Motocyklová VC Rakouska 2016: Iannone poprvé

 

Na rakouském okruhu Red Bull Ring zněla italská hymna. Postaral se o to tovární jezdec Ducati Andrea Iannone, který se radoval ze svého premiérového prvenství v královské třídě MotoGP. Triumf Ducati završil druhým místem Andrea Dovizioso.

MotoGP

Do závodu nenastoupil Australan Jack Miller, který havaroval v zahřívacím tréninku. Utrpěl vlasovou zlomeninu obratle a zápěstí. Další vyšetření, které absolvuje ve středu, rozhodne, zda nastoupí do závodního víkendu na Autodromu v Brně. Průběh závodu ovlivnilo potrestání pěti jezdců za předčasný start. Jezdci Hernandez, Bradl, Crutchlow a Bautista dostali trest v podobě průjezdu boxů, což je odsunulo na poslední příčky. Penalizace naopak neuposlechl Barbera, který logicky viděl černou vlajku znamenající vyloučení ze závodu ve chvíli, kdy jezdil sedmý.

Obě italské ducati od začátku potvrzovaly, že jim rakouský asfalt sedí a po několika změnách v pořadí v úvodních kolech, se usadili Dovizioso a Iannone na prvních dvou místech. Za nimi v odstupu několika desetin sekundy jezdily yamahy Lorenza a Rossiho. Pátý kroužil vedoucí pilot průběžného pořadí M. Marquez, který měl za zády Viňalese, ale oba na vedoucí čtveřici postupně ztráceli.

Sedm kol před cílem si Italové na čele pozice vyměnili a na první místo „šel“ Iannone. Obě ducati na prvních dvou místech získávali po desetinách větší náskok před nejbližšími soupeři. Dovizioso doplatil na nižší přilnavost zadní gumy, což mu zabránilo v útoku na vítězství.

Radoval se z něj Andrea Iannone. „Celou kariéru je můj život spojený se značkou Ducati a přestože letos v tomhle týmu končím, chci poděkovat celé partě za to, co se mi podařilo,“ řekl před vyhlášením Iannone. Ducati čekala na vítězství téměř šest let. Naposledy totiž dokázal vyhrát Australan Casey Stoner v polovině října 2010 v Austrálii. Až přišel italský jezdec na italském stroji a přepsal dějiny MotoGP.

Výsledky – MotoGP: 1. Iannone (It./Ducati) 39:46,255; 2. Dovizioso (It./Ducati) +0,938; 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,389; 4. Rossi (It./Yamaha) +3,815; 5. M. Marquez (Šp./Honda) +11,813; 6. Viňales (Šp./Suzuki) +14,341; 7. Pedrosa (Šp./Honda) +17,063; 8. Redding (Brit./Ducati) +29,437; í. Smith (Brit./Yamaha) +29,785; 10. P. Espargaro (Šp./Yamaha) +37,094.

Průběžné pořadí (po 10 z 18 závodů): 1. M. Marquez 181; 2. Lorenzo 138; 3. Rossi 124; 4. Pedrosa 105; 5. Viňales 93; 6. Iannone 88; 7. Dovizioso 79; 8. P. Espargaro 78; 9. Barbera (Šp./Ducati) 65; 10. Redding 53.

Moto2

Nejlepší start do závodu však měl Ital Franco Morbidelli, který vedl prvních šestnáct kol. Za jeho zády bojovali Švýcar Lüthi, Němec Schrötter a právě Zarco. Jejich časový náskok rychle ukrajoval skvěle jedoucí Španěl Rins a nakonec se úspěšně zapojil do bojů o stupně vítězů. Zásluhou třetího místa získal pořádnou porci bodů a stále ještě může pomýšlet na ohrožení Zarca na čele šampionátu.

V sedmnáctém okruhu se razantně ujal vedení právě zmíněný Zarco a nedal svým soupeřům šanci. Vyhrál popáté v sezoně a jeho náskok 34 bodů na Rinse je úctyhodný, ne však nepřekonatelný. Finiš nevyšel Lüthimu, který udělal v posledním okruhu dvě chyby a těsně přišel o pozici na stupních vítězů, v cíli byl čtvrtý.

