Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

 
 

Morgan si přichystal do Ženevy návrat famózního osmiválce Plus 8, který navazuje na 36 let vyráběného předchůdce.

Předchozí Plus 8 se vyráběl v letech 1968-2004. Tvarový základ ovšem pochází z poloviny 30. let minulého století a naposledy byl výrazněji modernizován na začátku padesátých. Což je jen dobře, morgany vypadají kromě moderny Aero 8 stále stejně a s ničím jiným si je nespletete, pokud tedy máte štěstí nějaký potkat.

Jenže, moderna promluvila už i zde. Původem letecká konstrukce pomohla snížit váhu celého auta až na 1.100 kg (ne, to není překlep). Lehčí vůz s vidlicovým osmiválcovým srdcem v útrobách v současné produkci nehledejte, prostě neexistuje. Přitom podvozek musí být i tuhý, podle informací automobilky je hliníkový, lepený a nýtovaný. Kostru z jasanového dřeva ale ani v tomto případě čas neodvál! Plus 8 ale zůstává dvoumístným roadsterem, jak velí tradice. Čekejte tedy plátěnou klasiku, navíc dvojitou, to kvůli izolaci. S morgany se totiž jezdí za každého počasí, ať prší, sněží nebo z nebe padají exkrementy s interpunkčními znaménky.

Patřičné zážitky za volantem umožňuje motor objemu 4799 cm3 s výkonem 270 kW (367 k). 333 nikoli stříbrných stříkaček, nýbrž koní na tunu by leckomu stačilo, ale najdou se i tací, kteří chtějí více. Podnik rodiny Morganů je dokáže také uspokojit, příplatkové sportovní výfukové potrubí totiž přidá dalších 21 kW (33 k). Výsledných 291 kW (390 k) pak dává nějakých 355 koní na tunu. Točivý moment 490 Nm se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Pro lenochy, kteří si užijí spíše komfort automatu (hodí se sem vůbec?), je v nabídce ten, rovněž se šesticí rychlostí.

Výkony 4010 mm dlouhého, 1751 mm širokého a 1220 mm vysokého vozu pocházejí z říše snů: rychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 (aut.), respektive 4,5 (man.) s, maximální rychlost vrcholí 250 km/h. A spotřeba? S automatem ve městě 16,4, mimo něj 7,9 a v kombinaci 11 l/100 km. Manuál je o něco žíznivější: 18,2/8,7/12,1 l/100 km. No, Morgan Plus 8 není určen pro jízdu přecpanými metropolemi. Palivová nádrž má ovšem jen 55 l, takže z ní benzin ubývá velmi rychle.

MORGAN.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Morgan na auto.cz

V základní výbavě dostane zájemce také klimatizaci, kožené čalounění, uzamykatelnou schránku na drobnosti a audio s přehrávačem CD. Moderna se dostala ke slovu i zde. Nový Morgan Plus 8 má celoevropskou homologaci, takže jej určitě uvidíme i u nás.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

 

Štítky Morgan Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z legendárního zápasu s Lewisem

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z…

Byla to památná bitva. 8. června 2002 v Memphisské Pyramidě ve státě Tennessee se konal boxerský zápas, který…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…