12.8. 2018 Jiří Baborský

TEST: Moto Guzzi V7 III Carbon. Staré dobré časy!

 

Za řídítky Moto Guzzi V7 III Carbon jsme zavzpomínali na dobu, kdy se tolik nespěchalo a lidé měli víc času kochat se světem.

Pořád se za něčím honíme. My, auta i motorky. Za výkonem, za rychlostí a pak zalehnuti na nádrži letíme jako projektil po dálnici a nevnímáme, že kousek vedle mezi poli se vine malebná silnička lemovaná kvetoucími stromy a skýtající tolik relaxačních výhledů do přírody. Přesně na takové cesty jsme vyrazili s retro mašinou Moto Guzzi V7 III Carbon.

Zatímco v levém pruhu dálnice by se tahle sedmsetpadesátka s 38 kW trápila, tady ohromuje. Ne dynamikou, ta vlastně za moc nestojí, ale charismatem a přítulností. Při studeném startu dá guzzina rázně najevo, že je to emocemi nabitá Italka s podélně umístěným dvouválcovým véčkem, a ne nějaká nudná uhlazená Japonka. Startérem ji musíme dlouho dráždit, pak se celá zatřese do stran a pěkně zostra si podupává do výfuků. Jó, emoce, těmi jižanské motorky přetékají.

Moto Guzzi představuje krásnou V7 III Limited

Už ten vzhled. Jeden neví, jestli má rychle polknout poslední doušek pressa a vyrazit, nebo pomalu usrkávat a ještě se chvíli kochat – staromilsky tvarovanou a nečekaně velkou nádrží na 22 litrů, jediným archaickým budíkem, monolitem hnacího ústrojí nebo károvaným sedlem z alcantary. A v našem případě ještě karbonovými díly, jak napovídá označení mašiny. Slýcháme názor, že lehký moderní materiál na retro mašinu nepatří. Ale podívejte se sami, jak to všechno perfektně ladí. Spíš než karbon vás do očí praští rudé hlavy, barevně sehrané s brzdami a firemním logem.

Proporce V7 III jsou dokonalé a ztělesňují motorku v její nejryzejší podobě. Však je s námi už půlstoletí – první V7 se představilo v roce 1967 a tato třetí generace pak loni k padesátinám. Základní matný stone stojí v akci 199.900 Kč a paleta celkem sedmi „vé-sedmiček“ končí na částce 291.900 Kč za extravagantní café racer nebo chromem se blyštící anniversario. Karbonová limitka leží s cenovkou 255.900 Kč uprostřed. Peníze to nejsou malé – za stroj, který vlastně moc nejede, moc nebrzdí a kdovíjaké pohodlí ani divočinu v zatáčkách si na něm neužijete. Přesto vás dokáže pohltit, nadchnout a strhnout k volbě o kousek delší trasy, než jste měli v plánu.

Moto Guzzi V85 půjde po krku cestovním endurům od BMW

Tak taháme za plyn a užíváme si sílu vibrujícího dvouválce nahuštěnou do nízkých otáček. Otáčkoměr chybí, kontrolka upozorňující na vhodnost přeřazení bliká skoro pořád. Točit motor nemá moc smysl, takže se rychle prohrábneme všemi kvalty neitalsky přesné převodovky a užíváme si výletní tempo.

I když máme za zády dvě stě kilometrů, jsme skoro doma, pozadí brní a natažené ruce by si už taky oddechly, objedeme si ještě dva tři bloky, jen tak na dobrou noc…

Moto Guzzi V7 III Carbon
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec 2x DOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 744
Výkon (kW/min-1) 38/6200
Točivý moment (Nm/min-1) 60/4900
Převodovka, sek. převod 6°, hřídel
Maximální rychlost (km/h) cca 155
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/260
Pneumatiky P a Z 100/90 R18 a 130/80 R17
Rozvor (mm) 1435
Výška sedla (mm) 770
Provozní hmotnost (kg) 209
Objem nádrže (l) 22
Základní cena (Kč) 255 900

Plusy

  • Chytlavý retrodesign
  • Charakterní dvouválec
  • Skvělá obratnost
  • Dobrá zrcátka
  • Velká nádrž

Minusy

  • Slabší motor a brzdy
  • Vysoká cena

Spolupracujeme s TipCars.com
Hospodaření Procter & Gamble překonalo očekávání, vzrostly tržby i zisk Hospodaření Procter & Gamble překonalo očekávání, vzrostly tržby i zisk

Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble…

Nový polský zákon o Nejvyšším soudu narazil u Evropského soudního dvora Nový polský zákon o Nejvyšším soudu narazil u Evropského soudního dvora

Evropský soudní dvůr vydal příkaz ke zmrazení uplatňování…

V Česku vidíme velký potenciál, říká italský šperkař Massimo Gismondi V Česku vidíme velký potenciál, říká italský šperkař Massimo Gismondi

Předávání rodinných firem a zakládání tradic je v Česku…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Foto a video: Red Bull pálil gumy ve dvousetmetrové výšce

Red Bull pálil gumy ve dvousetmetrové výšce

Dnes 13:54

David Coulthard předvedl ve voze Red Bullu několik donuts a to na hodně netradičním místě.




Blesk.cz

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký je ortel lékařů?

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký…

Někdejší hvězdu show Tvoje tvář má známý hlas Annu Slováčkovou (23) svíral v posledních dnech velký strach.…

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi! „Došlápnu si na tebe!

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi!…

Kateřina Kristelová (38) a Tomáš Řepka (44) se nezastaví před ničím! Poté, co byli oba - zatím nepravomocně -…

 

iSport.cz

Slováci poprvé o večírku! Omlouváme se, prémie si nezasloužíme, uznávají

Slováci poprvé o večírku! Omlouváme se, prémie si…

Čtyři ze sedmi slovenských fotbalových reprezentantů, kteří po sobotní prohře 1:2 v Lize národů s českým týmem…

Wenger? Ne! Kovač má naši důvěru, zní z Bayernu. Klub reagoval na kritiku

Wenger? Ne! Kovač má naši důvěru, zní z Bayernu.…

Bayern Mnichov svolal speciální tiskovou konferenci, na které vystoupila velká trojka Hoeness, Rummenigge a…

 

Reflex.cz

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme, za koho budeme kopat

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme,…

Noví senátoři Jiří Drahoš a Marek Hilšer vstoupí v českém Senátu do klubu Starostové a nezávislí (STAN), jenž se…

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát, je nedůstojné s tím obchodovat

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát,…

Lídr pražských Pirátů Zdeněk Hřib připomíná, že jeho strana obdržela ze všech tří subjektů, které momentálně…