podívat, co přináší Outlander PHEV do příštího roku nového.

Upřímně, vzhledově toho vlastně moc není, o klasický facelift se rozhodně nejedná. Na větší změny si budeme muset počkat do doby, než Mitsubishi uvede produkční verzi v Paříži prezentovaného Conceptu S. U té standardní poznáme nový model vlastně jen podle přídě a ještě musíme mít bystré oko. Spodní část nárazníku je nyní černá včetně rámečků mlhovek a navíc obohacená o stříbrný střed. Také nástavce prahů, které byly dříve v laku, dostaly tmavý odstín. To samé platí o zádi, která nyní kombinuje černou a stříbrnou. Chromované střešní lišty i litá kola v bezesporu zajímavém designu už známe z dřívějška.

Hybridní systém zůstal nezměněn. Konvenční spalovací agregát MIVEC 2,0 l s rozvodem DOHC je přeplňovaný turbodmychadlem. V kombinaci s dvojicí elektrických jednotek dokáže vyvinout 149 kW a 337 N.m. Na „čistý“ zdroj energie v režimu Pure, tedy bez podpory zážehové jednotky pak auto ujede 52 km, což většině uživatelů na denní cestování tam a zpět stačí. Ovšem jak jsme již vzpomínali na začátku, soukromých vlastníků těchto vozů je v Evropě hodně málo. A česká cena 1,25 milionu korun malá rozhodně není. Synchronním elektromotorům, které pohánějí každou z náprav, dodávají „šťávu“ lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh.

Zmíněný „hardware“ stačí k akceleraci z klidu na stovku během 11 s a po německých dálnicích s ním může majitel legálně upalovat až stosedmdesátkou. V módu Parallel činí akční rádius japonského „ekologa na čtyřech kolech“ velmi slušných 800 km, Reálná hodnota dojezdu se však bude určitě lišit, udávaná kombinovaná spotřeba 1,6 l/100 km vzbuzuje úsměv na tváři. Kromě zmíněných dvou režimů však umí SUV jet i v sériovém, kdy benzinový čtyřválec slouží jako generátor a dodává energii, když jsou baterie takřka vybité. Lze je však napájet i z běžné elektrické sítě.

Jak je vidět na firemních fotkách australské specifikace s volantem na opačné straně, majitelé se nemusejí obávat ani výjezdů mimo asfalt a dokonce mělkých brodů.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - baca42
4. 12. 2014 16:35
To
bych si v práci chtěl psát cesťák s tímhle autem. >:D >:D >:D Spotřeba 1,6 l/100km.