Muzeum Ferrari: Tovární sbírku lze navštívit i virtuálně

Muzeum Ferrari: Tovární sbírku lze navštívit i virtuálně

Pokud se chtěl kdokoliv podívat do továrního muzea Ferrari, musel až dosud přímo do Maranella. Už to není třeba.

Tovární kolekce vzpínajícího se koníka je nově k dispozici i na Google Maps. Internetový gigant zařadil fotografie pořízené do prosince 2015 do oblíbené funkce Street View. Lze tak projít muzeum virtuálně. Stačí zadat do Google Maps patřičná klíčová slova („muzeum Ferrari“) a poté, co se zobrazí budova na mapě, se vydat na prohlídku. Kliknout na fotky už není problém ani pro počítačového neználka.

Street View nabízí i starší statické snímky bezprostředního okolí, ale těmi novějšími z interiérů lze otáčet o 360 stupňů pomocí kurzoru myši. Jsou navíc poměrně kvalitní... Nabízejí tedy pohledy na sportovní a závodní vozy včetně prototypů, dále také vystavených modelů a maket v životní velikosti. Obzvláště právě prototypy nikde jinde neuvidíte, protože se mnohdy dochoval jen jeden. Spousta jich byla zničena cíleně při různých bariérových zkouškách, Ferrari má přece také vlastní vrakoviště u testovací trati Fiorano, kam se normální smrtelník prostě nemá šanci.

Znalci historie vědí, že automobilka postavila monopost pro 500 mil Indianapolis 1987. Hrozila odchodem z formule 1 do USA (a ne poprvé ani naposledy), tehdy neměl americký šampionát jednotné podvozky, jako je tomu dnes. Tenhle slavný závod však na rozdíl od Maserati nikdy nevyhrála. V 50. letech na čtyřkilometrovém oválu přitom několik vozů typu 375 startovalo, většinou s americkými piloty, výjimkou byl Alberto Ascari. Najdete zde také kupříkladu Sigmu Grand Prix od Pininfariny, studii bezpečného vozu F1. Nechybějí ani ty, které Scuderii přivezly tituly z nejprestižnější kategorie.

Virtuální návštěva muzea Ferrari z pohodlí domácího gauče je pro lenochy fajn a nehrozí, že byste se vystavených strojů chtěli dotýkat, což se stejně nesmí. Nemusíte utrácet za dopravu, pohonné hmoty, mýtné, hotely a jídlo. Jenže chybí přímý kontakt s unikáty. Co na tom, že cestou do Itálie utratíte spoustu peněz. Fanoušek maranellských koníků, byť má doma maximálně nějakou tu zmenšeninu a ne skutečné auto, je obětuje rád. A vlastně i nefanoušek, milovník poválečné historie a formule 1.

Nemůžete přece říci, že jste tam byli a viděli tenhle či onen unikát. Nemáte ani vstupenku nebo pohled, případně vlastní fotky. Nekoupíte si nic v prodejně suvenýrů. Že ušetříte hromadu eur? No a? O tom to všechno přece je...

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Zdroj: Google Street View
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…