Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Porsche Panamera dorazí i s prodlouženým rozvorem

David Bureš
Diskuze (36)
Zájemci o prodlouženou Panameru se zatím museli poohlédnout u externích firem. Nyní takovou možnost nabídne i samo Porsche.

Porsche na šanghajském autosalonu představuje modernizovanou Panameru. Vedle dříve zveřejněných změn pro tento model automobilka oznámila, že bude prodávat i prodloužené provedení tohoto vozu.

Delší Panamera dostala přízvisko Executive, proti běžné verzi je její rozvor o 15 centimetrů delší. Výsledkem tohoto natažení je více prostoru pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Vedle toho je vůz standardně vybaven vzduchovým odpružením.

Prodloužená Panamera bude dostupná ve dvou variantách – jako Panamera 4S Executive s novým třílitrovým šestiválcem o výkonu 309 kW a jako Panamera Turbo Executive s 4,8litrovým osmiválcem o výkonu 382 kW.

Na českém trhu je Panamera 4S Executive prodávána za 3.628.000 korun, Panamera Turbo Executive Turbo je pak vůbec nejdražší verzí tohoto modelu, stojí 4.458.000 Kč.

Modernizovaná Panamera je dostupná v 10 různých provedeních. Vedle dvojice prodloužených variant je novinkou Panamera S E-Hybrid kombinující 3,0 V6 s elektromotorem, přičemž celkový výkon tohoto ústrojí je 306 kW.

Varianty Panamera S a Panamera 4S pak místo dosavadního osmiválce dostaly třílitrový šestiválec biturbo o výkonu 309 kW. Motor je proti předchůdci o 20 koní a 20 N.m silnější, zároveň má ale o 18 procent nižší spotřebu paliva.

Panameře se zatím na čínském trhu velice daří, jedna ze tří vyrobených Panamer míří právě do Číny. Prodeje auta by dále měla zvýšit prodloužená verze, mezi místními zákazníky jsou totiž takové vozy velice oblíbené.

David Bureš
Diskuze (36)
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2013 17:57
Re: Grc!
:yes: :-)
23. 4. 2013 08:34
Re: Grc!
Tak mě napadá, kdy se vlastně GC začalo prodávat? :-) Byla to čísla za celý 2012 a teď mi došlo, že na trhu asi nebylo celý rok (na všech trzích).
Avatar - Ham.
23. 4. 2013 00:28
Re: Grc!
Baroko letí jenom v Evropě a ta je z pohledu celkových prodejů s bídou třetina.

Nevím, co tím příkladem chceš říci.
1. V roce 1989 byly obě automobilky o ničem a vyráběly zcela nekonkurenceschopné křápy, které se dokázaly prosadit jen v rámci skanzenu jménem RVHP. Ano, předválečnou historii měla Tatra daleko zajímavější.
2. Jednu zprivatizoval schopný podnikatel, druhou zloděj
3. Dopadlo to přesně jak mělo, zloděj zkrachoval a ten co pracoval to dopracoval tam co píšeš. Neviditelná ruka trhu tentokrát zafungovala správně a logicky.
4. Moc souvislostí s VHS jsem tedy nenašel. Jinak řečeno, kdyby komanč nezaúřadoval, tak mohla dnes být Tatra klidně tou slavnou a přitom mít i slavnou historii a slavná technická řešení. Po zásahu komanče o tom nemá cenu nijak spekulovat, ten prostě zničil vše.
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2013 23:12
Re: Grc!
Dle info MT baroko v Evropě naopak přímo "letí" ;-)
(a na první místo bych jej - byť s nejtěsnějším rozdílem - dala i já :yes: :-)
PS: Nicméně relativně VÝRAZNÉ prodejní NEúspěchy (nejen dle mne evidentně POVEDENÉHO vozu) 6 GC mne PŘEKVAPILY

PPS: A ještě trochu "mimo" - k naší "VHS diskuzi"
;-)
Byly v jednom (komunistickém) československu 2 automobilky, jedna "o ničem" a jedna (až nečekaně) "zajímavá". Železná opona padla, běžel čas a té jedné prodeje stoupaly a Stoupaly a té druhé klesaly a Klesaly a šel čas až jedna je už docela VELKÁ automobilka s mezikontinentálním přesahem a druhá ZKRACHOVALA. Kvízová otázka: "Která je která"? :-)
Nápověda, JÁ bych (zcela absolutně jednoznačně) preferovala "tu zajímavou" ;-)
Avatar - Ham.
22. 4. 2013 22:23
Re: Grc!
Myslíš Panamery? Rozpadla se ti?