Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

 
 

Morgan si přichystal do Ženevy návrat famózního osmiválce Plus 8, který navazuje na 36 let vyráběného předchůdce.

Předchozí Plus 8 se vyráběl v letech 1968-2004. Tvarový základ ovšem pochází z poloviny 30. let minulého století a naposledy byl výrazněji modernizován na začátku padesátých. Což je jen dobře, morgany vypadají kromě moderny Aero 8 stále stejně a s ničím jiným si je nespletete, pokud tedy máte štěstí nějaký potkat.

Jenže, moderna promluvila už i zde. Původem letecká konstrukce pomohla snížit váhu celého auta až na 1.100 kg (ne, to není překlep). Lehčí vůz s vidlicovým osmiválcovým srdcem v útrobách v současné produkci nehledejte, prostě neexistuje. Přitom podvozek musí být i tuhý, podle informací automobilky je hliníkový, lepený a nýtovaný. Kostru z jasanového dřeva ale ani v tomto případě čas neodvál! Plus 8 ale zůstává dvoumístným roadsterem, jak velí tradice. Čekejte tedy plátěnou klasiku, navíc dvojitou, to kvůli izolaci. S morgany se totiž jezdí za každého počasí, ať prší, sněží nebo z nebe padají exkrementy s interpunkčními znaménky.

Patřičné zážitky za volantem umožňuje motor objemu 4799 cm3 s výkonem 270 kW (367 k). 333 nikoli stříbrných stříkaček, nýbrž koní na tunu by leckomu stačilo, ale najdou se i tací, kteří chtějí více. Podnik rodiny Morganů je dokáže také uspokojit, příplatkové sportovní výfukové potrubí totiž přidá dalších 21 kW (33 k). Výsledných 291 kW (390 k) pak dává nějakých 355 koní na tunu. Točivý moment 490 Nm se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Pro lenochy, kteří si užijí spíše komfort automatu (hodí se sem vůbec?), je v nabídce ten, rovněž se šesticí rychlostí.

Výkony 4010 mm dlouhého, 1751 mm širokého a 1220 mm vysokého vozu pocházejí z říše snů: rychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 (aut.), respektive 4,5 (man.) s, maximální rychlost vrcholí 250 km/h. A spotřeba? S automatem ve městě 16,4, mimo něj 7,9 a v kombinaci 11 l/100 km. Manuál je o něco žíznivější: 18,2/8,7/12,1 l/100 km. No, Morgan Plus 8 není určen pro jízdu přecpanými metropolemi. Palivová nádrž má ovšem jen 55 l, takže z ní benzin ubývá velmi rychle.

MORGAN.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Morgan na auto.cz

V základní výbavě dostane zájemce také klimatizaci, kožené čalounění, uzamykatelnou schránku na drobnosti a audio s přehrávačem CD. Moderna se dostala ke slovu i zde. Nový Morgan Plus 8 má celoevropskou homologaci, takže jej určitě uvidíme i u nás.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky Morgan Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…