Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Nissan X-Trail na prvních snímcích. Na dálnici umí jezdit sám

Jan Mička
Diskuze (10)
Nissan si k představení modernizovaného modelu X-Trail vybral finále UEFA Champions League. Vedle designových změn se těšte i na systém autonomní jízdy na dálnici.

Nissan tvrdí, že Nissan X-Trail a UEFA Champions League patří k sobě. Na jedné straně máme světově nejžádanější SUV, na straně druhé celosvětově nejvýznamnějším pravidelně pořádanou sportovní soutěž, a tak premiéra modernizovaného modelu připadla právě na zahájení finále. Bavíme se o rozsáhlém faceliftu až sedmimístného SUV, který se zaměřil na exteriér, interiér a technologie usnadňující pohyb na silnici. Vůz bude v prodeji od letošního srpna.

Exteriér jde ve šlépějích modelu Qashqai, který se v modernizované podobě již představil. Hlavním prvkem přídě je nová maska chladiče ve stylu V-motion, kterou doplňuje přepracovaný nárazník. Ani světlomety nezůstaly ladem, nyní mají plně diodovou techniku a funkci AFS pro úpravu výšky světelného kužele v závislosti na rychlosti. Vzadu najdeme přepracovaný nárazník, svítilny jsou sestaveny z diod a v nabídce se objevují nová sedmnácti- a osmnáctipalcová kola. Čtyři nové odstíny laku karoserie jsou pomyslnou třešinkou na dortu.

Hlavní novinkou v interiéru je sportovněji vyhlížející volant s vodorovnou spodní částí, která řidiči usnadňuje nastupování a vystupování. Nissan upozorňuje na použití nových materiálů. V prvé řadě jde o kvalitnější kožené čalounění sedadel, které bude nově k dispozici ve verzi kombinující dva odstíny – černý a tmavě hnědý. Přijímač digitální rádia je k dispozici už ve standardu a uplatnění našlo také nové rozhraní infotainmentu NissanConnect, které připomíná mobilní aplikaci.

Nissan přepracoval také řešení zavazadlového prostoru, jehož objem se u pětimístné verze zvětšil z 550 na 565 litrů. Po sklopení opěradel druhé řady dosáhnete objemu 1996 litrů. Každý X-trail je vybaven systémem dělicích příček v zavazadelníku, které lze poskládat do devíti různých konfigurací. Nechybí ani „tajná“ schránka na uložení cenností.

Nabídka pohonných jednotek se s modernizací nezměnila. Stále máte na výběr mezi šestnáctistovkou dCi (96 kW), dvoulitrem dCi (130 kW) a benzinovou šestnáctistovkou DIG-T o výkonu 120 kilowattů. Turbodieselový X-Trail je nabízen jako předokolka i čtyřkolka, motor DIG-T se váže pouze k přednímu pohonu a manuální převodovce.

Ani Nissan nezůstává ve vývoji autonomních systémů pozadu a od příštího roku začne do X-Trailu dodávat funkci ProPILOT, díky které vůz zvládne sám udržovat směr a ovládat akceleraci a brzdění při jízdě na dálnici. Jde o jeden ze systémů Inteligentní mobility Nissan, která zahrnuje například i autonomní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců nebo systém pro upozornění na provoz za vozidlem.

Jan Mička
Diskuze (10)
29. 8. 2017 17:15
Re: Benzin len 120 k a bez 4x4...
Outlander je už kus auta a atmo benzín 2.0 je na tohle auto naprosto tragicky slabý. A ve 4x4 dvojnásob. Tam by měl být alespoň atmo 2,5 litr, jako u CX-5 nebo aspoň 1.8 turbo. I ten hybrid v RAVce pojede o dost lépe.
29. 8. 2017 17:13
Re: Benzin len 120 k a bez 4x4...
Opravdu by mě zajímalo, kolik lidí zrovna s tímhle autem najede tolik, aby se vyplatila nafta. Jinak zcela souhlasím, absence pořádné benzínové motorizace je u auta této třídy naprostá ostuda a Nissan by se měl stydět. Vůbec se mi nějak zdá, že tato značka jde dole vodou, QQ je podprůměrná technika pro hipstery a celkem slušné Murano se pro jistotu v aktuální generaci už neprodává vůbec. A klasickou střední už vyklidili dávno. Snad jediná zajímavá volba může byt Pulsar, když chce někdo celkem silný turbobenzín s manuálem, který ovšem dost hyzdí ta torzka vzadu.
Avatar - Sumi2000
5. 6. 2017 01:41
Re: vic evoluce nez revoluce
Pěkný facelift.
Volant vypadá skvěle! :yes:
Nedočetl jsem se zda auto už umí kompletně česky?
3. 6. 2017 10:30
Re: Benzin len 120 k a bez 4x4...
Pisu 120 kW, nie koni.
Avatar - 3_diamanty
2. 6. 2017 23:50
Re: Benzin len 120 k a bez 4x4...
skus outlander 2.0 benzin mivec v 4x4 ... ten este nevymekol ;-)