Závod se vůbec nepovedl britskému jezdci Samu Lowesovi, který spadl ve čtvrtém kole z jedenáctého místa a později se ocitl na zemi ještě jednou, když při brzdění zlomil pravé řídítko. Stal se jedním ze dvou jezdců, kteří neviděli cíl, a jeho šance na titul se rapidně zmenšily. Spadl také Němec Jonas Folger, ale pokračoval v jízdě, aby dojel do cíle na posledním šestadvacátém místě.

Výsledky – Moto2: 1. Zarco (Fr./kalex) 37:34,180; 2. Morbidelli (It./Kalex) +3,058; 3. Rins (Šp./Kalex) +3,376; 4. Lüthi (Švýc./Kalex) +3,467; 5. 5. Schrötter (Něm./Kalex) +4,740; 6. A. Marquez (Šp./Kalex) +9,416; 7. Nakagami (Jap./Kalex) +10,178; 8. Baldassarri (It./Kalex) +11,951; 9. Pons (Fr./Kalex) +12,801; 10. Aergerter (Švýc./Kalex) +13,977.

Průběžné pořadí (po 10 z 18 závodů): 1. Zarco 176; 2. Rins 142; 3. Lowes (Brit./Kalex) 121; 4. Lüthi 106; 5. Nakagami 92; 6. Morbiudelli 86; 7. Folger (Něm./Kalex) 83; 8. Aergerter 71; 9. Syahrin (Mal./Kalex) 69; 10. Corsi (It./Speed Up)59.

Moto3

Španěl Joan Mir završil na rakouském Red Bull Ringu svůj víkend snů. Po nejrychlejším čase v kvalifikaci vyhrál poprvé v kariéře závod mistrovství světa silničních motocyklů.

Český jezdec Jakub Kornfeil skončil v podniku kategorie Moto3 na devatenáctém místě a podruhé v sezoně nezískal body.

Závod měl zvláštní předehru, když tým SKY Racing VR46 Team, který patří Valentino Rossimu, propustil s okamžitou platností Itala Romana Fenatiho za porušení vnitřních disciplinárních předpisů. Dvacetiletý Fenati byl podle očitých svědků po kvalifikaci sprostý na členy svého týmu, což prý nebylo poprvé. Jezdec v průběhu neděle odcestoval z Rakouska a zatím není jasné, jaká bude jeho budoucnost.

Do závodu nejlépe odstartoval vedoucí jezdec průběžného pořadí Brad Binder, který stál na začátku závodu s Mirem v první řadě. A právě Binder ovládal průběh dění od pátého až do sedmnáctého kola z celkových třiadvaceti. Za jeho zády se vedoucí skupina rozrostla v jednu chvíli až jedenáct závodníků, ale nakonec od desátého kola se v čele držela pětice – Jihoafričan Brad Binder, Ital Enea Bastiannini, Němec Philip Oettl, Francouz Fabio Quartararo a pozdější vítěz Joan Mir ze Španělska.

Ve finiši odskočil Mir svým soupeřům a první místo udržel až pod cílovou vlajku. Druhý dojel Brad Binder a poslední místo na stupínku vítězů pro sebe ukořistil Ital Bastianini s převahou osmi tisícin sekundy. Pokořený Quartararo porážku neunesl a vztekle odešel z boxů.

Kornfeil projel cílem prvního kola na šestadvacátém místě, ale čtyři kola před koncem byl na poslední bodované pozici. Patnáctou příčku nakonec neudržel. V průběžném pořadí klesl na desátou pozici.

Výsledky – Moto3: 1. Mir (Šp./KTM) 37:23,325; 2. B. Binder (JAR/KTM) +0,279; 3. Bastianini (It./Honda) +0,431; 4. Quartararo (Fr./KTM) +0,439; 5. Oettl (Něm./KTM) +0,600; 6. Martin (Šp./Mahindra) +4,134; 7. Bendsneyder (Niz./KTM) +4,161; 8. Di Giannantonio (It./Honda) +4,970; 9. Bulega (It./KTM) +4,972; 10. Loi (Bel./Honda) +5,262; … 19. Kornfeil (ČR/Honda) +14,517.

Průběžné pořadí (po 10 z 18 závodů): 1. B. Binder 179; 2. Navarro (Šp./Honda) 112; 3. Fenati (It./KTM) 93; 4. Bagnaia (It./Mahindra) 90; 5. Bulega 82; 6. Bastianini 81; 7. Mir 75; 8. Giannantonio 66; 9. Antonelli (It./Honda) 63; 10. Kornfeil 58.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…