Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST: Moto Guzzi V7 III Carbon. Staré dobré časy!

Jiří Baborský
Diskuze (5)
Za řídítky Moto Guzzi V7 III Carbon jsme zavzpomínali na dobu, kdy se tolik nespěchalo a lidé měli víc času kochat se světem.

Pořád se za něčím honíme. My, auta i motorky. Za výkonem, za rychlostí a pak zalehnuti na nádrži letíme jako projektil po dálnici a nevnímáme, že kousek vedle mezi poli se vine malebná silnička lemovaná kvetoucími stromy a skýtající tolik relaxačních výhledů do přírody. Přesně na takové cesty jsme vyrazili s retro mašinou Moto Guzzi V7 III Carbon.

Zatímco v levém pruhu dálnice by se tahle sedmsetpadesátka s 38 kW trápila, tady ohromuje. Ne dynamikou, ta vlastně za moc nestojí, ale charismatem a přítulností. Při studeném startu dá guzzina rázně najevo, že je to emocemi nabitá Italka s podélně umístěným dvouválcovým véčkem, a ne nějaká nudná uhlazená Japonka. Startérem ji musíme dlouho dráždit, pak se celá zatřese do stran a pěkně zostra si podupává do výfuků. Jó, emoce, těmi jižanské motorky přetékají.

Už ten vzhled. Jeden neví, jestli má rychle polknout poslední doušek pressa a vyrazit, nebo pomalu usrkávat a ještě se chvíli kochat – staromilsky tvarovanou a nečekaně velkou nádrží na 22 litrů, jediným archaickým budíkem, monolitem hnacího ústrojí nebo károvaným sedlem z alcantary. A v našem případě ještě karbonovými díly, jak napovídá označení mašiny. Slýcháme názor, že lehký moderní materiál na retro mašinu nepatří. Ale podívejte se sami, jak to všechno perfektně ladí. Spíš než karbon vás do očí praští rudé hlavy, barevně sehrané s brzdami a firemním logem.

Proporce V7 III jsou dokonalé a ztělesňují motorku v její nejryzejší podobě. Však je s námi už půlstoletí – první V7 se představilo v roce 1967 a tato třetí generace pak loni k padesátinám. Základní matný stone stojí v akci 199.900 Kč a paleta celkem sedmi „vé-sedmiček“ končí na částce 291.900 Kč za extravagantní café racer nebo chromem se blyštící anniversario. Karbonová limitka leží s cenovkou 255.900 Kč uprostřed. Peníze to nejsou

malé – za stroj, který vlastně moc nejede, moc nebrzdí a kdovíjaké pohodlí ani divočinu v zatáčkách si na něm neužijete. Přesto vás dokáže pohltit, nadchnout a strhnout k volbě o kousek delší trasy, než jste měli v plánu.

Tak taháme za plyn a užíváme si sílu vibrujícího dvouválce nahuštěnou do nízkých otáček. Otáčkoměr chybí, kontrolka upozorňující na vhodnost přeřazení bliká skoro pořád. Točit motor nemá moc smysl, takže se rychle prohrábneme všemi kvalty neitalsky přesné převodovky a užíváme si výletní tempo.

I když máme za zády dvě stě kilometrů, jsme skoro doma, pozadí brní a natažené ruce by si už taky oddechly, objedeme si ještě dva tři bloky, jen tak na dobrou noc…

Moto Guzzi V7 III Carbon
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec 2x DOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 744
Výkon (kW/min-1) 38/6200
Točivý moment (Nm/min-1) 60/4900
Převodovka, sek. převod 6°, hřídel
Maximální rychlost (km/h) cca 155
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/260
Pneumatiky P a Z 100/90 R18 a 130/80 R17
Rozvor (mm) 1435
Výška sedla (mm) 770
Provozní hmotnost (kg) 209
Objem nádrže (l) 22
Základní cena (Kč) 255 900

Plusy

  • Chytlavý retrodesign
  • Charakterní dvouválec
  • Skvělá obratnost
  • Dobrá zrcátka
  • Velká nádrž

Minusy

  • Slabší motor a brzdy
  • Vysoká cena

Jiří Baborský
Diskuze (5)
20. 8. 2018 14:37
Moto Guzzi V7 iii
Nezlobte se na mne, ale tohle je hodně zpackaná recenze.
Sami píšete, že je to retro - no ona je to klasika v jedné z nejryzejších forem co se dnes vyrábí - vzducháč, suchá spojka, kardan, poctivé materiály a italský design se stříkajícími emocemi a charismatem.

38kW a 60Nm v 6200 a 4900 ot a vy tvrdíte že zabírá v nízkých....? Jeli jste na té motorce vůbec?
Naopak motorka jede slušně v nízkých a středních a ve vysokých graduje. Je to velmi netypické na tuto kategorii motorek, kde typicky Triumph je v 5000 chcíplej.

Malej výkon? 213kg natankovaná motorka. Zrychlení z 0-100 za 5,5s ano není to trhač asfaltu ale v běžném provozu vyklepne kdejaké rádoby sportovní auto a přitom nevyděsí začátečníky nebo klidné jezdce pro které je určena - není to super sport.
Ta motorka je o tom že tam můžete v 50km/h dát 6 stupeň jet do kopce a otočíte plyn a začne zrychlovat dost na to aby jste předjeli každou Octavií a jiné auta.

V zatáčkách je ta motorka úžasná, skvěle se klopí a zatáčky jsou radost.

Brzdy jsou dostatečně účinné a jak podotkl kolega stejně by už ABS nic moc víc nepustilo.

Dá se na tom v klidu jezdit pod 4litry ve spojení s velkou nádrží dojezd 500 km.

Co bych asi vytkl je světlo - zadní je ledkové měli dát i na předek do klasického kulatého reflektoru to dnes už není problém a je to velký rozdíl v noci.

Avatar - mariov8
14. 8. 2018 11:17
Re: Toto asi nie
Jak se to vezme. Na řezání apexů budeš asi hledat jiný stroj. Ale ve společnosti Triumphu Bonneville, Hondy NC 750X, a dalších klasiků nebo mašin pro neřezače apexů suchá hmotnost 192 kg nevypadá špatně.

Moto Guzzi teď chybí něco mezi těmito 35kW prdítky a big blockem 1400. Tuto novou 750 mohli přeladit alespoň na těch 48kW a jsem zvědav zda připravovaná V85 s 59kW bude sdílet agregát s dalším modelem... když už ten motor vevnitř dost zásadně předělali.
Avatar - Belo13
13. 8. 2018 18:37
Toto asi nie
Tak 38 kW na 210 kg tazky stroj.. to je vozenie pre dôchodcov.
Avatar - mariov8
13. 8. 2018 12:42
Urceni motocyklu
S ohledem na určení motocyklu mi přijde 38kW O.K. Ano, také bych tam raději viděl 48kW... třeba se dočkáme, tohle už je nový motor, ne starý small block. Nicméně na to že to natankované váží 209kg a má to sotva přes 50 koní jsou ty brzdy dostačující úplně s přehledem.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 8. 2018 22:25
Jasne, motor je... "primerenej"...
Ale teda nevim, s cim srovnavate ty brzdy... podle me brzdi uplne v pohode. Stejne vas dal nepusti abs...