Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Nošovicích končí s výrobou manuálů. Důvod nepřekvapí

Ondřej Šámal
Diskuze (167)

Korejská automobilka ukončí výrobu manuálních převodovek v závodě v Nošovicích a halu přestaví pro účely elektromobility.

Závod v Nošovicích, kde v posledních letech vznikají Hyundaie i30, Tucson a elektrická kona, patří k nejúspěšnějším zahraničním investicím v historii Česka. Loni z bran slezské továrny vyjelo 340.500 aut, přičemž SUV Tucson tvořilo přibližně 72 procent. Na řady i30 a Kona Electric připadalo třináct procent, zbylá dvě procenta tvořil ostrý kompakt i30 N, který ještě letos skončí. Čeští zákazníci se ovšem o nedostatek aut bát nemusejí. Volných slotů pro zájemce je dostatek.

Po výrobě sportovního derivátu v Nošovicích končí také produkce manuálních převodovek. Hala Převodovkárna č. 1 bude letos v létě postupně přestavěna pro účely společnosti Mobis a bude v ní probíhat montáž bateriových systémů pro elektromobily, hybridy a plug-in hybridy. Stejný osud už dříve potkal bývalou Převodovkárnu č. 2.

Důvod ukončení produkce manuálních převodovek je nasnadě. Zatímco v roce 2008 jejich podíl ve vyrobených autech dosahoval 90 %, loni to bylo 24 procent. Hyundai proto bude manuální skříně vozit z Asie. Naproti tomu zájem o lokálně bezemisní modely roste.

Video se připravuje ...

V Nošovicích bylo loni vyrobeno přes 186 tisíc manuálních převodek (meziročně o 15 % méně), zhruba 120 tisíc z nich zamířilo do sesterského závodu Kia v Žilině a továrny Hyundaie v Turecku, kde vznikají modely i10, i20 a Bayon. Celkově jich v Nošovicích za více než 15 let vzniklo asi 5,26 milionu. Zhruba 90 % z 200 zaměstnanců si najde uplatnění v rámci jiných pracovišť slezského závodu Hyundai.

Na Slovensko míří také část produkce akumulátorů ze Slezska, zatím ovšem pouze pro hybridní a plug-in hybridní vozy.

Ondřej Šámal
Diskuze (167)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2024 13:44
Re: Nelíbí
Blbost. Hnůj jde jenom už nemá zájem prodávat auta řidičům, ale jen neřidičům. Jejich marketingoví neřidiči tak rozhodli.
Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2024 13:41
Re: Automaty prošly obrovským pokrokem
Nejlepší automat je manuál. Protože inteligence řidiče je vždy vyšší, než u automatu. A u těch osob, kteří si říkají řidiči, ačkoli jsou vlastně neřidiči, stanovit možnost získání trvalého řidičského průkazu až potom, co s normálním autem (diesel + manuál) ujedou bez nehody prvních 100 tis km.
Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2024 13:34
Re: Lokálně bezemisní
Tak zastavte výrobu elektrovehiklů, dokud jejich cena, dojezd, životnost akumulátoru, emise při výrobě baterie a stav rozvodné sítě a z toho plynoucí cena elektřiny nebude konkurenceschopná dieselovým vozům.
4. 3. 2024 17:38
Re: Jednoduché
"tak neparkuj pred mikesusovou skolkou"

:yes:
4. 3. 2024 17:23
Re: Jednoduché
:-[] :-[] :-[]