12.8. 2018 Jiří Baborský

TEST: Moto Guzzi V7 III Carbon. Staré dobré časy!

 

Za řídítky Moto Guzzi V7 III Carbon jsme zavzpomínali na dobu, kdy se tolik nespěchalo a lidé měli víc času kochat se světem.

Pořád se za něčím honíme. My, auta i motorky. Za výkonem, za rychlostí a pak zalehnuti na nádrži letíme jako projektil po dálnici a nevnímáme, že kousek vedle mezi poli se vine malebná silnička lemovaná kvetoucími stromy a skýtající tolik relaxačních výhledů do přírody. Přesně na takové cesty jsme vyrazili s retro mašinou Moto Guzzi V7 III Carbon.

Zatímco v levém pruhu dálnice by se tahle sedmsetpadesátka s 38 kW trápila, tady ohromuje. Ne dynamikou, ta vlastně za moc nestojí, ale charismatem a přítulností. Při studeném startu dá guzzina rázně najevo, že je to emocemi nabitá Italka s podélně umístěným dvouválcovým véčkem, a ne nějaká nudná uhlazená Japonka. Startérem ji musíme dlouho dráždit, pak se celá zatřese do stran a pěkně zostra si podupává do výfuků. Jó, emoce, těmi jižanské motorky přetékají.

Moto Guzzi představuje krásnou V7 III Limited

Už ten vzhled. Jeden neví, jestli má rychle polknout poslední doušek pressa a vyrazit, nebo pomalu usrkávat a ještě se chvíli kochat – staromilsky tvarovanou a nečekaně velkou nádrží na 22 litrů, jediným archaickým budíkem, monolitem hnacího ústrojí nebo károvaným sedlem z alcantary. A v našem případě ještě karbonovými díly, jak napovídá označení mašiny. Slýcháme názor, že lehký moderní materiál na retro mašinu nepatří. Ale podívejte se sami, jak to všechno perfektně ladí. Spíš než karbon vás do očí praští rudé hlavy, barevně sehrané s brzdami a firemním logem.

Proporce V7 III jsou dokonalé a ztělesňují motorku v její nejryzejší podobě. Však je s námi už půlstoletí – první V7 se představilo v roce 1967 a tato třetí generace pak loni k padesátinám. Základní matný stone stojí v akci 199.900 Kč a paleta celkem sedmi „vé-sedmiček“ končí na částce 291.900 Kč za extravagantní café racer nebo chromem se blyštící anniversario. Karbonová limitka leží s cenovkou 255.900 Kč uprostřed. Peníze to nejsou malé – za stroj, který vlastně moc nejede, moc nebrzdí a kdovíjaké pohodlí ani divočinu v zatáčkách si na něm neužijete. Přesto vás dokáže pohltit, nadchnout a strhnout k volbě o kousek delší trasy, než jste měli v plánu.

Moto Guzzi V85 půjde po krku cestovním endurům od BMW

Tak taháme za plyn a užíváme si sílu vibrujícího dvouválce nahuštěnou do nízkých otáček. Otáčkoměr chybí, kontrolka upozorňující na vhodnost přeřazení bliká skoro pořád. Točit motor nemá moc smysl, takže se rychle prohrábneme všemi kvalty neitalsky přesné převodovky a užíváme si výletní tempo.

I když máme za zády dvě stě kilometrů, jsme skoro doma, pozadí brní a natažené ruce by si už taky oddechly, objedeme si ještě dva tři bloky, jen tak na dobrou noc…

Moto Guzzi V7 III Carbon
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec 2x DOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 744
Výkon (kW/min-1) 38/6200
Točivý moment (Nm/min-1) 60/4900
Převodovka, sek. převod 6°, hřídel
Maximální rychlost (km/h) cca 155
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/260
Pneumatiky P a Z 100/90 R18 a 130/80 R17
Rozvor (mm) 1435
Výška sedla (mm) 770
Provozní hmotnost (kg) 209
Objem nádrže (l) 22
Základní cena (Kč) 255 900

Plusy

  • Chytlavý retrodesign
  • Charakterní dvouválec
  • Skvělá obratnost
  • Dobrá zrcátka
  • Velká nádrž

Minusy

  • Slabší motor a brzdy
  • Vysoká cena

Spolupracujeme s TipCars.com
Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení

Poslanci Evropského parlamentu budou ve čtvrtek hlasovat…

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Proces britského odcházení z Evropské unie se ještě více…

Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace

V reakci na protesty hnutí takzvaných žlutých vest slíbil…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

 





 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Včera

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu: Odškodné až stovky tisíc!

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu:…

Devět pacientů, u nichž v minulých dnech po operaci v soukromé Nemocnici Frýdlant došlo k otravě krve, by mělo…

 

iSport.cz

Bolavá prsa, malé platy i hraní v sukních. Fotbalistky Sparty prolomily tabu

Bolavá prsa, malé platy i hraní v sukních.…

Dělají sport, který milují, ale oproti mužům jsou na tom v některých aspektech mnohem hůř. Fotbalistky Sparty…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…