Modernizovaná Kia Sorento: Osmistupňový automat a GT Line
Kia Sorento třetí generace se vyrábí tři roky. Automobilka modernizovanou verzi už ve druhé polovině července doma v Jižní Koreji, nyní následuje evropský debut ve Frankfurtu. Pár dní před začátkem IAA odhalila podrobnosti o specifikaci pro starý kontinent. Vůz se stejně jako domácí provedení měnil jen decentně, všimnout si můžeme přepracovaných nárazníků. chromované mřížky („tygří nos“ je tmavší), jiných LED světlometů nebo čtvercovitě svítících mlhovek. Pozměněnou záď pak lze rozeznat od předchozí podle nových zadních světel (rudé LEDky vzhled vylepšily), dvojité koncovky výfuku či modifikovaného spoileru. Celkově facelift 4,8 m dlouhému a pěti- až sedmimístnému kříženci prospěl, zvenčí působí luxusněji.
Paleta pohonných jednotek pro Evropu zahrnuje naftové i benzinové čtyřválce. Dvoulitr CRDi disponuje 136 kW (185 k) a 402 N.m, větší 2.2 CRDi má 147 kW (200 k) a 441 N.m. Alternativou k nim je zážehový 2.4 GDI s objemem 2,36 l a parametry 138 kW (188 k), respektive 241 N.m. Podrobnější specifikace uvádíme v obvyklé tabulce.
V základu zůstává automat se šesticí rychlostí. S dieselem 2,2 l (ten se jako jediný dosud prodával i u nás) se kombinuje nejen šestistupňový manuál, ale hlavně osmistupňová samočinná skříň. Řadí rychleji a má čtyři jízdní režimy: Eco, Comfort, Sport a Smart. Poslední „chytrý“ přepíná mezi třemi ostatními podle toho, jakým stylem řidič zrovna jede, vždy se mění i charakteristika elektrického posilovače řízení. 2.2 CRDi a 2.4 GDI bude možné koupit jako s předním pohonem, tak i čtyřkolkou, naftový dvoulitr jen jako 4x4.
Podvozek s rozvodem 2,78 m zůstal nezměněn, vpředu jsou vzpěry McPherson v pomocném rámu, vzadu pak dvojité lichoběžníky, na obou nápravách vinuté pružiny, teleskopické tlumiče a stabilizátory. V rámci modernizace se objevují i nová litá kola s průměry od 17 do 19 palců. SUV váží od 1,84 do 2,03 t. Do palety laků karoserie přibyly dva: Rich Espresso a Gravity Blue. Aktivní elektronické pomocníky nově zastupují třeba sledování únavy řidiče a udržování jízdy v pruhu, full-LED svítí i do zatáčky.
Kia Sorento MY2018 – základní technické údaje | ||||
Motor | 2.0 CRDi | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi | 2.4 GDI |
Převodovka/pohon | 6A/4x4 | 6M/přední (4x4) | 8A/přední (4x4) | 6A/přední (4x4) |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2199 | 2199 | 2359 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 136/4000 | 147/3800 | 147/3800 | 138/6000 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 402/1750-2750 | 441/1750-2750 | 441/1750-2750 | 241/4000 |
Maximální rychlost [km/h] | 201 | 205 | 205 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,4 | 8,7 (9,0) | 9,4 (9,4) | 10,2 (10,5) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 5,6 (5,7) | 6,0 (6,2) | 8,9 (9,2) |
V interiéru velkého SUV najdeme nový čtyřramenný volant místo dřívějšího tříramenného, klimatizace má nový panel s červeným podsvícením. Měkčené materiály se zlepšily, kromě černého čalounění je k dispozici i dvoubarevná kabina v kombinaci s béžovou, také v kůži. Přírodní materiál může být dále hnědý a šedý. Řidič a spolujezdec mají k dispozici nastavitelné bederní opěrky. Audio Harman/Kardon o výkonu 640 W čítá deset reproduktorů. Aktuální verze infotainmentu s osmipalcovou dotykovou obrazovkou obsahuje navigaci TomTom včetně všech služeb, podporu Apple CarPlay i Android Auto, jen musíte mít novější přístroje: iPhone 5 a v případě konkurenčního OS verzi 5.0.
Výbava GT Line přináší více vizuálního sportu inspirovaného ostrými modely GT z jiných řad. Přední mlhovky sestávají ze čtyř LEDek, brzdové třmeny jsou rudé, blyštivé nášlapy luxusnější, nechybí příslušná loga, diesely mají dvojitou chromovanou koncovku výfuku. Není divu, že právě touto verzí se chlubí Kia na sérii továrních snímků. Sedačky s vyraženými emblémy GT-Line jsou v černé kůži s šedým prošíváním, řadicí páčky verzí s automatem jiné a celek doplňuje decentní chromování.
Sorento se ukáže na IAA ve Frankfurtu, dostane se do showroomu ještě letos, konkrétně ve čtvrtém čtvrtletí. Tradiční sedmiletá záruka s omezením na 150 tisíc ujetých kilometrů samozřejmě zůstává.