Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

 
 

Morgan si přichystal do Ženevy návrat famózního osmiválce Plus 8, který navazuje na 36 let vyráběného předchůdce.

Předchozí Plus 8 se vyráběl v letech 1968-2004. Tvarový základ ovšem pochází z poloviny 30. let minulého století a naposledy byl výrazněji modernizován na začátku padesátých. Což je jen dobře, morgany vypadají kromě moderny Aero 8 stále stejně a s ničím jiným si je nespletete, pokud tedy máte štěstí nějaký potkat.

Jenže, moderna promluvila už i zde. Původem letecká konstrukce pomohla snížit váhu celého auta až na 1.100 kg (ne, to není překlep). Lehčí vůz s vidlicovým osmiválcovým srdcem v útrobách v současné produkci nehledejte, prostě neexistuje. Přitom podvozek musí být i tuhý, podle informací automobilky je hliníkový, lepený a nýtovaný. Kostru z jasanového dřeva ale ani v tomto případě čas neodvál! Plus 8 ale zůstává dvoumístným roadsterem, jak velí tradice. Čekejte tedy plátěnou klasiku, navíc dvojitou, to kvůli izolaci. S morgany se totiž jezdí za každého počasí, ať prší, sněží nebo z nebe padají exkrementy s interpunkčními znaménky.

Patřičné zážitky za volantem umožňuje motor objemu 4799 cm3 s výkonem 270 kW (367 k). 333 nikoli stříbrných stříkaček, nýbrž koní na tunu by leckomu stačilo, ale najdou se i tací, kteří chtějí více. Podnik rodiny Morganů je dokáže také uspokojit, příplatkové sportovní výfukové potrubí totiž přidá dalších 21 kW (33 k). Výsledných 291 kW (390 k) pak dává nějakých 355 koní na tunu. Točivý moment 490 Nm se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Pro lenochy, kteří si užijí spíše komfort automatu (hodí se sem vůbec?), je v nabídce ten, rovněž se šesticí rychlostí.

Výkony 4010 mm dlouhého, 1751 mm širokého a 1220 mm vysokého vozu pocházejí z říše snů: rychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 (aut.), respektive 4,5 (man.) s, maximální rychlost vrcholí 250 km/h. A spotřeba? S automatem ve městě 16,4, mimo něj 7,9 a v kombinaci 11 l/100 km. Manuál je o něco žíznivější: 18,2/8,7/12,1 l/100 km. No, Morgan Plus 8 není určen pro jízdu přecpanými metropolemi. Palivová nádrž má ovšem jen 55 l, takže z ní benzin ubývá velmi rychle.

MORGAN.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Morgan na auto.cz

V základní výbavě dostane zájemce také klimatizaci, kožené čalounění, uzamykatelnou schránku na drobnosti a audio s přehrávačem CD. Moderna se dostala ke slovu i zde. Nový Morgan Plus 8 má celoevropskou homologaci, takže jej určitě uvidíme i u nás.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 

Přidat názorDiskuse: Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…