Modernizovaný Nissan X-Trail na prvních snímcích. Na dálnici umí jezdit sám
Nissan tvrdí, že Nissan X-Trail a UEFA Champions League patří k sobě. Na jedné straně máme světově nejžádanější SUV, na straně druhé celosvětově nejvýznamnějším pravidelně pořádanou sportovní soutěž, a tak premiéra modernizovaného modelu připadla právě na zahájení finále. Bavíme se o rozsáhlém faceliftu až sedmimístného SUV, který se zaměřil na exteriér, interiér a technologie usnadňující pohyb na silnici. Vůz bude v prodeji od letošního srpna.
Exteriér jde ve šlépějích modelu Qashqai, který se v modernizované podobě již představil. Hlavním prvkem přídě je nová maska chladiče ve stylu V-motion, kterou doplňuje přepracovaný nárazník. Ani světlomety nezůstaly ladem, nyní mají plně diodovou techniku a funkci AFS pro úpravu výšky světelného kužele v závislosti na rychlosti. Vzadu najdeme přepracovaný nárazník, svítilny jsou sestaveny z diod a v nabídce se objevují nová sedmnácti- a osmnáctipalcová kola. Čtyři nové odstíny laku karoserie jsou pomyslnou třešinkou na dortu.
Hlavní novinkou v interiéru je sportovněji vyhlížející volant s vodorovnou spodní částí, která řidiči usnadňuje nastupování a vystupování. Nissan upozorňuje na použití nových materiálů. V prvé řadě jde o kvalitnější kožené čalounění sedadel, které bude nově k dispozici ve verzi kombinující dva odstíny – černý a tmavě hnědý. Přijímač digitální rádia je k dispozici už ve standardu a uplatnění našlo také nové rozhraní infotainmentu NissanConnect, které připomíná mobilní aplikaci.
Nissan přepracoval také řešení zavazadlového prostoru, jehož objem se u pětimístné verze zvětšil z 550 na 565 litrů. Po sklopení opěradel druhé řady dosáhnete objemu 1996 litrů. Každý X-trail je vybaven systémem dělicích příček v zavazadelníku, které lze poskládat do devíti různých konfigurací. Nechybí ani „tajná“ schránka na uložení cenností.
Nabídka pohonných jednotek se s modernizací nezměnila. Stále máte na výběr mezi šestnáctistovkou dCi (96 kW), dvoulitrem dCi (130 kW) a benzinovou šestnáctistovkou DIG-T o výkonu 120 kilowattů. Turbodieselový X-Trail je nabízen jako předokolka i čtyřkolka, motor DIG-T se váže pouze k přednímu pohonu a manuální převodovce.
Ani Nissan nezůstává ve vývoji autonomních systémů pozadu a od příštího roku začne do X-Trailu dodávat funkci ProPILOT, díky které vůz zvládne sám udržovat směr a ovládat akceleraci a brzdění při jízdě na dálnici. Jde o jeden ze systémů Inteligentní mobility Nissan, která zahrnuje například i autonomní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců nebo systém pro upozornění na provoz za vozidlem.