Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Hyundai Equus dostalo méně chromu a lepší výbavu

David Bureš
Diskuze (7)
Korejská automobilka modernizuje své velké sedany, po faceliftu Grandeuru přichází upravený Equus.

Hyundai představuje modernizované provedení své vlajkové lodi, sedanu Equus. Jako první se faceliftovaného vozu dočkají zákazníci na domácím korejském trhu.

Příď byla upravena tak, aby působila modernějším dojmem, použito je zde méně chromu. Koncové svítilny jsou nyní diodové.

Uvnitř byla přepracována palubní deska. Hodiny na středovém panelu jsou teď hranaté. Upravený je i volant nebo volicí páka převodovky.

Podle Hyundaie automobil používají především manažeři, kteří jsou si vědomi svého postavení a kteří vyžadují dostatek prostoru a praktické funkce. Právě s ohledem na jejich požadavky byl modernizovaný Equus upraven. Cílem bylo například maximální pohodlí pro pasažéry na zadních sedadlech, podvozek je tedy naladěn tak, aby byla jízda pohodlná i na rozbitých silnicích.

Ve výbavě auta se může objevit vylepšený adaptivní tempomat, sledování vozidel v mrtvém úhlu nebo head-up displej, který na čelní sklo promítá informace o aktuální rychlosti a informace z navigačního systému.

Nabídka motorů čítá dva benzinové agregáty – vidlicový šestiválec 3,8 GDi (246 kW a 395 Nm) a vidlicový osmiválec 5,0 GDi (306 kW a 510 Nm). Jejich síla je posílána na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

Automobil je dlouhý 5.160 milimetrů, široký 1.900 mm a vysoký 1.495 mm, rozvor činí 3.045 mm. V prodeji je i verze s rozvorem prodlouženým o 30 centimetrů.

První generace Hyundai Equus debutovala v roce 1999. Současná druhá generace vozu se prodává od roku 2009. Hyundai očekává, že modernizovaný Equus dále pozvedne image značky na různých trzích.

Equus je nejluxusnějším a největším sedanem značky Hyundai. V hierarchii modelů pod ním stojí Genesis s pohonem zadních kol a nedávno modernizovaná předokolka Grandeur (známá také jako Azera).

David Bureš
Diskuze (7)
10. 12. 2012 09:23
EQUUS
Měl jsem příležitos řídit starý i nový EQUUS (před FL) a můžu říct že to je zážitková záležitost :-)
9. 12. 2012 21:49
Hyundai
V tomhle voze jsem sedel v patek, bohuzel bylo na salonu, takze jen nastartovani motoru - 5,0 V8 - jezis to je zvuk - nadhera - jinak nazivo jeste lepsi, skoda ze jsem se nemohl projet, ale uz se na tom pracuje, to auto nema chybu po strance techniky, ovladace jsou na svem miste, presne tam kam patri, ANO neni to D3 , neni to Lex, neni to ani Volvo, ale myslim si ze si svoje klienty najde, a uprime, za ty penize nemam strach ze ne.Jinak v US se prodavaji tyhle vozy pomerne dost dobre.
9. 12. 2012 20:19
Re: Kopírky
Tahle: [odkaz] ? Tam teda esko nevidim. Nehlede na to, ze je z roku 2009, resp. koreny ma v konceptu z roku 2007 a aktualni esko je minimalne o rok mladsi.
Avatar - Toxik
9. 12. 2012 18:40
Re: Kopírky
přední část 2009
9. 12. 2012 18:26
Re: Kopírky
Ktera S-Klasse az napadne pripominala Genesis?